Wie o Wie heeft er wel eens aan paardenvoetbal gedaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Re: Wie o Wie heeft er wel eens aan paardenvoetbal gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:59

Arabb schreef:
Ja, hij vind spelletjes zowiezo al heel leuk dus ik denk dat hij dit ook leuk gaat vinden, nou alleen nog hopen op een droge dag dan kunnen we het even buiten doen ..Lachen

@ ElCamino: Hoe groot is jouw paard?

Ik denk dat 't opzich helemaal niet zoveel uitmaakt hoe groot je paard is, de 1e keer deed ik het met 'n bal van 1.20, en m'n pony zelf was ook 1.20 Vork
Maar die is verkocht (beetje erg te groot voor Verdrietig ) en Char is ongeveer 1.50, en daar gaat 't ook erg goed mee Haha!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 12:01

Naomi_Jortje schreef:
Arabb schreef:
Ja, hij vind spelletjes zowiezo al heel leuk dus ik denk dat hij dit ook leuk gaat vinden, nou alleen nog hopen op een droge dag dan kunnen we het even buiten doen ..Lachen

@ ElCamino: Hoe groot is jouw paard?

Ik denk dat 't opzich helemaal niet zoveel uitmaakt hoe groot je paard is, de 1e keer deed ik het met 'n bal van 1.20, en m'n pony zelf was ook 1.20 Vork
Maar die is verkocht (beetje erg te groot voor Verdrietig ) en Char is ongeveer 1.50, en daar gaat 't ook erg goed mee Haha!

Nee maakt ook niet uit hoe groot het paard is het kan van veulen tot 1.80 bij wijze van.. Ik vroeg het alleen vanwege de grote van de bal ik heb namelijk ook al gehoord dat sommige paarden over een te kleine bal heel vallen.. Ik heb een bal van 1.00 en het paardje is 1.56 dus dat moet wel goed gaan hoop ik...

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:04

Ja, dat gaat wel goed Lachen
Toen mijn pony kreupel was heb ik 't ook wel 'ns met Ikarus gedaan, en die is 1.70 Nagelbijten / Gniffelen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:05

Ik heb een paar jaar geleden in een ponyvoetbalteam gezeten. Was altijd erg leuk. We zijn een keer naar de brabanthallen geweest en naar het Horse-Event om een demonstratie te geven een wedstrijd te spelen. Erg jammer dat het op een gegeven moment niet meer kon.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:06

Ik heb het wel eens gedaan, erg leuk om te doen, maar voor mij was het eigenlijk een "eitje" want die bal heeft gewoon aantrekkingskracht voor het paard waar ik mee rijd, ze vliegt er op af, ze vind dat zo geweldig, wel leuk dat ze het zo leuk vind, maar toch is het ook leuk om het een paard te leren die het nog eng vind.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:35

Wij deden het op de manege ook een tijdje, heb het zelf ook een keer gedaan ofzo. Was erg leuk, met de poniesss Haha!
Wij hadden er wel een echte paardenvoetbal voor (tenminste, dat denk ik).. met een skippybal lijkt me niet echt handig ivm het handsvat wat daar op zit Tong uitsteken

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:01

Wij hebben het laatst tijdens de rijles gedaan. Echt lol, maar de paarden moeten er eerst aan wennen om tegen een bal aan te lopen/schoppen. Het is trouwens we ontzettend leuk voor de afwisseling na weken hard werken.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:58

Wij hebben het ook een keer gedaan op de teamdag van de wedstrijdvereniging, die bal was bijna groter dan ik Clown Het was wel echt onwijs leuk, de meeste paarden vonden de bal eerst echt doodeng (ging later beter), Odette niet, die liep er zo op af en duwde die bal vooruit! Haha!

Foto's staan trouwens in mijn profiel Knipoog

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:28

Ik heb het geprobeerd met een skippybal maar Bas was meteen aan de andere kant van het weiland hij vond het doodeng!!

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:22

Ik heb het ook wel een keer gedaan! Haha! Is heel leuk maar mijn paard vond de bal eerst heel eng maar later niet meer zo Tong uitsteken
Deed het toen samen met Valerie! (Valerie_V op bokt) Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:59

Ik heb ook een keer paardenvoetbal gedaan met de pony's. Ja
Ik had een grote fitnessbal, en de pony's zijn niet zo heel erg groot dus dat ging prima! In de wei, en dan maar voetballen. Haha!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:01

Ik heb het al meerdere keren gedaan en het is echt heel erg leuk, wij deden het volgens mij beide keer met zo'n grote bal die ze ook bij een of andere fitness training gebruiken.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:03

bij de ponyclub hier doen ze het wel eens,met ''de dag van het paard''(demonstratiedag)deden ze het ook in ''wedstrijdverband'' wel heel leuk.
ze hebben een bal die word gebruikt voor massages en fysiotherapie.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:14

Ik vind het gaaf om te doen en mijn pony ook. Haha!

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:29

Ja hoor, wij voetballen ook regelmatig. Haha! Mijn paard gaat inmiddels zelfs met losse teugels achter de bal aan, zo leuk vind ze het!
We hebben een bal van alprovi.nl, eentje van 120 cm:
Afbeelding

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:46

Wij deden het op kamp ook met een skippybal. Het is best wel grappig eigenlijk haha!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:52

Op de manege heb ik het wel eens gedaan, ook echt met een grote paardenvoetbal, en het is alleen leuk als je paard het ook leuk vind, of er in ieder geval niet bang van is. Anders is het echt enorm irritant.

De laatste keer dat we het deden was er een paard op een heel rare manier op die bal terecht gekomen, de bal zat zeg maar onder de (niet al te kleine) buik van het het paard en zat daar een soort van klem, met het paard erbovenop. Was wel goed afgelopen en gelukkig was het geen schrikachtig paard. Ook grappig: paarden van twee verschillende teams die met elkaar gaan kroelen terwijl degenen die erop zitten de bal van elkaar af willen pakken Haha!

Vind het dus leuk, zolang het paard het ook maar leuk vind.

Angela77: Leuke foto!!