Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

- met de stalhouder (handelaar) meegeweest naar zijn neef (handelaar). Die had twee e-pony's staan. Gelijk de eerste de beste was raak, liefde op het eerste gezicht.....(ik heb haar nu ruim 6 jaar en vorig jaar ook een veulen van haar erbij) Het kan dus goed gaan, maar blijf nuchter!!

Rianneke schreef:pin je idd niet zo vast op leeftijd! ik ken 3 jarigen die net zo makkelijk lopen als een bijvoorbeeld 7 jarige

thinka schreef:ik zet hier even een stipje!
ik wil over ongeveer een half jaar op zoek gaan naar een paard![]()
Maar zal ter zijner tijd even een eigen topic openen

baukjerosa schreef:ja idd goed dat je je zo gaat voorbereiden.
even over het rontgenlogisch keuren, meestal wordt het bij paarden gedaan van boven de 4000 euro. MAAR dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet onder dat bedrag ook kan. Je hebt er namelijk wel heeel veel aan. Je kunt zo spat, afvlakkingen en bijv. slijtage vaststellen, dit zijn echt dingen waar ze zo rond de 10 jaar last van gaan krijgen. Het is namelijk heel erg jammer als jij je droompaard gevonden hebt en dit na een aantal jaren later in moet laten slapen voor zoiets, heb hier helaas zelf ervaring in.
Heeeel veel succes met zoeken (want dat opzich is al super leuk.....)![]()
![]()

femmefatale1 schreef:Ik denk dat je heftige boksessies kan verwachten van een paard wat veel karakter heeft, ongeacht de leeftijd..
Vaak is het wel zo dat als een jong paard 23 uur op stal staat dat ie wel eens zijn ei kwijt wilt, maar als ze dagelijks buiten lopen zijn ze die al kwijt
IKbenEllen schreef:Loulou: als het heftige artrose geweest was was dat er wss ook bij een klnische keuring uitgekomen, dan was ie bv nooit door de buigproef gekomen.
SusieQ87 schreef:Krijgen die dan niet een aantal jaar later een soort pubergedrag ? Want ik zie ook een hoop jongere paarden van B en L niveau die mijn interesse wel wekken, maar kom ik dan later niet evt in de problemen als ik gewoon een braaf paard zoek of zou dat wel los lopen? Ik heb liever geen heftige boksessies en dergelijke.
IKbenEllen schreef:Bij een paard in deze prijsklasse zal de eigenaar zeggen: prima dat je hem laat keuren, maar rontgen voor eigen kosten. Ik ben bij de dierenarts echt nog nooit 500,- kwijt geweest, 200,- max. (godzijdank)

SusieQ87 schreef:Nu wil ik hem sowieso klinisch keuren, maar zit toch te twijfelen over rontgologisch of rontgescreening aan huis. Hij is ietsjes ouder dan ik in eerste instantie in gedachte had(13).