Dilemma.. Stoppen met de paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Dilemma.. Stoppen met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:38

Lastig hoor, helemaal stoppen zou ik ook niet kunnen. Ik ben wel heel bewust een tandje teruggeschakeld. Nu mijn merrie met pensioen is heb ik geen rijpaard meer maar 2 pony's voor voor de kar, wel lekker bezig zijn, maar wat minder risico. Nu heb ik eigenlijk nooit hele ernstige blessures gehad, maar zit de angst er bij mij gewoon een beetje in. Na 10 jaar alleen op mijn eigen paard serieus gereden te hebben, ben ik als de dood voor het rijden van een vreemd paard, dus doe ik dat ook niet meer. Misschien als het op termijn gaat kriebelen maar nu even niet.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:34

Ik heb meerdere keren blessures op gelopen met paarden. Vier keer mijn knieen tijdens buitenritten, springen en oefencross ed. een keer een kalkoen in mijn kleine teen enz. dit zijn allemaal stomme ongelukjes waar niet altijd het paard/pony iets aan kan doen.
Momenteel is het zo dan ik al 5 wk thuis zit omdat ik op een d pony reed. we waren bezig ze het water te leren. dat het paard (1.75m) een flinke bok achter uit gaf en precies op mijn onderbeen. het was niet op de pony want ze staan naast en elkaar en in dezelfde wei... mijn zus gaf been om niet tegen elkaar op te botsen maar dat ging mis. het heeft een half uur geduurd voor ik weer in de bewoonde wereld was...

Dit vertel ik voornamelijk om je te laten in zien dat niet het paard er iets aan kan doen. Maar ook een ongelukkige situatie op dat moment... Het is misschien wel verstandig om het eerst goed te laten genezen en goed na te denken over je toekomst, je moet wel kunnen werken want anders gaan de paarden ook over. want van een uitkering wordt het wel lastig.

succces met je beslissing

Karin

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:45

Bedankt allemaal!

@kennedyl: Ik geef de paarden ook absoluut niet de schuld. Het is gewoon elke keer domme pech, waar zowel het paard als ik niks aan kunnen doen. Het is jammer, maar ik word er niet banger van en verwijt het de paarden ook absoluut niet. Knipoog