Merilyn schreef:Klinkt inderdaad goed, maar of je na een paar maanden nog steeds trek hebt in al die dingen weet ik niet. Er komt zoveel bij kijken. Onderhoud van al die hekken, bakbodems stallen, het schoonhouden het is een dagtaak. Ik stond bij een boertje op stal met 8 paarden in totaal en die was de gehele dag bezig en dan had ie zelf nog niets met zijn paarden gedaan. Maar het klinkt als een droomstal.
Ik denk ook wel een beetje hetzelfde als Merylin. Niet om je droom neer te halen hoor Anneke
. Maar het is echt gigantisch veel werk. Zoals je weet hebben wij 7 paarden en je bent echt de hele dag bezig, vooral in de winter ben je nooit klaar en aan heel veel dingen kom je gewoon niet toe.
Hoe netjes ik het ook graag wil hebben, het is heel lastig om alles goed bij te houden. In dat opzicht komen de paarden op de 1e plaats. En ik neem ook aan dat je echt wilt blijven trainen met Pompidou en straks ook Chester, maar dat vergt ook veel tijd. Misschien wil je zelfs wel meer paarden trainen, daar heb je dan toch genoeg ruimte voor
.
Bedenk dus dat alles wat er omheen komt veel werk en tijd kost. Want al het onderhoud van de stallen, de bak, evt. paddocks, een longeerkraal, het erf, en vooral het vele land vergen allemaal heel veel tijd.
En wat anderen ook al gezegd hebben, doe niet meteen teveel voor je pensionklanten, want dat breekt je op een gegeven moment echt op. Mensen kunnen in dat opzicht echt egoïstisch zijn, hun paarden gaan voor, jouw paarden zijn dan even niet belangrijk. Straks ben je dus meer met hun paarden bezig, dan met die van jou.
Verder wens ik je natuurlijk heel veel plezier met het bedenken van allerlei plannen, want dat is natuurlijk heel leuk om te doen
!
Ik hoop voor je dat het uiteindelijk allemaal zo uitpakt zoals je nu voor ogen hebt.
Succes!