roken te paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:08

De rokers blijven wel verbazingwekkend stil. Terwijl ik zeker weet dat er bokkers zijn die op het paard roken. Kom op, waar blijven jullie nou?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:10

Citaat:
Ben geloof ik de enige nederlander die niet zo'n ding heeft.

Die van mij is momenteel stervende(accu is stuk) en ik ga hem niet reanimeren.

Mobiel bellen op paard is stom zeker als je buiterijd, en een sms je bekijken al helemaal. Je hebt je omgeving dan niet meer in de gaten en als je paard schrikt kun je niet op tijd ingrijpen met gevaar voor jezelf maar vooral voor anderen.

Roken vind ik al helemaal fout, onze pensionhouder rookt gewoon in de stal. En soms bezoekers ook.
Ik heb mijn paarden nu buiten staan, veilig van rook!

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:13

Ik moet toegeven dat ik 1x gerookt heb te paard, maar dat kwam omdat ik een paard moest instappen en had al een sigaret.
zou er zo geen opsteken, als ik erop zit.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:13

ik vind roken toch al smerig, maar ik zie ze ook gerust hun paard logeren met een sigaret in hun mond en dan roepen dat je paard niet zo moet klo*ten, want je kunt daardoor je sigaret niet aankrijgen Slapen
wat ben je aan het doen paardje verzorgen of roken Verward

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:17

Euh Boogiegirl dan kun je je sigaret toch ook uitdrukken voordat je op het paard stapt Knipoog

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:21

Cody schreef:
Euh Boogiegirl dan kun je je sigaret toch ook uitdrukken voordat je op het paard stapt Knipoog

oke, daar heb je gelijk in Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 17:29

phoenix4ever schreef:
ik vind roken toch al smerig, maar ik zie ze ook gerust hun paard logeren met een sigaret in hun mond en dan roepen dat je paard niet zo moet klo*ten, want je kunt daardoor je sigaret niet aankrijgen Slapen
wat ben je aan het doen paardje verzorgen of roken Verward

Tsja, dat roken is een zware verslaving. De roker heeft over zichzelf niets meer te zeggen, die sigaret is ze de baas! Totaal gebrek aan beheersing.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:40

Boogiegirl schreef:
Ik moet toegeven dat ik 1x gerookt heb te paard, maar dat kwam omdat ik een paard moest instappen en had al een sigaret.

Je bent pas 14 en dan al niet zonder sigaret kunnen.... Verward

Bizar....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 17:48

Margreet schreef:
[Je bent pas 14 en dan al niet zonder sigaret kunnen.... Verward

Bizar....
[/quote]

Mijn bijrijdster is 13 en die kan nu al niet stoppen. zit soms de hele middag een beetje te roken in die kantine, kan niet stoppen met roken omdat haar vriendinnen haar dan een beetje gaan pesten. En dan klagen dat ze de springles niet kan betalen.... jaja....
Beeld ik het me in, of worden de pubers de laatste tijd steeds schaapachtiger, zo mak en dom als ze hun leeftijdgenoten in alles navolgen....

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:54

Roken is een nare verslaving, ik ben zelf ook zo'n verslaafde Haha!
Ik rook nooit op mijn paard of in de stal. Levensgevaarlijk.
Heb het wel gedaan, roken te paard, dat was altijd tijdens het uitstappen. Tja, dom is het, dat weet ik. En het ziet er niet uit.
Ik rook wel buiten, als ik mijn werk gedaan heb, even een sigaretje.
Vaak gebeurd het ook dat wanneer ik op weg naar huis ben, ik denk......Goh, ik lus eigenlijk wel een sigaretje........Ben ik twee uur op stal geweest, zonder er aan te denken. Haha!
Tja, het bewijst ook dat er vaak verveling bij komt kijken. Als je niks te doen hebt, pak je sneller een sigaret dan wanneer je het druk hebt.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:17

Margreet"]
[quote="Boogiegirl schreef:

Je bent pas 14 en dan al niet zonder sigaret kunnen.... Verward

Bizar....
[/quote]

schrijf ik dat ik niet zonder kan?
ik schreef toch dat ik er 1 had en toevallig iemand vroeg om zijn paard in te stappen.
ik vind het gewoon lekker af en toe een sigaretje, niet zonder kunnen is wat anders..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:30

Boogiegirl schreef:
schrijf ik dat ik niet zonder kan?
ik schreef toch dat ik er 1 had en toevallig iemand vroeg om zijn paard in te stappen.
ik vind het gewoon lekker af en toe een sigaretje, niet zonder kunnen is wat anders..

Hieruit concludeer ik dus dat je in de directe omgeving van paarden aan het roken was. Zoals hierboven al vaker gezegd, roken en paarden is geen goede combi, qua veiligheid, gezondheid etc.
Blijf ik het bizar vinden dat je zo jong al de sigaret zo lekker vindt, dat je er toch perse eentje op moet steken (terwijl je zegt best zonder te kunnen Verward ), ondanks dat de omgeving daar totaal niet geschikt voor is.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:36

Okee een reactie van een roker:

Ik heb één keer gerookt op een pony. Maar ik doe dat ook nooit weer. Ten eerste is het echt lastig, de as inderdaad en stel dat er wat gebeurd.

Ik heb zelfs een foto van mezelf, die ene keer dat ik gerookt heb op een paard.

Maar ik schaam me er zo voor dat ik hem hier niet durf neer t zetten. Jullie hebben gelijk, het is geen gezicht.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:38

Ik was ook veertien toen ik rookte......Dus zo bizar is dat niet. Kijk eens om je heen, tegenwoordig roken ze al op de lagere school....
Ze moet nog altijd zelf weten of ze rookt of niet. Dat ze in de buur van paarden rookt.....Ik keur het ook af. Maar ik heb het zelf ook gedaan.
Misschien stond ze wel buiten bij de bak te roken? Mag dat dan ook niet volgens jou?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:47

Tigger schreef:
Ik was ook veertien toen ik rookte......Dus zo bizar is dat niet. Kijk eens om je heen, tegenwoordig roken ze al op de lagere school....

Omdat jij het ook deed op je 14e is het dus heel gewoon? Ik weet dat er op de basisschool al gerookt wordt, aan mijn gezichtsvermogen mankeert niets, maar ik vind dat niet normaal!

Citaat:
Ze moet nog altijd zelf weten of ze rookt of niet.

Je hoort mij niet zeggen dat het niet mag hoor... Kijk wel uit, geen zin in oppas spelen.

Citaat:
Dat ze in de buur van paarden rookt.....Ik keur het ook af. Maar ik heb het zelf ook gedaan.

Wat heeft je tot inkeer gebracht? (neem tenminste aan dat je het nu niet meer doet). Wellicht dat dat anderen ook kan 'helpen'.

Citaat:
Misschien stond ze wel buiten bij de bak te roken? Mag dat dan ook niet volgens jou?

Niet mogen, niet mogen.... Dat is ook weer zo sterk, kan het niet verbieden als het niet mijn terrein is (als het wel mijn terrein zou zijn dan wist ik het wel!!), maar feit is dat ik het liever niet heb!

Verder geen aanval op jou persoonlijk hoor, trek het je niet teveel aan, het is alleen de een redenering die ik gewoon niet kan volgen, maar dat zal wel veroorzaakt worden door de eeuwige strijd tussen rokers en niet-rokers en het rookgordijn Knipoog dat tussen hen in hangt.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:04

dat vind ik niet kunnen. aan de andere kant, gsm'en terwijl je aan het rijden bent ook niet. handen aan de teugels, punt.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:07

Desiree"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
Nou de stagaire (was wel een jongen maarw eet neit hoe dat je noemt Haha! ) die bij ons op stal was, dat was toch echt een goede rijder hoor.. en toch rookt hij te paard Verward

een roker zal ook best een goede ruiter kunnen zijn maar ze halen wel het imago van heel de sport omlaag zo.
[/quote]

Wat een zeikwijven zijn jullie allemaal zeg!
Ik heb ook altijd gerookt, ben er nu twee maanden af.
Gewoon om gezondheisredenen hoor!
Ik snap niet hoe je dat kunt zeggen, gaat alles om het imago dan?
die lui die denken dat ze kunnen rijden maar er niets van bakken brengen het imago naar beneden!
Jullie moeten gewoon niet zo zeiken, als iemand wil roken op paard, dan doet hij dat toch lekker!
Is toch niet jouw probleem?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:08

Hmmm, ik rook zelf wel (af en toe) maar als ik rook dan is het binnenshuis of in de auto maar zeker niet te paard, op straat of whatever. Bellen doe ik eigenlijk nooit te paard, heb 't ding wel bij me maar staat altijd uit behalve van de week: toen kreeg ik een sms-je, *piep piep* (nokia) zegt de foon en het paard stond in ene boven op de rem Verward Vaag, want als ik een paard was zou ik weg rennen voor rare geluiden.....

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:11

SuperPepeijn schreef:
dat vind ik niet kunnen. aan de andere kant, gsm'en terwijl je aan het rijden bent ook niet. handen aan de teugels, punt.

Vroeger, waar ik heb leren paardrijden, moest ik al met een hand leren rijden!
Dan heb je een hand vrij voor, of een sigaret, of een telefoon!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:22

Bellen op het paard doe ik wel, smsen ook. Alleen niet zo verstandig als je met een hengstje aan het rijden bent, ik ben er een keer vanaf gedonderd omdat ik aan het bellen was, maar ok, kan gebeuren, volgende keer bel ik vrolijk verder. Doe het alleen met uitstappen, voor de rest niet, dan ben ik aan het werk en wil ik niet gestoord worden.

Roken op een paard moet iedereen voor zichzelf weten, vind het niet aso staan ofzo, het is meer het imago van een mens wat aso maakt.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:42

Margreet schreef:
Verder geen aanval op jou persoonlijk hoor, trek het je niet teveel aan, het is alleen de een redenering die ik gewoon niet kan volgen, maar dat zal wel veroorzaakt worden door de eeuwige strijd tussen rokers en niet-rokers en het rookgordijn Knipoog dat tussen hen in hangt.

Dat denk ik ook. Haha!
Ik voel me niet aangevallen, anders had ik het niet moeten schrijven, iedereen zijn mening. Ik heb het wat kort geformuleerd, dat is waar.

Wat mij tot inkeer heeft gebracht? Toen ik rookte op paard, was ik denk ik 14 of 15.......Zullen we zeggen dat jong en onbehouden was? Knipoog
Nu weet ik hoe gevaarlijk het kan zijn........Ik zeg er ook wat van als ik het zie. Ik vind wel dat je buiten je sigaretje mag roken, je moet niet als een zak hooi over de bakrand gaan hangen en lekker je peukie te staan te paffen....... Dat ziet er niet uit. Ik vind het ook onbeschoft als je je rook de kant van mensen uitblaast, of richting het paard. Ik hou er ook altijd rekening mee.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:45

Steef schreef:
Bellen op het paard doe ik wel, smsen ook. Alleen niet zo verstandig als je met een hengstje aan het rijden bent, ik ben er een keer vanaf gedonderd omdat ik aan het bellen was, maar ok, kan gebeuren, volgende keer bel ik vrolijk verder. Doe het alleen met uitstappen, voor de rest niet, dan ben ik aan het werk en wil ik niet gestoord worden.

Roken op een paard moet iedereen voor zichzelf weten, vind het niet aso staan ofzo, het is meer het imago van een mens wat aso maakt.

Ik doe zoiezo geen andere dingen op het paard als ik aan het werk ben met haar. Als ik aan het uitstappen ben, maak ik ook een praatje en lol, dus waarom niet een telefoontje? Ik zou ook gewoon bellen hoor. Alleen als ik aan het rijden ben, heb ik mijn telefoon niet op zak, maar in stal liggen. Haha!
Alleen als ik een buitenrit ga maken (ik ga overigens nooit alleen), heb ik hem altijd bij me, voor het geval er wat gebeurd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:57

Ik vind roken te paard ook niet kunnen. Gevaarlijk en ordinair. Als je dusdanig verslaafd bent dat je tijdens het uitstappen niet meer zonder kunt dan moet je er maar naast gaan lopen.
Bellen doe ik wel op het paard, eigenlijk al mijn zakelijke telefoontjes werk ik tijdens het los- en uitstappen af. Tijdens het rijden neem ik in principe niet op tenzij ik zit te wachten op een telefoontje.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:32

Op NIC Zuidlaren zag ik ook een paar ruiters roken op hun paard, vond ik erg asociaal.
We hadden ook een keer een groepje moeilijk opvoedbare kinderen op de manege te rijden, had er eentje een sigaret opgestoken (terwijl hij aan het rijden was), toen iemand vroeg of hij hem uit wilde doen, drukte hij hem uit op de rug van de pony. Kwaaier kan je mij niet krijgen Boos!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:12

ik hoop voor dat meisje dat die pony haar flink pijn heeft gedaan door haar er af te bokken of whatever, en dat noemt zichzelf een paardenvriend