toen was het trailerprobleem opeens opgelost

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Re: toen was het trailerprobleem opeens opgelost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 15:39

nogmaals ik heb geen normale trailer, dus ook een andere koppelingsdruk als normaal.
Verder heb ik een trailer met een laadgewicht van 2300 kg. een breedte die per paard 15 cm meer ruimte geeft dan een normale 2 paards, een voorlader en een extra binnenhoogte.
Deze trailer is tevens vee-waardig dat betekend dat er zonder tussenschot of dergeljike koeien en varkens op mogen die zelfs kunnen draaien en zo zelf de rijrichting kunnen kiezen. Voor de paarden hebnben we een tussenschot, een voorstang en achterstang maar voor het andere vee is dit niet nodig.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:39

Bij ons in de vrachtwagen staan de paarden ook met hun hoofd naar achteren. Ze kunnen zo veel makkelijker het remmen opvangen en staan stabieler dan op een trailer. Ik vind echter wel als een paard met zijn hoofd over de klep staat dat dit gevaarlijk is. De meeste kleppen zijn ook zo laag dat een paard er best eens overheen zou kunnen klimmen. Daarnaast lijkt het me ook erg tochten als je paard zijn hoofd buitenboord steekt. Ik vraag me trouwens ook af of het wel mag, het hoofd erbuiten. In onze vrachtwagen staan ze natuurlijk gewoon met het hoofd binnen, er is nog veel ruimte voor de stangen en de klep sluit bijna helemaal aan aan de bovenkant (paar cm ruimte):

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:15

ik vind het erg knap dat je er een oplossing voor hebt..

het is niet gewoon om het zo te doen dus voor mij erg appart maar ik heb zelf een fjorden merrie met trailer problemen en weet dus wat je meegemaakt hebt..

er word gezegt dat doordat ze meer zien sneller stressen maarhe.. die van mij doet dat in elk geval niet.. ze kan alles zien en weet daardoor waar ze aan toe is.. dit is ook zo als er bijv. een grote trekker etc. achterop komt rijden tijdens een buitenrit. omdraaien zodat ze het kan zien dan is er niks aan de hand.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 08:56

Dat jij een speciale trailer hebt veranderd het verhaal, maar mensen die een normale trailer hebben en jouw oplossing lezen, gaan misschien denken dat het voor hun ook dé oplossing is en die moeten wél gewaarschuwd worden zodat ze niet hun paard gaan omdraaien met alle gevolgen van dien.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:17

Nog afgezien van een mogelijk veranderde kogeldruk, het lijkt me zeer onverstandig om je paard achter een klep te vervoeren die zo laag is dat hij er met z'n hoofd overheen kan om rustig naar buiten te kijken.
Daar kan hij namelijk ook overheen! Lijkt me ook niet een erg wenselijke situatie, onderweg zijn en je paard komt half uit de trailer.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:18

hey hoi!
Wat lees ik nu?
heeft jentel een probleem met de trailer?
ik snap er echt niets van, bij haar vorige baasje heeft ze heel nederland afgereist om op concour te gaan en ik heb haar ook altijd vervoerd zonder problemen in een trailer, dat weet je, heb haar zelf na je toe gebracht.
Ik weet wel dat ze links wil staan in een 2 paardsrailer,in het begin hing ze bij mij atijd tegen de want en zette haar been iets schuin om meer grip te krijgen, ze zet dan haar been iets onder het tussenschot, ik had er rubber tussen zodat ze er onder kon.
vind het erg vervelend voor je dat ze niet makelijk meer vervoerd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:24

TAO --> PP.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:34

Sies schreef:
Mijn paard (sinds maart in mijn bezit) heeft nogal een vervelend trailer probleem.
Tegen de zijwand aan gaan hangen (en dan vervolgens gewoon omvallen).
Na onze eerste trailer helemaal aangepast te hebben moest er toch eens een nieuwe trailer komen.
En de problemen waren er weer.
hangen, vallen, benen en staart daardoor beschadigen, baasje in de stress.
En het stomme is, ze blijft er wel gewoon oplopen.
Gister zette ik haar op de trailer, komt ze met volle kracht met achterstang en al er weer afvallen. Voor de rubber ketting kapot, achterstang eruit gebroken.

Nu heeft onze nieuwe trailer een voorlader.
We hebben Jentel gister gewoon via de voorlader de trailer op laten lopen en dan achter er weer uit. Dit hebben we een aantal maal gedaan totdat het haar gewoon was over die smalle klep te lopen.
Daarna de voorstang achter haar billen gesloten en de achterstang.
Ja daar sta je dan achterstevoren op de trailer.
Voorzichtig klep dicht, koppie over de klep.
Jos rijden en ik op de trailer staan om bij haar te blijven.
Ze ging nog maar heel af en toe een beetje hangen maar bleef aardig op de been.
Toen zijn we doorgereden naar het bos (alle mensen op de weg kijken toch wel erg raar als dat koppie over die klep kijkt.)
Lekker een ritje gemaakt en weer achter ste voren naar huis.
Veilig thuis gekomen.

baasje opgelucht.
Afbeelding

heb niet echt een voorstelling van hoe de binnenkant van je trailer eruit ziet, maar mijn paard heeft soortgelijke problemen. er zijn al een paar trailers overleden na een ritje met mijn paard erin. tegenwoordig vervoer ik haar alleen nog maar in een 2-paardstrailer, in haar eentje en haal het middenschot eruit zodat ze de ruimte heeft om om te stappen in de bochten. sindsdien NOOIT meer problemen. Het middenschot aan de achterkant scheef zetten en vastbinden met een strotouwtje is vaak ook al voldoende. Heb hier ervaring mee met meerdere paarden. voor mij echt de oplossing

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:42

Jantien schreef:
Nog afgezien van een mogelijk veranderde kogeldruk, het lijkt me zeer onverstandig om je paard achter een klep te vervoeren die zo laag is dat hij er met z'n hoofd overheen kan om rustig naar buiten te kijken.
Daar kan hij namelijk ook overheen! Lijkt me ook niet een erg wenselijke situatie, onderweg zijn en je paard komt half uit de trailer.

wat een onzin,wie zegt dat ze het paard LOS in de trailer vervoerd.

een pony van mij ging ook altijd netjes de wagen op [trailer en vrachtwagen] maar kwam altijd gestesst en zijk!nat naar buiten.
werd gedacht aan een plasprobleem onderweg en noem het maar.
op een dag had ze het voorelkaar om haar touw los te maken onderweg en is omgedraaid.
de pony kwam voor het eerst droog en relaxed uit de trailer. Clown
sommige paarden vinden het echt prettiger.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:48

Op de manege in 't harde,, (defensie)

Doen we altijd de paarden achterste voren of zijwaarts vervoeren.
We hebben een aantal probleem paarden tussen zitten. En het gaat prima hoor. We hebben er voor gezorgd dat het beestje niet met het hoofdje over de klep kunnen kijken.
maar het kan wel degelijk hoor. het kan geen kwaad. Er zijn zelfs aparte trailers voor hoor,,