Stalling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:40

midgie schreef:
Zou toch eens goed lezen hoe het er staat, ik leg bij niemand de verantwoording dacht ik!!
Zeker is de eigenaar zelf verantwoordelijk, maar als je je paarden niet aan huis kan hebben , kun je wel in overeg met een staleigenaar een oplossing zoeken en vinden, om paarden zoveel mogelijk bewegings vrijheid te geven toch??
Wij willen paarden houden , is het dan niet onze taak om deze dieren niet 24/7 op stal te zetten.
Ik zou geen paard willen hebben als hij niet lekker naar buiten kon, ik voel me nu al bij wijze van schuldig als ik ze in de winter bij heel slecht weer terug in hun paddock moet zetten om de wei te sparen Bloos

De eigenaar is altijd verantwoordelijk en zoekt een stal die bij zijn/haar ideeën past. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat het anders was, zou ik als eigenaar ook niet leuk vinden. Wij hebben ook een paar paarden in pension, en er is inderdaad i.o. wel het een en ander mogelijk. Maar uiteindelijk stel ik de grenzen; als iemand echt iets anders wil, past die persoon niet bij ons op stal.

shadowflower

Re: Stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:19

Ik heb lekker 2 stalletjes,een bak met verlichting, water ,electriciteit en weide tot mijn beschikking. Nu staan ze nog dag en nacht buiten. Tzt gaat dat veranderen naar overdag op de rijbak en snachts op de stal. super geregeld vind ik zelf en savonds hoef ik ze door de verlichting niet te zoeken in het donker.

Bij andere maneges waar ze weinig wei hebben snap ik niet waarom ze er geen hele grote gedraineerde uitloop van maken met houtsnippers,zand oid. zodat ze daar in groeps verband op kunnen.