Ow wat zonde
Het is helemaal niet gek hoor dat je boos bent op ze, en ik zou ze flink de waarheid veretellen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) niet dat het vaak de trots is van de eigenaren waarop is gespaard, en voorzichtig mee is gedaan...
Alane schreef:Verdorie ze hebben de benen van de pony toch niet geamputeerd...... Ga je er mee naar de keuring? Schots en scheef is bij te werken... Ja het is jammer, je kunt ja, maar alsen tot je een ons weegt, het veranderd de zaak niet......
Ik zou het juist prettig vinden dat mijn pony aandacht kreeg...
Een prof.stal kost meer geld dan een weide bij "stadsen", helaas ben ik ook niet geboren met de kennis die ik nu heb (jullie waarschijnlijk ook niet..) vertel het ze, leer ze het hoe en waarom.....en vooral dat een pony/paard een levendwezen is die andere onwelwillend zou kunnen verwonden....
Wat is er op tegen dat die kids (onder toezicht) die pony een keer borstelen/aaien/wandelen?
) en onder die leeftijd horen ze er al helemaal niet bij te komen.Ludo"]
[quote="Alane schreef:Verdorie ze hebben de benen van de pony toch niet geamputeerd...... Ga je er mee naar de keuring? Schots en scheef is bij te werken... Ja het is jammer, je kunt ja, maar alsen tot je een ons weegt, het veranderd de zaak niet......
Ik zou het juist prettig vinden dat mijn pony aandacht kreeg...
Een prof.stal kost meer geld dan een weide bij "stadsen", helaas ben ik ook niet geboren met de kennis die ik nu heb (jullie waarschijnlijk ook niet..) vertel het ze, leer ze het hoe en waarom.....en vooral dat een pony/paard een levendwezen is die andere onwelwillend zou kunnen verwonden....
Wat is er op tegen dat die kids (onder toezicht) die pony een keer borstelen/aaien/wandelen?

Alane schreef:En wat hebben jouw ouders gezegd toen je voor de eerste keer gebeten/gevallen/geschopt bent?
Die vreemde tekens in mijn berichtje zijn letters, in een bepaalde combinatie vormen deze woorden, en die vormen weer zinnen.......
Onder toezicht......
Onder toezicht vallen ze ook van een schommel......
levendwezen.......
Andere kids schoppen, bijten, krabben ook......
Vraag me af hoe jullie zijn begonnen???????????
Nooit iets verkeerd gedaan????????
nooit de pony of paard van iemand anders geaaid?
Als niemand kinderen zou toelaten bij zijn/haar pony's/paarden hoe moeten die kids dan iets leren?
Hoe komen dan die bijrijdsters/verzorgers (m/v) aan hun kennis en wijsheid?
Alane schreef:En wat hebben jouw ouders gezegd toen je voor de eerste keer gebeten/gevallen/geschopt bent?
Die vreemde tekens in mijn berichtje zijn letters, in een bepaalde combinatie vormen deze woorden, en die vormen weer zinnen.......
Onder toezicht......
Onder toezicht vallen ze ook van een schommel......
levendwezen.......
Andere kids schoppen, bijten, krabben ook......
Vraag me af hoe jullie zijn begonnen???????????
Nooit iets verkeerd gedaan????????
nooit de pony of paard van iemand anders geaaid?
Als niemand kinderen zou toelaten bij zijn/haar pony's/paarden hoe moeten die kids dan iets leren?
Hoe komen dan die bijrijdsters/verzorgers (m/v) aan hun kennis en wijsheid?
Citaat:Verdorie ze hebben de benen van de pony toch niet geamputeerd
Citaat:Onder toezicht......
Citaat:Wat is er op tegen dat die kids (onder toezicht) die pony een keer borstelen/aaien/wandelen?

Percy schreef:Het ging er hier niet om of iemand wel of geen kids bij zijn/haar paard/pony wil toelaten maar om het feit dat kinderen zonder toestemming met een pony in de weer zijn geweest en dat vind ik ook niet kunnen.
Ik heb ook weer een verzorgster voor een van de pony's. Een meisje van elf, schat van een kind en ik besteed er best wat tijd aan om haar te leren om met pony's om te gaan. Daar heb ik ook lol in en ze zal heus wel fouten maken, dat geeft niet.
Maar ze moet toch niet spontaan een van mijn paarden gaan kortwieken of iets dergelijks want dan word ik echt wel een beetje heel erg boos.
Ze weet dat ze alles mag vragen en dat doet ze dan ook.
Mijn eigen dochters blijven met hun vingers van andersmans paarden, honden en andere dieren af. Als ze willen aaien of wat dan ook vragen ze het eerst. Dat heb ik ze geleerd en ik ben niet superstreng maar ik vind wel dat kinderen moeten luisteren, zeker als er dieren in het spel zijn, ook voor hun eigen veiligheid.
Alane schreef:Zoals eerder geegd keur ik het gedrag absoluut niet goed....
Maar wat je zelf vertelde, die mevrouw wist het niet.........en zou de kinderen vertellen dat dat absoluut niet meer mag.
.....
Alane schreef:Van een hond van een ander blijf je af of je moet toestemming hebben, nooit ongevraagd een pony van iemand anders geaaid? Honden met paarden vergelijken is als appels en peren.....
Niet iedereen is in de gelukkige omstandigheid om een eigen paard/pony te bezitten, niet iedereen kan het bekostigen om op een manege te gaan rijden....zijn die mensen dan al bij voorbaat gedoemd om met een boog om paarden en pony's te lopen? Hoe zouden die mensen dan iets kunnen leren (praktijk)van en over paarden?
een hekel aan elkaar en begonnen dus naar elkaar te trappen. Ik weet dat dat kan gebeuren, dus ik stond al veilig, maar 10 jaar geleden had ik dat niet geweten en had ik er dus tussen kunnen zitten.
Precies Lonneke, Martine had ons dan ook even mooi bijgepunt! }>