Wat vinden vrienden en familie van je hobby?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Wat vinden vrienden en familie van je hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:54

Sinds ik mijn échte eigen pony heb is er van alle kanten interesse, daarvoor niet. Vork Máár, ben érg blij dat er nu van alle kanten interesse komt en ze wel eens mee willen of er naar vragen. Haha! Mijn zus is doodsbang af en toe, die blijft wel op een afstandje, mijn moeder is dit jaar nog met mij bij een bevalling geweest. M'n vader en broertje zijn nog niet echt mee geweest, maar mijn broertje kwam er vroeger ook wel. Knipoog En vrienden van school oid. komen vaak niet mee. Vork Wil ik ze niet mee vervelen als ze het half niks aan vinden. Knipoog Als ik me maar vermaak. Haha!

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:03

Mijn hele familie vind het feit dat we paarden hebben totaal geen probleem. Mijn oom fokt zelf voor de lol af en eens een veulen. Een van die veulens hebben mijn ouders nu gekocht en is ons eigen paard:D. Mijn vader is bijna klaar met nieuwe paardenstallen bouwen in de schuur en beleeft daar een hoop lol aan, ook rijd hij af en toe wel eens. Mijn moeder en broer rijden niet, maar vinden het leuk om de paarden te poetsen en mijn broer helpt mij met stallen uitmesten(4 stallen) zodat niet alles op mij aankomt. Ik heb een gehandicapt neefje en als die komt dan is altijd het eerste waar hij naar vraagt hoe het met de paarden is. Af en toe zet ik hem even op mijn ouwe pony en dan geniet de hele familie van zijn blije gezicht.
Wat vrienden betreft, heb ik er 3 die zelf ook paardrijden en met wie ik ook samen ga rijden. Verder heb ik ook nog andere vriendinnen die niet paardrijden, maar paarden wel leuk vinden.
Een vriendje heb ik niet(was dat maar)

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:07

Mijn vader heeft vroeger zelf ook gereden dus die vind het allemaal wel leuk en mooi.
Maar mijn moeder is er doodsbang voor, die blijft echt op een afstand, als ze al komt kijken.
En de rest van mijn familie (sommige hebben wel geregeld paarden van de buren bij hun staan omdat ze zoveel weiland hebben, die familie toont wel interesse) toont geen interesse.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:34

Vrienden tonen vaak wel interesse. Mijn broer vindt het echt niks dat we paarden hebben en vindt ze maar stinken. Zo ook mijn neef. De rest van mijn familie vindt het eigenlijk ook wel leuk. Nichtje van me heeft ook een eigen paard.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:59

Mijn ouders vinden het wel leuk, maar ze hebben er zelf niks mee. Ze hebben me er wel altijd in gesteund en kwamen en komen ook weleens kijken Haha! En mijn vader hielp me altijd met opzadelen toen ik nog een klein Penny-meisje was en wel eens te grote pony's koos Knipoog En mijn broertje, die vind het allemaal wel best. Alleen vriendjes begrepen het niet altijd, haha....

Ben blij dat mijn familie het wel leuk vind, het lijkt me irritant om altijd maar te horen wat je met 'die beesten' moet.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:11

bij mij waarderen ze het juist, niemand die mijn paarden niet leuk vind! ze hebben respect voor mijn hobby, en ook dat ik er veel mee bezig ben! en mijn ouders vinden het ook super Bloos

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:16

Mijn ouders vinden het onzin, ik kan beter iets nuttigs gaan doen... Komen kijken doen ze al helemaal niet tenzij m'n nichtje van 5 op een pony moet zitten. Dan is het ineens wel leuk...
Ik maak me er niet meer druk om en doe gewoon waar ik zin in heb. En aan de andere kant kan ik wel zeggen dat ik alles wat ik tot nu toe heb bereikt, zélf heb bereikt.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:24

Mijn ouders en broertje interesseert het echt he-le-maal niets.. Als ik het vraag komen ze wel eens kijken op een wedstrijd ofzo maar ze zouden er nooit zelf mee komen. Nagelbijten / Gniffelen Mijn moeder vind de paarden wel lief verder maar ze heeft er helemaal niets mee en mijn vader heeft welgeteld 1 keer een paard dat ik reed geaaid. Nagelbijten / Gniffelen

Verder in mijn familie is er nog mijn nichtje die ook paardrijd en m'n tante vind paarden ook leuk. Veel vriendinnen van mij rijden ook paard en tegen andere vrienden vertel ik er nooit zoveel over omdat ik toch wel weet dat het ze geen zak interesseert. Tong uitsteken

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:42

Mensen uit mijn klas lopen vaak wel te zeuren van haha wat moet je nou met die pony maar ik vind het heeel leuk en ik blijf het ook leuk vinden !!! en ik trek me er niks van aan en mij familie doet vrolijk mee in mijn hobby!!! Haha! Haha! Haha!
kus ryanne

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:45

Gelukkig is het bij mij allemaal goed !:) Mijn opa had vroeger een fokkerij, dus hij is er trots op geweest (is er niet meer..) dat ik paardree Lachen Mijn tante's vinden het ook super, die gebruiken me mooi om eens mee een buitenrit te maken Lachen Mijn ouders vinden het ook leuk, maar hebben zelf niks met paarden Knipoog In de klas vinden ze het wel lollig, een paard Knipoog 3 jóngens wouden een keer mee kijken, en bewijzen dat paardrijden mákkelijk was! Het viel ze toch flink tegen!:D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 20:27

Oja, dat soort klasgenoten had ik ook.
Paardrijden was een eitje.
Ik ben op een opendag met mijn pony naar school gereden en daar mochten ze een rondje op mijn arabiertje en dat viel ze toch wel tegen.
Een lag ernaast en de rest had minimaal pijn aan z'n nuts. hahahaha.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:32

Ik ben opgegroeid met paarden/pony's en de familie weet dus niet anders. (kreeg vroeger weleens te horen van we zien je nooit meer) maar iedereen weet dat ik leef voor m'n paarden... M'n man is gelukkig ook net zo gek met ze als ik (was anders echt niet met hem getrouwd hoor!!) dus dat gaat ook allemaal goed. Tja het is een levenstijl....

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:34

mijn man vind het niets, hij heeft niets met paarden
maar ik ben al een paar keer uit mijn slof geschoten als hij weer eens brommerig reageerde op het moment dat ik naar stal ging.... en nu gaat het beter Knipoog

mijn vader heeft mijn paard nog nooit gezien
mijn moeder 1 keer omdat ik even langsging toen ik haar net had opgehaald met de auto.

mijn broer....die wist volgens mij niet eens dat ik een eigen paard had (heb nu 10 jaar eigen paarden, onze band is dus niet zo goed Knipoog )

ik heb paardenvriendinnen die ik helemaal geweldig vind
en die mijn liefde voor paarden uiteraard helemaal begrijpen

en ik heb vriendinnen zonder paarden die het niet begrijpen....en dat botst nog wel eens!

de opmerking: gatver je stinkt, krijg ik regelmatig
de opmerking: jeetje als je zo krap zit deze maand verkoop je die stinkknol toch gewoon, heb ik ook al meerdere malen te horen gekregen.

gelukkig heb ik er sinds 5 jaar een nieuwe vriend bij wat paarden betreft, mijn zoon is helemaal weg van ze en ook zijn 2 jongere broertjes vinden het superleuk Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:01

Ik krijg eigenlijk niet vaak dt soort opmerkingen, tja vroeger op school wel eens, maar er waren er genoeg die ook paardreden en dan ga je daar iets meer mee om. Andere vrienden vragen er wel altijd even heen en vinden het wel grappig. Mijn ouders hebben stallen aan huis gemaakt voor ons toen we nog thuis woonden, die van mijn zus staan daar nog steeds (2 kwpn-ers en een shet) en inmiddels hebben mijn ouders zelf een haffie gekocht om mee te mennen. Mijn vader heeft het menbewijs en mijn moeder is zijn groom (en verzorgt de hele beestenboel, inclusief de van mijn zus en soms die van mij als ik ziek ben of zo). Mijn vriend heeft er niks mee, maar ook niks tegen. Hij zeurt ook nooit als ik weer naar mijn 3 schatten ga, hij weet dat hij de eerste plaats in mijn leven deelt met 5 andere(3 pony's en 2 honden). Maar hij gunt het mij van harte en doet bijna nooit moeilijk, behalve als er weer eens een pokke hoge dierenarts rekening komt op een moment dat het niet uitkomt. Dan wordt hij wel een beetje boos, maar snapt ook dat het nodig is. De enige die soms een beetje moeilijk kan doen is mijn schoonmoeder, maar meestal bedenkt ze zich snel als ik boos wordt. Clown

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:35

Mijn familie heeft geen moeite met mijn hobby. Mijn brioer is (dank zij mij) ook lang geleden al aangestoken met het paardenvirus en heeft een eigen paard gehad. Ons hele leven draaide ineens om het paard. Mijn ouders hadden daar geen moeite mee.
Mijn vriend kan ook een beetje rijden, maar echt zijn hobby is het niet. Hij heeft inmiddels geaccepteert dat ik nou eenmaal een verzorgpaard heb maar echt blij is hij er geloof ik nog steeds niet mee. Vooral niet met het feit dat ik op zaterdag rijd, in het weekend ziet hij me liever thuis zodat we samen naar de boot kunnen (zijn hobby die ik geaccepteert heb en ook leuk vind) of andere dingen kunnen doen.
Hij vind Major wel lief, hoor, maar hij vind nog steeds dat Major's eigenaar overal verantwoordelijk voor is en dat als ik een keer iets anders te doen heb, ik maar gewoon moet kunnen afbellen. En betalen voor een verzorgpaard? Dat begrijpt hij dus al helemaal niet... In zijn ogen help je de ander uit de brand, duie heeft tijd te weinig dus je bewijst de ander een dienst. Dus waarom zou je daarvoor moeten betalen?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:41

even offtopic kekavo waar komt jouw nickname vandaan ?!?!?
erg grappig, ben dr nog nooit een tegen gekomen die op die van mij lijkt Knipoog

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:55

Ik had jou naam nog niet gezien, lijkt er idd erg op.
Mijn naam is een samenvoeging van mijn vriend KEes, mijn naam KArin en onze woonplaats VOorschoten.

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:51

Leuk Pling en zijn trots als er iets wordt gewonnen!
En vinden het al goed als ik over een hindernis van 10 cm heen ben gekomen Tong uitsteken (jaja)

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:46

Mijn moeder houd er zelf niet van maar respecteerd het wel dat ik het erg leuk vind ze heeft er ook niet echt mening over zolang ik maar gelukkig ben. Mn vader vind paarden wel leuk maar die vind het zoveel geld kosten Vork al betaal ik t zelf vind ie zonde van t geld. Mn vriend heeft totaaaaaaal niets met paarden maar vind het allemaal wel best ook zolang ik maar gelukkig ben heb hem ook nog nooit gehoord van ga je alweer naar je paard hij brengt me altijd met liefde en savonds gaat ie wel mee als ik ga voeren alleen wacht hij wel altijd in de auto ROFL Vrienden die zelf geen paarden hebben heb ik eigenlijk nog nooit horen klagen zoals de een aerobict zo rijd de ander paard

Nougat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:30

M'n ouders vinden het heel leuk, hebben alleen niet echt iets met paarden maar vinden het wel gezellig om te gaan kijken ofzo. En mijn vrienden zijn de meeste van stal, dus euh ja die vinden het wel leuk en mijn andere vrienden hebben er zelf niets mee (vooral de jongens niet, whaha) maar vinden het ook niet heel stom ofzo en laten me gewoon. Knipoog

Love_Pevii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:58

Ik heb veel mensen die best begrijpen wat ik leuk vind aan paarden.
Enkel mijn vriend , die vond het eerst dom dat ik het leuk vond om naar een paard te gaan en erop te rijden tot hij zelf meeging en besefte wat voor een liefde je krijgt van een paard. en dat paardrijden vooral wandelen een zalige ontspanning voor ruiter en paard is Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:09

Wij hebben redelijk wat vrienden die niets hebben met paarden. Ze weten dat we een paard hebben, weten soms ook hoe hij heet of zien soms foto's als ze vragen wat wij hebben gedaan in het weekend.

Daar houdt het wel mee op.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:16

Mijn ouders hebben niet veel met paarden, mijn moeder vind het wel leuk om 10 minuten erbij te staan maar dat vind ze dan wel weer lang genoeg en mijn vader vind het alleen leuk om springen te kijken die vind dressuur helemaal niks. Op wedstrijd probeerd mijn moeder nog wel een beetje te helpen door te borstellen ofzo maar mijn vader doet dat echt niet. Maar ze weten nu wel een beetje wat van springen omdat ik het afgelopen jaar een springpony heb gereden en dat vonden ze wel leuk en nu ga ik eigenlijk weer dressuuren dus wie weet gaan ze dat ook nog een beetje leuk vinden Tong uitsteken

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:36

Mijn hele familie heeft paardgereden en veel van mijn vriendinnen rijden ook paard dus ik kom niet zo vaak problemen tegen. Krijg wel af en toe te horen dat ik naar paard stink enzo maar daar kan ik me niet druk om maken...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:40

Mn moeder en broertje vinden t helemaal niks. Hoewel mn moeder zelf wel weer een keer paardrijles gereden heeft toen vond ze het wel leuk maar goed Clown
Mn pa vind het wel best en wil heel soms ook wel trailer rijden ofzo Tong uitsteken En af en toe ff kijken wil die ook wel Clown
Mn zusje vind het leuk want die rijd zelf ook gewoon