Wie zijn paard kan ook van die maffe dingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 14:42

Zo kan ik ook wel even mee denk ik Haha!

Om te beginnen, Greg lijkt een heavy metal fan als je hem poetst.. Hij heeft namelijk zo de paasei aan borstels dat hij spontaan begint te headbangen. (en niet zo een beetje)

Ik neem hem wel eens een keer mee naar m'n thuis, en hij weet donders goed waar ik die boterhammen met stroop en gevulde appels enzo voor hem klaar maak (ja ik verwen hem teveel)...Als je dan ook niet een beetje oplet staat er ineens een ongeduldige pony in je keuken.. Vork

Vroeger was hij ook het ontsnappingswonder bij uitstek (is hij ondertussen afgeleerd) zo is hij eens onder de omheining van de bak door gekropen en in de sloot beland (toen hij even eerder uit z'n stal was ontsnapt)...gevolg was dat we dus heel die bakrand moesten los vijzen (waren ijzeren buizen) om m'neertje terug op het droge te krijgen...(was al een geluk geen diepe sloot) erg frustrerend om je net gepoetste schimmel zwart terug te krijgen...

Dat heeft ie me trouwens wel meer geflikt, gaan rollen in de meest natte en modderige plas na een poetsbeurt...maar denk nou niet dat hij onder het zadel door een plasje of een drol durft lopen Boos!

Wat ie ook altijd reuze vond was om zichzelf ergens neer te pleuren in het diepe zand (onder het zadel) als je dierf te stoppen in het bos. (stoppen, bam pony op de grond en rollen maar.. is hij ondertussen ook afgeleerd hoor) Hij houdt nou eenmaal erg van rollen, nu nog maar het gebeurt tegenwoordig wel op iets gepasterre momenten. Haha!

Ik heb ooit nog eens een ander pony'tje gehad waar je ook erg op moest letten als je met iets bezig was.
Zo was ik een keer mijn D-pony haar achter-getten aan het aan doen (strijklappen in het AN geloof ik) zie ik Bie (die andere kleine pony) *sluip* *sluip¨*....*graas*....*sluip* dichterbij komen...En nog voor ik er erg in had trok ze daar een achter-get van mijn pony haar achterbeen om het vervolgens op een lopen te zetten met dat ding in haar mond (en kon ik erachteraan, tot de andere kant van de wei en dat was een heel eind), dat heeft ze me met alle mogelijke voorwerpen geflikt, zo ook met een pot knoflook (was ze verlekkerd op).

Ach ik heb nog een boel meer meegemaakt, daar kan ik een boek over schrijven *LOL*

Kaytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 16:52

Onze Kay gaat altijd met drollen rollen als ie los in de piste loopt ! Als ik dan vraag : ist een merrie , gaat ie altijd flemen !
Ook als ie een snoepje wilt en ik kom aan met een snoepje en zeg : wat moet je doen ? ==> gaat ie ook eerst flemen !

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:26

mijn pony, kan over de deur schijten Haha!

ook moet ie altijd erg gapen op vreemde momenten Haha!
Duco is een beetje raar maar wel heel lief hoor (als et em uitkomt Haha! )

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:36

Okee okee... moeten jullie eens horen wat die van mij heeft gedaan Koe !

We gingen een dagje naar de Veluwe met de trailer, dus we komen aan, willen zo dat voorste klepje open doen om erin te klimmen en de paarden uit te laden, heeft die drol de veiligheidspal omgedraaid, dus... het klepje ging niet meer open .
Tja, daar sta je dan, aan de achterkant van twee dikke paardenkonten, probeer daar maar eens tussen te komen! Want die etter deed hem niet opnieuw open...
Mijn zus heeft me uiteindelijk een pootje gegeven, en ik ben van op zijn kont helemaal naar voren geklommen. Beest maakte even een sprongetje, levensgevaarlijk, maarja, wat moet je anders doen Verward?
Aaaaaaaaaaaaah paarden!!!!!!!!!! Schijnheilig

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:30

Faust is heel moeilijk om het bit aan te nemen. Zit altijd 5min te sjorren!!
Maar owee, als ik het bit na het rijden weer wil afdoen... dan klemt ie zn tanden op elkaar en krijg ik het bit er met geen stokken uit!! Behalve dan als ik met snoepjes voor zijn neus slinger, dan is ie snel Haha! !!

Ken ook een pony , Antaris. Mooie witte merrie , maar koppig!!!
Moest haar een keer gaan halen van de wei ... ik heb er serieus een uur achter gelopen he. Ik kon ze perfect strelen , maar als ik met dat halster in de buurt kwam ... Niets hielp he , ook niet als ik haar pakte en iemand anders dan het halster kwam brengen ... weg was ze!!
Dus ik gaf het dan maar op , ik was al aan de poort en ineens voel ik iets aan het halster trekken. Had ze het halster tussen haar tanden , ze wilde niet lossen!!! Eindelijk los dan , stak ze haar neus er zelf in!!
Later kreeg ik te horen dat die pony gewoon altijd wilt winnen !! Als jij opgeeft is ze tevreden!

Groetjes!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:18

Lasagna doet dit dus
kusjes geven ga je voor de staldeur staan komt ze aan lopen smak smak smak in mijn gezicht
geeneen knoop is veiligt voor lasagna zle krijgt ze allemaal los
ik een stukje appel in mijn mond net dat ik het stukje beet kan houden
dan pakt ze het uit mijn mond
echt lachuh Haha!:D:D

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 14:07

Ik heb een paar maanden gewerkt bij een manege voor gehandicapten en daar stond Boris, een kruising KWPN-Ardenner (=stevig+groot). Ik stond een keer met hem in het gangpad tussen de stallen en voor hem waren ze bezig met het schoonmaken van de "voorraadstal". Daarbuiten hadden ze álle hooivorken en scheppen in één kruiwagen geladen en dat ding was behoorlijk topzwaar. Op een gegeven moment stootte iemand er tegenaan en het ding kapseisde met inhoud en al... Dat gaf dermate veel herrie dat ik zwoor dat ie ervandoor zou gaan. Niet dus... Meneer stond erbij te kijken met een blik van "Was's da?" en had werkelijk nog geen stap gezet. Braaf Boris, braaf

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 14:26

Hhmm als ik een bixje voor zijn neus hou zodat hij er net niet bij kan, en ik zeg 'wat zeg je dan?' gaat ie een beetje hinneken Haha!

En..ontsnappen? Keltic nee toch..? *LOL*

Of het herras hek even mollen Schijnheilig

Kusjes geven Kusje als ik zeg 'kussie!'

Deur eruit rammen Lips are sealed
in drinkbak schijten ( tevens ook in voerbak Haha! )

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:40

Ik zet Impo altijd op de poetsplaats en dan haal ik ff me zadel en poetsspullen en dan kom ik terug, jahoor loopt ze heel relaxt aan de andere kant van de stal. Ze maakt zich los en gaat dan gewoon heel rustig op pad alsof er nix aan de hand is...
Of ze gaat gewoon boven op de poetskist staan, die dus inmiddels helemaal kapot is!

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:58

Dol op de Camera. Haha!

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 01:38

Bud kijkt altijd mee als ik hem aan het poetsen ben Haha! Als ik dan zijn borst aan het poetsen ben, dan kijkt hij even waar ik allemaal mee bezig ben Haha! Met hoefjes uitkrabben zit hij altijd aan mijn reet
Toen ik hem eens in de roundpenn losgooide, lag er een longeerzweep in het midden. Bud pakt hem op, en brengt hem braaf naar het baasje toe Lovers *LOL* Als we hem op zijn schoft of hals kriebel dan krijgt hij zo'n puntlipje Lovers En toen hij een ontstekinkje had overgehouden aan zijn castratie, moesten we het wassen met betadine, en daar gaat meneer dan wijdbeens voor staan Haha!

En als ik hem losgooi in de buitenbak, dan daagt hij me altijd uit als ik ook in de buitenbak blijf staan. Dan loopt hij (haast fluitend) langs me, kijkt af en toe mijn kant op, en als ik zijn kant op wil lopen, gauw wegrennen, een gil en een bok geven. En als ik niets doe, begint hij weer van begin af aan *LOL*

Langs de buitenbak hebben we een afgezaagde regenpijn staan, waar zweepjes en longeerzwepen instaan...die wil hij altijd hebben. Dan trekt hij eraan, maar dan krijgt hij ze er niet uit, dan laat hij ze los, en dan geeft hij zichzelf een klap in zijn smoel...schrikken doet hij niet echt, je kan van zijn uitdrukking aflezen dat hij dat echt een hele domme actie van zichzelf vond...daarna probeert hij het gewoon opnieuw Haha!

Als ik hem langs de bakrand heb staan, dan moet alles, maar dan ook alles wat binnen mondbereik ligt van de bakrand af! Borstels, jassen, hoevenkrabbers...maakt niet uit, meneer houdt van een schone bakrand Lachen