Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Misschien is het een optie om een keus te geven, doen ze bij ons ook. Sommige mensen mesten zelf, betalen midner, anderen laten mesten en betalen hier dus ook naar. Ik heb een tijd lang twee keer per week 15 stallen (zaagsel) gemest, maar moet er niet aan dénken dat fulltime te doen, je schept jezelf kapot hoor! Letterlijk! Bovenstaande idee van keuze kan je natuurlijk ook inbouwen dat wanneer mensen niet goed geoeg mesten, ze de maand erop automatisch in het 'meer betalen' deel vallen en dan pak jij ze wel mee.
Merilyn schreef:Klinkt inderdaad goed, maar of je na een paar maanden nog steeds trek hebt in al die dingen weet ik niet. Er komt zoveel bij kijken. Onderhoud van al die hekken, bakbodems stallen, het schoonhouden het is een dagtaak. Ik stond bij een boertje op stal met 8 paarden in totaal en die was de gehele dag bezig en dan had ie zelf nog niets met zijn paarden gedaan. Maar het klinkt als een droomstal.
. Maar het is echt gigantisch veel werk. Zoals je weet hebben wij 7 paarden en je bent echt de hele dag bezig, vooral in de winter ben je nooit klaar en aan heel veel dingen kom je gewoon niet toe.
.
!
regels vastleggen, en zorg ervoor dat ik op mijn strepen sta.
) meiden die horden vriendjes en vriendinnetjes meenemen.
.
Dat is werkelijk geweldig, dan woon ik op mezelf, maar evengoed bij de paarden.
) toch iets willen in de vorm van een overdekte longeerpaddock of stapmolen zodat je toch iets kunt als het weer heel slecht is. En wat ga je doen als het weer te slecht is om de paarden buiten te zetten. Als het bijvoorbeeld heeft gesneeuwd en gevroren kan je de paarden toch niet in een paddock zetten? dan krijg je de grootste ongelukken. Een goed terreinplan is heel belangrijk, aan en afvoerroute's van mest, voer etc. Heb ik het nu goed begrepen dat de poetsplaatsen niet overdekt zijn, zal wel niet want dat lijkt me heel erg onhandig.
) toch iets willen in de vorm van een overdekte longeerpaddock of stapmolen zodat je toch iets kunt als het weer heel slecht is. En wat ga je doen als het weer te slecht is om de paarden buiten te zetten. Als het bijvoorbeeld heeft gesneeuwd en gevroren kan je de paarden toch niet in een paddock zetten? dan krijg je de grootste ongelukken. Een goed terreinplan is heel belangrijk, aan en afvoerroute's van mest, voer etc. Heb ik het nu goed begrepen dat de poetsplaatsen niet overdekt zijn, zal wel niet want dat lijkt me heel erg onhandig.