Tiger Balm, helpt echt, of arnica (stinkt niet zo). Verder heet bad nemen.
Honeybee
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 16:21
germie schreef:
Verder heet bad nemen.
Mij ontbreekt het hier helaas aan een bad, maar ik ga zo wel effies een uurtje ofzo onder de hete douche staan..
warren
Geplaatst: 22-10-02 17:01
Midalgan is ook goed! En die hete douche is ook een oed idee,daar knap je van op! Sterkte,en hou vol! Er komt heus een moment dat je leuke dingen(rijden?) mag....en dan leer je ook weer. Zijn het leuke mensen? Is het gezellig of alleen beulen?
Cody
Geplaatst: 22-10-02 17:07
Oh niet uitmesten vandaag, dat scheelt Hoewel vegen ook niet alles is Toch is het voor hen misschien ook om te kijken hoeveel doorzettingsvermogen je hebt. Dus even doorbikkelen dan komen de leuke dingen vast ook snel!
Cowgirl
Geplaatst: 22-10-02 17:34
Zonnebank doet wonderen en je wordt er nog bruin van ook..
Ik zou zeker achter een reiskosten vergoeding aangaan, dat is de normaalste zaak van de wereld je moet 2 uur riezen en auto's lopen nu eenmaal niet op water.. Je zit nu nog in je proeftijd dus voor je 'vaste'aanstelling moet je dit gewoon regelen. Daarnaast absoluuut om een andere mestvork vragen. Goed gereedschap voorkomt blessures en werkt ook een stuk sneller. (vraag om een mestvork met lange steel!! werkt super want je hoeft dan niet zo te bukken)
Verder moet je het gewoon even 2 weken afwachten wat andere klussen betreft, je begint net, maar als het over 2 weken nog zo is zou ik het gaan bepraten. Zet Amerika nog maar ff uit je hoofd zorg eerst dat je de bovenstaande dingen in orde hebt. Ik heb ook in de paarden wereld gewerkt en daar werden gouden bergen belooft maar ik heb zelden iets anders gedaan dat mesten.
Maar ik hoop dat je het beter hebt getroffen dan mij.
succes verder.
Honeybee
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 18:45
Cowgirl schreef:
Zonnebank doet wonderen en je wordt er nog bruin van ook..
Laat ik die nou net uitgeleend hebben aan mijn moeder die een behoorlijk eind bij mij vandaan woont.
Tja, wat het werken op een stal betreft ben ik wel het één en ander gewend, aangezien ik in het verleden ongeveer twee jaar bij een hengstenhouderij/stoeterij voor Friese paarden heb gewerkt en ook nog eens ruim een jaar op een wedstrijdstal voor Tuig- en dressuurpaarden. Ik weet wat het werk inhoud, maar alleen maar boxen mesten, opstrooien en vegen is ook niet alles. Daar had ik dan ook vooral andere dingen te doen als het longeren van paarden, rijden van paarden, verzorgen etc. etc. Dan wordt je hier toch wel een beetje simpel van.
Wat betreft het Amerika verhaal.. ik verwacht echt niet daar ooit heen te gaan, al zou het mij wel heel leuk lijken.
Wat betreft de reiskostenvergoeding kan ik me voorstellen dat ze niet alles willen vergoeden, maar ik zal zeker om een tegemoetkoming vragen.
Het zijn verder leuke mensen, al heb je niet veel contacten behalve als je klaar bent met je werk. Ik begin steeds om half negen en mag blij zijn als ik rond één uur eindelijk wat kan drinken en even kan zitten. Maar geloof wel dat het deze dagen extreem druk is, dus zie ik nog wel even hoe dat verder normaal gaat.
chantal1
Geplaatst: 22-10-02 18:50
Mij lijkt het eerlijk gezegd wel ideaal. Van 8.30 tot 13.00 werken, zou ik daarna nog met mijn eigen paarden aan het werk kunnen. Het is natuurlijk wel zo dat je ook in zo'n bedrijf moet groeien, net als in elk ander bedrijf. Het kan niet zo zijn dat je gelijk de eerst dag/ eerste week op paarden mag rijden. Een week om het aan te kijken lijkt mij vrij snel, ik zou het persoonlijk een maand geven. Je lichaam moet ook wennen aan dat werk. Na een tijd heb je waarschijnlijk totaal geen last meer van spierpijn. Straks heb je er misschien wel spijt van als je te snel op geeft?
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 22-10-02 20:01
Daar zit zeker wat in Chantal ! Je lichaam moet echt wennen aan een bepaald soort werk. Waar je nu helemaal kapot van bent, kan straks best weleens (goed ?) te doen zijn. Hoewel zoveel stallen uitmesten/opstrooien natuurlijk geen makkie is
Hopelijk krijg je ook snel wat leukere klusjes te doen, veel succes in elk geval !
joyce B
Geplaatst: 22-10-02 20:28
Hmmm, zwaar werk dus... Als ik een aantal stallen doe of een dag in de tuin werk is mijn rug al "gebroken" Niets voor mij dus, zo'n baantje! Heel veel plezier, en ik hoop dat je het vol houdt en dat het wordt wat je ervan gehoopt had.
Renske_
Geplaatst: 22-10-02 21:11
ik heb zelf ook op verschillende stallen gewerkt, nu gelukkig bij eentje op 200 meter bij me vandaan, maar de eerste 2 weken heb je wel wat spierpijn, maar daarna gaat het supergoed!ik heb zelf een (lichte) whiplash gehad, en was n beetje bang dat ik er opnieuw last van zou krijgen omdat die nog niet zo heel lang over is, maar het blijft goed gaan!
en uit ervaring weet ik dat hoe langer je er bent, hoe leuker de dingen worden die je mag doen! ze willen in t begin ff kijken hoe je bent enz en of je doorzettingsvermogen hebt, maar blijf vohouden en ik dnek dat je dan n geweldige baan hebt!!
weet iemand niet een stal in de buurt van tilburg t/m eindhoven en omgeving die door de week mensen nodig heeft? of een paar dagen per week! werk nu alleen op zaterdag met paarden de rest vd week in n supermarkt...paarden zijn veeeeeeel leuker dan de klanten in de winkel!!!
Maaike
Geplaatst: 22-10-02 21:52
hm San ik weet precies wat je bedoelt. Onwijs zwaar werk, jij doet nu ongeveer wat ik de eerste tijd ook alleen maar deed bij Gerald. Inmiddels heb ik al mogen rijden, en ik longeer ook regelmatig. Aankomend weekend gaat Gerald weg, en dus de vraag of ik vrijdag, zaterdag en zondagmorgen de stal wil doen. Hele verantwoordelijkheid dus maar het geeft wel aan dat Gerald vertrouwen in mij heeft. En das toch ook wel weer gaaf. Het werk went snel genoeg, maar zeker in het begin is het zwaar en moeilijk. Weet nog dat ik best vaak op t punt heb gestaan om ermee te kappen omdat ik elke zaterdag bijna dood thuiskwam. Maar toch doorgaan, voor de paarden *je moet wat he*. Tegenwoordig draai ik mn hand al niet meer op voor die paar stallen die ik moet uitmesten/opstrooien. Ok, t zijn er nu maar 4 maar toch. Eerst waren het er 8 en die moeten ook allemaal picobello in orde zijn. Pfff en jij doet er nog veel meer!! Knap hoor ik hoop echt voor je dat je het volhoudt en dat t is wat je wilt doen. Succes!
Rhys
Geplaatst: 22-10-02 22:32
Hee, heb je net al een pb gestuurd! Maargoed, sie stal is dus echt 4 km bij mij vandaan.....kom nog eens langs zou ik zeggen! (en neem je dan meteen m''n agenda mee? )
Honeybee
Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 17:00
Rieja schreef:
(en neem je dan meteen m''n agenda mee? )
Die ligt nog steeds in mijn auto.. Dus altijd bij de hand..