Maar dr moet dus een dierenarts meekomen met de tandarts? (als die zelf geen dierenarts is). Want die mogen toch niet zelf een verdoving geven, of wel? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fonnie schreef:Dr zijn echt veel reacties van bokkers die de tandarts laten komen zeg! Had ik echt niet gedacht!Maar dr moet dus een dierenarts meekomen met de tandarts? (als die zelf geen dierenarts is). Want die mogen toch niet zelf een verdoving geven, of wel?

Komt de boor weer 

Ik ben dan ook en groot voorstander
om in ieder geval je paard een keer na te laten kijken en als het nodig is goed onder controle te houden, hij/zij zal je er vast dankbaar voor zijn....

legt hij/zij ook precies uit wat er is en laten ze je het ook zien/voelen. Bij pepsi heb ik inderdaad die grote haken en proppen gezien en ook dat zijn wangen kapot waren
, maar dat kun je ook alleen goed zien/voelen als de klem in de mond zit, want door die klem kunnen ze de lange kaak goed omhoog krijgen...tegen een paard hoef je niet te zeggen...zeg eens aaaaaa!!
dus door de mond wijd open te zetten (en dat gaat op een rustige manier) kun je die lange kaak met al die kiezen goed beoordelen, want zo'n kaak heeft behoorlijk veel kiezen! Meestal zit het euvel ook bij de achterste kiezen, die heel diep/hoog in de mond zitten, daar kun je zonder klem bijna niet bij! En ik vind het zelf (is mijn mening
) zeker geen kwakzalverij of zoiets. Het fenomeen "haken aan de kiezen" komt bij paarden in het wild haast niet voor, omdat zij heel anders leven en eten, in het voedsel wat er in de natuur wordt gevonden zitten vaak hardere dingen zoals steentjes etc. tussen, daarmee "malen" ze a.h.w., de kiezen glad. Paarden op stal krijgen "hapklare"brokken en hooi/inkuil en wat wortels etc. maar ze hebben verder geen eigen keus,....dus ik blijf erbij na eigen ervaringen (en van veel anderen) dat een in ieder geval een 1e controle geen kwaad kan en het is meestal ook zo dat er na een paar behandelingen er zoveel verbeterd is dat een vervolgbehandeling maar een keer in de 1 of 2 jaar herhaald hoeft te worden!

, geef je paard elke dag een klein handje harde maiskorrels, dat helpt ook tegen vorming van haken!! (moeten ze meer malen!!)