Dit klikt mij bekend in de oren!Citaat:Neuh, ik heb geen domme haflinger, ik heb een eigenwijs koppig mormel, maar slim is hij wel,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dit klikt mij bekend in de oren!Citaat:Neuh, ik heb geen domme haflinger, ik heb een eigenwijs koppig mormel, maar slim is hij wel,
Dees schreef:Ik ken Friezen....en eh....die zijn echt wel een stukje minder slim dan de meeste warmbloedpaarden.
Weinig volbloeden die domweg hun zware boeg naar voren werpen en over je heen walsen....
...
lis schreef:Ik moet binnenkort op de Fries gaan zitten die ik aan het beleren ben en ik hoor opeens van alle kanten, dat ik alle ervaringen met KWPN-ers maar moet vergeten en moet rekenen op een tochtje door weilanden, sloten en schrikdraad als ik erop ga zitten.
Ik heb totaal geen ervaring met koudbloedpaarden, maar ik had juist verwacht dat een Fries heel makkelijk zou zijn. Door het kalme karakter wat ze zouden hebben. Ik ben nu zo'n anderhalve maand bezig met deze Fries en oké, het is mijn eerste ervaring, dus misschien niet erg representatief, maar ik zal niet meer zeggen dat Friezen slome beesten zijn.
Sjuimpje"]
[quote="lis schreef:Ik moet binnenkort op de Fries gaan zitten die ik aan het beleren ben en ik hoor opeens van alle kanten, dat ik alle ervaringen met KWPN-ers maar moet vergeten en moet rekenen op een tochtje door weilanden, sloten en schrikdraad als ik erop ga zitten.
Ik heb totaal geen ervaring met koudbloedpaarden, maar ik had juist verwacht dat een Fries heel makkelijk zou zijn. Door het kalme karakter wat ze zouden hebben. Ik ben nu zo'n anderhalve maand bezig met deze Fries en oké, het is mijn eerste ervaring, dus misschien niet erg representatief, maar ik zal niet meer zeggen dat Friezen slome beesten zijn.
sherif schreef:Een koudbloed is een koudbloed doordat ze veel koeler in het hoofd zijn dan warmbloeden, dus een stuk relaxter, en evenwichtiger om maar zo te zeggen, en is de uitspraak dat koudbloeden dom zijn ook er kort door de bocht.
En warmbloed ontlaat zich (over het algemeen ) gauwer dan bij bij koudbloeden.
Komt in mij ogen neer op discriminatie onder de paarden.
Steef"]
[quote="Sjuimpje"][quote="lis schreef:Ik moet binnenkort op de Fries gaan zitten die ik aan het beleren ben en ik hoor opeens van alle kanten, dat ik alle ervaringen met KWPN-ers maar moet vergeten en moet rekenen op een tochtje door weilanden, sloten en schrikdraad als ik erop ga zitten.
Steef schreef:Koudbloeden vind ik toch niet bepaald slimme dieren, heb betere ervaringen met dieren met veel bloed, die kon je voor je winnen en dan zat er tenminste wat achter.
flettie"]
[quote="Steef schreef:Koudbloeden vind ik toch niet bepaald slimme dieren, heb betere ervaringen met dieren met veel bloed, die kon je voor je winnen en dan zat er tenminste wat achter.