Lovely en de ruitersportzaak (=niet de enige)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:47

dit komt me heel bekend voor

een vriendin van me ging leren rijlaarzen kopen nou ik mee
en waarmee kom ik thuis?

- een onderdeken
- een tube sedalin
- laarzenspanners
- en een leren halster + een hengstenketting

als we het hebben over zelfbeheersing...... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:53

Hee, ben ik de enige die nooit last heeft van dit soort dingen??? Ik kom bijna nooit in de ruitersportzaak. Ik maak altijd een briefje, en geef die aan een bepaald persoon, en die haalt het voor me Haha! ( en betaald) Alleen als ik nieuwe laarzen of een nieuwe broek nodig heb, dan haal ik het. Maar aangezien ik zoveel broeken had, van de tijd dat ik nog fulltime in de paarden zat, heb ik voorlopig geen broeken meer nodig.

Meer moeite heb ik met de Kalverstraat enzo, als ik even brood voor de lunch ga halen, dan loop ik langs allerlei leuke winkeltjes, en dan heb ik meestal wel een probleem Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:55

Als ik met mijn zusje naar de ruitersportzaak ga, dan hebben we nog een bijkomend verschijnsel. Gaan we voor haar, dan komen we met tassen vol voor mij thuis. En gaan we voor mij, dan is zij degene die ongepland van alles meeneemt. Best gezellig, shoppen met m'n zusje. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:08

ik ben dus net 4 dagen terug van vakantie, ben 3 (!) keer bij een ruitersportzaak geweest (zadel ophalen van reparatie, en cadeautje voor mijn moeder) en heb gekocht:

- springsingel met buikflap (stond op het lijstje en was nu in de aanbieding)
- handschoenen
- zadelzeep
- cavallo winterjas (was in de aanbieding)
- laarzenschachten (betreffende cadeautje dus)

Niet meer doen!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:14

Ik heb van de week nog ff flink aankopen gedaan, nu krijg ik nog korting, volgende week niet meer, dus had ik plotseling een nieuwe schabrak nodig (eindelijk die mooie Eskadron in het grijs gekocht Lachen ), nieuwe jas, schoenen, pijpkousen, bandages.... En nu is het over en uit met de kooplust, voorlopig ben ik genezen van ruitersportzaken!

Denk ik Schijnheilig

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:15

Sinds de acute gewrichtsontsteking van Imi rijd ik hier alleen nog maar met springschoenen, ben nogal paranoia geworden. Ik heb die van Action en de gewone rubberen. En met een vochtige bak kun je echt beter die rubberen hebben, die neopreen worden loodzwaar!

Maar idd....ruitersportzaken leven van ons. Mijn stempelkaart is ook altijd weer sneller vol dan ik had gehoopt. Ben ik even blij met die F25,- korting.....maar als je dan gaat uitrekenen wat je daarvoor al hebt uitgegeven..... Bloos Bloos Bloos

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:00

Ow, dit is echt een gevaarlijke ziekte hoor!
1 voordeel (of nadeel Scheve mond ) is dat mijn moeder me afschriften controleerd...
Ik moest laatst een longeerlijn en zweep hebben, nou ik heb de hele winkel 3x rondgerend of ik de wat betere lijn zou nemen of de goedkoopste zodat ik nog wat erbij kon kopen en blabla......
Volgens mij ben ik echt voor gek verklaard.
Maar dat heb ik ook met eten in de kantine van school, koop je 1 snoepje ofzo en kom je met handenvol terug waar de hele klas van mee eet.
Ik wil ook wel mijn eigen bandages en nog een halster, maar dan moet ik eerst sparen (ben bijna jarig ) en dan kom ik vast met veel meer thuis...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:20

Ik heb dat ook!! Ik ging ooit naar Divoza voor een longeersingel en een schabrakje en kwam terug met een best-wel-boven-mijn-budget-KyraK-jack. Jammer paard!
En een paar week terug was ik er weer, keurig alleen de rijbroek gehaald die ik wilde. Toen waren we thuis, vraagt m''n moeder: waarom heb je eigenlijk niet die winterdeken gekocht die ze in de aanbieding hadden...dus heb ik die alsnog besteld. Hoewel ik best genoeg dekens heb......maarja, dit hoort misschien gewoon bij de sport ofzo! (hoop ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:50

Het is echt een ontzettende geruststelling om te weten dat ik niet de enige ben Haha!. Inmiddels is er een nieuw probleem gerezen: de kogelbeschermers passen en bleken een uitstekende keuze , er zullen vast wel bijpassende peesbeschermertjes zijn voor om de voorbenen *LOL*, puntje is dat ik daarvoor naar Bilthoven moet en dat is voor de controle (dank je SP, ik ook van jou) niet zo heel slim zeg maar Haha!. Het is natuurlijk wel zo dat de beschermers voor wel moeten passen bij de beschermers achter en dat is nu niet zo .

Pipo, laatst in die winkel kon je je uitstekend beheersen toch?? Knap hoor!!

Prima, om de benen van mijn paard komen géén professional's choide of action 3in1, never.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 02:06

Heb je dan Kentaur kogelbeschermers???
Die hebben ze nu ook bij Fugers...

ook in het bruin Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 02:08

[quote="Lovely"]Pipo, laatst in die winkel kon je je uitstekend beheersen toch?? Knap hoor!!quote]

Dat komt omdat ik toen blut was!! anders was het grandioos misgegaan echt neem dat van mij aan, ik vond het zo'n mooi pak. Dat doet met trouwens denken aan het feit dat ik morgen naar amsterdam moet, en mijn bankrekening het nu wel toelaat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 02:11

Sjuim, Kentaur inderdaad. Ik weet niet of het verstandiger is om naar Soest te gaan Haha!.

Pipo, ohoh, dat klinkt serieus... *LOL* *LOL*.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 03:32

Help, ik moet volgende week naar Divoza voor een zooi halsters en touwen. Ben benieuwd waar ik nu weer mee thuis kom...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:57

Ik kan me zo goed beheersen *LOL* Kom elke dag langs Hippodam en ga dus regelmatig even naar binnen, maar heb nog niets gekocht Haha!

Vandaag nog in de ruitersportzaak geweest omdat mijn kopstuk na het rijden sneuvelde(lomp paard Haha! ) en heb alleen het kopstuk en een spuit sedalin gehaad(nog steeds verkrijgbaar hoor Verward ), die ik ook echt nodig had *LOL*

Overigens moet ik nog wel nieuwe beenbeschermers, maar kan ik niet zo goed kiezen(die van de eventingshop waren wel heel mooi, maar zo duur Huilen ). van die eskadron kreeg hij ineens schuurplekken dus die gaan niet meer om en dat gedoe met bandages ben ik ook zat!
En natuurlijk nog een singel met buikflap en een crosshorloge *LOL* Maar eerst een nieuw springzadel(stel ik al een jaar uit omdat ik niet weet of ik straks nog tijd heb om te blijven rijden etc...) en misschien kan ik die singel er dan wel bij praten Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:24

Tsja, ik ken het probleem, ik ging bij mensen thuis kijken voor een tweedehands wedstrijdjasje, past niet. Dan even KIJKEN bij de ruitershop, grrrrr... mislukt, ik ging weg met een Pikeur-wedstrijdjasje en een Bucas regendeken...

Iemand de mogelijkheid om een cursus hoe-hou-ik-het-gat-in-m'n-hand-dicht te geven???? Ik meld me aan!!! Haha!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:26

Hoe je het gat dicht houdt? Met naald en draad.....
Maarre, als er eg zo'n cursus is, doe ik ook mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:31

Vandaag weer alles goedgemaakt. Vanmiddag met Sjuim op pad geweest en we zijn in 2!!!! zaken geweest en ik heb NIKS gekocht. Het scheelde verdomd weinig, maar het is gelukt Haha!. Sjuim was wat minder succesvol, he Sjuim??

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:35

Oké Sjuim, biecht maar op! Kon je je koopverslaving weer niet bedwingen??? Je kast raakt echt een keer vol hoor Tong uitsteken

Wat heb je gekocht???? Nog meer stiekjes??

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 01:31

Oh vreselijk, ruitersportzaken! Ik ruik ze van kilometers afstand en MOET er dan even kijken. En natuurlijk overal aanzitten met m'n tengels, en vooral dingen kopen die eigenlijk overnodig zijn maar zo leuk in de zadelkamer staan Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 08:31

euhm ik heb een dekjes tic...Altijd kom ik dus thuis met een dekje.
enne suus wij hebben ook een stempel kaart ik hoor altijd dat iedereen moeite heeft om 'm vol te krijgen nou euhm.. Ik heb mijn 4de al vol in 1.5 jaar tijd *LOL*
zakje paardensnoepjes moeten altijd mee en ach een mooie nieuwe borstel (heb er al tig) en ooh dit is vast wel handig *zucht* het ergste is dat ik dan vaak nog vergeet wat ik echt moest hebben en nog een keertje terug moet

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 10:48

Tsja, ik ging gisteren voor een deken voor Phoebe en die heb ik ook gekocht.
Maar voor Imi zag ik nu ook rubberen springschoenen van Eskadron, dus na ja...toch wel leuk.
Toch heb ik ergens het irritante gevoel dat het simpele rubber springschoenen zijn en dat ze het merkje op het klitteband hebben genaaid..... Extreme duivel Het snijvlak van de springschoen is niet echt netjes afgewerkt...niks voor Eskadron.
Voor de rest was dit eindelijk eens een supergave winkel, wat ik hier nog niet gezien heb. Ben nogal een merkenfreak en ik kon hier nergens wat moois en apparts krijgen. En nou heb ik wat gevonden waar ze dus alle merken incl Anky verkopen, dus ik ben in de wolken....Bob niet!
Alleen jammer dat ze niks geprijsd hebben. Ik haat het als je met elk hoevekrabbertje moet gaan vragen hoe duur het is...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:18

nou ik heb precies hetzelfde probleem maar dan heb je van die ouders die dan zeggen van nee dat heb je niet nodig
maar dan kom ik dus voor een paar springschoenen en ga ik met borstels enz naar huis toe

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:30

Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige bent die van shoppen houdt!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:38

Hihi dit komt me vreselijk bekent voor...
Ik ging vorige week voor een nieuwe rosborstel, en ik kwam terug met:
- een rosborstel en een zachte borstel
- paardensnoepjes
- handschoenen
- een nieuwe halstertouw

Nou toch redelijk bescheiden he?
Ik vind spullen voor de paarden kopen misschien nog wel leuker als voor mn eigen kleren kopen. Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:48

Aangezien het feit dat we 2 shops hebben afgelopen waar ik nog nooit geweest was;
vind ik dat ik me aardig ingehouden heb!

Ik heb bij de eerste een vitaminespuit gekocht voor mijn hengst omdat hij een beetje snotterig is en een paar handschoenen met fleece...
bij elkaar was dat 19 euro nog wat...

In de 2e shop scheelde het niet veel of ik had me een verschrikkelijk mooi Kentucky Coolmax jasje van 200 euro laten aanpraten en ook het bruine passierhalster was bloedmooi!!! (Met bijpassende lijn met ketting Kwijl , ik heb er vanacht nog over gedroomd), maar ik heb het daar gehouden bij een veloursachtig shabrack van BR, een beetje bruin/boswachtersgroen achtig met hele subtiele gouden pipingen donkerbruine satijachtige bies. Mooi dik gevoerd en apart gestept!
Daarbij rondom 3m bandages in een mos/boswachtersgroene, gemeleerd kleurtje. Heel apart, had ik nog nergens gezien!
Daar was ik dus dik 30 euro kwijt.
Valt nog mee he?

Waarschijnlijk maak ik woensdag foto's van Zep in zijn nieuwe outfit, ik kan zelf nog niet rijden maar ik denk dat ik hem gewoon even bij mijn instructrice breng, kan ik mooi fotograveren Pling

Verder echt een lekker gezellige dag gehad Tong uitsteken