Nieuwe spullen kopen ondanks dat je genoeg hebt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Re: Nieuwe spullen kopen ondanks dat je genoeg hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:39

Ik ken het probleem wel
Maar tegenwoordig als ik de ruitersportzaak in loop laat ik gewoon mijn portemonnee in de auto liggen..
Plus dat ik nu druk aan het sparen ben voor de baby......
Dat maakt het ook makkelijker om dingen te laten liggen..
maar ik wil wel altijd graag mijn setjes compleet hebben

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:40

Oooow duidelijk herkenbaar! Ik heb iets van 13 halsters, 15 shabrakjes, snoep in overvloed, allemaal smeersels en goedjes, roze hoofdstellen weet ik het allemaal, en de helft word nooit gebruikt, en ik blijf maar kopen.

Maar als iemand een keer iets wilt lenen dan sta ik altijd vooraan, want ik heb alles!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:42

Ik koop t alleen als ik het ech heeeel leuk vindt.. heb wel eens neigingen maar die weet ik vaak wel te onderdrukken Haha!

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:54

Ik heb er ook al last van, alleen helaas werkt mijn portomonne op het moment niet mee, maar ik heb al wel weer wat op het oog dus moet toch maar gaan sparen.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:04

Ik heb al een hele tijd niks meer gekocht, maar voor mn jonge paard vanalles nieuw aangeschaft. Gebruik het wel allemaal. Maar ook een hoop dat ik al had wat ik niet meer gebruik. Ik voel nu weer een koopmanie opzetten. Denk maar een winterdeken aanschaffen. Die heb ik nog wel nodig.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:47

ik heb er geen last van. ik koop alleen wat ik echt nodig heb. maar ik kijk wel graag nr nieuwe collecties. ik heb dan wel niet zoveel geld op overschot.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:11

Héel herkenbaar Clown

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:15

Weinig last van...
Kleurtjes qua peesjes, dekjes en halsters geef ik weinig om.

Een goed trek/endurance zadel zou ik graag nog eens willen hebben.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:27

er heb er erg veel last van Clown maaar de laatste tijd gaat het eigenlijk beter ik koop zelden nog dekjes en qua dekens zit ik goed. ook zadels en hoofstellen zit ik aan mijn maximum. maar ik geef toe... ik kan niet wachten tot het voorjaar als mijn dan bijna 3 jarige onder het zadel gaat.... kopen kopen kopen Clown

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:28

Nee hier heb ik totaal geen last van. En ik heb ook zeker niet genoeg. Mijn ouwe spullen doen het prima en als het kapot is dan koop ik gerust iets nieuws.. Maar zolang het nog mee gaat is het mij goed. Ik zit ook niet echt super bij kas en doe liever andere leuke dingen dan met mijn geld.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:34

Ook niet herkenbaar hier, als het stuk is koop ik nieuwe, heb in tijd 3 dekjes... wat ik eigenlijk best veel vind want met 2 kan ik het ook best doen (1 zou zelfs wel lukken) en ze zijn nog allemaal goed, maarja heb er 1 voor me verjaardag gekregen. ben er wel heeel blij mee hoor! en peesbeschermers, heb ik 3 paar van, 1 paar wat best stuk is en niet meer mooi is voor wedstrijden daarom een paar nieuwe bij gekocht, om even later nog een stel te winnen op concours Tong uitsteken maar voor de rest heb ik overal 1 van.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:43

ik ken dit maar al te goed, ik heb hetzelfde probleem. ik rijd western, heel af en toe gooi ik nog wel eens mijn dressuurzadel erop (dit komt eens in de 2 maanden voor)
maar als de nieuwe mode er is, moet ik echt een leuk en mooi nieuw shabrak hebben. met het gevolg dat ik dus nu een stapel shabrakken heb die ik 1 keer heb gebruikt en daarna netjes in mijn kastje heb opgeborgen en niet meer naar heb gekeken.
ook kom ik om in de halsters, beenbeschermers en dekens.

vooral mijn obsessie voor dekens is heel erg, als ik een deken zie in een leuke kleur koop ik hem gelijk.. ik heb nu iets van 15 dekens (voor 1 paard)

Ik heb mezelf nu een paardenwinkel verbod gegeven, ik heb echt alles nu wat ik nodig heb en nodig zou kunnen hebben en nog meer.

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:44

als ik in de paarden winkel loop nou dan moet ik gewoon echt wat kopen.. ook al heb ik niets nodig..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:45

vind het wel leuk nieuwe dingen te kopen maar aangezien ik nu even alles al heb ga ik eerst maar eens wat dingen verslijten voor ik weer wat ga kopen.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:34

Ik heb dit probleem ook haha, ik heb al zeker 14 setjes (dekjes+bandages) en ik rijd op een manege, dus gebruik elke week weer een ander kleurtje.
Ook halsters heb ik in 4 kleuren Tong uitsteken

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:01

Dit is voor mij ook heel herkenbaar, en dan vooral dekjes.
Gelukkig hebben ze in de winkel waar ik kom geen pads en die gebruik ik alleen nog maar, dat scheelt veel geld Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:48

Heeel herkenbaar Haha!
Ik kan eigenlijk ook nooit de winkel uit zonder dat ik iets meeneem.
Al moet ik zeggen dat het de laatste wel heel erg is afgenomen.
Ik koop al veel minder als eerst Lachen

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:49

Ik heb dat probleem ook. Ik heb al zoveel en elke keer komt er weer wat nieuws bij. En dan koop ik vooral setjes. Mijn kast op stal puilt al bijna uit en nog komen er meer bij Clown Het is ook allemaal zo leuk Tong uitsteken

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:53

Herkenbaar, ik moet steeds weer nieuwe spullen hebben en vooral dekjes en dan zegt mn moeder weer
je hebt er nu wel genoeg nee mam.. Bloos ook halsters en het liefst beenbescherming erbij. En dan ook
nog kleding en rijbroeken voor mezelf.. Clown

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:54

Vind altijd zo veel leuk.. Maar ze hebben allebei al zoveel en hebben ze het toch eignelijk niet nodig. En 't scheelt dat ikn iet zo suuper veel geld heb, dus vaak koop ik niet.

Maar koop wel heel vaak allerlei kleinen dingen; t paard kan bijna zwemmen in de snoepjes, appels en wortels, sponzen, lik-its, shampoo, babyolie en dat soort dingen koop ik wel vaak voor um Ja.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:03

Het is heel herkenbaar Haha!
Ik moet zeggen dat het de laatste maanden wel minder is geworden. Ik heb zoveel dat ik de helft niet gebruik en ik kan het ook nergens meer kwijt Bloos Eigenlijk vind ik het ook overdreven en absoluut niet nodig dus als ik de verleiding kan weerstaan zal ik voor de paarden niets van de nieuwe collectie kopen. Alleen wil ik voor mezelf nog wel een rijbroek en een jas kopen Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:07

Altijd weer leuk, de nieuwe collecties. Maar dan mest ik vaak mijn kast uit en verkoop ik het een en ander. Om vervolgens weer bij te leggen voor iets nieuws. Maar het is wel een beetje verslavend ja Haha!.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:15

Gelukkig ben ik dus niet de enige met deze afwijking Knipoog
Ik weet ook dat ik genoeg heb, en ik probeer het ook te minderen. Dat lukt redelijk Nagelbijten / Gniffelen totdat ik weer iets heel leuks zie..
Ik merk wel nu dat ik duurdere, betere spullen koop. Ik kan nu merken weerstaan waar ik de kwaliteit niet goed genoeg van vind. (Helaas heb ik daar thuis al wel veel van liggen Bloos). Dus als ik nu dingen koop zijn het doorgaans wel luxere dingen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:16

Girlgamer schreef:
Altijd weer leuk, de nieuwe collecties. Maar dan mest ik vaak mijn kast uit en verkoop ik het een en ander. Om vervolgens weer bij te leggen voor iets nieuws. Maar het is wel een beetje verslavend ja Haha!.

Maar daar moet je ook maar afscheid van kunnen nemen Haha!
Ik wilde een aantal Ankypads verkopen maar de enige waar ik afstand van kon doen was de roze Clown

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:19

Ik kan ook erg slecht afscheid nemen van mijn spullen, ondanks dat ze soms heel lang ongebruikt in de kast liggen..