Groot probleem! Paarden moeten weg!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Groot probleem! Paarden moeten weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:10

Hier zijn er inderdaad niet veel in de buurt.. De enigste die ik hier in de buurt ken is in Kruisland.

YVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:19

Als huurder heb je wel degelijk rechten. Je valt onder het huurdersrecht. Je moet wel kunnen aantonen dat je huur betaald. Hij kan je dus niet zomaar op straat zetten.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 17:24

En daar is dus een probleem. We hebben geen contract. Het staat dus niet op papier. We betalen contant en er is dus ook geen bewijs van betalen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:32

[PP] -> [EA-GZ]

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 21:40

Ik had hem bij pp gezet omdat het niet echt een advertentie is... maar ook een verhaal om het even kwijt te kunnen.
Het is voor mij namelijk nogal zwaar na een heleboel andere dingen. Alles kwam net weer op de rails en dan nu weer en boomstam die de weg verspert.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:30

Ik weet misschien wel iets. Het is alleen in etten leur.
En het is dan ook alleen weiland. Maar wel een heel groot stuk waar veel gras op staat. Mocht je intresse hebben moet je maar even pben.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:58

jeetje wat rot, je hebt er niet veel aan maar ik heb 4/5 pony's staan voor 200 euro in obdam. Wel alles zelf kopen. nouja je mag altijd terug komen naar noord holland hoor!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:59

Zo, net telefoon gehad... staleigenaar belde weer. Zaterdag moeten ze weg zijn want anders doet hij ze wel weg.
Wat hij er dan mee zou willen doen is voor ons een raadsel.

Gelukkig hebben hele aardige mensen plekjes aangeboden. Ik hoop dat het wat wordt. Jammer genoeg zal ik mijn jongens dan een tijd niet zien en wordt bovendien mijn 'kudde' uit elkaar gehaald. Maarja, ik heb in ieder geval tijdelijk een oplossing tot ik iets dichter bij vind.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:00

Lailapri,
Misschien dat het wel iets is voor milka? Dan kan mijn moeder gewoon langs gaan... dat is toch al een prettig idee.
(ik heb gelloof ik ook nog steeds boeken van je liggen bij mijn vader in huis)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:10

god veel sterkte, helaas kan ik je niet verder helpen woon veel te ver van je vandaan,
wat een banketstaaf man opzich die je ook nog eens dreigt dat hij ze anders wel weg doet
hou je ons op de hoogte?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:12

Malenka schreef:
Lailapri,
Misschien dat het wel iets is voor milka? Dan kan mijn moeder gewoon langs gaan... dat is toch al een prettig idee.
(ik heb gelloof ik ook nog steeds boeken van je liggen bij mijn vader in huis)

Hey het is ver weg maar het aanbod staat nog steeds: We hebben een ponybox over met land erbij, mocht je in nood zitten, omgeving Putten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:15

De ijslanders zijn hier volgens mij weg, dus als je nog intresse heb hoor ik het je wel dan geef ik je het nummer van de eigenaar weet namelijk niet of je dan voor 2/3 paarden betaald of alleen voor die box.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:20

Ik weet op goeree overflakkee misschien ook wel een plekje 50€per mnd maar dan moet je wel zelf voor het voer zorgen.Uitloopstal met een stukje wei.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:07

Ik ben zo blij met alle reacties! Echt super. Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:35

Voor 200 euro red ik het echt niet met 3 paardjes.En hoef dan alleen vlas voordroog en voer te betalen.hier in de buurt staan ook nog wat weitjes leeg..

evt weet ik miss. wel een tijdelijk plekje redelijk in de buurt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:51

Mijn paarden staan niet op stal en verbruiken dus geen strooisel, ook krijgen ze geen krachtvoer omdat ze dat niet nodig hebben. Alleen Nilay krijgt wel een emmer bietenpulp met wat slobber (omdat hij het anders niet eet) en als het nodig is maismeel en luzerne. Verder krijgen mijn paarden alleen voordoog/hooi te eten en een liksteen. Bekappen doe ik al jaren zelf. Een paard hoeft niet perce duur te zijn in onderhoud. Het is maar wat je er van maakt. Overigens houd ik mijn paarden niet op deze manier omdat het goedkoop is. Ik ben Milka zo gaan houden omdat het me beter leek, dat bleek ook zo te zijn. En daardoor kreeg ik de mogelijkheid er paarden bij te nemen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:04

In de zomer hebben ze bij mij ook nix in de stal..maar nu met dit weer toch maar wel gedaan omdat ze er vaak in gaan staan en liggen dan kunnen ze tenminse droog liggen.

maar ben toch in de winter wel gemiddeld 250 euro daar aan kwijt alleen aan dat.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 22:44

dat vind ik persoonlijk erg veel. Ik heb de paarden ook op stal gehad snachts toen ik de paarden op een boerderij had staan waar ze dat graag wilden. Toen had ik stro in de stal liggen. De ruimte waar stro lag was bij elkaar 3 bij 6. Ik mestte dagelijks de stal uit en gooide er zo'n 2 plakken per dag op... ik betaalde 2,50 per baal en er zitten zo ongeveer 10 plakken in een baal... dus 5 dagen per baal = 6 keer 2,50 per maand = 15 euro aan stro per maand. Af en toe misschien iets meer.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:54

Ik had ze ook op stro staan tot een paar weken geleden.was daar 2 balen per dag aan kwijt 3 x 3 stal en 2,5 x 3 stal. moest die ene echt iedere dag leeghalen zo'n bende maakte ze ervan..en dan 3.50 per pakje 7 euro per dag..ben nu over op vlas. 6 euro per pakje en heb er daar 3 van nodig per week..de eerste week alleen veel meer om een laag te vormen.
voordroog ook 1 pakje per dag nu en als ik ook hooi bijvoer minder.

in de zomer voer in minder bij want dan hebben ze gras. en alleen met slecht weer bodembedekking in de stal.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:11

ik gebruik stro kleine balen zo´n 1,80 per baal en 1 baal per dag voor 4 pony´s. Merrie met veulen in 3x3 en 2 d pony's in 6x3 maar die krijgen alleen bedje achteraan. Kuil is (voor 7 pony's) 25 euro per week en anders 25 per 2 weken. verder krijgen ze wortelen van 20 euro per aanhanger en doen we ongeveer met 25 paardjes 3/4 weken met een aanhanger (kuubskist). Nouja brokken scheelt per paard dus die rekenen we niet. voor de huur van de stal en de wei betaal ik 200 euro per maand en er wordt dan gevoerd ook is er een nieuwe paddock aangelegd. en wordt de mest afgevoerd. Ik moet zelf mesten etc maar goed wat wil je voor die prijs. Soms lopen er 5 pony's en nu dus 4 maar gaat binnenkort een shetje heen misschien.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:54

Heb je al een plekje gevonden?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:44

Somebitch schreef:

^ben ik ook benieuwt naar!! ik hoop van harte dat je iets hebt Lachen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:51

Heel mischien weet ik iets voor een van je pony's....

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 18:52

We verhuizen ze zometeen naar een dijk hier in de buurt. Daar kunnen ze tijdelijk staan. Maar ik wil ze daar absoluut niet lang laten.

Kaioni en Milka gaan misschien naar drente. Daar is een stal die NH doet en ze waarschijnlijk goed kan gebruiken. Die twee gaan dan iets doen dat ze beide erg leuk vinden en ze krijgen dan allebij een hoop aandacht elke dag.

Nilay moet hier in de buurt blijven als het even kan. Niet alleen omdat ik het fijn vind om een van mijn paarden bij me te houden zodat ik ieta kan blijven doen. Maar ook vooral omdat hij nogal snel vermagert en hij snel 'depresief' is. Dat klinkt heel raar, maar hij trekt zich echt heel erg snel terug in zichzelf. Dat wil ik absoluut voorkomen.

Somebitch,
Die schuilstal was echt voor twee paardjes he? Daar lopen geen andere bij?
Ik wil Nilay namelijk niet alleen zetten.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 14-12-07 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:54

Malenka schreef:
We verhuizen ze zometeen naar een dijk hier in de buurt. Daar kunnen ze tijdelijk staan. Maar ik wil ze daar absoluut niet lang laten.

Kaioni en Milka gaan misschien naar drente. Daar is een stal die NH doet en ze waarschijnlijk goed kan gebruiken. Die twee gaan dan iets doen dat ze beide erg leuk vinden en ze krijgen dan allebij een hoop aandacht elke dag.

Nilay moet hier in de buurt blijven als het even kan. Niet alleen omdat ik het fijn vind om een van mijn paarden bij me te houden zodat ik ieta kan blijven doen. Maar ook vooral omdat hij nogal snel vermagert en hij snel 'depresief' is. Dat klinkt heel raar, maar hij trekt zich echt heel erg snel terug in zichzelf. Dat wil ik absoluut voorkomen.

hmm jammer dat ze uit elkaar moeten maar wel top dat je een woning heb gevonden.
Word Nilay niet depri van het feit dat zn maatjes ineens weg zijn?