Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:04

Miemserik schreef:
..........luid bellend........

Goh, das al heel wat dat ze bellen. Meesten hier hebben volgens mij niet eens een bel.

kom je deze groep weleens vaker tegen? Dan zou t misschien een optie zijn om op een (afgelegen) deel van hun route waar geen paarden komen wat spijkers ofzo te strooien.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:05

Dat kregen we al naar ons hoofd Vork
We moesten die paarden maar leren braaf te zijn als ze voorbij kwamen. (Tsjah als ze toch zo'n grote mond hebben kunnen ze ook wel even vertellen zeker hóe we dat moeten doen Haha! )

Tsja die 3 jarige is ook nog niet verkeersmak, althans hij heeft zich stikke goed gedragen... Maar zo wilde we natuurlijk niet beginnen aan zijn aller eerste buitenrit...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:06

frankiej schreef:
kom je deze groep weleens vaker tegen? Dan zou t misschien een optie zijn om op een (afgelegen) deel van hun route waar geen paarden komen wat spijkers ofzo te strooien.

Aan hun stem te horen kwamen ze van de overkant (Zeeuws-Vlaanderen)
Ach achteraf hadden we het er nog over, dat we voortaan punaises moesten strooien Clown

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:08

Nou leuk zeg van die wielrenners Scheve mond , is toch niet zo heel vel gevraagt om heel ff zachter te gaan, bij ons zijn er ook heel veel wielrenners enz. maar zijn altijd zo beleefd geweest om rustiger te gaan en soms zijn ze zelfs nog afgestapt om te helpen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:15

tjee zeg, denk je ook even een buitenrit te maken.Wielrenners zijn inderdaad behoorlijk associaal.Maar jullie hebben het er gelukkig goed van af gebracht.Stel je voor dat er iemand van z'n paard was gevallen ofzo...Tja ik sta paf

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:22

Inderdaad de weg is van iedereen, dat betekent dus ook voor jullie. Je moet rekening houden met elkaar, maar vaak hebben daar wielrenners geen tijd voor. Ze fietsen ook vaak over de weg, in plaats van over het fietspad. Zo dom.
Mensen met dat soort reactie's zul je nu eenmaal altijd houden, en niet alle wielrenners reageren zo dom.
We zullen er maar van uit gaan dat de domme mensen echt niet weten waar ze mee bezig zijn.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:24

Gelukkig is alles goed gegaan Lachen jullie hebben de schrik van jullie leven gehad.
wat ik zo raar vind is dat ze geen tijd hebben om even hooguit is van 10 meter wat rustiger te fietsen maar wel om daarna nog helemaal uit hun pan te gaan tegen jullie..
ik heb soms ook wel last van ze.. soms fietsen ze ook op het ruiterpad en dan wel gaan zeuren als wij er rijden..
wens jullie nog sterkte met de schrik Ach gut en hopelijk komt het paardje: Olitha er ook gauw overheen Ach gut

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:56

Ik heb een zelfde ervaring. Ging met een jonge maar doodbrave merrie naar buiten op zondagochtend vroeg. Geen kip op de weg. Komt er een wielrenner aan, snoeihard, en die wielen maakten zo'n sisgeluid. Mijn merrie raakte in paniek en begon op de plaats te galopperen. Dus ik vroeg of hij langzamer wilde rijden en vervolgens werd ik uitgescholden voor alles wat mooi en lelijk is. Jammer dat ik geen bomproof paard onder mijn kont had want ik had het paard met alle liefde even op zijn fiets geplant.
Vandaag ook weer van de ene stal naar de andere een kilometer of 4 achter een groep wielrenners gereden (met de auto) die gewoon verrekten aan de kant te gaan. En zelf hoor je die wielrenners dan mauwen dat ze van de fiets gereden worden. Tsjonge, hoe zou dat nu komen Verward

Echt te asociaal voor woorden, iedereen is toch met zijn sport bezig, of je nu op de fiets zit, op de motor, te paard, aan het wandelen/hardlopen/skeeleren bent of wat dan ook?!

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:04

Zwaar balen! gelukkig dat er niets ernstigs is gebeurt!
het is zo een takke volk die gasten je zou ze zelf bijna wat aandoen! Ik reed er laatst een bijna aan die gek reed gewoon door rood en dan krijg je een lading worden over je heen dat je denkt van waar haal je de moed vandaan! die gasten kunnen er echt niet tegen als ze zelf weten dat ze fout zitten.

iig hoop ik dat het paardje nog wel gewoon naar buiten durft.
sterkte verder.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:06

Ja die wielrenners van tegenwoordig... niet iedereen maar toch aardig wat.
Helemaal door het lint gaan als je naast elkaar fietst en rustig achte relkaar gaat rijden, neeeee dat gaat ze te langzaam.
Het enigste wat ze willen is hard met hun fietsen, stelletje ongelofelijke asocialen mensen. <niet iedereen dus Lachen >
Dat die wielrenners het durven om nog op het erf te komen, en iemand van zijn fiets af te trappen.
Waar gaat het heen?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:08

Idd waar gaat het heen...
Mijn vader zei net nog, ze doen het allemaal zelf.
Als ze hard willen fietsen moeten ze het niet op paden doen die zeer toeristisch zijn. Was dan wel niet bij ons het geval, maar je ziet het zo vaak.
Op van die mooie fietspaden, fietst van alles van heel erg jong, tot zeer oud. En die moeten allemaal snel snel aan de kant want dan komt er weer een meute voorbij...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:10

Verdrietig ik ben wel lief hoor Verdrietig
Ik begrijp het verhaal wel helemaal maar kan je ook verhalen vertellen van de andere kant. Zelf word ik namelijk ook regelmatig over het hoofd gezien of bijna van mijn fiets afgereden. Het nadeel is van een racefiets is dat je niet één twee drie in de remmen kan knijpen omdat je dan vrij snel op je giechel ligt. Zorg dus altijd dat je ruim van tevoren aangeeft dat het zachter moet. De reactie van deze wielrenners is schandalig helemaal mee eens! Een rotknal geven die lui!
Owja nog één ding.. vergeet ze niet te bedanken als ze zachter zijn gaan rijden Ach gut Ik deed dit namelijk eens voor een meisje ter paard.. en kreeg toen te horen: Ja hij schrikt heus niet van die fiets van je.. Ach gut nou en bedankt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:14

Ik heb alleen maar goede ervaringen met wielrenners Lachen Goed, mijn paard beweegt nog geen oog als er naast haar carbiet wordt afgeschoten, maar toch Clown
Ik kan je ook verzekeren dat niet álle wielrenners zo zijn. Mijn paps is er ook één, en die heeft een heilig ontzag voor paarden Ja (wat wil je, als je oogappel een paard heeft *LOL* Vork )
Ik heb meestal meer problemen met dagjesfietsers dan met prof. wielrenners Lachen \
Edit: wat lovely1 zegt, het moet van twee kanten komen. Ruiters én wielrenners hebben evenveel recht op de openbare weg Knipoog Ik bedank ook altijd alles en iedereen die rekening met ons houd Ja Kweek je goodwill mee, de volgende keer doen ze het namelijk nog een keer Lachen

Maar goed, dat neemt niet weg dat dit echt absurd gedrag is van hun. Sowieso ben je als ruiter een bestuurder, en hebben ze dus rekening met je te houden. Daarnaast, paarden achtervolgen tot het erf, en daar een hoop stampij maken?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:17

Maar ik scheer niet iedereen over 1 kam hoor Lachen Kan jouw kant ook best begrijpen. Wij zagen ze al zo'n *denkt* 200 meter aan komen, en toen begonnen we gelijk te roepen + gebaar maken dat ze zachter moesten.
Maar dit negeerde ze helaas....
Bedanken doe ik altijd, vind ik beleefd Knipoog
Als er een auto of wat dan ook aankomt ga ik áltijd netjes aan de kant van de weg staan. Bijna iedereen zwaait dan wel even, en ik zwaai dan ook áltijd terug! Lachen

[edit]@ Berdien: Ik zei al dat ik niet álle wielrenners bedoel Lachen En ik zei ook ( Haha! ) dat de weg niet van iedereen is. Wij moeten rekening houden, maar hun ook!
Bij ons is het hier altijd stil (althans waar die paarden staan dan Knipoog ligt beetje afgelegen). Zo af en toe komt er eens een fietser langs of een auto, maar meer niet iig. Dus voor ons de perfecte plek om een paard verkeersmak te maken.
Maar vandaag was het niet echt bepaald de perfecte plek..... Scheve mond

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:23

ik had die stelletje paasei gewoon van hun fiets afgetrapt
kan ik zo boos om worden hé. We wonen met z'n allen in een land, dus we moeten gewoon rekening met elkaar houden

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:29

Wat ontzettend vervelend zeg! Ik kan me zo goed voorstellen dat je bang bent geweest!

Helaas zijn er heel veel wielrenners die het voor de rest verpesten. Ook heel veel mensen die zich gewoon echt NIET realiseren wat er kan gebeuren en je maar een zeikerd vinden. Je zou ze het liefst inderdaad een voor een van hun fiets afschoppen, maar tegen zoveel agressie...pff...sta je machteloos, normaal praten helpt dan blijkbaar ook niet meer. Mensen in groepen gaan zich toch heel vreemd gedragen.

Het enige waar je gewoon heel blij mee mag zijn is dat er geen ongelukken zijn gebeurd en dat je paard zich super heeft gedragen!

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:38

Jeetje hey,

Wij hadden op ponykamp ook zo verhaal. We deden reden allemaal op een andere pony( dus niet onze verzorgpony's) Kwam er zo skater langs heel hard en wij seinde nog langzamer langzamer.. maar het was te laat hij kwam en wij werden boos we hielden ons wel netjes maar hij kwam toen nog eens zo hard langs.. Pony's waren ook onrustig.. galopeerde weg met de rest mee.. eentje is best pittig en die ging stijgeren.. dus ja die mensen rijden ook zo hard en dicht langs je heen met de auto... je hebt toch geleerd dat je rustig langs paarden moet...:S ik snap sommige mensen niet.. ik ben ook blij dat het allemaal goed is afgelopen met jullie zijn ze nog terug gekomen??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:39

Oh maar ik zeg ook niet dat jij doet doet hoor Lachen Was meer een opmerking in het algemeen Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:43

Super dat je daarna nog even naar buiten bent geweest, is voor de paarden wel goed om te zien dat het niet altijd zo gaat. Ik moet zeggen dat ik ook gemengde gevoelens heb over wielrenner. Ik heb er ooit eentje gehad die met de tandwielen tegen mijn merrie aanreed. Mijn schatje bleef ook nog gewoon stilstaan. Maar daarentegen zijn er ook een keer twee wielerenners geweest die haar gevangen hebben om te voorkomen dat ze de autoweg opliep. Het ligt dus nog altijd aan de persoon in kwestie. Ik moet trouwens wel zeggen dat de meeste mountainbikers meer rekening met je houden dan de wielrenners. Ik probeer daarentegen ook rekening met hen te houden en bij een jong of schrikachtig paard stap ik af en ga aan de kant, meestal houden ze er dan nog meer rekening mee omdat je laat zien moeite te doen om je paard rustig te houden. Ik heb dit zelf namelijk ook ervaren met de koets, veel paarden OHZ schrikken van de koets, nu wil ik er graag rekening mee houden en even stilstaan,, maar als de ruiters dan kost wat kost blijven zitten en stuiterend langsschieten, wordt het voor mijn paard ook soms te veel. Stap iemand af en loopt rustig langs dan blijft mijn paard ook rustig.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:44

Oww ik snap Haha!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:55

Wat een rotverhaal zeg. Ik vind bijna alle wielrenners aso. Hoe vaak heb ik al niet naar mn hoofd gekregen dat ik op moest flikkeren met mn kl*tepaard. En dan ook niet bellen ofzo nee gelijk schelden.
Was een keer met wat mensen rijden en was een "gewone fietser" die vond dat we op moesten rotten met onze kütpaarden nou toen is een van die mensen in volle galop (ijzers en een noriker dus vrij heftig) achter die fietser aangereden. Nou die fietser scheet bagger Nagelbijten / Gniffelen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:56

Jeetje, wat een verhaal. Daar word je niet echt blij van, van zulke ervaringen... Hopelijk houden de paarden er geen trauma aan over. Wel fijn om te weten dat het jonkie wat je reed zijn hoofd zo goed koel kan houden in dergelijke stress-situaties. Die heeft wat dat betreft d'r doop wel gehad...

Wielrenners hoeven van mijn nog geneens langzamer. Als ze maar afstand houden en enig vorm van respect tonen voor hun medeweggebruikers. DOOR!!! wordt er dan geroepen en dan heb je maar plaats te maken en snel ook. Zag een poosje geleden hoe een oud vrouwtje zowat ondersteboven werd gereden, omdat ze zich niet snel genoeg uit de voeten kon maken. Er wordt dan gezegd dat het voor hun zo moeilijk is om af te remmen en om uit te wijken. Erg beroerd, maar dat is mijn probleem niet. Ik probeer te paard ook rekening te houden met alles en iedereen, hoe moeilijk dat ook is soms.

Wil ik van het erf af, dan zal ik een stukje over dat fietspad heen moeten, anders kom ik nergens. Op zich is er ruimte voor één fietser om met genoeg afstand langs één paard te gaan. Maar die wielrenners hebben blijkbaar last van verlatingsangst, want achter elkaar gaan rijden doen ze echt niet. Scheuren ze met z'n tweeën naast elkaar verdorie vlak langs mijn paard heen, waarbij ze dan nog geluk hebben dat die van mij zo'n brave ziel is. Ook op bredere wegen scheuren ze met een paar man tegelijk langs je heen. Met andere weggebruikers heb ik eigenlijk nauwelijks problemen, maar wielrenners

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:19

Niet alle mensen zijn hetzelfde, maar het lijkt vaak alsof wielrenners geen mensen zijn, maar meer een stel hersenloze idioten die niet meer weten dat ze zich op de aardbol bevinden met andere aardbolgebruikers. Die enkele wielrenner die een beetje rekening houdt met anderen ben IK nog niet tegengekomen. Laatst fietste er zelfs een op de rijbaan (waar je 80 mag) voor mijn auto!! Het fietspad ligt er verdorie naast, nog een mooi strak fietspad ook!
Even terugkomend op het paard, ik heb laatst een discussie gehad met een wielrennende collega. Kort en bondig hield het in dat wij ruiters volgens hem alleen maar op een bospaadje moeten rijden (waar je dan gelukkig alleen maar crossmotoren, loslopende honden en soms zelfs crossende terreinauto's tegenkomt.). Want wij moeten maar zorgen dat we ons paard altijd onder controle kunnen houden en als we dat niet kunnen moeten we de weg niet op. Okee, je paard moet onder controle zijn, maar het is wel een levend wezen dat moet leren. Die man had echt totaal geen begrip voor heel het wezentje paard. Ook niet toen ik zei dat je soms nou eenmaal een stukje over de weg moet om op een rustiger pad te kunnen komen. Dan ben je toch niet normaal?!
Ik probeer ze maar wijs te vermijden, mocht het toch een keer zijn dat ik een groepje aan hoor komen (dat is het ergste, je hoort ze de helft van de tijd veel te laat), dan zal ik wel snel afstappen. Voor de crossmotoren bij ons voor de stal hoef ik niet af te stappen, die jongens remmen allemaal af en heb er nog geen meegemaakt die dichtbij gaat lopen gassen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:09

Jeej mariek wat een verhaal! Bloos! ongelofelijk! hoe verzinnen ze zoiets?! echt niet normaal, hoe onbeschoft kan je zijn! Bloos! Echt, geen woorden voor.

heb het ook ooit gehad, met mijn vorige paard, nou was die vrij braaf, maar het paard wat erbij was nou ook niet bepaald, kwamen aan twee kanten langs ons af, links, recht en zélfs tussen ons door! dat paard van dat meisje wat er bij was heeft echt continu op zn achterbenen gestaan, echt niet normaal. Zoo asociaal..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:17

Ik bedoelde overigens niet dat jij fout zat in dit geval, alleen merk ik dat de meeste weggebruikers het niet snappen als je op je paard zit en hij flipt. Volgens mij denken ze dat je dan het commando geeft om te springen. Het voorbeeld met de koets gaf ik om te laten zien dat zelfs mede paardeneigenaren (ik dus in dit geval) dan meer controle over hun paard hebben.

Banketstaaf is het wel met die wielrenners, je zou toch willen dat je paard kon trappen op commando!