gebeten door paard, wie ook?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_unique

Re: gebeten door paard, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:30

Beterschap nog!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:32

Ben wel eens gebeten in mijn nek. Gelukkig niks aan overgehouden, behalve meer voorzichtigheid met paarden.
Beterschap!

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:35

ik in me knieholte door een shetje. ik was hem aan het wassen. en ineens hap. ma idd beterschap. (ik nam een hap van hem. hij had al vakker naar me gehapt (hengst).daar schrok hij zo van dat ie me niet meer durfde te bijten.). maar dit was een kleine pony.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:13

Mijn pony kon ook wel eens flink happen, maar hij hield nooit vast. En ook maar zelden uit gemenigheid. (een keer op mijn borst toen hij bij de weg moest wachten en het daar blijkbaar niet mee eens was een zeer geïrriteerd werd, dat deed flink pijn en heb hem ook een flinke oplawaai gegeven)
Meestal is het spelen en uitdagen zoals hij ook met andere paarden doet (even snippen en snel loslaten, maar niet doorbijten) en dan kan hij toch ook wel een klap verwachten als hij expres bijt.

Een paard dat zo gemeen door alles heen bijt om je te grazen te nemen heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Bij de meesten is het toch echt gemeen vastpakken, tanden erin en loslaten, het verhaal zoals jij het vertelt lijkt het wel een pitbull-paard...

Sterkte!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:19

ik ben gisteren gebeten door mijn 22jarige arabier, die zijn hele leven mij nog nooit gebeten had. Achteraf gezien, was het dom van mezelf, ik had het kunnen weten, eigen schuld.
Ik loop nog wel met een enorme verdikking op mijn onderarm aan de onderkant, lekkere plek ook. Lijkt op een schaafplek en enorm blauw, ik had mijn winterjas aan, dat was de mazzel anders was het nog wel beroerder.
Ts sterkte met je herstel !

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:25

Ik een keer door een manege paard tijdens het aansingelen in mijn bovenbeen. Was alleen een blauwe/paarse/zwarte plek geworden.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:28

Jeetje wat erg! Is mij gelukkig nog niet overkomen maar ik wil je wel sterkte wensen!

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:35

Aai wat verschrikkelijk. Ik vind het knap van je dat je nog bij je pony geweest bent om hem op te zadelen. Ik zou denk ik best angstig zijn omdat je de aanleiding voor de beet niet weet en het dus een volgende keer (laten we hopen van niet) ook niet kan zien aankomen.
Ik ben zelf een keer gebeten in mijn rug.. Ook zonder aanleiding. Ik stond gewoon en er kwam iemand met zijn paard aangereden en ging achter mij staan en toen werd ik gebeten. Het zag er ook verschrikkelijk uit. Ik heb de tanden nog in mijn rug staan.
Ook is mijn trui een keer te pakken genomen door een hengst. Ik reed op een kleine ruin en in ene zie ik de hengst van achter aanstormen om ons aan te vallen. Het meisje erop kreeg hem niet onder controle. Gelukkig had ik een wijde trui aan, want alleen mijn trui had een enorme gat en ik en het paardje gelukkig niets.
Veel sterkte!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:48

Ik ben door mn toenmalige paard in mn gezicht gebeten. Mn hel wang lag open..........ik zou het beest nog steeds met plezier....(geloof dat ik dat hier beter niet kan plaatsen)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:50

Dat is wel even schrikken.
Mijn pony heeft me ook wel is gebeten, maar dat ging perongeluk. Hij pakte net m'n stuk vel mee met de wortel eten, het deed geen pijn ofzo. Maar er kwam me een bloed uit dat mini wondje Nagelbijten / Gniffelen

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:00

ik ben 10 jaar geleden echt goed gebeten.we gingen pony's uit het land halen voor de lessen en ik mocht olivia halen er werd nog gezecht doe voorzichtig want het is geen lieverdje....
dus naar het land en ik kon haar zo pakken,maar de anderen moesten nog wat pony's vangen,dus ik stond daar in het land te wachten en ondsertussen aai ik olivia en zech nog dat ze helemaal niet vervelend is.......op dat moment hapt ze naar mn rug en zet het op een lopen,met mij nogf in dr bek(ja dit paard heeft voor mij een bek)ik weet nog dat ik boven haar voorbenen hing en die onder me door zag gaan.
de anderen hebben met klompen en touwtjes lopen gooien om haar los te laten,maar het duurde best wel lang.
achteraf viel de wond mee,heb er een bult wild vlees aan overgehouden,en het paard??die is dezelfde dag nog op transport gegaan........

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:00

Ik ben ook een keer gebeten door een pony op precies dezelfde plek als jij.Was helemaal paars en blauw en deed erg zeer.Ik heb toen ook een tetanus prik gekregen [3 stuks zelfs] van de huisarts.Moest jij geen tetanus prik[ken] hebben dan?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:03

Ik ben ook weleens gebeten, dat paard stond in een vrij smalle stalgang, ik lette een keer niet op en hij had me in mijn linkerschouder te pakken. Ik heb hem daarop een hoek gegeven waar hij zowat scheel van keek, schade viel gelukkig mee, was alleen goed blauw en dik. Maar dat paard probeerde dat soort geintjes nogal eens te flikken.
Ik heb weleens iemand enorm gebeten zien worden door een paard, en ook gezien dat ze goed vast kunnen houden, ook zij werd in haar borst gebeten, populaire plek blijkbaar.....

Ook eens gezien dat mijn eigen paard een hond greep, en als je dat ziet weet je ook dondersgoed dat je niet gebeten wilt worden, hij tilde een flinke labrador zo van de grond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:34

herinner me nog 1 keer, paard stond in de opvoelbox en DA was met haar bezig, toen hing ze opeens in mijn oksle...dan gebruik je de eerste twee weken ook geen deo meer

hopelijk geneest het snel en goed joh

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:51

Oei, sterkte Lachen

Ik weet nog wel toen ik klein was ging ik samen met mijn tante naar de paardjes.
Ze liep even weg en ik dacht een paardje te aaien die met zijn hoofd uit een box kwam. Paardje vond het niet zo leuk en beet.
Ik schrok natuurlijk heel erg, huilen enzo.
Uiteindelijk was het niet heel erg maar deed behoorlijk zeer. Knipoog (was toen een jaar of 8)
Daarna beter opgelet welk paard ik aaide Vork

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:36

Phoe, dat is niet niks!!
Ik ben een keer de eerste les op de nieuwe manege gebeten.. Ook velletje eraf, werd helemaal blauw/geel Nagelbijten / Gniffelen

Maar niet zo erg als dat van jou!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:39

oei dat moet pijn doen!
sterkte nog!
en ik heb een klein tipje.. misschien een bodyprotector om doen als je bij hem bent Tong uitsteken
dan heb je in ieder geval niet zo veel pijn Lachen

beterschapjes Ach gut

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:49

ik heb ooit eens hetzelfde gehad maar dan in een wei, ik was samen met een vriendinnetje bij haar verzorg ponys en 1 van de 2 kwam met open gesperde bek om mij afrennen en greep me in mn (waren nog klein maar toch ) tiet. heb er een buldje wild vlees aan overgehouden wat nooit meer weggaat en ik ben sinsdien altijd op mn hoede bij vreemde paarden in een wei. sterkte ermee!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:13

Zo dat is niet niks zeg! Gelukkig is mij dat nooit overkomen. Mijn merrie dreigde altijd wel met aansingelen, maar durfde nooit. Zo gauw ze me met de lippen aanraakte corrigeerde ik haar ook een keer flink, en dan durfde ze een half jaar weer niet Knipoog
Mijn jonge ruin is een onderdanig paard, echt een koekje als je er langs staat. Maar hij heeft wel last van voernijd, op momenten dat hij brokken heeft ben ik extra alert. Probeer hem wel gerust te stellen door hem juist dan te aaien als hij eet.
Maar ik lees hier meerder keren dat het paard eten had, kan het bij jullie er ook niets mee te maken hebben? Ook al heeft ie er nooit last van, als hij eet met jou in de stal erbij, ben je wel heel dicht bij zijn voer.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:16

hij had zijn eten al op, dat is het meest rare.
Maar omdat ik er ook aandacht, ben ik juist afgelopen dagen erbij geweest toen ik hem eten gaf, maar hij deed niks.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:18

Vreemd hoor, en erg vervelend (en pijnlijk Ach gut ), beterschap in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:21

zo dat ziet er erg pijnlijk uit.. ben niet hard gebeten, wel is mijn staleigenaar in zijn schouder gepakt door een hengst die bij mijn hengst in het land stond.. had sindsdien altijd een zweep mee, als ie het probeerde metteen een goede tik, beest was alleen nergens van onder de indruk.. en kwam dus steeds weer terug..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:31

Met hengsten hoor je het wel vaker, omdat ze gewoon dominant zijn. Bij ons ook ooit gebeurd, meisje werd door voorbijkomende hengst bijna van haar eigen paard getrokken. Die greep haar gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:38

en daar kwam nog bij dat deze hengst met de fles was grootgebracht, en totaal geen opvoeding gehad heeft, ze hebben hem toen opgehaald, en ben blij dat hij weg is, kon niet zonder zweep naar mijn eigen paard toe.. houd niet van dat soort paarden.. zo onopgevoed, en drammerig..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:41

ooow... herkenbare plek, ben ik ook ooit gebeten toen ik een
manegepony vasthield toen iemand hem aansingelde.
Stond haast te jodelen, maar hij heeft het wel geweten...