Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Welshcobfan schreef:Je mist het punt van het verhaal over dat jij als minderjarige op die pony zit. Het gaat er niet om dat het net zo goed bij een volwassene had overkomenMaar de eigenaar van de pony is verantwoordelijk voor een minderjarige, terwijl een volwassene verantwoordelijk is voor zichzelf.
(zo moest mijn verzekering betalen voor de revalidatiekosten van mijn minderjarige bijrijder toen zij met paard en al is aangereden). Bovendien kan een volwassene (vaak, uitzonderingen daar gelaten) beter een keuze maken mbt tot verantwoordelijkheid omdat zij beter de gevaren kunnen inschatten.
Op mijn 14 reed ik rustig in het donker langs de weg, nu zou ik dat niet eens meer durven.
arabgirl schreef:hierbij is de eigenaar ten aller tijden verantwoordelijk voor het doen en laten van zijn paard, en kan jou op geen enkele wijze aansprakelijk stellen.
heel veel sterkte jullie allebei
smurffie schreef:gezien hij nog op een lagere afstand dan 5 meter was. en ik ook nogsteeds vooruit reed
GamblersCup schreef:Ik vind het l*llig wat er gebeurd is en ik hoop van harte dat de pony in orde is/komt.
Maar ik vind het super onverantwoordelijk als 14-jarige, met een pony van een ander, in het donker, niet goed verlicht (reflectie is geen verlichting en is niet genoeg in het donker, zeker niet op de straat waar snelverkeer rijd!) op de straat te rijden.
Ik hoop dat je hier van geleerd hebt en dat je je niet meer in zo'n situatie begeeft, zeker niet met een pony.