[lang verhaal] Sommige mensen... niet te geloven dit!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Re: [lang verhaal] Sommige mensen... niet te geloven dit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:56

verschrikkelijk Bloos!
wat een stelletje snollen zeg :N
hoe gevoelloos kun je zijn

Cassidy schreef:
De reactie van het meisje van 13 kan ik me ergens nog wel voorstellen, als je zoiets hoort realiseer je je dat op die leeftijd niet. Soms realiseren zich volwassenen dat nieteens, bij slecht nieuws ga je toch even ontkenning.

nou op die leeftijd kun je dat echt wel realiseren..
mijn broertje (van 12- bijna 13) had het zelfs met mijn hamster.
toen mijn moeder binnenkwam en zei dat zijn hamster dood was. begon hij spontaan te huilen.

dat meisje is gewoon een arrogante snol, die niets om het beest gaf

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:12

Hele rare situatie inderdaad.
Als een paard een hartaanval krijgt, je bent op vakantie, en het interesseerd je geeneens... goh dan moet je óf heeel nuchter zijn, of nergens een f*ck om geven behalve om jezelf, of je leeft in de omgekeerde wereld. Bij deze mensen (in mijn ogen) zo te zien alles wat ik hierboven schreef bij elkaar.

Te gek voor woorden.. hoe krijg je het over je hart, zo zie je maar weer dat de ene kan huilen om black beauty en de titanic en de ander er om zit te lachen... gekke wereld

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:53

Ik kan helaas maar 1 ding zeggen, het verhaal heeft 2 kanten Koe

Ik heb de andere kant van het verhaal gehoord, ik ga dit hier niet neerzetten, daar ik vind dat deze mensen dit toch niet helemaal verdienen.

Graag iets meer respect voor beide kanten van het verhaal, maar zoals het hier in het topic beschreven is, klopt niet helemaal.

Jammer dat er zo geoordeeld wordt over 1 kant van het verhaal wat weer door derden doorverteld is Ach gut

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:15

als het zo is als het hier staat vind ik het heel erg vind ik dit somige mensen zo als ik willen al hun hele leven een paard voor hun eigen en zulke mensen die het eigenlijk gewoon niet waard zijn om een eigen paard te hebben gaan er dan zo mee om ik zou er kapot van zijn als matthew dood zou neer vallen en ik verzorg hem pas een maandje bah erg die mensen Boos! Boos! Boos!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:52

sorry maar hebben dit de eigenaars al bedacht ofzo het klinkt allemaal zo bedacht van die hartstilstand.
mischien wouden ze de pony ook al naar de slacht brengen.
ik snap niet dat er zulke mensen kunnen bestaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:34

darkmoona schreef:
Cassidy schreef:
De reactie van het meisje van 13 kan ik me ergens nog wel voorstellen, als je zoiets hoort realiseer je je dat op die leeftijd niet. Soms realiseren zich volwassenen dat nieteens, bij slecht nieuws ga je toch even ontkenning.

nou op die leeftijd kun je dat echt wel realiseren..
mijn broertje (van 12- bijna 13) had het zelfs met mijn hamster.
toen mijn moeder binnenkwam en zei dat zijn hamster dood was. begon hij spontaan te huilen.

dat meisje is gewoon een arrogante snol, die niets om het beest gaf

Rubbish...iedereen toont zijn verdriet anders, en daar mag niemand, maar dan ook echt niemand een mening over hebben. Mensen die niet kunnen huilen bij het overlijden van een dierbare kunnen er wel degelijk kapot van zijn, en zijn geen koude en harteloze mensen. Rouw tonen, verdriet ergens om hebben doet iedereen op zijn eigen manier, en dat men dat niet toont op een manier die een ander verwacht te zien, is geen aanwijzing dat het er niet is....

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:59

Dat je niet kunt huilen, daar kan ik heel goed inkomen, welke leeftijd iemand ook heeft. Maar inderdaad, wat daarná kwam, dat maakt het helemaal fraai (maar goed, daar weten we het preciese hoe, wat en waar niet van)

Verdriet is een natuurlijke (egocentrische) reactie, iemand waar je om geeft komt nooit meer terug, en dat doet jou pijn, dus huil je omdat het je pijn doet (je stelt je eigen pijn (natuurlijk) als centrum, vandaar egocentrisch). Kinderen van elke leeftijd kunnen dit algemeen gesproken 'begrijpen' (er hoeft niets aan begrepen te worden, denk heel simpel gezegd maar aan een baby die huilt omdat teddy weggaat?)

Ik moet er ook bij zeggen dat ik zelf, als persoonlijke ervaring, nog nooit mee heb gemaakt dat een kind niet huilt om verlies van iets dierbaars. Dier, mens, of object. In de eerste groepen van de basisschool huilden we zelfs om de mensen die we maarliefst 6 hele weken niet meer zouden zien Tong uitsteken

Geral: Het is makkelijk te werken met de info die je krijgt, en moeilijk respect vol om te gaan met de nadere kant van het verhaal, als je die niet kent Knipoog Zelfs als je de dingen wendt of keert met deze kant van het verhaal, om de andere kant er beter uit te laten komen, is het moeilijk (voor mij onmogelijk) met iets goeds te komen.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:18

Jeetje zeg!!
Wat bestaan er toch rare mensen op de wereld! Boos!
Zulke mensen gun ik geen eigen paard!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 02:56

Een paard naar de slacht brengen heb ik op zich geen moeite mee,de manier waarop dit hier beschreven wordt wel.Dat je niet iedereen op de hoogte wilt brengen vind ik nog tot daar aan toe maar de stalhouder hoor je te informeren.
Op vakantie gaan zonder de stalhouder te informeren is ook niet netjes en de reacties over het gestorven dier...misschien verdient het geen schoonheidsprijs,maar we zijn niet allemaal hetzelfde.
Net zoals ik een paar reacties hierboven las...hier is maar 1 kant van het verhaal.

Groetjes,Tinky

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:02

OMG-->PP

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:55

Gatverdamme, je zal die mensen haast zelf naar de slacht brengen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:30

Hier een slotje voor overleg.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:39

Moderatoropmerking:
Aangezien dit geen verhaal uit eerste hand is en de andere partijen zich niet kunnen verdedigen, blijft dit topic gesloten. Enkel verhalen uit eerste hand zijn toegestaan.