Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

Re: Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:18

ik snap niet dat deze transporten nog mogen tegenwoordig .
en als ze niet mogen waarom ze nog gedaan worden .
er word namelijk tegenwoordig goed gecontroleerd .

Ik hoop dat je de paarden hebt kunnen kopen en ze niet alsnog naar griekenland zijn

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:25

karina1977 schreef:

Ik hoop dat je de paarden hebt kunnen kopen en ze niet alsnog naar griekenland zijn

zo goed wordt er echt niet gecontroleerd.....helaas.....heb het helaas te vaak de afgelopen tijd gezien...

jesperlover: ik vind het super wat je wil doen voor die diertjes en ben benieuwd of ze al veilig op hun nw plekkie bij jou op stal staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:30

Als je denkt dat die paarden onder bizarre omstandigheden vervoerd gaan worden, kan je de KLPD inlichten, die komen dan een controle uitvoeren, je kunt daarbij anoniem blijven, zeker als je uitlegt wie je bent.

Het is maar heel klein, maar misschien wel iets wat je voor die dieren kan doen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:22

jesterlover schreef:
is heel simpel, die mensen op malta, kopen dravers op uit NE. Die niet hardgenoeg kunnen of gewoon weg moeten.

Mijn vriendin werkt op deze stal, al 11 jaar lang. Ze heeft vaker zulke transporten gezien, en de eigenaren van deze stal, weten ook dondersgoed hoe die paarden vervoerd worden.

Stel dat ze de reis goed doorkomen, dit zonder water voedsel of schotten. Staan de paarden daar op Flats. Verdiepingen..En als ze in NE niet hard genoeg kunnen lopen, waarom zou het in Malta dan anders zijn. De coursen zijn langzamer hoorde ik net..Ok dan nog. Maar vanuit Malta gaan ook een boel paarden weer op transport om wel voor de dood weg te gaan.

Dus als ze om een of andere reden het daar niet goed doen, gaan ze weer op die stinkmodder vrachtwagen..
En DIT is wat er gestopt moet worden..! Die transporten..!!

Ze raken mekaar, raken paniekerig...Als de paarden daar nog een goed leven krijgen, waarom zouden ze dan op zo'n vrachtwagen getransporteerd worden? Waarom niet netjes met schotten, water en voedsel. Ze kunnen veel oplopen, raken gewond. En dan word alles daar weer normaal.. Sorry maar geloof daar niet zo in.

Ik neem aan dat ze niks meer hebben aan paarden die wonden hebben, kreupel zijn, mager, bang..klinkt allemaal tegenstrijdig...

ik vind dat je het allemaal erg overdrijft.
je krabbelt nu al terug in je verhaal.
eerst gingen ze alleen naar de slager en nu zeg je dat ze toch voor de drafsport weg gaan.
heb je het transport gezien.... blijkbaar niet.
ik dus wel, worden op een normale vrachtwagen vervoerd hoor.
vind het heel goed hoor dat er mensen zijn die zich om hun lot bekomeren.
maar ook vind ik dat je dingen niet moet op blazen voor je weet wat er werkenlijk aan de hand is.
ze worden netjes afgehaalt door een normaal paardentransport dat zul je zien.op malta,gozo is de draf en ren sport heel populair.
zijn ze niet goed genoeg dat gaan ze naar een manege voor strandritten en zo.
en een echt kreupel paard gaat niet naar griekenland voor de slacht,die gaan wel vanuit nederland.
ik zal wel een boel comentaar hier op krijgen.
maar de waarheid vind ik ook erg belangrijk
sorry groetjes saskia

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:26

JESTERLOVER: als ik het nou goed begrijp heb je daar dan geen paarden van gekocht??

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:32

Ik ben ook wel benieuwd naar de afloop van dit verhaal.Mocht je ze kopen mag ik dan vragen wat jij met de paarden gaat doen?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:25

Super Megan OK dan!.
Laat je ons even weten hoe het afgelopen is?

Alles goed verder? Wat doe je nu eigenlijk, ben je nu helemaal op de paarden gestort? Ik kom binnenkort wel eens bij je koekeloeren we zouden nog steeds een keer rijden Knipoog. Misschien kan ik mijn eigen peerdje wel meenemen, misschien een keer het bos in ofzo?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:59

knooopje schreef:
jesterlover schreef:
is heel simpel, die mensen op malta, kopen dravers op uit NE. Die niet hardgenoeg kunnen of gewoon weg moeten.

Mijn vriendin werkt op deze stal, al 11 jaar lang. Ze heeft vaker zulke transporten gezien, en de eigenaren van deze stal, weten ook dondersgoed hoe die paarden vervoerd worden.

Stel dat ze de reis goed doorkomen, dit zonder water voedsel of schotten. Staan de paarden daar op Flats. Verdiepingen..En als ze in NE niet hard genoeg kunnen lopen, waarom zou het in Malta dan anders zijn. De coursen zijn langzamer hoorde ik net..Ok dan nog. Maar vanuit Malta gaan ook een boel paarden weer op transport om wel voor de dood weg te gaan.

Dus als ze om een of andere reden het daar niet goed doen, gaan ze weer op die stinkmodder vrachtwagen..

Ze raken mekaar, raken paniekerig...Als de paarden daar nog een goed leven krijgen, waarom zouden ze dan op zo'n vrachtwagen getransporteerd worden? Waarom niet netjes met schotten, water en voedsel. Ze kunnen veel oplopen, raken gewond. En dan word alles daar weer normaal.. Sorry maar geloof daar niet zo in.

Ik neem aan dat ze niks meer hebben aan paarden die wonden hebben, kreupel zijn, mager, bang..klinkt allemaal tegenstrijdig...

ik vind dat je het allemaal erg overdrijft.
je krabbelt nu al terug in je verhaal.
eerst gingen ze alleen naar de slager en nu zeg je dat ze toch voor de drafsport weg gaan.
heb je het transport gezien.... blijkbaar niet.
ik dus wel, worden op een normale vrachtwagen vervoerd hoor.
vind het heel goed hoor dat er mensen zijn die zich om hun lot bekomeren.
maar ook vind ik dat je dingen niet moet op blazen voor je weet wat er werkenlijk aan de hand is.
ze worden netjes afgehaalt door een normaal paardentransport dat zul je zien.op malta,gozo is de draf en ren sport heel populair.
zijn ze niet goed genoeg dat gaan ze naar een manege voor strandritten en zo.
en een echt kreupel paard gaat niet naar griekenland voor de slacht,die gaan wel vanuit nederland.
ik zal wel een boel comentaar hier op krijgen.
maar de waarheid vind ik ook erg belangrijk
sorry groetjes saskia

Huh? maar ze gingen toch naar Griekenland?

Ik ben het deels met je eens dat er veel transporten van geen kanten kloppen (staat nog een wagen met 2 etages vol shetten op mn netvlies)..maar die komen ze niet de grens over gelukkig en gezien ze dus een heel eind moeten, Malta of Griekenland, moet het vast allemaal in orde zijn.
Natuurlijk doen veel handelaren een boete al incalculeren, maar het buitenland is vaak erg streng wat controles betreft.
Nogmaals, tis geen aanval of niet dat ik je niet geloof, ben alleen een beetje bang dat het verhaal wat aangedikt is..maar als je een discussie aan wilt gaan dat slechte transporten niet meer mogen kunnen, ja dat ben ik helemaal met je eens.

Ik hoop voor je dat je ochtend gelopen is zoals je gehoopt had en er nu 3 merries ops tal staan bij je.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:11

jesterlover schreef:

Ik ben ondertussen aardig bekent met de slachttransporten. mede omdat ik me er voor inzet daar een eind aan te maken, bv door hantekeningen en filmpjes van de slachtransporten bekend te maken.
nog noiot heb ik gehoord van slachttransport naar Griekenland.
De grieken zijn sowieso geen paarden eters dus vind het echt een vreemd verhaal.
De wijze waarop je de transporten beschijft gebeurd nog wel maar wordt streng gestraft.
Dat is ook de reden dat er gisteren geen slachttransport aanwezig was in Hedel, teveel AID en ver van te voren aangekondigde controles, hulde aan de AID en de politie van Hedel.

Het klinkt als een verkoop trucje van de eigenaar van de dravers.
Wel super dat je jezelf er zo druk om maakt en ze wil redden.
Wanneer de vrachtwagn komt geef voor de zekerheid even het kenteken door aan de AID in Utrecht, je informatie bijft anoniem,
zij kunnen controleren of het niet inderdaad een illegaal slachttransport is.

Ik heb het uitgerekend en wanneer een paard dan eenmaal aankomt is hij te duur voor de slacht

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:24

Nou wat een kl*testreek van die vent
Hopelijk lukt het de TS om de paarden te kopen.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 21:51

Hallo allemaal,

Pff wat heb ik me een ellende op de hals gehaald zeg...

Ik denk dat ik nu aardig weet hoe de vork in de steel steekt. Allemaal geheisa om dit transport. Verhalen, enge verhalen. Ze hebben dit namelijk vaker gezien, enz enz. Megan stinkt erin, regeld in een paar uur tijd, om geld bij elkaar te krijgen voor drie dravers. Nouja je weet het verder wel, als je zoiets hoord, denk je gelijk, hier moet ik wat aan doen, mischien kan ik ze helpen.

Nou word allemaal net even wat erger..Vanmiddag weer heen geweest, paarden stonden er nog, maar allemaal zonder dekens. Klaar voor transport, want de dekens zijn van de stal zelf. En niet van de eigenaar van de paarden.

Komt er een man de dam op rijden, loopt richting ons en verteld dat hij gebeld is door de eigenaar van deze 3 dravers om eens te kijken...Want deze 2 heren hebben vaker zaken gedaan en dit was de eigenaar goed bevallen..Dus mischien kan ik niks meer doen, en gaan ze met deze meneer mee. Geen idee wat er dan mee gebeurt. Ik word nu dus morgenvroeg gebeld, en hopelijk wil deze meneer ze niet kopen, en gaan ze alledrie met mij mee. Die zwarte staat er ook nog steeds, zonder deken. Snap niet wat er nu is, en waarom die zwarte niet opgehaald is. We moeten nu wachten tot ze besloten hebben hoe wat waar. Dan gaat die zwarte alsnog op transport. Morgen denk ik, en weet ik of ik de drie merrie mee mag nemen, of dat ze met die zwarte meegaan.

Pfff, zal lekker slapen worden.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:54

Jeetje, succes dan morgen vroeg en laten we hopen dat ze bij jou terecht komen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:56

Je kan wat je kan TS...

Heb je zelf al een bod gedaan op de 3 merries? Bedoel, dat is zo gedaan he.
Maak je niet al teveel zorgen nog (makkelijker gezegd an gedaan weet ik) want als er iemand anders voor is, dan gaan ze iig niet het transport op voor wat dan ook..kan jij het verder bekijken met die man..
of wil de eigenaar de prijs opschroeven door jullie te laten denken dat deze man geinteresseerd is?

Vraag me af waar je nu staat in de 'zaken' of er uberhaput wel een optie is om de 3 merries over te nemen van de eigenaar? Als dat nog niet geregeld is, oei...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:00

ik weet niet wat ik hiervan moet denken, ik ga het topic volgen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:04

KiWiKo schreef:
ik weet niet wat ik hiervan moet denken, ik ga het topic volgen

Inderdaad, ik ook.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:14

tja meis ik ben bang dat je er bijna ingetrapt was, meestal als ze voor de handel weggaan komt het wel goed, pb me anders even waar ze staan als ze braaf zijn en gezond en een normale prijs kan ik er meschien nog wel wat mee doen, nee geen winst maar ik ken wel mensen die er wat mee kunnen en dan worden ze te duur voor de slacht.
Meis je hebt gewoon te goed hart en daar wordt misbruik van gemaakt.
Een ding als die lieverds nu zonder deken staan was ik als stalhouder nu nog naar de stal gerend en er een deken van mezelf opgelegd.
Ik ben blij met mijn pensionklanten en zijn net zo lief voor dieren als ik maar als ze slecht voor hun paardjes zijn grijp ik in, in jou geval had ik er al lang een deken opgelegd

oke nogmaals edit, tja die zwarte he, meschien omdat zwarte paarden in de handel erg moeilijk te vinden zijn en ik praat nu niet over friesen beschouwen ze de zwarte als een geval apart
laat je niet gek maken
Geef gerust de naam van betreffende persoon door want ik heb al een tijdje door als je op bokt iets verkeerts doet je naam binnen no time bekend is en tercht.
Eerlijke mensen hebben niets te verbergen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:23

UpDate_ schreef:
karina1977 schreef:

zo goed wordt er echt niet gecontroleerd.....helaas.....heb het helaas te vaak de afgelopen tijd gezien...

jesperlover: ik vind het super wat je wil doen voor die diertjes en ben benieuwd of ze al veilig op hun nw plekkie bij jou op stal staan.

Tocg wil ik hier graag een kanttekening bij plaatsen, ik kom uit een paardenfamilie.
5 generaties paardenhandelaren dus ken wel alle ins en outs.
Geloof me dat Nederland voorop loopt in het stoppen van de slachttransporten.
Spanje en Italie zijn ook EG lid deze regels zijn EG bepaalt maar ze hebben er gewoon maling aan.
Overbeladen mag niet de paarden mogen 12 uur reizen en moeten dan 24 uur stoppen, uitladen en rusten en eten.
Nederland wordt steeds kribbiger tegen het overtreden van deze regels.
Alsjeblieft nu eens geen commentaat op de Aid want volgens mij zijn ze de einige die de regels van de eu opvolgen.
Hulde aan de Vwa ( ministerie van lanbouw ) en de Aid

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:40

Yeeeeeee Megan DOLGELUKKIG..!! Haha!

Kreeg net een berichtje, " Gefeliciteerd Megan, Hope & United zijn van jou, Speedy blijft voorlopig nog even op stal, en gaat dan met deze meneer mee, zie je morgenochtend.".

WAUW Afgod
Hope & United.
2 donkerbruine merrie's van 5 jaar jong.

Voor de zwarte kan ik niks doen, doet me toch wel een beetje pijn, maar ben al blij met wat ik nu heb..
Morgen komen er natuurlijk foto's...!! Pling

Zit hier echt te springen..!!! Cool HIHAAH... Go jij! Go jij!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:47

Kijk, das keurig. Fijn voor je Lachen ik hoef niet te weten wat je ervoor hebt betaald, maar ben je wel tevreden zoals je het in je hoofd had?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:47

nou.. dus toch 2 nieuwe merries erbij.
in ieder geval leuk dat je 2 dieren erbij hebt en er hopelijk veel plezier aan beleeft Ja

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:48

Wat super!! Ben blij voor jouw én de paardjes!
Morgen haal je ze op??

Foto's jaaaaa Haha!.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:56

Kimberley77 schreef:
Kijk, das keurig. Fijn voor je Lachen ik hoef niet te weten wat je ervoor hebt betaald, maar ben je wel tevreden zoals je het in je hoofd had?

Ben zeker tevreden, heb een prijs geboden, per stuk. Wel beetje boel boven de slachtprijs, maargoed, ze zijn het waard.
Vind ik dan tenminste. Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:00

goh toch wel een verandering van slachtransport naar Griekenland naar stal in Nederland.
dus gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
Hoop wel dat je toch nog even stiekem een deken bij de zwarte opgelegd hebt ook al kan je niets meer voor hem doen.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 23:06

Die zwarte heeft een deken op. Todat hij morgen opgehaald word. Daar wil ik dus niet bijwezen, alhoewel, dan ga ik wel even foto's maken, wil weten of het echt zo erg is als ze mij vertelde..

Bedankt voor de felicitatie's.

Die zwarte heeft trouwens een dikke knie, ben heel erg benieuwd wat ze daar morgen aan willen doen.. Ach gut

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:11

Maar wat gebeurt er nu met de derde merrie ?
Gaat die toch ook mee op transport ?