Uitspraak van de week : Koudbloeden zijn dom ....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:32

FLeur is ook een koudbloed maar ze is dus echt niet dom, ze maakt alle knopen die er zijn los, maakt deuren open en weet precies wie ze wel en wie ze niet mag! Verder struikelt ze niet vaak, in tegenstelling tot andere beestjes bij mij op stal die ook koudbloed zijn.

Citaat:
Neuh, ik heb geen domme haflinger, ik heb een eigenwijs koppig mormel, maar slim is hij wel,
Dit klikt mij bekend in de oren! *LOL*

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:49

Pffff Gammon is juist erg uitgekookt!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:29

Mijn Pablo is dus echt niet dom!!! Het is een hele slimme (en inderdaad) super eigenwijze Fjord. Maar Hij lijkt op mij Misselijk en is dus erg slim (en lomp Pling )

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 23:18

Nu ja - van de tijd dat ik "ons" ventje nu heb heb ik al heel wat geleerd (in 10 dagen tijd dus) - ik heb een heethoofdje en een koel kikkertje, bij het heethoofd is het dreigen, maar nooit uitvoeren, bij ons koele kikker ... dan voel je meteen!! HAHAHA ... De pony domineert hem wel helemaal en bijt 'm af en toe, ik hoop dat ie 'r gauw 's een lesje leert, want mevrouw is echt een beetje te bont aan het maken!

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 02:27

Als het om dom gaat, zijn eigenlijk alle paarden dom. Omdat ze ons op hun rug dulden en dan nog allerhande kunststukjes die wij verlangen uitvoeren, toch??
Voor degene die het niet begrepen heeft, dit is een grapje hoor!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:29

Zullen we het even een beetje aanpassen? Haha!
Als je paard koud bloed heeft, dan is ie dom, want dan is ie dood, dan komt er niet veel meer uit.

DAn ben je van het gezeur af Knipoog

Of wat je ook kunt zeggen: een koudbloed heeft een groot hoofd, er passen dus veel hersenene in, dus het paard is heel intelligent, moet je eens kijken, hij denkt nu al na

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 12:42

Een koudbloed is een koudbloed doordat ze veel koeler in het hoofd zijn dan warmbloeden, dus een stuk relaxter, en evenwichtiger om maar zo te zeggen, en is de uitspraak dat koudbloeden dom zijn ook er kort door de bocht.
En warmbloed ontlaat zich (over het algemeen ) gauwer dan bij bij koudbloeden.

Komt in mij ogen neer op discriminatie onder de paarden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:34

Dees schreef:
Ik ken Friezen....en eh....die zijn echt wel een stukje minder slim dan de meeste warmbloedpaarden.
Weinig volbloeden die domweg hun zware boeg naar voren werpen en over je heen walsen....

...

Volgens mij heeft dat meer met opvoeden te maken.
Ik heb dan wel gewone warmbloedjes nu maar ik heb ook een volbloed gehad.
Nou dat was in het begin toch een ongemaniert rotkreng.Hoevaak ik daardoor wel niet ondersteboven ben gelopen door dat kreng totdat ze mij een keer omver vloog omdat ze de stal inwilde want daar lag al voer toen heb ik d'r die stal netzo hardw eer uitgemept envanaf die dag kon het ineens wel allemaal netjes.

De halve bels die we op stal hadden zou zoiets geen eens in zijn kop halen die kijkt wel uit.
Mensen gaan voor

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:37

lompheid is een karaktertrek die ik ook signaleer bij warmbloed paarden. Het is lang niet altijd een vorm van domheid, paarden kunnen ook lomp zijn in de vorm van dominantie. Maar ik had ooit een warmbloedmerrie, een Darnels x Transvaal, die door een deurspleet doorliep die maar 20 cm open was, mij met zich meesleurend. Lomp kreng! Als ik toen toch een touw met kinkettinkje had gehad......

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:32

lis schreef:
Ik moet binnenkort op de Fries gaan zitten die ik aan het beleren ben en ik hoor opeens van alle kanten, dat ik alle ervaringen met KWPN-ers maar moet vergeten en moet rekenen op een tochtje door weilanden, sloten en schrikdraad als ik erop ga zitten.

Ik heb totaal geen ervaring met koudbloedpaarden, maar ik had juist verwacht dat een Fries heel makkelijk zou zijn. Door het kalme karakter wat ze zouden hebben. Ik ben nu zo'n anderhalve maand bezig met deze Fries en oké, het is mijn eerste ervaring, dus misschien niet erg representatief, maar ik zal niet meer zeggen dat Friezen slome beesten zijn.

Nou Lis, het zit zo:
De meeste Friezen rijd je zo mee weg, ik heb er nu een stuk of tien zadelmak gemaakt en op 1 na waren ze allemaal super braaf!
Echter, er zat ook een foute tussen...
Dan kan je beter maar gelijk afhaken, want als je een foute Fries hebt dan kan je net zo goed gelijk inpakken, die beesten zijn bloedlink!
Ik had het er laatst nog met mijn dierenarts over en die kon dat alleen maar beamen.

Verder vind ik koudbloeden neit echt dom,
ik zou het eerder beschrijven als... Simpel!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:41

Sjuimpje"]
[quote="lis schreef:
Ik moet binnenkort op de Fries gaan zitten die ik aan het beleren ben en ik hoor opeens van alle kanten, dat ik alle ervaringen met KWPN-ers maar moet vergeten en moet rekenen op een tochtje door weilanden, sloten en schrikdraad als ik erop ga zitten.

Ik heb totaal geen ervaring met koudbloedpaarden, maar ik had juist verwacht dat een Fries heel makkelijk zou zijn. Door het kalme karakter wat ze zouden hebben. Ik ben nu zo'n anderhalve maand bezig met deze Fries en oké, het is mijn eerste ervaring, dus misschien niet erg representatief, maar ik zal niet meer zeggen dat Friezen slome beesten zijn.

Nou Lis, het zit zo:
De meeste Friezen rijd je zo mee weg, ik heb er nu een stuk of tien zadelmak gemaakt en op 1 na waren ze allemaal super braaf!
Dan kan je beter maar gelijk afhaken, want als je een foute Fries hebt dan kan je net zo goed gelijk inpakken, die beesten zijn bloedlink!
Ik had het er laatst nog met mijn dierenarts over en die kon dat alleen maar beamen.

ik zou het eerder beschrijven als... Simpel!
[/quote]
Hahaha *LOL* *LOL* , dat is zo.

Ik heb een ontzettende hekel aan friezen, ik heb altijd ruzie met die zeikbokken en er zijn nog maar weinig friezen die me er nog niet afgebokt hebben Bloos , ja, heel erg, van een fries nog wel.

Koudbloeden vind ik toch niet bepaald slimme dieren, heb betere ervaringen met dieren met veel bloed, die kon je voor je winnen en dan zat er tenminste wat achter.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:45

Aagje is wel leuk!

Mennelt is id een scheitbok en ik kan me herinneren dat je daar tijdens de Lunterenrit ook wat mee te stellen had! Tong uitsteken

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:47

Mennelt was heel braaf toch? Kan me niet herrineren dat ie nou zo lastig was?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:51

Moet je anders eventjes aan Maarten vragen,
die heeft nog een afdruk in zijn scheenbeen staan...

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:52

Oh, bedoel je dat! *blonTsmiley*

Ik zei toch dat friezen zeikbokken waren?

marleentjevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:16

haha Dombo (fjord bij ons op stal) doet zijn naam veel eer aan haha.
1 ding ik vindt koudbloedjes veel leuker dan warmbloedjes, maar dat is voor iedereen tuurlijk verschillend!!!!

marleentjevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:19

sherif schreef:
Een koudbloed is een koudbloed doordat ze veel koeler in het hoofd zijn dan warmbloeden, dus een stuk relaxter, en evenwichtiger om maar zo te zeggen, en is de uitspraak dat koudbloeden dom zijn ook er kort door de bocht.
En warmbloed ontlaat zich (over het algemeen ) gauwer dan bij bij koudbloeden.

Komt in mij ogen neer op discriminatie onder de paarden.

helemaal mee eens, vooral met dat laatste, nieuwe actie: ANTI KOUDBLOEDDISCRIMINATIE! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:21

Paarden zijn sowieso dom, dus koudbloeden ook.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:38

Steef"]
[quote="Sjuimpje"][quote="lis schreef:

Nou Lis, het zit zo:

ik zou het eerder beschrijven als... Simpel
!
[/quote]
Hahaha *LOL* *LOL* , dat is zo.

Ik heb een ontzettende hekel aan friezen, ik heb altijd ruzie met die zeikbokken en er zijn nog maar weinig friezen die me er nog niet afgebokt hebben Bloos , ja, heel erg, van een fries nog wel.

Koudbloeden vind ik toch niet bepaald slimme dieren, heb betere ervaringen met dieren met veel bloed, die kon je voor je winnen en dan zat er tenminste wat achter.
[/quote]

nou dan mag je snel een keer langs komen want al val je van yerke af dan mag je een cursus paardrijden voor beginners volgen

en friezen zijn geen zeikbokken (uitzonderingen daar gelaten)
het zijn juist leuke lieve paarden met karakter

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:45

Steef schreef:

En koudbloedjes kun je niet voor je winnen? Verward Sorry, maar als jij het vertrouwen van een koudbloedje voor je kan winnen dan gaat het letterlijk door het vuur voor je. Mijn paardje heeft zo verschrikkelijk veel vertrouwen in mij dat ze praktisch alles aandurft zolang ik maar duidelijk aan haar laat merken dat het goed is, dat ze nergens bang voor hoeft te zijn. Dit kun je ook wel bereiken met een warmbloedje maar naar mijn ervaring kun je dat vertrouwen bij een warmbloedje (veel) sneller teniet doen dan bij een koudbloed. Bij een koudbloed is het nou eenmaal zo: een maal het vertrouwen, dan ook altijd het vertrouwen.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:36

Paard=paard Haha!
Ik heb vroeger op een Fries gereden, moet zeggen die kon daarom gemeen bokken, en was nogal lomp...Maargoed, ik heb ook een Kwpn-er gereden die ook niet makkelijk was..
Maar mijn Tink heeft karakater, maar Bonnelie heeft ook karakter, en dat is geen koudbloed.

Tja raar ik heb een koudbloed, maar hou ook echt heel veel van 'veel bloed paarden Haha!'
Ik hou absoluut niet van slome knollen bah, maar heb veel koudbloedjes meegemaakt die ook erg pittig waren..
Volgens mij maakt het niet echt veel uit of het een warm of koudbloed is..

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 10:50

flettie"]
[quote="Steef schreef:

En koudbloedjes kun je niet voor je winnen? Verward Sorry, maar als jij het vertrouwen van een koudbloedje voor je kan winnen dan gaat het letterlijk door het vuur voor je. Mijn paardje heeft zo verschrikkelijk veel vertrouwen in mij dat ze praktisch alles aandurft zolang ik maar duidelijk aan haar laat merken dat het goed is, dat ze nergens bang voor hoeft te zijn. Dit kun je ook wel bereiken met een warmbloedje maar naar mijn ervaring kun je dat vertrouwen bij een warmbloedje (veel) sneller teniet doen dan bij een koudbloed. Bij een koudbloed is het nou eenmaal zo: een maal het vertrouwen, dan ook altijd het vertrouwen.
[/quote]

ben ik het meer dan mee eens *LOL*

Camelanz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:37

hey allemaal,Koudbloeden zijn wat mij betreft veeel slimmer!!! Bij mij op stal zijn het juist dat soort paarden die hun box kunnen openmaken, de bak uitracen, en uit de zoveelste voerton eten. Ze zijn vaak ook behoorlijk sterk en dat weten ze vaak ook!!! En m'n haflinger is heel ondeugend in z'n box (en echt slim, zolang ie er zelf maar profeit van heeft) en op vreemd terein heet in het hoofd. Van warmbloeden heb ik vaak het idee dat ze om het minste zomaar wegrennen, meestal zonder enkele reden...

groetjes CC Kwijl

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 23:28

shetties zijn zeker niet dom! als je ziet wat die allemaal verzinnen om bij het lekkerste plukje gras te komen.

en loulou doet wel eens dom, maar volgens mij is dat gewoon lompigheid.