Waar zijn alle paardjes gebleven?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarkKH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:51

Hoi hoi, nog een paar foto's der bij, deze keer van Shirley en Evert:

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

Mark
[/img]

Pienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 15:35

Hooi Lachen

Bedankt voor alle reacties!!!

Shirley en Mark: Evert ziet er erg goed uit zeg!! Hij glimt helemaal mooi en kijkt al veel vrolijker uit zijn oogjes! Heeft hij daar trouwens nog wel eens last van, zijn ene oog was regelmatig ontstoken. Die maakte ik dan wel eens schoon met lauwe thee, vond hij altijd wel fijn volgens mij.

Shirley, ik heb geen eigen paard: geen tijd en geen geld. Ik reed al bijna 10 jaar op de VW en heb dus heel wat paarden (manegepaarden en ponies) zien komen en gaan, een hoop gezien en meegemaakt met ze. Er zijn er een aantal die echt hoogbejaard geworden zijn daar! De laatste paar jaar verzorgde ik één van de manegepaarden heel regelmatig (ondanks dat het een viersterrenmanege was, was dat aan de paarden niet te zien helaas), vooral het laatste jaar toen ze last kreeg van arthrose en het echte werken eigenlijk te zwaar voor haar werd. Deze merrie is nu gelukkig van haar oude dag aan het genieten!

Verder zorgden we met een klein groepje ´vrijwilligers´ op zondag en vaak ook nog tussendoor voor de manegepaarden; extra aandacht, losgooien, weidegang geven, wandelen, toilletteren, verzorging, stallen, zadels en hoofdstellen enz. Dat heeft mij altijd het gevoel gegeven dat ik iets nuttigs voor de paardjes kon doen daar. Er zijn helaas de laatste jaren een hoop dingen gebeurd die niet door de beugel konden maar goed dat kunnen we nooit meer terug draaien en achteraf met modder gooien is zinloos. Maar misschien dat je in zo´n periode ook wel extra gehecht raakt aan de dieren. En Eef was daar zeker één van!

Naar mijn idee had hij de ultieme manier van zelfbescherming gevonden voor het werken in de les; gewoon stilstaan als je niet eerlijk gereden wordt. Hij vond het altijd geweldig om de wei in te gaan met al z´n vriendjes en vriendinnetjes, kon samen met elk ander paard. Op stal verveelde hij zich vaak dood, vaak gaf ik hem ´s winters wilgentakken waar hij zich mee kon vermaken (die nam ik dan toch mee voor het paardje dat ik verzorgde) of schraapte ik wat extra hooi voor hem bij elkaar. Als ik in de stal bezig was zette ik vaak zijn bovendeur open zodat hij lekker de gang in kon kijken, maar dan ook echt alleen als ik erbij was! Evert is namelijk een echte Houdini, kon altijd zijn onderdeur loskrijgen om vervolgens in volle galop richting wei te rennen (wat door NVDR ruiters op wedstrijddagen niet altijd op prijs gesteld werd oeps).

Nu rij ik bij Manege Rijnenburg! Tot nu toe lekker gereden en best fijn les gehad, maar het is wel wennen hoor! Alleen ´maar´ een uurtje rijden met de verzorging die daarbij hoort, zonder je zorgen te maken over het wel en wee van de paardjes enzo.

Ik vind het trouwens erg leuk dat jullie foto´s van Evert gepost hebben!!!!! *LOL*

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:49

hoi hoi

Evert heeft op dit moment een ontstoken oog, heb er oogzalf voor gekregen van de uithof, dus elke dag maar 2 keer smeren.

hij vind dit echt niet fijn, maar ja.

gr. shirley

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:10

haflinger Max is verkocht aan een meisje Julliette, maar hij staat nu te koop op marktplaats. Ik heb van iemand die les geeft en Petra heet, gehoord dat hij vaak bevangen (hoef- of spier weet ik niet meer) is geweest.
Dus daarom wil ik hem niet. Kennen jullie hem nog, en klopt dit verhaal?
Hij was maatje van Spike hoorde ik.