Als ik zulke klanten had werd ik handelaar...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:16

wij hadden JAmy ook laten keuren en als ze niet goed gekeurd zou worden dan zou ze ook terug gaan, dat zeg je dan maar volgens mij op het moment dat ze dan wel afgekeurd zou zijn zou ik haar nooit meer terugkunnen brengen. Ik was al onwijs aan haar gehecht Lovers dus opzich vind ik het niet zo raar van haar dat ze het paard houd het is alleen niet slim denk ik maar ja Scheve mond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:18

Wat ik zo raar vind als mensen zich binnen 2 weken al aan een paard hechten. Volgens mij staan die niet geheel met hun 2 benen op de grond. Zo'n hechtingsproces duurt normaliter toch veel langer? Je moet eerst het paard laten keuren, DAN kopen, en DAN pas je er aan hechten. Anders neem je gewoon stomme beslissingen waarvan deze een voorbeeld is.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:53

Lief van haar, maar ik zou geen afgekeurd paard willen hebben...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 10:59

Desiree schreef:
Wat ik zo raar vind als mensen zich binnen 2 weken al aan een paard hechten. Volgens mij staan die niet geheel met hun 2 benen op de grond. Zo'n hechtingsproces duurt normaliter toch veel langer? Je moet eerst het paard laten keuren, DAN kopen, en DAN pas je er aan hechten. Anders neem je gewoon stomme beslissingen waarvan deze een voorbeeld is.

Nee dat is niet helemaal waar... Bij Sando lag dat overigens anders.
Hij was mishandeld en ik was 11 jaar. Een Pennymeisje dat zich meteen aan een paardje hechtte, en wel zou zorgen dat het paardje haar ging vertrouwen. Ik heb hem een maand op proef gehad, een week later werd hij gekeurd... ik had hem dus al 5 weken.....
Overigens toen ik Peru zag, was ik meteen verkocht, daar was jij bij.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 11:02

Desiree schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan.

Verder:
Wat is goedkeuren?

Een DA keurt en geeft een positief koopadvies of een negatief, naar gelang het doel waar het paard voor gebruikt gaat worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 13:03

JIj had ook de verkeerde volgorde Sando: eerst 5 weken het paard houden en hechten, daarNA laten keuren. GElukkig is het goed uitgepakt, want Sando is echt een geweldig beest.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 14:52

Ja Desiree dat klopt.
Maar heb achteraf geen spijt, maar dit is niet de volgorde voor in de toekomst.

angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 03:11

janna schreef:
Ik heb van de zomer nog een veen vreemder geval gezien. Wij kwamen bij de dierenarts om een apard te laten keuren. Daar stonden mensen die een paard hadden gekocht, die een koliekoperatie achter de rug had (had een halve voetbal onder zijn buik hangen), Ze hadden er een hoop geld voor betaald.
Wie koopt nu zo'n paard?
Je snapt het soms toch niet..

....Goh..zo'n dergelijk geval heb ik ook bekeken

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 12:41

ja en misschien gaat het later wel goed en je red wel een jong paardje van de slacht! een paard van 4 al naar de slacht das toch zielig!
Laatst bijgewerkt door Shannie op 18-11-02 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:01

Sweetyponys, er zijn zoveel paarden die naar de slacht gaan voor minder dan een lichamelijke handicap (maar bijvoorbeeld omdat ze niet verkocht kunnen worden en de eigenaar er vanaf wil). Omdat het onderhouden van een paard nu eenmaal heel erg duur is, kun je beter het geld investeren in een veulen dat naar de slager moet omdat hij niet verkocht kan worden, dan in een 4 jarige met lichamelijke gebreken.

En voor de rest ligt het er helemaal aan wat je wilt. Wil je rijden, koop dan geen paard met beengebreken. Wil je fokken, kun je een paard kopen die door een ongeluk niet meer gereden kan worden. Met erfelijke aandoeningen zou ik dan heel erg voorzichtig zijn...

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 08:33

owkee dat is waar maar dan is het nog wel zielig! en zo is er wel weer een paard van de slacht gered!!!!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:50

sweetieponys schreef:
owkee dat is waar maar dan is het nog wel zielig! en zo is er wel weer een paard van de slacht gered!!!!!!!

Geloof me, als ik kon probeerde ik alle paarden te redden. Nu moet ik proberen te houden wat ik heb en mezelf ook te sparen. Ik koop bij voorkeur gezonde paarden omdat als ze ongeschikt zouden blijken te zijn voor de sport, ik ze niet af zou kunnen geven want dat zou waarschijnlijk hun doodvonnis betekenen. En ik heb geen geld om steeds maar een gezond paard bij te kunnen kopen. en ik heb te weinnig geld om een paard te houden om het houden en vervolgens niet te kunnen rijden.