Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Die heb ik nu alweer ander half jaar. 

.
Toen ik 5 was werd Moniekje verkocht. Mijn vriendin had toen een kleine Welsh pony ; Elis. Elis was al bijna 30 en liep nog fanatiek 2 keer in de week lekkere buitenritjes en 2 x in de week in de bak. Heb toen een paar maanden 2 x per week privé les gehad op haar en heb toen dus de basis geleert. Toen ik ongeveer euhh 8/9 was kwam ik bij een meisje in de klas met een Shetlander. Ik ging heel vaak met haar mee naar die shetlander genaamd Dorus. Hij was toen een een jaarling dacht ik, een hengstje. Daar stonden ook nog andere pony's Vestar, een fjord, Monet een KWPN, Strupy een kruising shetlander x welsh en in de buurt ook nog Mariska, een shetlander, Boelie, een Arabische volbloed, en Jules, een haf. Ik ging toen iedere dag mee naar Dorus en leerde écht rijden op strupy en vestar. Mijn eerste buitenrit was dan ook echt super, op Strupy.
Toen beschouwde ik Dorus als mijn eigen pony en ging zelfs soms voeren. Mijn ouders vonden het belachelijk maar toch deed ik het erg graag! Toen heb ik met die vriendin afgesproken (en het samen op papier gezet
) dat Dorus vanaf toen voor de helft van mij was en voor de andere helft van haar. Toen heb ik onegveer 4 jaar bij manege de Korze gereden (waar Gillian en Ellen vandaan komen) en toen heb ik Robin gekregen.