Pensionstalellende…(zucht)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:25

Desiree, ik ben het met je eens!! En aan de andere kant: ik zou zelf ook geen pensionstal willen runnen hoor!! Er is inderdaad toch altijd gezeik. Ik weet wel te waarderen dat mijn paard super staat, al zorg ik zelf voor die schone stal. Wat ik prima vind want dan heb je tenminste inderdaad echt een schone stal en zo niet dan is dat je eigen schuld. Het ongelijk vind ik wel lastig, en de sfeer die af en toe niet al te best is. Tja, mensen hebben eht er toch moeilijk mee als ze vet over de 700 gulden betalen en dan zoveel moeten doen en laten en regeltjes hier en daar etc. Maar zoals ik al zei: mijn paard heeft niks te klagen!

Als ik ooit wegga is het naar een stal met winterwei, ik zou nooit naar een stal gaan zonder land. Liever geen binnenbak dan geen land!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:36

ALs ik een pensionstal zou runnen zou ik zeggen tegen de klanten:
Je betaalt elke maand de stalprijs en dit is wat je ervoor krijgt:
x dagen weidegang
x maal per dag voeren
elke dag uitmesten

Ik noem maar iets. En als ik die dingen doe en mijn afspraken na kom, moeten ze niet te veel zeuren. Natuurlijk zal ik zorgen dat de paarden er dan doorvoed uitzien, en dat ze de weidegang zodanig krijgen met de minste risico's op brokken (die kun je nooit helemaal vermijden maar dan moeten ze hun paard op stal laten als ze daar problemen mee hebben).

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:25

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 30-11-02 00:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:32

Ik heb Salty nu bij huis staan Knipoog
Tja...wij hebben ook pensionklanten en het is ook niet makkelijk om het iedereen naar de zin te maken.
In principe betaal je voor hooi, stro en de stal. Daar komt de brok nog bovenop, maar nu is het zover dat wij de stallen uitmesten en de paarden buiten zetten, wat dus niet de afspraak is. Een kleine moeite misschien, maar als je dertig paarden op stal hebt staan een heel karwei. Ik vind het dan ook niet meer dan redelijk dat we daar ook een vergoeding voor vragen, bijvoorbeeld 1x per week alle stallen uit mesten.
Nu is het ook zo, dat als je een pensionstal hebt er goede, duidelijke regels komen.
Zowel pensionhouder als pensionklant moeten zich aan elkaar aanpassen denk ik, al is dat soms erg moeilijk....

Mirjam

michor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:45

ach ik sta al 6 jaar op een manege en ook daar is altijd wat te mekkeren maar het beste is horen zien en zwijgen!!! en dan over leef je het gezemel wel gr,renee&michor

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 00:27

Wij hebben een kleine pensionstal, en natuurlijk is er hier ook wel eens wat, maar ik kies natuurlijk wel de juiste mensen uit Haha!.
Ik neem echt niet zomaar iedereen aan, alleen mensen waarvan ik meteen denk, dat dat gezellig gaat worden.
Mijn gevoel klopt wat dat betreft vrij aardig.
Verder moet je van twee kanten water bij de wijn kunnen doen.......Als pensionhouder moet je een beetje flexibel zijn, maar ik verwacht dat ook van mijn pensionklanten.
Ik heb niet te klagen want ze staan allemaal al jaaaaaren bij mij........dus dat zit wel snor.
Ik bied overigens geen volpension aan!!!!!!!!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 14:44

PhiaBink schreef:
Kijk Desiree, dat doen we en toch is het niet goed. Ze kunnen overal gebruik van maken, hele dagen weidegang, zeer goede buitenbak en we hebben 2 paddocks. Op de een of andere manier is het toch nooit goed. We beginnen er niet meer aan. Het is stank voor dank, grote bekken incasseren, je uitsloven, andermans paarden voor laten gaan, eigen paarden komen te kort of schiten er bij in.

Een tip voor de ontevreden pensionklant:

Zoek een rijke vent die van dieren houdt
Koop het juiste lot, voor een huis met een stal
Of oogkleppen voor en oordoppen in
Tja, als het zó makkelijk was? Ik doe oogkleppen op en oordoppen in (en houdt mijn ogen wel open voor die leuke vent…) maar af en toe verrot gescholden worden omdat haar paard aan de stapmolen schrikt van de mijne die een bok geeft of die een met zijn voorbeen tegen de staldeur beukt of een drol die ik in de schemer niet meer kon vinden en niet heb weggehaald…gaat mij niet in de koude kleren zitten. Het is nei tde eerste ker dat ik jankend van stal wegga, en dat vind ik wel heeeel erg jammer. Want ik werk me de pestpokke om een paard en de beste stal te kunnen betalen, en het is mijn lust, mijn leven en mijn lol. Die af en toe wordt vergald door een verwend nest wat niks doet en alles heeft en anderen het leven af en toe zwaar zuur maakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:09

Gail: Als alle bijkomende dingen zo veel stress opleveren dat je niet meer toekomt aan het genieten van je paard en het rijden dan is het hoog tijd een andere stal te gaan zoeken. Als je echt serieus op zoek gaat naar en stal komt er altijd wel iets voorbij dat je beter past. Je hoeft hier ook geen ruzie over te maken met je vriendin. Jouw benadering sluit niet meer aan bij wat zij jou te bieden heeft dus is het beter om iets anders te zoeken.
Succes met je zoektocht!