Hoe lang ben je bij je pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 08:20

Ik sta nu iets langer dan 4 maanden op deze stal. Daarvoor niet echt een pensionsstal maar gewoon een weitje. De stal waar ik nu sta ben ik best tevreden. Niet alles gaat perfect maar het lijkt me ook best moeilijk om voor zon stal perfect te zorgen. Die man staat elke dag om half 7 op en gaat dan pas rond een uur of 11 weer naar bed en is dan de hele dag in de weer geweest op en rond het erf met de paarden.
Maar het belangrijkste is dat [**] het naar zn zin heeft en dat heeft ie zeker! Party!! Lovers

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:08

Bij mijn huidige pensionstal sta ik nu zo'n anderhalf jaar. Bevalt heel erg goed en ik ben ook niet van plan om weg te gaan!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:26

Tjonge, wat verhuizen jullie toch veel en staan jullie overal nog kort.

Mijn eerste paard heeft twee jaar luxe gestaan. Omdat hij steeds vaag kreupel was wilde ik hem de zomer in het land hebben en ben daarom verhuisd, want die stal had geen land. Na die zomer werd hij toch weer wat beter en kreeg ik weer les. In die winter ben ik naar een stal verhuisd met een goede buitenbak om weer te kunnen rijden (die hadden ze niet bij het land). En daar sta ik nu drie jaar. Wel ben ik weer ingeschreven bij mijn eerste stal maar hebben een wachtlijst die ellenlang is. Zou nl graag weer een binnenhal willen hebben en een stapmolen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:31

10 maanden in 'pencion'. En ik huppel daar al bijna 2 jaar rond. Eerst een jaar als vezorgstertje. En het bevalt me geweldig!!!!!!!!! Ik hoef daar echt niet weg hoor!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:06

Ik heb Sherif 3.5 jaar alweer op dezelfde pensionstalling staan. Ben zeer tevreden over de plek waar hij staat, lekker landelijk gelegen en goede uitrij mogelijkheden, bos ligt naast ons om maar zo te zeggen.
Sherif staat er inmiddels het langst. En hoop nog vele jaren daar te mogen vertoeven.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:36

Ik sta er nu 1.5 jaar en ik heb absoluut nog geen plannen om daar weg te gaan en als zij met het hele bedrijf moeten verhuizen ga ik gewoon mee.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:45

Op mijn eerste stal een half jaar. Maar daar heb ik wel 4 jaar gewerkt, maar toen had ik Tellie nog niet. Toen ben ik verhuist naar een andere stal daar heb ik 3/4 jaar gestaan, daar ben ik weg gegaan omdat ik het niet naar mijn zin had. En nu sta ik al meer dan een jaar bij mijn huidige stal. En ik was zeker NIET van plan daar weg te gaan.....

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:49

Ik heb ongeveer 3 maanden op een stal gestaan maar die beviel me niet,ik heb daar 3,5 jaar een verzorgpony gehad en m'n vorige paard heeft daar ook gestaan.Ik sta nu op een wat kleinere pensionstal in hoevelaken en het bevalt me heel goed.ik zou er niet zo snel weg gaan.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:50

3 maanden en het bevalt mij en mijn paard goed gelukkig Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:55

Eleonoor schreef:
Tjonge, wat verhuizen jullie toch veel en staan jullie overal nog kort.

Ja, dat verbaasde mij ook al. Voor ons is het 8, 15, 3 en nu 2 jaar!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:01

Dat mensen vaak verhuizen kan komen doordat pensionstalhouders de situatie vaak van te voren niet naar waarheid schetsen... je paard zou dan in de winter ook naar buiten gaan.... ja, dat gingen ze ook. Een half uur in een kleine paddock met z'n negenen... Elke week 5 dekens naar z'n grootje en een angstig en gefrustreerd paard.

Dat heeft mij o.a. wel geleerd flink door te vragen bij potentiele stallen.

Vaak blijk je zelf ook niet goed te hebben ingeschat wat je werkelijk wilt en wat voor jou en je paard goed is. Het ene paard kan prima dag en nacht binnen staan, het andere wordt helemaal gestoord. Daar kom je dan vanzelf achter en verhuis je dus....

Of het blijkt dat sommige pensionhouders niet met je paard overweg kunnen en dat afreageren op het arme dier.... ook leuk zoiets. Dan ben je dus echt na 3 maanden vertrokken!!

Ik heb dus aardig wat meegemaakt in pensionstallenland....

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:08

Eerste stal, 1 jaar, kregen ze te weinig te eten, daarna naar Oduerkerk, in totaal daar 5 jaar gestaan emt een onderbreking van een paar maanden vanwege mijn verhuizing. Helaas was die manege waar ik naartoe ging afschuwelij kqua sfeer. belker terug gebracht naar Oduerkerk en zelf maar gaan reizen. Toen naar Hivlersum verhuisd. Daar 7 maanden in Holl. Rading gestaan maar paard werd hier niet beter van. Toen naar mijn huidige stal gegaan. Dat was in 97, dus daar sta ik al weer bijna 5,5 jaar. Overal is wel wat. Maar qua buitenrijden sta ik hier het beste.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:48

9 jaar alweer op deze stal.
eerst als bijrijder verzorgster en daarna met eigenpaarden.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:53

IJsco heeft 9 maanden in een weiland in Rolde gestaan tot ze weer terugmoest. Toen ben ik op Aldira gaan rijden, die op een pensionstal stond die vroeger mijn manege was. Dus daar heb ik bij elkaar wel 13 jaar doorgebracht.
Tinka staat op een kleine pensionstal bij iemand achter het huis. Ze staat hier al vanaf dat Nienke haar kocht. Dus nu 7 jaar.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:55

Ik sta hier bijna drie jaar met dit paard. Met mijn vorige paard stond ik op deze stal twee maanden en ben toen naar een pensionstal gegaan waar de paarden de wei opkonden. Elke ochtend stond hij op de wei met de rest van de ruinen.
Ik ben weer terug gekomen omdat die stal niet meer te betalen was, toen we Levita kochten. Het kost daar toen 800 gulden per maand.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:13

5 maand maar ik kom al jaaaaaaren bij die mensen over de vloer. Ben daar kind aan huis en zij hebben nu ik er weer sta eindelijk weer hun veulen terug op het nest Haha! Daarvoor ruim 1,5 jaar in de opfok gestaan, beviel uitstekend en het bevalt me nu ook uitstekend. Hebben een eigen bak die 50 weken per jaar goed berijdbaar is (helaas alleen geen verlichting Boos!), mooie stal, elke dag naar buiten, mooie omgeving om buitenritten te maken, lekker dichtbij, mijn paardje is in goede handen en ik ga pas weer weg als ik d'r in een stal+weiland kan zetten wat direct grenst aan mijn eigen huisje Haha! Maar goed, dat zal nog wel een paar jaartjes duren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:39

Citaat:
Dat mensen vaak verhuizen kan komen doordat pensionstalhouders de situatie vaak van te voren niet naar waarheid schetsen

Juist!!

*Van goede dagelijks weidegang, naar met geluk 3 x in de week 10 min buiten.
*Van fatsoenlijk eten, naar zwarte/beschimmelde/hete kuil en dan ook nog eens dagen geen brok omdat die op is.
*Van een zuivere stal, die elke week helemaal leeg gehaald werd, naar een stinkende amoniak stal, die ik dan zelf maar regelmatig helemaal schoon boende omdat dat anders nooit meer gedaan werd.
*Van een droge gesleepte bak, naar een ongelijke modderpoel.

Mischien kleine reden om toch maar te vertrekken, in de hoop dat de gemaakte afspraken nu wel blijven gelden.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:30

Laiser staat al langer bij de pensionstal dan dat ik er kom.
Laiser had daar een stal, dus mochten we er blijven, anders kwamen we op de wachtlijst. Maar ik sta er dus zo'n jaartje of twee nu.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:37

sinds gister Hyper!
ze gaat voor de winter van de wei af.... dus ze staat lekker in een box op het moment .....

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:28

ik sta nu sinds 1,5 maand (bijna) op deze stal. Wel heb ik er vanaf april op de weide gestaan, dat is daar naast maar wel van een andere eigenaar.

bij de eerste stal waar ik kwam heb ik 1 maand gestaan, daarna 10 maanden op een andere pensionstal, toen weer een maandje op een andere stal maar toen vond ik het toch wel veel te ver (1 uur fietsen heen, 1 uur fietsen terug) dus ben ik daar ook weer weggegaan. Nu staat hij dichterbij huis, eerst 6 maanden op de wei en nu op stal en het bevalt me hier! helaas moet deze stal volgend jaar afgebroken worden,
dus dan begint het allemaal weer opnieuw een goed plekje te vinden...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:10

Ik sta alweer zo'n acht en een half jaar op onze manege. En het bevalt me nog steeds super!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:26

een en twintig jaar Bloos hihi, ik heb nl een eigen pensionstal Haha! en het bevalt hier goed joh! Schijnheilig we hebben alleen helaas geen gras..en NOG geen binnenbak, maar voor de rest........

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:33

ik heb eerst een half jaar op een manege gestaan... en nu sta ik alweer bijna 1.5 jaar op onze huidige stal... helaas is de sfeer er af en toe echt bagger, maar Banjer staat perfect... mooie ruime box (tegenover de koeien), hoofdje buiten de deur, ruime weidegang, 20x60 binnen- en buitenbak, 4 grote stukken land voor de merries, 4 grote stukken land voor de ruinen, losgooibak, 2e losgooibak in aanbouw, klein losgooibakje, longeerton, en kleine stukjes land voor de paarden die niet in de kudde kunnen, zieken of overige "probleemgevallen"......

bibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:46

Ik sta nu meer dan anderhalf jaar bij deze stal en op zich heb ik het heel erg naar mijn zin, maar begin me behoorlijk te ergeren aan de bak, het wordt steeds slechter en de longeerbak ook, als je erin staat zak je er gewoon helemaal in weg, niet goed voor de pezen dus.
maar ja sommige paarden lopen er wel in, maar mijn paard krijg ik daar niet in en helaas hij is ook niet verkeersmak, dus voor mij balen!
Ben wel wat aan het rondkijken, voor iets anders als het niet beter wordt.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:57

Ik sta met Nikita twee jaar op de stal waar ik al 21 jaar rondhuppel. Toen ik d'r kocht heb ik een half jaar op een dressuurstal met d'r gestaan, maar toen de winter kwam en er geen andere mogelijkheid dan buitenrijden was, ben ik weer teruggegaan!
Bevalt me prima, zou geen ander plekkie weten, goede accomodatie met binnenbakken, buitenbakken + terrein, stapmolen, perfecte uitrijmogelijkheden, goed voer, stro tot de knieën en fijne mensen.