Is het bij jullie ook zo nat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celinee_

Re: Is het bij jullie ook zo nat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:12

bij ons is het ook nat helaas.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:28

Ook al heb je drainage, dit weer laat alles onder lopen. Echt balen, maarja ik heb een binnenbak Haha!

Maar ook onze longeerbakken zijn ondergelopen, onze buitenbak is nog wel goed te rijden.

Maar het heeft dagen lang geregent en heel even is het dan droog geweest en dan gaat het weer plensen wat kan dat nou overleven?

Groetjes

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:29

Ik kan ondertussen wel duiklessen gaan bestellen Boos!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:30

arnjojo schreef:
Ook al heb je drainage, dit weer laat alles onder lopen. Echt balen, maarja ik heb een binnenbak Haha!

Maar ook onze longeerbakken zijn ondergelopen, onze buitenbak is nog wel goed te rijden.

Maar het heeft dagen lang geregent en heel even is het dan droog geweest en dan gaat het weer plensen wat kan dat nou overleven?

Groetjes

dat ben ik niet met je eens. zowel onze piste (20x60) als de longeerkraal zijn kurkdroog. er staan geen plassen in en er zijn geen stukje bij die zompig zijn.
alleen het land is frut, maar dan gaan ze daar maar niet in. de longeerkraal gebruiken we nu dus ook als paddock.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:31

Soms ben ik toch wel heel blij dat ik niet in Nederland woon Vork

Wel heel erg vervelend voor degenen die het zo slecht getroffen hebben met hun bak/zwembad. Ik hoop voor jullie dat het echt een beetje beter weer word in Nederland.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:32

maar is het in costa blanca dan niet vaak te warm om te rijden en moet je verplicht uitwijken naar de vroege ochtend- of late avonduren?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:35

In de zomer rijd ik de paarden meestal voor 11u of na 19u. Maar dat is alleen van eind juni tot begin september, het is niet zo dat ik in Afrika woon hè Knipoog En gelukkig hebben we hier geen last van steekvliegen oid.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:43

een tipje......

onze buitenbak was net zo van de week als die van de TS , ondanks dat we hem wel hoger hebben liggen als het weiland.

Familie Flodder was op TV waarin ze benzine aftapten uit een auto doormiddel van het aanzuigen van een slang en dan naar een lagergelegen punt.
(communicerende vaten heet dat in de natuurkunde)

idee !!!!!

wij met slangen in de weer, vol laten lopen, aanzuigen (met de mond, erg vies zo'n slok prutwater) maaaaaaaar.... de slangen liepen en al het water is nu uit de bak gelopen het weiland en een droge sloot in.
Het heeft wel een nacht en een dag geduurt want erg snel gaat het niet, maar het water laten wegzakken zou dagen duren en nu heb ik gister en vandaag alweer kunnen trainen in een haast droge bak.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:46

Ons weiland is ook een grote modderpoel met plassen. De modder is op veel plaatsen net zo glad als dat je op ijs loopt. Volgens de berichten wordt het eind van de week een stuk zonniger, maar ook een stuk kouder omdat de vorst ik gaat zetten.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:50

Hier ook omheind meertje met zeepaardjes...*kuch*

Als het nou gaat vriezen...SCHAATSBAAN! Maar das dan het enige leuke...

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:54

Het is maar net waar je in nederland woont, hoe hoog of hoe laag je zit. Met rivieren en dergelijke he!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:56

Wow! en ik dacht dat onze bak erg was (onderschrift)... wij wijken al een paar weken uit naar de manege en sinds deze week mogen we gebruik maken van de bak van de buren, die dus wel goed aangelegd is..... onze bak is gewoon een omheind stuk land waar zand op ligt Clown

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:59

Ja bijj ons regent het ook vreselijk veel! Maar niet extreem. Ik wil het liefst de bossen in trekken met mijn verzorgtrekpaard...want dat is toch droger dan thuis! Maar goed, ik ben nog nooit met haar de bossen in geweest, ik ga pas als de eigenaar mee gaat.

Bij mijn verzorgfriezen hebben ze een drainage systeem...die hebben daar nooit last van! Die hebben zo onwijs fijne bak.

Maar bij de shetlanders/trekpaarden is het modderig...ik ga meestal gewoon wat rond rijden, niet serieus...natuurlijk wel serieus...maar aangezien het modderig is doe ik thuis wat rustiger aan...

Of ik ga met de shetlanders de bossen in, want dat kan wel..gewoon ik op de fiets en shet ernaast...fiets voor de duinen neer zetten...en even in de duinen samen rennen, over boomstammetjes springen...daar geniet ik ook van! Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:06

arnjojo schreef:
Het is maar net waar je in nederland woont, hoe hoog of hoe laag je zit. Met rivieren en dergelijke he!

daar zal het voor een deel aan liggen ja, maar niet helemaal.
wij staan met onze stallen op een echte kleigrond, vandaar dat wij drainage hebben. daar komt bij dat we aan 2 grote wateren liggen en deze staan tot de boomstronken toe vol met water.
het land ligt vol met plassen en er is geen grassprietje wat meer boven water komt, maar de piste en kraal zijn droog.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:09

Onze bak is over het algemeen redelijk droog. Nu staan er wel plassen op maar als het een of 2 dagen droog is dan is ie weer perfect.
Vandaag niets gedaan maar gister heb ik nog gewoon gereden en gelongeerd. Ik hoop dat het even een paar dagen droog blijft dan wordt ie ook niet zo hard als het gaat vriezen.
Ons weiland is mooi droog daar staat geen plasje op. Maar als het echt heel veel geregend heeft dan laat ik ze er niet op lopen, dan gaan ze in de bak.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 08:56

Nou, volgens mij ben ik dus niet de enige met zo'n bak... Ik ben bang dat die de hele winter niet meer droog word. Wel ellende als het gaat vriezen, mijn weiland is namelijk nog wel goed, maar de paarden moeten door de bak om daar te komen en dat gaat gevaarlijk worden als het gaat vriezen.
Wij hebben trouwens ook houtsnippers maar ook dat mocht niet baten. Dat idee met die slang leek mij ook wel wat, maar we hebben helaas geen sloot of lager gelegen iets in de buurt waar ik het naar toe kan laten lopen. Wij wonen trouwens in een lang geleden drooggevallen aftakking van de Maas Clown . (nou ja, droog...)
Mijn bak is omgezet toen wij hier net woonden, zo'n 13 jaar geleden. En vorig jaar weer opnieuw gedaan. Als het droog (of liever gezegd, als het geen zondvloed is) is de bodem super. Maar op de een of andere manier loopt het water nu helemaal niet meer weg. Ga er toch maar eens over denken om de boel volgend jaar te draineren. Kan nu dus alleen rijden in de binnenmanege. Die is hier 100 meter vandaan. Maar vaak alleen 's avonds een uurtje beschikbaar en mijn lieve Lexie heeft eerst nog wat trailertraining nodig Haha! . En in het donker langs onze superdrukke, smalle straat durf ik niet. En de bak afhuren voor Tigo die hooguit een kwartiertje mag stappen of 10 minuten longeren, heeft ook niet zoveel zin.
Het is trouwens niet alleen bij mij hoor. Iedereen hier in de straat/buurt heeft hetzelfde probleem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:04

Onze bak begint nu eindelijk een beetje lekker te worden na al die regen. Haha! Nagelbijten / Gniffelen
Land is helaas te nat en sinds zaterdag staan ze in groepjes in de oude bak. (welke wel nattig is)

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:46

Zo, mooie foto op de eerste pagina Monique! Het wordt waarschijnlijk niet meer beter inderdaad deze winter. Of we moeten flink brainstormen samen. Knipoog

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:05

O jee, jouw bak is wel HEEL erg zwembad zeg!

Gelukkig hebben wij op stal een hemelbak, en die is dus gewoon altijd droog Haha!
(de longeercirkel daarentegen was vorige week wél een zwembad..)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:14

Bij ons is het verschrikkelijk nat! Als ik m'n pony nu op de wei zet heb ik niks meer over!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:23

Of het bij ons nat is?
Zie foto 4. ...
[ITP] Zomaar een dag uit het leven van...
We stoppen met fokken van Quarters en gaan over op zeepaardjes...

Je weet toch van de gekkigheid niet meer waar je die beesten moet laten? In de bak gaat overduidelijk niet (iig niet de hele dag) en een van de landjes is al plasloos maar zooo glibberig dat ze daar ook niet kwijt kunnen.
Dus maar creatief met draad en ze op een tussenstukje gezet, totdat de heren doorhadden dat er geen stroom op stond. 'Kijk, broer, je kan 'r zo onderdoor! Kom gaan we de fiets slopen, yehhh!'
Toen wist ik het ook niet meer en heb ze maar weer 'aan zee' gezet voor een uurtje...

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:42

Nou zo nat is het ook weer niet maar er liggen wel flink veel plassen ja, echt heel vervelend!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:55

Jeumig, zo extreem heb ik het nog nooit gezien. Moet wel zeggen dat ik beschik over een toppie bak van de buren die ik onbeperkt mag gebruiken, nooit plassen dus altijd rijden. Goede drainage denk ik, hij is door de vorige bewoners aangelegd.. Onze paddock had gister nog wel 1 hoek met plassen. Gister op buitenrit ook weinig kunnen draven, de bermen waren ook nog helemaal drassig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:09

Zo nat als op de foto van de TS zijn onze bakken niet, hoor Knipoog . Onze gewone bak is wat nat, maar het is te doen. De menbaan (waar ik gewoonlijk meestal rij) ziet er nog aardig uit. De round pen is helemaal droog, dus ik heb vanmorgen lekker grondwerk gedaan met mijn paard.
Bovendien is voor de komende dagen droog (en koud) weer voorspeld....... Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:43

Volgens mij zijn de meeste bakken helemaal verregend, behalve natuurlijk die met drainage of overdekte Knipoog