Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Ja hoor, ik heb genoeg uren in het springzadel doorgebracht. Iets naar voren zitten kan ik nog inkomen, maar er wordt hier gezegd dat het normaal is om krommer op je paard te zitten, dat lijkt mij wel kwalijk. Bij mij op stal staan heel veel springruiters en die rijden allemaal met een springzadel en kunnen bijna allemaal netjes zitten, uitzonderingen zijn er altijd.
Lielle schreef:ik merk idd wel dat er niet veel ruiters meer zijn die zowel fanatiek dressuren als springen, hier op bokt ken ik er ook maar een paar. En de gemiddelde dressuurruiter 'zeikt' wel meer dan een springruiter (idem voor de paarden trouwens), die ervaring heb ik ook.
runningkawa schreef:Citaat:Het valt pas echt op als je je in beide takken van de sport begeeft.
En dat vind ik over dit hele topic.
ik heb me altijd in beide takken bevonden.
En van af en toe eens kijken kun je het niet echt zo goed oordelen.
En bij alle takken zitten ruiters die je het liefst van hun paard wilt trekken.
germie schreef:Feit blijft natuurlijk wel dat springpaarden vaak minder zeikerig/kijkerig zijn dan dressuurpaarden (al ligt zeikerigheid meestal aan de training en de manier waarop getraind wordt)
Concorde schreef:Ik ben het ermee eens dat het nivo qua springen erg hoog komt te liggen. De B staat op een gewone indoor echt zo hoog gebouwd, en rare lijnen, loeibrede oxers en noem maar op. Da's toch geen B meer?? Leuk hoor! Als je met een 4-jarige voor de eerste x B start.... Ook hier zie je dat zelfs in de B en L alle prijzen worden weggekaapt door stalruiters, die dan 4 paarden per rubriek rijden ofzo. Tis niet zeldzaam dat ze dan zowel 1e, als 2e, 3e 3e en 4e zijn. Het nivo wordt dus te hoog, de lol gaat er een beetje af.
Mede daarom denk ik dat dressuur populairder wordt.