Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karina1977 schreef:ik snap niet dat deze transporten nog mogen tegenwoordig .
en als ze niet mogen waarom ze nog gedaan worden .
er word namelijk tegenwoordig goed gecontroleerd .
Ik hoop dat je de paarden hebt kunnen kopen en ze niet alsnog naar griekenland zijn
jesterlover schreef:is heel simpel, die mensen op malta, kopen dravers op uit NE. Die niet hardgenoeg kunnen of gewoon weg moeten.
Mijn vriendin werkt op deze stal, al 11 jaar lang. Ze heeft vaker zulke transporten gezien, en de eigenaren van deze stal, weten ook dondersgoed hoe die paarden vervoerd worden.
Stel dat ze de reis goed doorkomen, dit zonder water voedsel of schotten. Staan de paarden daar op Flats. Verdiepingen..En als ze in NE niet hard genoeg kunnen lopen, waarom zou het in Malta dan anders zijn. De coursen zijn langzamer hoorde ik net..Ok dan nog. Maar vanuit Malta gaan ook een boel paarden weer op transport om wel voor de dood weg te gaan.
Dus als ze om een of andere reden het daar niet goed doen, gaan ze weer op die stinkmodder vrachtwagen..
En DIT is wat er gestopt moet worden..! Die transporten..!!
Ze raken mekaar, raken paniekerig...Als de paarden daar nog een goed leven krijgen, waarom zouden ze dan op zo'n vrachtwagen getransporteerd worden? Waarom niet netjes met schotten, water en voedsel. Ze kunnen veel oplopen, raken gewond. En dan word alles daar weer normaal.. Sorry maar geloof daar niet zo in.
Ik neem aan dat ze niks meer hebben aan paarden die wonden hebben, kreupel zijn, mager, bang..klinkt allemaal tegenstrijdig...

. Misschien kan ik mijn eigen peerdje wel meenemen, misschien een keer het bos in ofzo? knooopje schreef:jesterlover schreef:is heel simpel, die mensen op malta, kopen dravers op uit NE. Die niet hardgenoeg kunnen of gewoon weg moeten.
Mijn vriendin werkt op deze stal, al 11 jaar lang. Ze heeft vaker zulke transporten gezien, en de eigenaren van deze stal, weten ook dondersgoed hoe die paarden vervoerd worden.
Stel dat ze de reis goed doorkomen, dit zonder water voedsel of schotten. Staan de paarden daar op Flats. Verdiepingen..En als ze in NE niet hard genoeg kunnen lopen, waarom zou het in Malta dan anders zijn. De coursen zijn langzamer hoorde ik net..Ok dan nog. Maar vanuit Malta gaan ook een boel paarden weer op transport om wel voor de dood weg te gaan.
Dus als ze om een of andere reden het daar niet goed doen, gaan ze weer op die stinkmodder vrachtwagen..
Ze raken mekaar, raken paniekerig...Als de paarden daar nog een goed leven krijgen, waarom zouden ze dan op zo'n vrachtwagen getransporteerd worden? Waarom niet netjes met schotten, water en voedsel. Ze kunnen veel oplopen, raken gewond. En dan word alles daar weer normaal.. Sorry maar geloof daar niet zo in.
Ik neem aan dat ze niks meer hebben aan paarden die wonden hebben, kreupel zijn, mager, bang..klinkt allemaal tegenstrijdig...
ik vind dat je het allemaal erg overdrijft.
je krabbelt nu al terug in je verhaal.
eerst gingen ze alleen naar de slager en nu zeg je dat ze toch voor de drafsport weg gaan.
heb je het transport gezien.... blijkbaar niet.
ik dus wel, worden op een normale vrachtwagen vervoerd hoor.
vind het heel goed hoor dat er mensen zijn die zich om hun lot bekomeren.
maar ook vind ik dat je dingen niet moet op blazen voor je weet wat er werkenlijk aan de hand is.
ze worden netjes afgehaalt door een normaal paardentransport dat zul je zien.op malta,gozo is de draf en ren sport heel populair.
zijn ze niet goed genoeg dat gaan ze naar een manege voor strandritten en zo.
en een echt kreupel paard gaat niet naar griekenland voor de slacht,die gaan wel vanuit nederland.
ik zal wel een boel comentaar hier op krijgen.
maar de waarheid vind ik ook erg belangrijk
sorry groetjes saskia
jesterlover schreef:is heel simpel, die mensen op malta, kopen dravers op uit NE. Die niet hardgenoeg kunnen of gewoon weg moeten.
KiWiKo schreef:ik weet niet wat ik hiervan moet denken, ik ga het topic volgen
UpDate_ schreef:karina1977 schreef:ik snap niet dat deze transporten nog mogen tegenwoordig .
en als ze niet mogen waarom ze nog gedaan worden .
er word namelijk tegenwoordig goed gecontroleerd .
Ik hoop dat je de paarden hebt kunnen kopen en ze niet alsnog naar griekenland zijn
zo goed wordt er echt niet gecontroleerd.....helaas.....heb het helaas te vaak de afgelopen tijd gezien...
jesperlover: ik vind het super wat je wil doen voor die diertjes en ben benieuwd of ze al veilig op hun nw plekkie bij jou op stal staan.
HIHAAH...
ik hoef niet te weten wat je ervoor hebt betaald, maar ben je wel tevreden zoals je het in je hoofd had? 
. Kimberley77 schreef:Kijk, das keurig. Fijn voor jeik hoef niet te weten wat je ervoor hebt betaald, maar ben je wel tevreden zoals je het in je hoofd had?