ja, ik ben zo slim!!!!!!!!!!!!! Het was echt geweldig hoor vandaag! (Jullie willen me kleren na de val niet zien! Nee hoor, valt wel mee!)
IngridM
Geplaatst: 13-11-02 20:36
Anique_Vaandrig schreef:
ja, ik ben zo slim!!!!!!!!!!!!! Het was echt geweldig hoor vandaag! (Jullie willen me kleren na de val niet zien! Nee hoor, valt wel mee!)
en ze blijft d'r lief vinden he.....lekker stel die anique en mirage!!!
Anoniem
Geplaatst: 13-11-02 20:36
Vallen met de teugels in de hand, en dan het hoofdstel in je hand hebben Gebeurde een kennis van me eens. Gelukkig bleef was dat in de bak
Anoniem
Geplaatst: 13-11-02 20:43
ja, onze manege pony krijgt dat ook iedre x weer voor elkaar! Gelukkig doe Mirage dat niet, anders had ze nu nog niet gevangen geweest misschien!
Zonnetje81
Geplaatst: 13-11-02 20:45
Als ik dr gewoon afpleur blijft er 1tje van me denk ik wel staan, de ander gaat sowieso aan de loop dat durf ik met zekerheid te zeggen. De andere dus een beetje afhankelijk vd situatie of ie echt over de pis is.
Jantien
Geplaatst: 13-11-02 20:46
Gelukkig ben ik (tot nu toe) blijven zitten terwijl ik buiten reed (vraag niet altijd hoe ) Maar herinner me nog genoeg rodeo-achtervolgingen achter de semi-shet van mijn zusje aan in het bos. Die ging er dus echt wel vandoor , ook al waren we met z'n beiden.
Sizzy
Geplaatst: 13-11-02 20:49
Ik ben er ook een paar keer flink afgemietert
Een keer was ik aan het galloperen in de berm van een doodlopende weg. Ineens gaat ze keihard op de rem en draait ze al bokkend om, dus ik lig ernaast, maar met de teugels in mijn hand. Zo werd ik een flink aantal meters in volle galop meegesleurd, toen schoot ze een oprit op en kon ik loslaten. Ik had wonder boven wonder niets Kwam wel een bezorgde man uit zijn tuin rennen of ik echt zeker wist dat ik niets had
Maart stond beduusd in één of andere achtertuin
Toen de tweede keer weer in één keer op de rem door een paar honden, weer al bokkend omdraaien en ik lag in de sloot Toen is Maart keihard naar huis gescheurd (moest heel het dorp door) Mijn hart zat bijna bij de sterren. Ik heb een fiets van een mevrouw geleend (lees: uit haar handen gerukt ) en maart achterna gesjeesd. Ondertussen hingen er allemaal mensen uit de ramen en bij de voordeur aan te wijzen waar ze heen was gegaan
Achteraf best een lachtertje, maar toen liepen de tranen me over de wangen, ik zat bijna te wachten op piepende remmen van een auto...
joyce B
Geplaatst: 13-11-02 20:51
Ik houdt meestal de teugels vast als ik val, 1 keer buiten overkomen en toen ging hij staan eten (hij had mw vanuit galop met een noodstop eraf gebokt (hoofd tussen benen) 1 keer op een groot terrein in vliegende galop eraf evallen, meer gezweefd, toen kon ik hem vast houden. Ben bang dat ik hem anders wel had kunnen zoeken... Is eigelijk mijn grootste angt dat mijn pony er zonder mij vandoor gaat...
celinde
Geplaatst: 13-11-02 20:59
eten...
Jamy
Geplaatst: 13-11-02 21:30
Ik ben er buiten een keer afgevallen was op een veldje met wat leuke dingen boomstammen enzo (leek op een soort cross dus wij gingen daar wat springen enzo, deden we wel vaker. Opeens ging ze ervan door en hoofd tussen haar benen en bokken maar ik eraf, maar het lukte me echt neit om haar dan vast te houden hoor toen is ze 100 meter verderop weggerent en gaan staan eten echt iets voor Jamy die denkt alleen maar aan eten
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 13-11-02 21:53
Ik kan er dan welliswaar niet afvallen, maar toch Afgelopen zondag trok Sharif zijn halster kapot toen we buiten liepen, hij rende eerst een stukkie verder en ging toen veilig voor Pol staan en toen kon ik hem weer pakken, ik denk dat als Polly loskomt dat ze dan gaat eten of als we op de terugweg zijn zal ze misschien doorgallopeeren, maar dat weet ik niet zeker.
Tinne
Geplaatst: 13-11-02 21:56
Ivanka blijft ook stilstaan, ik weet het zeker
jantina
Geplaatst: 13-11-02 22:24
Isolda rent in vliegende vaart naar huis. Al bokkend
Jurga
Geplaatst: 13-11-02 22:56
Jurga is de eerste keer naar huis gerend, de tweede keer ook (terwijl er toen een ander paard bij was), de andere keren is ze naast me blijven staan.
Anoniem
Geplaatst: 13-11-02 23:03
Hoe vaak oefen jij dat wel niet?
jantina
Geplaatst: 13-11-02 23:41
Misschien moest ik dat ook eens doen? Oefenen
Esther
Geplaatst: 13-11-02 23:46
Toevallig zaterdag voor de eerste keer tijdens een buitenrit onvrijwillig afgestapt. Ik heb geprobeerd hem vast te houden, maar daar raakte hij helemaal van in paniek. Toen ik hem los liet werd hij rustig en ging mij een beetje dom aan staan kijken onder het mom "hee jij zat toch net nog op mijn rug, wat doe jij nou daar in de modder?" Ik heb 'm gepakt en kon weer gewoon opstijgen.
De twee keer dat ik de bak van hem af ben gevallen stuiterde hij als een gek rond en was hij niet te pakken. Hij is toen zelfs een keer de wei in gesprongen van de buurman, gelukkig was alles nog heel, alleen het was een hele grote wei...
Lielle
Geplaatst: 13-11-02 23:49
Trammelant bleef altijd staan, als hij voelde dat je ging vallen probeerde hij die kant op te gaan die jij aan het vallen was zodat je toch nog bleef zitten. Mislukte dat, dan stond hij als een blok bij je stil. Ik ben niet voor niets zo gek met hem. Van Pablo en Raimaer weet ik het niet, Pablo gaat er denk ik vandoor; Raimaer gaat staan grazen We hebben het met een vorig paard dus meegemaakt dat hij in paniek raakte van een bouvier (trauma uit zijn jeugd) en er vandoor onder laaghangende bomen zodat mijn moeder er naast lag. Paard er vandoor richting stal (+ spoorweg en snelweg!) Uiteindelijk is hij door een voorbijganger een zijweggetje ingedreven (pas na het spoor te zijn overgestoken) en daar aan een boom geknoopt met een stuk touw en is daar bij hem hem gebleven. Toen wij (moeder, Trammelant en ik) daar een half uur later langs kwamen, op weg terug naar stal hoorde we luidkeels hinniken en ik heb een paard nog nooit zo opgelucht gezien dat zijn 'moeder' er weer was.
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 13-11-02 23:49
tja, hou de teugels vast. Is deze zomer tenminste gebleken... Hihi heb me toch een mooie snoekduik gemaakt en ben nog nooit zo confortabel met paard en al gevallen...
We waren na de springles met behoorlijk bezweette paarden nog even naar een nogal groot uitgevallen kikkerpoel gestapt om onze paarden even lekker door het water heen te laten banjeren... maak ik ook nog de foute opmerking door te zeggen "ik doe kalm aan want ik heb mijn goeie springzadel op"..... Zie ik ineens een pony voorbij draven... denk ik ach da's ook wel leuk... geef mijn paard ietsje been schiet ie er als een speer vandoor en holt zo het wat diepere gedeelte in (ca. 1.20 diep) tja, dat liep niet makkelijk, paard begint te glijden... ik denk "dit gaat fout" en neem een snoekduik van mijn paard terwijl deze ook koppie onder gaat.... hou de teugels dus vast en als eerste kwam mijn paard weer boven water... deze draaft richting andere paarden terwijl ik er als een soort zeemonster achteraan sleur... toen werd het water weer ondiep waardoor ik op mijn knieen boven water uitkom.... WAAAAAAAh dacht mijn paard... en liep nog een stuk door... ik op de buik erachter aan... Ikke eindelijk weer op de pootjes en toen had Gently ook door dat ik het was en niet een of ander slijkmonster.... Lag echt helemaal in een stuip.... De rest nog veel meer.... Moet dit nog lang aanhoren vrees ik maar het water was in ieder geval niet koud... Maar had mijn paard nog vast.... en kon 's avonds lekker aan het invetten....
Fitzroy
Geplaatst: 14-11-02 01:13
Zullen we het eens uitproberen, Apple , we zouden nog steeds een buitenrit gaan maken.
Van Fitz ben ik buiten gelukkig nog niet afgevallen. In de bak blijft hij rustig staan en kijkt me meewarig aan: 'kun je niet eens blijven zitten als ik razendsnel omdraai?'
Mijn vorige paard rende heel hard terug naar stal over een drukke weg, brrrrr...... eng hoor. Een paard van een stalgenootje deed dit een paar weken geleden ook nog, maar stopte in het bollenveld vlakbij stal omdat hij de nieuwbouwwoning toch wel erg eng vond.
Maar de leukste anekdote is toch wel met mijn pony, die me over zijn hoofd de sloot in liet duiken en vervolgens zelf naar de dichtst bijzijnde manege galoppeerde. Kun je je voorstellen, je haar onder het kroos, soppende laarzen en dan iemand die zegt: "Je komt zeker je paard halen"
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 14-11-02 01:33
tja, en ik val altijd met paard en al... ben volgens mij 3 jaar geleden voor het laatst gevallen zonder dat het paard ook viel. Maar dat was dan ook een modelletje olifant. 1.83 hoog, Kreeg echt hoogtevrees toen ik voor het eerst opstapte. Was ook niet zadelmak en kon echt geweldig bokken. Helaas voor mij hadden andere mensen ook al geprobeert hem zadelmak te maken maar dat wist ik toen nog niet... Dan was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen want ik hou niet van uitgeprobeerde bokken. Veel te veel risico
Liesje_1
Geplaatst: 14-11-02 01:39
Apple wat deed idalia weet je dat nog ?
Nou Idalia stopt kijkt, sta ik op dan loopt ze vast door en als ik geluk heb komt ze later terug. Doet ze dat niet dan gaat ze vast naar de stal en gaat ze even eten.
Misschien dat ze daarna nog terug komt maar dat zal wel niet
batje
Geplaatst: 14-11-02 07:57
Mijn verzorgpaard heeft me een keer helemaal naar huis gebracht, dat wil zeggen: hij een paar meter voor me, maar absoluut onvangbaar..
Ik kan zeggen dat dat knap frustrerend is
dems75
Geplaatst: 14-11-02 08:19
Het is me 1 keer overkomen met een paardje wat ik op proef had...ik steeg op, mijn vriendin hield haar vast. Opeens staat ze op d'r achterbenen en zet ook nog eens af. Toen lag ik er natuurlijk naast. I.p.v. naar de stal te rennen, rende ze de weg op! mijn vriendin met haar paard erachteraan, ik in een auto van een of andere mevrouw die al rijden haar deur opengooide en mij erin liet (lijkt wel een of andere actiefilm!) Gelukkig was ze een bloemkolenveld ingerend en hebben we haar daar te pakken kunnen krijgen...zadel bijna naar z'n grootje, 1 stijgbeugel + beugelriem foetsie. Jullie snappen wel dat ik haar uiteindelijk niet heb gekocht