25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LMuntje

Re: 25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:59

Ik vind hier de vergelijking dat het paard iets kan overkomen morgen of voor het geld kiezen een beetje raar,Je gaat er toch neit van uit nadat er geld is geboden dat er iets kan gebeuren er kan altijd iets gebeuren en mijn shet is goud waard voor mij niet dat dat geboden word toch.

Als jij vindt dat het jou meisje is en je er verder mee wilt en kan dan krijg je misschien over een jaar een nog hoger bod of betere kansen dan kun je ook beslissen ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen.Maar uiteindelijk is het jou keuze

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:00

Het klinkt alsof je echt dol bent op je meisje, ik denk dat je heel erg spijt krijgt als je haar verkoopt. Er word nu wel veel geld geboden maar je houd toch van haar, daar staat och geen prjs tegen over. (zoiezo als je eigenlijk grote plannen hebt die je met een ander paard misschien niet kan realiseren, kost het je misschien uit eindelijk wel geld)

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:03

Ik zou me pony nooit weg doen omdat er op geboden word, al bieden ze 1 miljoen..
Mijn pony doe ik alleen weg als die te koop is omdat ik over ga naar een paard bijvoorbeeld, maar ik zou hem niet weg doen, als je er een goede band mee hebt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:07

chanora schreef:
Ik zou me pony nooit weg doen omdat er op geboden word, al bieden ze 1 miljoen..
Mijn pony doe ik alleen weg als die te koop is omdat ik over ga naar een paard bijvoorbeeld

Dat klinkt een beetje tegenstrijdig...

Verkopen blijft verkopen, of je hem nu zelf te koop zet of omdat hij te koop wordt gevraagd...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:17

wie zegt dat je van een paard van 35.000 euro gelukkiger wordt? Geld is maar tijdelijk, je paard heb je je halve leven als het even mee zit.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:18

Ik denk toch verkopen, zelf zou ik zowiezo verkopen zker voor dat geld en ook omdat je puur hobbymatig bezig ben stel dat die morgen ze been breekt dan heb je er erg veel spijt van om zo maar te zeggen klinkt hard maar is wel zo (uit eigen ervaring) , maar het is en blijft jou keuze maar toch zou ik is goed overleggen wat je ouders ervan vinden en wat hun keuze is.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:19

een hele moeilijke beslissing..

Ik denk dat ik zo nuchter zou zijn om te verkopen.. Alleen om het feit dat ik weet dat ik me net zo makkelijk kan hechten aan een ander leuk dier.. (en die zijn er genoeg te vinden voor 10.000 euro) Ik zou het geld lekker aan de kant zetten, en het later heel goed besteden (huis/auto) alles is duur tegenwoordig, en wat geld achter de hand is altijd makkelijk..

Anderzijds is het natuurlijk zo dat je hartstikke gek bent op dit paard, en je je toekomst al een beetje hebt uitgestippeld met haar..

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:28

Simpel, niet doen!

Zeker omdat je zo'n goede klik hebt met je paard en je rijdt ''pas'' M2, je kan nog zoveel hoger met haar komen.
Naar mijn idee heeft ze veel meer in huis, ook gezien de bieding.
Ik zou proberen je top te bereiken en dan verder te zien.
Zoals eerder gezegd, door nu met een fijn paard te rijden waar mee je de klasses voorbij vliegt, kun je gevraagd worden om paarden te gaan rijden. Wie weet zelfs je baan van maken Lachen

Succes met de beslissing!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:29

Ik zou het persoonlijk niet kunnen. Ik kreeg zelf een bod, twee dagen nadat ik mijn paardje (kleinzoon van Ferro) had gekocht, van mensen die hem mee naar Amerika wilden nemen. Ik had er op twee dagen flink winst op kunnen maken, het was toch wel een moeilijke beslissing. Ik had hem nog niet eens mee naar huis genomen, maar ik kon het toch niet, Ramiro is echt mijn paardje. Ik heb nog wel vaker geinteresseerde gekregen voor mn kerel, maar ik vind het toch te moeilijk, je weet ook niet waar je paard dan terecht komt en hoe de mensen met hem omgaan. Af en toe als mijn paardje lastig is geweest, denk ik weleens 'pff dat zou toch wel veel geld zijn als ik hem zou verkopen' maar ja wat moet ik dan want dan is mijn kerel er niet meer. Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik puur recreatief rijd en geen wedstrijdambitie heb. 25000 euro is veel geld en je kunt er een paard met veel potentie voor kopen. Ik heb dit wel vaker op stal zien gebeuren, dat mensen een duur paard kopen wat veel kan, maar dat de klik er niet is en dat de combinatie veel minder uitstraalt dan met het 'goedkope' paard.
Mijn advies: ga morgen lekker naar je paardje, kijk eens aandachtig naar haar als ze op stal/ op wei staat, kun je je dan voorstellen dat er een ander paard zou staan?

Succes met je beslissing (btw ik vind dat je een erg mooi paardje hebt en denk ook dat je ver met haar kunt komen)

edit: o ja ons ruintje van 16 zou dus zelfs voor een miljoen niet de deur uitgaan, die hebben we al 13 jaar en dat vind ik niet meer eerlijk tegenover het paard en hij is ook gewoon zo'n deel van ons gezin.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:32

Persoonlijk zou ik altijd verkopen in jou geval maar dat is heel persoonljk.
Heb in m'n omgeving te vaak gezien dat er goed geld voor een paard geboden werd en dat zo'n paard een half jaar of een jaar later niks meer waard was vanwege verschillende redenen.

Maar aan de andere kant rijd ik nu ook een paard voor mensen die ook niet voor heel erg veel geld weggaat en daar ben ik natuurlijk ook weer erg blij mee.

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:09

als ik in zoon situatie zat had ik mijn paard verkocht
als jij denkt dat er meer in je paard zit dan het Z niveau dan zou ik haar ceker houden
maar als ze nu al aan de top is zou ik toch kiezen voor een goed jong paard en die weer opnieuw zo hoog brengen of zelfs hoger !
je moet doen wat jou gevoel zegt het is natuurlijk wel een super mooi paard zwart en een aansprekend hoofdje dat zal je niet snel terug vinden.
nogmaals denk er goed over na dat je geen spijt krijgt.

veel met je beslissing

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:13

strikkie erom Lachen Lachen Lachen

maargoed dat is mijn mening Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:23

Er was 2000 euro geboden voor mijn meisjes. Lachen
Dat zijn dus shetjes he?!
ze hebben geen eens papieren.. mijn vader ach die vond het goed hoor, mooi 2000 euro voor die mormels Haha!
Maar echt niet, ik besef dat ik wel ontzettend veel van ze houd, en die koppies en schattigheid echt niet kwijt wil..
Dus bij mij blijven ze nog ontzettend lang..
"vrienden zijn bij mij meer waard dan geld " Lachen

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:34

Wat Kiwiko zegt strikkie erom.
Nou kan ik dat natuurlijk heel makkelijk zeggen Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:48

Tja moeilijke beslissing. Ik zou vooral gaan bedenken wat je wilt met je paardenopleiding. Je hebt nu een paard waar je je mee 'in the picture' kan rijden. Hoe groot zijn je eigen ambities? Wil je investeren in meer les e.d. om echt alles uit jezelf en uit je paard te halen. Dan vooral houden die merrie.
Echter heb je hele andere dromen dan is het bedrag wat je nu voor je merrie krijgt misschien wel mooi opstapje om die te verwezenlijken.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:49

Ik zou het niet doen, als je paard nu zoveel waard is waarom dan verkopen? Je hebt nu dus al een hele goede. Je gaat alleen maar vanalles op je nek halen om dan nog zo`n paard te vinden. Ik snap dat het verleidelijk klinkt. Maar als je zo`n geweldig paard in bezit hebt zou je ook een keer tevreden kunnen zijn lijkt mij eerlijk gezegd.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:53

Ik zou het doen (maar vraag er dan nog wat meer voor dan ze bieden, waarschijnlijk bieden ze minder dan ze willen betalen), zo'n kans krijg je niet vaak. Maar goed, dat is heel persoonlijk.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:13

Je kan toch bijna altijd wel verder in de sport ?
Totdat je tegen anky rijd dan Clown maar ff sirieus.
ik zou zelfs mijn kat voor geen €25.000,- weg doen , gratis gekregen.
Ik wil het gewoon niet , ik ga me daar schuldig over voelen.
Ik zou het niet doen , maar dat is absoluut je eigen keus.
Zou je je leven kunnen voorstellen zonder je meisje?
Dat je 's nachts moet slapen zonder dat ze van jou is ? Tong uitsteken
Heb je daar geen problemen mee ,dan kan je haar weg doen voor dat geld.
Denk je dat het niet goed is , dan moetje het echt niet doen

succes , moeilijk voor je zeg Knipoog

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:17

Suelza schreef:
chanora schreef:
Mijn pony doe ik alleen weg als die te koop is omdat ik over ga naar een paard bijvoorbeeld

Dat klinkt een beetje tegenstrijdig...

Verkopen blijft verkopen, of je hem nu zelf te koop zet of omdat hij te koop wordt gevraagd...

Ik kan het niet zo goed uitleggen.. Als je hem verkoopt omdat je er veel geld voor krijgt, vind ik niet dat je veel om je paard geeft, als het niet anders kan omdat je te groot word ofzo dan moet je hem wel verkopen..

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:19

Je schrijft in je profiel, dat dit paardje je alles is, dan gaat die toch niet weg ook niet voor 250.000? Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen hoor!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:24

chanora schreef:
Ik kan het niet zo goed uitleggen.. Als je hem verkoopt omdat je er veel geld voor krijgt, vind ik niet dat je veel om je paard geeft, als het niet anders kan omdat je te groot word ofzo dan moet je hem wel verkopen..

Dat is onzin... Dat heeft niets met "geven om" te maken. Als je echt zoveel van je paard houdt dat je hem nooit wilt verkopen, dan zet je hem ook niet aan de straatkant omdat je te groot voor hem wordt maar dan zoek je een leuk ruitertje die er een paar keer in de week op hobbelt... Dan maar geen groot paard...

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:24

Ik heb in het zelfde schuitje gezeten met mijn merrie. We woonden nog maar net hier in Duitsland en er kwamen maar mensen aan de deur of ze te koop is.
M'n vader zou haar zo verkopen zei hij, maar ik weet dat hij het niet meent. En bij mij zal ze ook nooit weg gaan. De andere paarden zou ik nog wel weg kunnen doen maar haar echt niet hoor. Straks ga ik een veulentje fokken met haar, nou ik heb al veel telefoonnrs gekregen van mensen die ik moet bellen als het veulen er is. Maar of die verkocht word weet ik ook niet zo zeker, tenzij ze er veel geld voor bieden.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:25

als je je paard hebt gekocht met het idee ooit te verkopen, zou ik ( mits het uiteraard wél een goed tehuis is) zeggen : doen!

voor mij persoonlijk gaat dit niet op, al zou er een miljoen geboden worden, dan blijft mijn knol nog altijd mijn knol! ik koop een paard om 'm het leven lang te houden en voor te zorgen...wat er ook gebeurd ( niet meer kunnen rijden, ouderdom, te klein whatever)

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:26

Suelza schreef:
chanora schreef:

Dat is onzin... Dat heeft niets met "geven om" te maken. Als je echt zoveel van je paard houdt dat je hem nooit wilt verkopen, dan zet je hem ook niet aan de straatkant omdat je te groot voor hem wordt maar dan zoek je een leuk ruitertje die er een paar keer in de week op hobbelt... Dan maar geen groot paard...

Maar ik rijd wedstrijden en moet hem verkopen als ik te groot word, ik heb ook nog een pony van 19 en die blijft altijd.. Maar ik wil hem dan gewoon een nieuw goed tehuis geven, Als je een ruitertje zoekt moet die er dan zijn hele leven op blijven hobbelen?
Laatst bijgewerkt door chanora op 02-09-07 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:29

chanora schreef:
Maar ik rijd wedstrijden en moet hem verkopen als ik te groot word, ik heb ook nog een pony van 19 en die blijft altijd

Er zit een verschil tussen moeten en willen... Je kunt ook stoppen met wedstrijden rijden...

Dat jij je pony verkoopt zegt toch niets over wel of niet geven om dat beest? Jij verkoopt hem toch ook en houdt hem toch ook niet tot zijn dood. Hoe kun je dan stellen dat TS niet om haar paard zou geven?

Als ze niet om haar paard zou geven had ze dit topic niet geopend en had ze hem al drie keer verkocht...