1e keer rijden op mijn paardje...:D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Re: 1e keer rijden op mijn paardje...:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 12:46

Ja wormen is hij al gecheckt.. hij heb net een equest ook gehad :s die krijgen ze altijd netjes op tijd...

Ik geef hem nu tachyon druppels (energetische druppels tegen stress) maarja dt duurd een paar dagen en opzich word hij wel wat rustiger Lachen Sochtends krijgt ie ook een voerbal (bal met biks erin voor de afleiding) een jollybal heeft ie ook nog in zn stal (doet ie nix mee zit geen eten in haha) als die druppels goed gaan hou ik hem even op die druppels.. is ook voor veranderingen enzo.. Als die heeft gelopen staat ie ook wel wat rustiger.. ik weet niet hoe het allemaal kan voordat ie wegging kon het allemaal stond ie wellis alleen geen probleem... Op de trailer ging die ook zonder drama... Nu wilt ie er niet eens meer in.. hij was ook kopschuw... :s Nu niet meer.... Hij is gewoon zo erg veranderd... Zowel in goed opzich als slecht opzicht... Hij komt er wel bovenop heb er alle vertrouwen in.. als we zn rug hebben overwonnen kunnen we dit ook wel!

Weet iemand trouwens of je die doppen los kunt kopen? want hij heeft de dop van die voerbal gesloopt heb zon rode ronde met gele dop... nahjah nu zonder dop :p

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:52

ja als het goed is zat er 1 extra in de doos! heb ik namelijk wel! ik ga ff de site opzoeken dan zet ik m hier neer misschien kun je daar vragen of ze ze los hebben...
als ik je verhaal zo lees is er aardig wat gebeurt op zijn vorige stal.. naar hoor... kwestie van vertouwen weer winnen denk ik.?

kom dus even niet op de merknaam... vind de site niet :S

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 12:58

Vertrouwen in ons heeft hij gelukkig wel weer.. Toen hij thuis kwam en hij herkende mijn stem (hij was altijd erg eenkennig naar mij) liep hij gelijk te brullen en was niet meer van mij weg te slaan.. Ik had hem verkocht omdat ik 2 jaar naar egypte zou gaan.. Mijn vader had het verpest en ik was eigenlijk diep ongelukkig zonder hem.. Het voelde niet goed maar toch had ik hem weggedaan.. 3 maanden erna was hij afgekeurd hoorde ik was verplicht om hem terug te nemen.. maar ik had het niet gedaan... In maart kwam ik hem tegen als sportpaard.. en hebben we de haflinger die we 10 jaar hadden omgeruild voor Shakir.. Shakir had behoorlijke plekken op zijn rug.. zij vertelde mij dat hij protesteerde met zware oefeningen... Ik vertelde haar dat hij was afgekeurd.. En zodoende heb ik hem in maart thuis afgeleverd gekregen... Gelijk op de wei gezet en er niet meer vanaf gehaald.. zn rug laten herstellen en op goedkeuring van de veearts weer erop gegaan afgelopen weekend (gewoon gestapt 15 minuutjes) Het is allemaal best wel drama geweest met Shakir... Ik weet het verder niet zo goed allemaal wat er is gebeurd.. ben allang blij dat hij nu bij mij is en dat hijgoed verzorgd word.. en dathij niet verder getraind is.. wist uberhaud niet of die wel goed zou komen... We namen het risico maar een kampioens merrie haflinger ingeruild voor een nrps van 6 jaar waarvan je niet eens weet of die ooit wel weer onder het zadel zou lopen... al had ie nog maar 3 benen (bij wijze van spreken) dan nog hadden we het gedaan... Ik heb hem gemisten heel veel verdriet om hem gehad.. was zelf intens ongelukkig zonder hem.. Hij zal nooit meer weggaan bij mij ..en ik zal er alles aan doen om hem weer goed te laten worden en hem de liefde geven die hij nodig heeft... hoeveel tijd, geld en energie het ook kost.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:01

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 13:02

dank je wel :d die paarse is wel leuk (heb alles roze/paars) hehe Haha!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:04

ja je moet maar even kijken... misschien kun je daar een nieuwe dop bestellen.. die ballen kosten namelijk 50 euro.. dus best prijzig..
Ik heb m zelf ook en mijn paardje vind het ge-wel-dig!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 13:13

Shakir vind het ook wel wat Haha! hij loopt er zelfs mee te klooien als die leeg is haha Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:36

Goed regendek kopen en je paard weer buiten zetten tot alles naar binnen gaat. Als je paard in zo'n korte tijd zo vermagerd, is hij diep ongelukkig. En je leest toch foto's, staat in je profiel...misschien een idee om eens die van je eigen paard te lezen?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:58

Citaat:
Misschien kan je hem mais bijvoeren dat is meestal wel een goede dikmaker.

Doe maar niet, begin aub niet aan zulke acties, en ga hem idd niet volstoppen met krachtvoer..! Ik ga mee met de reactie ergens hierboven, krachvoer moet je namelijk niet als dikmaker gebruiken, voor je het weet staan je paard verzuurd of hoefbevangen, krachtvoer moet je hooguit als aanvulling gebruiken. Ruwvoer is het beste inderdaad, gewoon normaal hooi, onbeperkt het liefst. En het is niet erg als je paard een tijdje met ribben staat, geef het gewoon de tijd en bouw het langzaam op. Kan in principe geen kwaad, liever een maand of 2 langer te dun, dan binnen 3 weken volproppen met mais en dat soort onzin, daar verhelp je overigens het problem niet eens mee. Grote kans dat je paardje gewoon zal wennen aan de situatie.
Dus negeer aub de adviezen om extra krachtvoer etc te voeren, voor zover ik het lees, voer je hem al prima!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:20

mais zit "niets" in dus is geen krachtvoer...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:53

CtjeLief: mais is absoluut geen krachtvoer, brokken wel. Mais wordt vaak aan oudere paarden gegeven die moeilijk op gewicht te houden zijn, net als slobber Lachen .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:01

Kan het niet aan de muesli liggen dat hij zo hyper is, die van mij staat ook altijd te springen wanneer ze muesli heeft gehad, maar zonder muesli gaat het prima!!!

VInd het heel goed van je dat je zo de tijd voor hem neemt. Petje af hoor!!!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:00

Ik heb speciale muslie zonder haver en enige opfokkers op het zo maar te noemen.. Wat behoorlijk prijzig is.

Hij is niet ongelukkg.. enigste moment dat hij ongelukkig is is dat waneer hij niet naar buiten kan en de andere wel het is een sociaal dier. Hij heb totaal geen energetische blokades.. Anders had ik dat wel gevoeld als ik hem behandel... Als hij ongelukkig had geweest had hij er ook ongelukkig uitgezien dan zie je dat gelijk aan zijn ogen... Dan heeft hij geen glans op zijn ogen.. En had ik dat ook wel gemerkt.. Hij zit voor de rest goed in zijn vel.. hij glimt hij is vrolijk... Als ik hem vast zet staat hij lekker stil als ik met hem gaat wandelen issie rustig als ik met hem rij is hij rustig zet ik hem op de wei dan issie rustig.. maar als die alleen staat wil die er gewoon uit. Ik ken mijn paard door en door.. en ik weet precies waneer die niet gelukkig is... zoals ik hem terug kreeg was hij niet gelukkig zoals ik hem kocht was hij niet gelukkig!

Zn huid glanst niet hij is afwezig hij is dan shago hij is dan zo van laat me met rust.. Nu eist ie alle aandacht op! Zoiezo laat ik gerrit zomer komen ikzelf denk dat zn stofwisseling te actief is

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:34

Mais is zeer moeilijk verteerbaar voor een paard, dus bij overmaat grote kans op koliek.. verder bevat mais veel zetmeel en levert veel energie, dus er zit zeker wel wat in!
Ik heb al veel mensen (of eigenlijk paarden) op problemen zien stuiten omdat ze ineens mais gingen voeren om het paard aan te laten dikken.. slecht idee in mijn ogen dus! Ook voedingskundigen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:54

ik zou hem ook minder brok en muesli geven wordt hij alleen maar druk van.
Geef hem lekker wortels luserne en bietenpulp mais helpt ook goed
ik hoop voor je dat hij weer de oude wordt

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:12

bietenpulp help perfect! ik heb ook een paardje gehad die vrij mager was.. zit niets in word paardje alleen maar dikker door.. ! ja als die zon zenuwlijer op stal is zou ik iets van een skippeybal ophangen of misschien een shetje er naast zetten.. veel succes

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:15

Super dat je hem weer terug hebt gekocht! Dat zal wel pijn hebben gedaan toen je hem zo veranderd terugkreeg? (ik ken het, heb ong hetzelfde gehad, na de verkoop binnen 6 weken teruggekocht en toen een totaal ander paard teruggekregen) Net als bij jou, gaat mijn ukkie never nooit meer weg!
Ik hoop dat je snel een oplossing vind voor het wat aankomen van je paard.
Je hart zit op de juiste plaats!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:26

Het deed me meer pijn van de brieven die ik continu kreeg gestuurd en dat ik hem later op internet vond als sportpaard. Gelukkig kreeg ik hem terug ben nog nooit zo gelukkig geweest Haha! Het komt allemaal wel weer goed ik heb er de volste vertrouwen in!