Ik voel me hopeloos!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijntjee

Re: Ik voel me hopeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 20:01

Maar er zit er nog wel meer achter, maar dat hpu ik liever voor mezelf...
Dit topic mag gesloten worden, ik denk dat dit een discusse wordt dat ik ondankbaar ben, maar als ik het echt HELEmaal uitleg, snap je waarom ik het nu niet zie zitten.

Ik ben niet ondankbaar, maar ik moet wel blij zijn met wat ik heb! Maar het zou leuk zijn als ik kon rijden!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:01

Nee dat lijkt me niet logisch, rijden is leuk maar voor mij niet het belangrijkste. Grondwerk is onwijs leuk om te doen.

En dat hij er vandoor gaat ga je niet veranderen met een neusriem, je moet een band met hem opbouwen en je moet hem opvoeden, dat doe je met grondwerk!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:02

Meid, als je niet alles wilt uitleggen meteen, moet je zo'n topic niet openen Knipoog
Jij zegt nu dat er een heel verhaal achter zit, wij kennen dat verhaal niet, misschien word het daar wel anders van.
Maar als jij dat niet wilt vertellen, hoe kunnen wij jou dan in hemelsnaam helpen Verward

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 20:04

gewoon tips hoe ik aan andere kan komen.

Ik doe het wel om te rijden, puur omdat dat leuk is. Maar grondwerk vind ik ook leuk! Maar na een tijdje gaat dat vervelen. Jullie kunnen rijden als jullie daar zin in hebben, ik niet..

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 20:05

Weet je wat, ik zoek het zelf wel uit, ik heb jullie hulp niet nodig, ik krijg toch alleen maar G*ezeik dat ik ondankbaar ben, maar dat ben ik niet! Dat verhaal is te persoonlijk, ga ik niet uitleggen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:05

Dorientjee schreef:

Ik doe het wel om te rijden, puur omdat dat leuk is. Maar grondwerk vind ik ook leuk! Maar na een tijdje gaat dat vervelen. Jullie kunnen rijden als jullie daar zin in hebben, ik niet..

Nee dat kan ik niet.

Jij bent nog niet klaar met grondwerk als je verzorgpaard er nog steeds vandoor gaat, ofwel tijd voor nieuwe dingen om de band te versterken. Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:06

Dorientjee schreef:
Weet je wat, ik zoek het zelf wel uit, ik heb jullie hulp niet nodig, ik krijg toch alleen maar G*ezeik dat ik ondankbaar ben, maar dat ben ik niet! Dat verhaal is te persoonlijk, ga ik niet uitleggen.

Waarom open je dan een topic hierover als je het niet wilt uitleggen? Je had deze opmerkingen kunnen verwachten.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:06

Dorientjee schreef:

Rijden gaat nooit vervelen maar alle andere leuke dingen wel?
Dat snap ik niet echt.

Maar wat doe je allemaal al om een ander verzorgpaard te krijgen dan?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:07

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou kunnen overwegen een andere hobby te zoeken.
Wanneer je het verzorgen van een shet na drie jaar "saai" vindt worden, dan lijkt me dat het 'paardenvirus' niet helemaal in je bloed zit. (maar ik kan me vergissen natuurlijk Knipoog )
Is niets mis mee, maar je zult dan zelf veel meer plezier beleven aan een hobby die wél bij je past!
Of je moet de 'eisen' die je stelt drastisch aanpassen aan wat mogelijk is.
Het vinden van een leuk verzorgpaard is niet altijd even makkelijk, en weet ook dat je niet de enige bent die op zoek is.
De meeste 'kans' maken dan tóch de meiden (en eventuele jongens) die het rijden niet direct op de eerste plaats hebben staan, maar die 'tutten' en een band opbouwen met een dier juist belangrijker/leuker vinden.
Succes!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:07

Dorientjee schreef:

Tsjaa.. Rijden gaat ook wel eens vervelen hoor. Ik zou er ook dolgraag een shetje bij doen om mee te vd-en.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:09

Dorientjee schreef:
Jullie kunnen rijden als jullie daar zin in hebben, ik niet..

Ik kan nooit meer rijden, hoe graag ik ook zou willen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:18

Denk nou eens na ipv. alleen maar te zeuren dta je niet kunt rijden

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:27

Dorientjee : Pardon ? MOETEN verzorgen?
Als ik dit zo zou lezen als eigenaresse van de paarden, zou je van mij meteen wegmogen.

Je mag van alles met die beesten doen, lijkt me toch dat je er genoeg voor terug krijgt ?

Ik rij helemaal nooit, omdat ik geen pony heb.
Die heb ik gehad, maar deze eigenaar deed werkelijk helemaal niks.
Ik heb nooit geklaagd dat ik niet kon rijden.

Als je het niet leuk vind, moet je ermee stoppen, of een eigen paard kopen.
Maargoed, dat is ook al vrij duur. Als je geen vaste baan hebt zou ik daar niet aan beginnen, vooral niet als je ouders er niet achter staan.
Want stel dat het paard ziek word.......

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:30

Kiara schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou kunnen overwegen een andere hobby te zoeken.
Wanneer je het verzorgen van een shet na drie jaar "saai" vindt worden, dan lijkt me dat het 'paardenvirus' niet helemaal in je bloed zit. (maar ik kan me vergissen natuurlijk Knipoog )
Is niets mis mee, maar je zult dan zelf veel meer plezier beleven aan een hobby die wél bij je past!
Of je moet de 'eisen' die je stelt drastisch aanpassen aan wat mogelijk is.
Het vinden van een leuk verzorgpaard is niet altijd even makkelijk, en weet ook dat je niet de enige bent die op zoek is.
De meeste 'kans' maken dan tóch de meiden (en eventuele jongens) die het rijden niet direct op de eerste plaats hebben staan, maar die 'tutten' en een band opbouwen met een dier juist belangrijker/leuker vinden.
Succes!

Hier ben ik het helemaal mee eens.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:38

Als je het niet leuk vind stop je er toch gewoon mee, of alles of niets.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:50

Dorientjee schreef:
Als ik niet snel een verzorgpony krijg, stop ik met heel het paardrijden.

Denk jij dat er iemand is die het iets kan schelen dat jij eventueel stopt met het rijden? Verward

Ik zal niet zeggen dat je zeurt, dat is al zovaak gezegd.
Maar jij wilt een paard om op te rijden, want een pony is te klein.
Maar een Belgisch Trekpaard is toch een paard?
Als je m hebt ingereden en hij er steeds vandoor gaat, heb je toch genoeg redenen om er mee verder te gaan?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:53

Kiara schreef:

persoonlijk zou ik er ook niks meer aan vinden om een shet te verzorgen Bloos zou ook liever een beestje verzorgen waar je lekker mee kan rijden!

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:14

sorry hoor..maar door alle dingen die je hier zegt heb ik een beeld van je gekregen: een ondankbaar verwend nest!
wat maakt het nou uit dat je niet ka rijden? paardrijden gaat JUIST eom band te krijgen met je paardje, om een team rte vormen, of je er nou op kan rijden of niet..

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:15

Je hebt een paard om op te rijden! Dat je dat paard niet kan houden, kun je juist van leren. Is er geen mogelijkheid om desnoods maar eens in de twee weken een instructrice te laten komen?

En ook met Shetjes is er zoveel leuks te doen... dingen die ik persoonlijk net zo leuk, zo niet leuker vindt dan het rijden zelf.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:28

Ach meid, komt allemaal wel goed. Gewoon een paar jaartjes geduld todat je je eigen centjes verdiend en je eigen paard kunt betalen en dan kun je precies doen waar je zin in hebt en ben je van niemand meer afhankelijk.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:33

ik snap het best dat je wilt rijden. wil ik ook met mijn paard, mag je met die shets niet gaan mennen ofzo?? is toch ook leuk
verder kan je dan ook nog vden, longeren en wandelen (vind ik persoonlijk even leuk) Vingers aflikken dat trekpaard heb je die ingereden met neusriem of zonder, heb je daar geen bak waar je eerst de basis met dat paard kan gaan doen en dan naar buiten met iemand erbij?? anders koop de neusriem toch zelf Knipoog

ik vind niet dat je ondankbaar bent, ik heb dan een eigen paard maar als ik een verzorgpaard had dan wou ik best veel doen daar maar ik zou dan ook wel willen rijden Haha!

veel succes verder en ik hoop dat je eruit komt

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:44

en de meeste anderen, ik vind wel dat jullie erg bot doen. ik weet zeker dat jullie ook wel eens willen rijden en als dat niet zou geebeuren terwijl je er erg veel voor doet dan zouden jullie ook wel balen

ik ga er ook wel vanuit dat als iemand een paard kan inrijden dat die ook wel alleen kan rijden ergens

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:47

Nounou, niet te snel conclusies trekken dat ze wel kan rijden hoor... Dat weet je nooit, iedereen kan een paard 'inrijden'!
Ik vind dat je verwend reageert, rij je wel op een manege? Ik kan ook niet op allebei mn verzorgpaarden rijden, maar met die andere doe ik wel grondwerk en ik ga vd met ze doen allebei. Over een paar weken komt mijn eigen paardje en ook daar kan ik nog niet op rijden, daar gaan we ook eerst grondwerk mee doen ed.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:08

Even realistisch bekeken; als je een bijrijdpaard van niveau vindt waar alle knopjes op zitten en die in een luxe stalling staat waar alles aanwezig is, het tuig van goede kwaliteit is en de rotklusjes zoals mesten voor je worden gedaan, dan hangt daar meestal een prijskaartje aan Lachen

De reden dat jij vanalles met deze paarden mag doen, is waarschijnlijk omdat de eigenaar zelf er niet zoveel verstand van heeft of dat het hem niet zo boeit.
Als je een ander verorgpaard zoekt, dan heb je kans dat je weer met een lastige eigenaar te maken krijgt, die ook een bepaald niveau van je verlangt.

Ik heb een paard waar je zo op weg kan rijden en op zich zou een extra verzorgster wel handig zijn, maar vanwege dit soort gezeur (het is toch nooit goed) hoef ik geen verzorgster

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:22

Lekker stoppen met paardrijden, of dan maar in de manege lessen als je toch niks anders wilt als rijden. Ik vind dat je wel heel erg zeurt en volgens mij geef je er niet eens om.. Ik doe nu al 6 jaar een shetje verzorgen (naast me eigen pony's) ik kan er al 3 jaar niet meer op rijden.. Nog steeds stop ik er tijd in ga lekker wandelen longeren en poetsen..