Stoppen met rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Re: Stoppen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:34

nou ja, inderdaad, je kan altijd stoppen. Als je het mist, kan je altijd weer beginnen toch...

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:34

Ik heb het ook gehad, ik had de mazzel dat er meerdere maneges in de buurt waren dus heb op 2 maneges gereden in totaal 8 jaar. Toen ben ik gestopt met lessen en kreeg ik een verzorgponny die heb ik 7 jaar gehad. Nu ben ik er inmiddels 2.5 jaar uitgeweest en ga nu weer beginnen op het paard van mijn vriendin. Ik heb het erg gemist allemaal

xclairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:50

Ik zou er nog wel even over nadenken hoor! Een vriendin van mij is nu ong. 2 maanden gestopt, en ze mist het heel erg, ze vond er eerst niet meer zo veel aan maar toen gingen ze springles geven op de manege en nu wil ze daar waarschijnlijk op.. maar zijzelf had t ook even gehad met t paardrijden, maar heeft er dus verschrikkelijk veel spijt van.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:56

Flying_Angel schreef:
Een verzorg paard of bijrijdpaard heb ik ook al naar gekeken, maar er is verder niks in de buurt.

Dan moet je goed zoeken, er zijn overal wel paarden en tal van mogelijkheden om te rijden. maar je moet net de goede mensen treffen.
Ik dacht ook dat er geen verzorgpaarden in Velden waren, maar als je bij de juiste mensen terecht komt zijn er tal van mogelijkheden.
Goed zoeken dus en niet opgeven.

en volgens mij kun je nooit uitgeleerd zijn met paardrijden.
beheers je alle en dan bedoel ik echt alle oefeningen die je met een paard kunt doen feilloos? zoniet dan valt er nog steeds te leren.

dus kwek dicht en blijven rijden Haha! Tong uitsteken

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:58

Flying_Angel schreef:
Dat is nou net het probleem, ik kan geen privéles nemen omdat ik geen eigen paard heb. Een verzorg paard of bijrijdpaard heb ik ook al naar gekeken, maar er is verder niks in de buurt.

Geduld, geduld, geduld.
Ik zoek ook een verzorg, bijrijd of eventueel zelfs bruileen paardje maar het duurt wel effe voor dat je iets gevonden hebt.
En dan moet het ook nog klikken. Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:59

Je zit toch niet op rijden om alleen maar bij te leren?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:02

Leg je probleem eens uit op de manege, misschien hebben ze wel een heel leuke uitdaging voor je. Als ik kijk naar de foto's in je profiel is er nog genoeg te leren.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:04

indd.. er valt altijd bij te leren. of je het wil is vraag 2. er zijn toch wel gevorderden lessen. of als je met een manege paard bij eigen paarden in mag.

voor mijn gevoel is er overal wel een verzorg of bijrijdpaard.. maar ze zijn wel moeilijk te vinden...

maar als je echt wil dan lukt dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:25

jolentinus schreef:
indd.. er valt altijd bij te leren. of je het wil is vraag 2. er zijn toch wel gevorderden lessen. of als je met een manege paard bij eigen paarden in mag.

voor mijn gevoel is er overal wel een verzorg of bijrijdpaard.. maar ze zijn wel moeilijk te vinden...

maar als je echt wil dan lukt dat wel.

Kijk ik denk dat op mijn manege blijven haast wel uitgesloten is, ten eerste zit ik in de gevorderste les. En de manege paarden zijn ook niet echt meer leuk vind ik.
Dus dan word het zoeken naar iets anders, ik kijk genoeg rond, maar ik vind het niet.
Maar de vraag is. Wil ik het wel vinden?

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:29

Anders kan je misschien gewoon een tijdje wat minder met paarden bezig zijn en wat meer met andere dingen. Dan zie je vanzelf of je het gewoon echt niet meer wil of je gaat het rijden weer missen en dan kan je het gewoon weer oppakken.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:30

Ik denk dat jezelf al het antwoord hebt gevonden..
Misschien een korte stop inlassen en druk opzoek gaan naar een verzorgpaard?
Goed zoeken, dan vind je vast wel wat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:31

Eigenlijk zit ik ermee dat ik niet meer wil rijden, maar tegelijkertijd denk ik dan ook aan wat ik ga missen.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:36

Als je een verzorgpaard kan vinden heb je vaak veel meer mogelijkheden en misschien vind je het rijden dan wel weer veel leuker Lachen Je kan dingen als buitenrijden, lessen nemen, springen, dressuur, vrijheidsdressuur, wandelen, tutten, wedstrijden noem maar op. Het ligt natuurlijk wel aan het paard en de eigenaar hoeveel je mag en kan doen. Weten je vriendinnen van de manege niet wat voor je? Of misschien andere mensen daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:39

Ja dat is waar, dan zit er misschien ook meer uitdaging in, maar een verzorgpaard zoeken is niet gemakkelijk. Maar ik zal zeker rondkijken.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:45

Als je geen zin hebt meer om te rijden moet je stoppen. Ik heb het zelf ook gehad toen ik een jaar of 14 was, paard verkocht.. Tijdje vond ik het ok, was nog wel veel op concour ed te vinden. Uiteindelijk toch weer een veulen gekocht en heb nu weer een lief rijpaard (kleine paardjes worden groot Haha!)

Dus misschien heb je nu een periode waarin je denkt dat het niet zo leuk meer is.. Als je niets meer leert in de les is vervelend.. Maar zoek dan een andere oplossing, vraag op je manege of je daar priveles mag nemen op hun pony ofzoiets misschien is er wat te regelen.. of dat je in een andere les komt..>

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:13

Flying_Angel schreef:
Ja dat is waar, dan zit er misschien ook meer uitdaging in, maar een verzorgpaard zoeken is niet gemakkelijk. Maar ik zal zeker rondkijken.

Dat klopt. Toen ik zelf een verzorgpaard zocht duurde het ook heel lang, vooral omdat veel mensen een hele hoge bijdrage vragen of iemand willen die ouder is... Maar uiteindelijk ben ik toch aan 3 geweldige pony's gekomen Lachen
Ik kijk nog steeds hier op bokt en op marktplaats omdat ik doordeweeks eigenlijk ook wel zin heb om een paardje te doen. Ik doe ze namelijk alleen in het weekend en ik rij ook alleen in het weekend op de manege. Maar ik zoek niet echt goed meer ofzo

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:50

Ik ben ook weg gegaan bij mijn oude manege omdat ik niets meer leerde, nu kon ik naar een andere manege en jij dus niet. Maar kijk op internet of in boeken wat je graag wilt leren, en probeer hetzelf in je les. Vraag aan je instructrice of zij je dan daarbij kan helpen. Ga bijvoorbeeld moeilijkere oefeningen proberen, en vraag daarbij hulp. rij gewoon wat meer voor jezelf, daar leer je heel veel van.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:10

Rena100 schreef:
Ik ben ook weg gegaan bij mijn oude manege omdat ik niets meer leerde, nu kon ik naar een andere manege en jij dus niet. Maar kijk op internet of in boeken wat je graag wilt leren, en probeer hetzelf in je les. Vraag aan je instructrice of zij je dan daarbij kan helpen. Ga bijvoorbeeld moeilijkere oefeningen proberen, en vraag daarbij hulp. rij gewoon wat meer voor jezelf, daar leer je heel veel van.

Dat klopt Ja Je kan vragen of je instructrice nog wat goede oefeningen weet voor het paard waar je op rijdt en voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:15

Ik vond het op een gegeven moment ook niet leuk meer om op de manege paard te rijden. Niet omdat ik niets meer bijleerde want ik ben van mening dat je nooit bent uitgeleerd. Maar ik was de engelse manier van paardrijden helemaal zat en ik heb een paar maanden alleen maar buitengereden. Die stomme rondjes in de bak had ik wel gezien. Maar toen ben western gaan rijden (reining) en ik heb weer helemaal het plezier teruggevonden in het ´in de bak´ rijden. Ik heb dus erg veel nieuwe dingen bijgeleerd en ik heb ook nog eens een rijstijl gevonden die echt bij me past voor mijn gevoel. Misschien is het iets voor jou... Lachen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:17

kan je niet op zoek naar een leuk bijrijdpaardje
met misschien ongeveer de zelfde kosten
daar kan je bijna altijd wel wat van leren
en je kan er een band mee opbouwen
ik had aan het eind van mijn manege tijd ook 2 verzorgpaardjes en daar leerde ik heel veel van en toen wist ik ook dat het tijd was om te stoppen
maar ik kan het je in ieder geval aanraden
veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:34

Ik heb een keus gemaakt, ik stop zoiezo, en dan zie ik wel of ik het mis, maar ik ga eerst op een andere sport.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:38

Je kan ook gewoon nou af en toe eens een privéles nemen om bij te blijven enzo.
En ondertussen een andere sport gaan beoefenen en daarnaast op zoek gaan naar een verzorg/bijrijdpaard.
Zelfs mij is het gelukt al heb ik er wel 2 jaar voor moeten zoeken.
Ik zelf zou paardrijden nooit kunnen missen.
Succes ermee! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:40

diam0nd schreef:
Je kan ook gewoon nou af en toe eens een privéles nemen om bij te blijven enzo.
En ondertussen een andere sport gaan beoefenen en daarnaast op zoek gaan naar een verzorg/bijrijdpaard.
Zelfs mij is het gelukt al heb ik er wel 2 jaar voor moeten zoeken.
Ik zelf zou paardrijden nooit kunnen missen.
Succes ermee! Knipoog

Dit lijkt mij een goed idee Lachen

Jitske_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:50

Ik zou door gaan met rijden!!
En een pony zoeken om bij te rijden!!

Reneetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:47

Ik zou niet stoppen, want je vind het nog wel heel leuk, neem een verzorgpony ofzo waar je ook buitenritten enzo mee kan rijden, of natuurlijk priveles, ik heb dit dilemma ook gehad, en toen heb ik een verzorgpaardje gezocht en gevonden, waar ik nu nog steeds rijd, je leerd er veel meer, niet alleen met rijden maar ook over paardenziektes/overige mogelijkheden met paarden en nog veel meer. en op een manege heb je dat nou eenmaal niet en dan ben je soms echt uitgeleerd.

Of neem idd priveles.

Succes, en volg je hard! Haha!