gevallen van paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ode

Re: gevallen van paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:58

helemaal met bovenstaande eens!

Angelinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:43

odje schreef:
helemaal met bovenstaande eens!

Vindt k ook!! Knipoog

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 15:04

ken je het ras criollo niet?t zijn geen groene paarden,integendeel.Als je er iets mee kan ist wel buitenrijden omdat ze daar heel koel zijn.Longeren wordt nooit met ze gedaan en hoeven worden doodgewoon daar niet bekapt.Dit zijn dus geen tegenstrijdigheden maar feiten.Ik ben alleen nieuwsgierig hoe mensen hun angsten hebben overwonnen na een val omdat ik momenteel wel erg t gevoel heb dat ik even de enige ben in mijn omgeving.Mij sterkt t om te horen dat t bij andere ook is gebeurt en haal veel uit de opmerkingen van andere mensen.De bedoeling was dus absoluut om er "gewoon"weer op te gaan en inderdaad buiten te rijden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:35

Ik ken het ras criollo wel, maar vind dat geen reden om te zeggen dat ze niet gelongeerd kunnen worden!! Het is net wat CCCCorine zei,
Citaat:
:Je was toch niet serieus van plan om er op een dag spontaan weer op te gaan zitten en zo weer de weg op te rijden? Ik denk dat je juist aan tips als longeren/band opbouwen heel veel hebt. Op die manier kun je een tweede rottige situatie voorkomen en is de kans veel groter dat je in plaats van nog angstiger wordt, juist meer vertrouwen krijgt.

Een manier om er na de val weer op te stappen, is zorgen dat het veilig is. Ik vind het in dit geval niet veilig om er straks zo weer op te stappen, zonder eerst wat grondwerk te doen.

Ijslanders zijn bijvoorbeeld ook echte buitenrijpony's. Daarvan heb ik er ook meerdere onder handen gehad die wel bereden, maar niet gelongeerd waren. Geloof me, binnen tien minuten hadden ze het echt allemaal door hoor! En juist voor jou vertrouwen om er straks weer op te stappen is het van het allergrootste belang dat er wat voorwerk gedaan word.

Dus de beste tip om je vertrouwen terug te krijgen: bouw een band op met je pony, dooor middel van longeren en grondwerk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:29

Ik ken het probleem en 40+.
Je bent niet meer zo soepel als op je 18e en als je dan 2x achter elkaar zo'n doodsmak maar ga je even goed nadenken.

Ik werd steeds van mijn pony afgegooit (stuk op 9x achter elkaar) en hij zal me echt weer vertrouwen moeten geven, ik heb hem nu in training staan omdat hij last had van zijn rug door een val waardoor hij ook bokte.

Hij zal niet voor niets bokken, misschien zit er ook iets vast (kan altijd) maar hij is idd wel jong maar als jij denkt dat aan te kunnen zou ik lekker even een tijdje grondwerk gaan doen voordat je er weer op stap... stukje vertrouwensband kweken en dan komt het best wel goed.
Aangezien je niet kan longeren zou ik dit lekker doen, of erop stappen en dan wel iemand meelopen met een longeerlijn de eerste keer weer zodat als hij uit zijn panty gaat je wel het gevoel heb dat je "vast" zait.

Succes...