Bijna dood-ervaring door aso trekker rijder!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hel1

Re: Bijna dood-ervaring door aso trekker rijder!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:53

Bij ons in de buurt rijden de trekkers juist echt langzaam of gaan stilstaan als er een paard aankomt. Daarmee wil ik zeggen dat je niet alle boeren over dezelfde kam moet scheren.

Maar als je dit zo hoort, achterhalen en aangifte doen inderdaad, dit is niet normaal Nagelbijten / Gniffelen

Hopen dat allebei de paarden er verder niets aan over houden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:55

Normaal gesproken letten mensen echt wel op in de omgeving, gewoon fatsoen vind ik dat, maar ja, zoals ik al zei, sommigen vinden het zoooooo grappig om je te zieken.... en ik vraag me dan echt af: WAAROM??????

saskia_trec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:55

Mensen hebben geen benul hoe paarden kunnen reageren.
Als ze bij mij hard rijden, ga ik midden op de weg rijden k laat me niet van de sokken afrijden!!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:57

Sommige mensen zou je toch..................

Er is maar een oplossing voor, heel diep ademhalen en doorleven! Hopen dat Chad en jij niet levenslang beschadigt zijn Knipoog

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:04

Dit staat wat mij betreft gelijk aan poging tot doodslag.

Mijn verzorgpony is op deze manier (met een andere ruiter) levenslang beschadigd geraakt. Hij kwam wel onder de trekker van een maniak. De ruiter kon er op tijd af springen, anders was deze ook onder de trekker beland.
Wat ik zou doen is aan alle boeren in de omgeving vragen of ze weten van wie de trekker is. Boeren kennen elkaars machines vaak erg goed, dus als jullie een duidelijk beschrijving hebben, kom je er zeker weten achter wie het was. Diegene zal er vast ook 'trots' op zijn, maar heeft waarschijnlijk zo weinig hersenen dat hij niet weet dat jullie wel dood hadden kunnen gaan. Of hij iwst het wel, maar gaf er niet om.
Weet je eenmaal wie het is, dan doe je aangifte. Ergens moeten dit soort mensen toch een lesje krijgen?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:10

Ja idd, die mensen moeten echt een keer gestraft worden anders blijven ze het doen. Hoop dat jullie hem vinden.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:32

Jeetje wat een rotmensen bestaan er zeg Boos! Heel veel succes met het vinden van deze gek

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:35

Zo dat is niet niks wat je vandaag hebt mee gemaakt. Bij het lezen begin ik dan weer te denken waarom is je vriendin niet van de weg af gegaan toen ze merkte dat hij niet wilde stoppen (geen rechtvaardiging voor die traktor rijder trouwens) maar dan waren de paardjes misschien minder in paniek geweest.
Echt een k l o t e actie van die vent. Dat ze hem maar eens voor een tractor zetten en dan doorrijden met de keuze het kanaal in te springen of voor een auto te moeten springen. Kijken hoe die dan reageert. Ik hoop dat je een kennis hebt met een tractor die je kan helpen om te kijken wat chad ervan over gehouden heeft. Vraag aan die of hij/zij eens met je wilt oefenen in een weiland of op een zandweg. Dan kun je in alle rust chad weer laten zien dat die dingen niet eng zijn.

Ik hoop echt dat je die persoon kan vinden en dat die een behoorlijke boete kan krijgen. Dit vind ik trouwens best een reden voor afname rijbewijs ivm onacceptabel gevaarlijk weggedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:44

ik ken je gevoel.. wij maken dit gebaar idd ook, een tijd terug was er alleen een jongen die juist door ons gebaar gaf gas, en een seconde later horen we een klap, en zagen de jongen over de motorkap vliegen, die heeft toch de wind van voren gekregen van mijn bijrijdster! hij had alleen iets aan zijn been, dus hij was niet zwaargewond, hij mocht daar niet rijden, en zat ons te jennen.. bah, als die sukkel nou geluisterd had..
ook is mijn bijrijdster een keer bijna aangereden, ze moest zo snel als ze kon een land in schieten (land van die boer bleek later) en hij scheurde langs, zij herkende hem, heeft even goed door zijn land gegalopeerd (pony was te houden) zodat zijn land er een paar gaten bij had, en heeft aangifte gedaan, gebeurde het weer, moesten we meteen bellen. ze waren er blij mee dat we belde..

door deze idioten zie ik er idd ook tegenop om ove 2 jaar met mijn pony te beginnen, ben soms zó blij dat ik op een verkeersmak paard rij, ze zijn soms zó dom bezig..
ik hoop dat je de man vind, en dat hij een flinke boete krijgt

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:41

jeetje joh wat heb je toch een idioten erbij rijden , dit had inderdaad heel wat minder fraai af kunnen lopen.
Hoop dan ook echt dat jullie deze man nog kunnen achterhalen want hier zou voor hem toch een flink staartje aan moeten zitten in mijn ogen.
Gelukkig hielden jullie idd het hoofd zover mogelijk koel en zijn jullie blijven zitten .
Fijn ook te horen dat het been al minder dik is ,maar hopelijk is hij zo nuchter dat dit ze geen angst voor altijd inboezemt !!

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:28

Pff Barmat wat hebben jullie een geluk gehad.
Hoop echt dat je die kloot.za.k. kan achterhalen en hem even
flink laten boeten voor wat ie heeft gedaan. Boos! Boos! Boos!

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:33

Echt wat een asociale mensen bestaan er toch. Mijn pony is niet verkeersmak en door zulke verhalen zit ik er niet echt om te springen om hem verkeersmak te maken ook.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:37

pfff mij eerste reactie was: ALWEER?! Ik hoop echt dat jullie er achter komen wie het heeft gedaan en dat hij maar goed gestraft word... Er zijn echt veel zieke mensen in het verkeer tegenwoordig. Beterschat aan t paard Ach gut

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 01:23

Er zijn hier in de buurt ook veel meer lieve boeren hoor!

Maar ik heb ook iets met een trekker meegemaakt. Ik rijd op de weg (is een smalle weg, de auto's moeten half de berm in om elkaar te passeren) en ik reed daar rustig. Zie ik een trekker op me afkomen en ik weet dat mijn fjordje het niet grappig vindt als zo'n ding vlak langs hem afgaat (als het al past, plus dat er aan beide kanten een sloot liep).
Dus ik maar snel in draf, zodat ik het haalde naar het pad waar ik rechts moet. En echt de trekker remde nog niet af en het scheelde niet veel of hij had mij gewoon geraakt!

Echt zo ontzettend asociaal. Maar dit verhaal van jullie slaat echt alles! Echt idioot dat er zulke mensen rondlopen!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 02:13

Jeeee.... wat een enorme kloothommel zeg! Waarschijnlijk is zijn IQ niet groter dan zijn schoenmaat.
Ik vraag me altijd af of dat soort mensen nou echt niet nadenken over de gevolgen, het gewoon niet snappen, of dat het ze geen klap interesseert.
joyce83 schreef:
Zo dat is niet niks wat je vandaag hebt mee gemaakt. Bij het lezen begin ik dan weer te denken waarom is je vriendin niet van de weg af gegaan toen ze merkte dat hij niet wilde stoppen (geen rechtvaardiging voor die traktor rijder trouwens) maar dan waren de paardjes misschien minder in paniek geweest.

Dat ligt er echt helemaal aan, ik heb zelf ook weleens mijn paard zo midden op de weg geparkeerd. We hadden een jong paard mee, eerste buitenritje, en die schrok op een gegeven moment van een stel opvliegende eenden en was helemaal van de kook, achteruit, omhoog, etc. Op dat moment kwam er een idioot in een auto al toeterend met een noodvaart aanscheuren, en ik was als de dood dat dat jonge dier net als de auto voorbij kwam opzij of achteruit zou springen voor de auto, de ruiter had de grootste moeite hem op 1 plek te houden. Ik heb dus mijn paard dwars op de weg gezet zodat hij moest uitwijken/remmen en heb zo ook dat jonge paard de weg versperd, maar hij heeft zijn rem niet aangeraakt....
Uiteindelijk is hij al toeterend met 2 wielen door de berm voorbij gescheurd waarbij hij mijn paard schampte (staart bleef in de bumper hangen!). Mijn paard is al die tijd blijven staan, alleen toen de auto hem schampte is hij vooruit gesprongen. Had hij daar niet gestaan dan was de kans heel erg groot geweest dat het andere paard op de auto geklapt was.....

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:01

ik heb gemerkt dat hier de boeren wel rekening houden met paarden, behalve in de bietentijd. Ik heb de afgelopen 4 weken ook niet meer buitengereden met mijn merrie, want met die bietencampagne rijden ze als idioten Boos!

Mijn merrie was nooit bang van die dingen, maar de laatste keer dat we buiten reden is ze omgedraaid voor zo'n kreng. Gelukkig was er een behulpzame boer die me heeft geholpen, maar ik had de schrik er goed in zitten. Dus ik heb besloten om tijdens de bietencampagne niet meer naar buiten te gaan om zulke enge dingen te voorkomen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:05

Jeetje dan schrik je je idd helemaal rot!
Nog een geluk dat het zo is afgelopen!
Sommige trekkerbestuurders, grrrrrrrrr
Sterkte met chad! Hoop dat het achterbeen gauw weer dun is en dat het mee valt met zijn trekker angst nu!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:44

Supertje schreef:
Jeeee.... wat een enorme kloothommel zeg! Waarschijnlijk is zijn IQ niet groter dan zijn schoenmaat.
Ik vraag me altijd af of dat soort mensen nou echt niet nadenken over de gevolgen, het gewoon niet snappen, of dat het ze geen klap interesseert.
joyce83 schreef:

Dat ligt er echt helemaal aan, ik heb zelf ook weleens mijn paard zo midden op de weg geparkeerd. We hadden een jong paard mee, eerste buitenritje, en die schrok op een gegeven moment van een stel opvliegende eenden en was helemaal van de kook, achteruit, omhoog, etc. Op dat moment kwam er een idioot in een auto al toeterend met een noodvaart aanscheuren, en ik was als de dood dat dat jonge dier net als de auto voorbij kwam opzij of achteruit zou springen voor de auto, de ruiter had de grootste moeite hem op 1 plek te houden. Ik heb dus mijn paard dwars op de weg gezet zodat hij moest uitwijken/remmen en heb zo ook dat jonge paard de weg versperd, maar hij heeft zijn rem niet aangeraakt....
Uiteindelijk is hij al toeterend met 2 wielen door de berm voorbij gescheurd waarbij hij mijn paard schampte (staart bleef in de bumper hangen!). Mijn paard is al die tijd blijven staan, alleen toen de auto hem schampte is hij vooruit gesprongen. Had hij daar niet gestaan dan was de kans heel erg groot geweest dat het andere paard op de auto geklapt was.....

Dat begrijp je toch echt niet!! Wat ik typte waren meer dingen wat in mij opkwamen. Iedereen zal op die momenten handelen zoals op dat moment gedacht wordt wat het beste is. Ja en wat je zelf al typte is het een keuze tussen twee mogelijkheden. 1 de auto moet hoe dan ook afgeremd worden omdat er een gevaar is. 2 auto gewoon door laten rijden met het gevaar dat ze er zeker tegenaan knalt. Tja dan zou ik dus ook zeker voor optie 1 gaan.
Nee ik vind het niks, mensen die gewoon geen rekening ermee houden. Wat als een gehandicapt/dronken iemand over straat zwalkt rij je dan ook met een vaart voorbij?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:51

Jeetje zeg, wat een eikel Boos! (en dan hou ik me maar even netjes, zou nog veel meer willen zeggen)
Gelukkig zijn jullie er redelijk vanaf gekomen en is iedereen veilig thuis gekomen.

Op onze oude stalling had je dat ook. Vooral de kippenboer vond het altijd heel leuk om een flinke stoot gas te geven als hij vlak achter je was.
En dan met een aanhanger die dan nog eens extra begon de stuiteren.
Dat ging ook altijd fout, maar gelukkig nooit erg.

Op onze nieuwe stalling heb ik nog geen problemen gehad. Moet zeggen dat iedereen hier lijkt te snappen hoe paarden buiten kunnen schrikken.
Zondag was ik toevallig nog op buitenrit en kwamen echt vanalles tegen: veel auto`s (boeren gebied, dus meestal niet), een tracktor, crossmotors en een busje en alles is netjes voor ons afgeremd of sommige zelfs stil gaan staan.

Moet zeggen, werkt ook stukken beter om je paard verkeersmak te krijgen.

Maargoed, het ging nu om jullie.
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten. Heel veel succes ermee.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:22

Het is echt jammer dat je het kenteken niet weet, anders had je gewoon aangifte kunnen doen.
Waren er geen andere mensen die wel iets hebben gezien? Je zou bijna denken dat die kerel veroordeeld kan worden voor poging tot doodslag, anders komt ie niet zo op jullie af rijden.

Wat een zieke mensen heb je toch!
Ik heb gelukkig nooit van dit soort ervaringen gehad met trekkers.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:45

Ik word van dit soort verhalen echt woest, ik zou in staat zijn die vent uit z'n trekker te sleuren, ware het niet dat je een paard bij je hebt Stoom uit je oren
Ik ken dat soort: alles en iedereen moet maar wijken voor ze en dat je te maken hebt met een levend wezen dringt niet tot die botte hersens van ze door

Zelf al eens een vrachtwagen in m'n nek gehad op een smalle landweg, aan beide kanten omgeven door prikkeldraad dus geen mogelijkheid om uit te wijken. Vrachtwagen stond stil op zijweg, ik m'n hand nog opgestoken om aan te geven dat er iemand voorbij kwam, je weet het immers nooit met dode hoek enzo. Op het moment dat paard en ik er voorbij zijn begint hij met rijden, onze landweg op. Vól gas, paard aan de kletter, aantal seconden blinde paniek. Heb 'm toen maar laten gaan, wilde alleen maar zo snel mogelijk van die weg af. Bij kruispunt omgedraaid en helemaal uit m'n stekker gegaan. Smerige eikels af en toe Lips are sealed

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:28

LiNdA1986 schreef:
Het is echt jammer dat je het kenteken niet weet, anders had je gewoon aangifte kunnen doen.

een trekker heeft geen kenteken.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 12:39

ziggy_janet schreef:
LiNdA1986 schreef:

een trekker heeft geen kenteken.

In Duitsland wel Ja Knipoog

Ik wilde echt omkeren en er achter aan galopperen, maar dat mocht niet van mn vriendin Bloos Ik was werkelijk woedend!!!

Maar we weten waar hij vandaan komt, we gaan nog wel een keertje langs hoor, met onze mannen Duivel

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:42

Brr.. wat een verhaal.
Het lijkt me idd een strak plan om langs te gaan met een aantal sterke kerels Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:49

jeetje, weer zo'n aso trekkerrijder Stoom uit je oren
Gelukkig is het bij jullie wel goed afgelopen.
Bij ons is het een paar maanden geleden ook gebeurd, maar dat paardje kwam met haar achterbenen onder de trekker terecht en had haar been helemaal bovenaan afgebroken. Moest dus gelijk ter plekke ingeslapen worden Verdrietig
De man die er op reed viel er ook hard vanaf, maar had er gelukkig niet veel aan over gehouden. Behalve dat beeld dat in je kop staat gedrukt dan Boos!
Gelukkig wisten ze wie die kl**tzak was, want hij viel wel vaker paarden lastig met zijn trekker. De politie is er dan ook bij geweest enzo.