Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vadalma

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:16

Ik weet het nog heel goed mn ergste val..ik steeg op en was halverwege, kwam het paard ineens omhoog van voren. Hij raakte uit balans en we klapte samen om, het was even zwart en toen ik bijkwam had ik een behoorlijke deuk in mn cap (wat was ik blij dat ik die op had!!!!!!ik rij nu echt noooooit meer zonder) en mn shirt was helemaal gescheurd. Het paars was in paniek geraakt en godzijdank het weiland in gerend in plaats van naar de weg aan het einde van de oprit.
Wat de reden was dat het paard omhoog kwam weet ik nu nog steeds niet, ik reed dit paard voor mijn buren. Het was echt een super fijn paard om te rijden, helaas ging hij na mijn val wel weer terug naar zijn oude baas.
edit: wat ik eraan overhield was alleen een hersenschudding en wat schaafwonden en een klein beetje angst de maanden erna voor het opstijgen......

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:19

Blingh schreef:
Marieke_ schreef:

Ook een manier om ertegen aan te kijken Knipoog
Hoe lang is het inmiddels geleden?

precies een jaar

Oke. Eigenlijk dacht ik dat t korter geleden was. Maar beterschap is nu dus een beetje laat Knipoog

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 10:19

Aranel schreef:
Eigenlijk heb ik 2 x een erge val meegemaakt met saar (de andere 36 keer heb ik me niet echt pijn gedaan Clown )

Eerste keer vloog ik met paard en al over de kop omdat Saar ervandoor ging en daardoor in galop van hand veranderde en verkeerd uitkwam en een rare sprong maakte.

Tweede keer schrok ze buiten van een eend waardoor ik eraf viel... Hierdoor had ik een hersenschudding en moest ik met een ambulance naar t ziekenhuis (gelukkig was het niet erg, alleen maakte ik er zelf een drama van omdat ik geen infuus wou Huilen van het lachen )

Verdrietig

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:20

Toen ik heel klein was viel ik van een manege pony af en bleef mijn ene voet in de stijgbeugel hangen ben toen een paar rondjes meegesleurd Tong uitsteken Ik had verder niks.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:23

De eerste waar ik me nog goed aan kan herinneren, is al heel lang geleden, jaartje of 5. De manegepony waar ik op reed sloeg op hol, kop tussen de benen en bokken. Ik kwam op mijn achterhoofd terecht (knien gewoon op de grond), schoof met mijn hele lichaam door. Blijkbaar hebben ze ook iets horen knakken (waarschijnlijk mijn rug), ik had onwijs veel pijn. Later bleek ook dat ik verschoven ruggenwervels heb, komt waarschijnlijk door die val. Heb in ieder geval een tijd niet meer kunnen rennen of wat dan ook, deed te veel pijn in me ribben.

De andere is 3 weken geleden gebeurd ofzo, we waren aan het buitenrijden op kamp. Opeens gaan we met z'n allen in volle rengalop over een fietspad heen, waarbij je een bocht moest maken. Alleen zag ik opeens een paaltje voor mijn pony opduiken, waardoor ik haar weg moest sturen. Daardoor gleed ze uit en schoven we samen over het fietspad heen. Mijn pony had op dr lip gebeten, bij mij lag mijn elleboog open, op mijn heup zat een wond en een flinke blauwe plek en mijn knie had een schaafwondje. Maar ben desondanks toch nog door blijven rijden Tong uitsteken ...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:23

Achterover geklapt met een jong paard en in een gierput terecht gekomen waar we allebei bijna in verdronken zijn.
Alle materiaal stond klaar om de put te dempen en daar schrok het paard van.....

Waren beide meer dood dan levend toen we eruit gehesen zijn.

Met recht een s h i t verhaal!
Laatst bijgewerkt door Zooist op 29-07-07 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:25

ik heb er een aantal Nagelbijten / Gniffelen

1. Met springpaard op wedstrijd onderuit geklapt in de barrage op gras, we schoven door, toen ik eraf klapte, klapte ik als erste op mijn heup neer.. en dor de nattigheid schoot ik door vol die hindernis is Nagelbijten / Gniffelen
*niks aan overgehouden behalve een bont en blauwe heup die nog een aantal weekjes zeer deed*

2. Tijdens het inrijden van een pony. Beestje kwam omhoog, klapte achterover die omheining over, ik lag er onder.
Hij zat vast tussen de bakomheining en de omheining van de paddock. Ik lag met beide benen eronder.
Ze hebben mij eronderuit moeten trekken (geloof me dat doet echt heel veel zeer als je benen en voeten onder zo'n paard door gesleept worden Knipoog )
Resultaat: 2 zwaar gekneusde enkels, ik kon toen even niet lopen, maar een paar dagen later zat ik weer op het zelfde paard (ik houd niet van opgeven Knipoog ) het ging allemaal goed tot het einde en toen donderde ik er weer af ROFL

3. Tijdens een springwedstrijd, de bodem lag niet goed, paard ging te hard na de hindernis, en in de bocht stapte hij in een kuil en klapte omver, ik klapte er dus ook knoerhard af...

4. ik was op buitenrit, paard sloeg op hol, reed op een boom af, sprong op het laatste moment opzij. Ik klapte met mijn gezicht vol op die boom, klapte achterlangs van het paard af en kwam met mijn elleboog op een boom..
Resultaat: gebroken neus, hele zware hersenschudding, heleboel weken fysiotherapie voor mijn elleboog, mijn kapsel in mijn elleboog zit nu los en kan niet meer vastgemaakt worden...
weekje ziekenhuis, weken last van duizeligheid en nog veel meer.

verder gaat alles super Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:28

OMG Marieke Clown
Ik dacht echt dat die val met je gezicht tegen die boom het ergst was, maar je hebt wel heel veel andere erge dingen gehad zo te lezen Bloos! Tong uitsteken

Mijn ergste val is toen ik van het paard van een vriendin af viel.. Was met losse teugel aan het stappen in de bak. paard schrok, begon te bokken en ik klapte met m'n gezicht op de grond (cap had ik wel op maar vloog halverwege af Verward ) Heel m'n gezicht was open en m'n arm was gekneusd. Nagelbijten / Gniffelen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:28

Ik ben komende december 8 jaar geleden van mijn toenmalige bijrijdpony gevallen onderweg naar de binnenhal van de rijvereniging. Accuut met de ambulance naar het ziekenhuis, eerst naar de IC en later naar de afdeling neurologie.

Ik had een schedelbasisfractuur (schedel dus gebroken) gesprongen trommelvlies rechts, een hersenkneuzing (zwaarder dan een hersenschudding) vocht in mijn hersenen en ik heb 8 dagen in schemer-coma gelegen.

Als ik mijn cap toen niet opgehad had, was ik nu zo dood als maar zijn kan. Gelukkig zag degene bij wie ik voor het huis viel me vallen en kon zij meteen de ambulance bellen en haar dochter naar mij toe sturen.

Al met al heeft dit me ongeveer een half jaar gekost. dik 3 maanden thuis en daarna elke dag met de auto naar school gebracht, omdat mijn ouders me niet alleen naar school durfden te laten gaan met de trein en ik nog niet echt lang tegen veel geluid kon.

Het enige wat ik ervan over gehouden heb is een iets verminderde concentratie en rechts hoor ik ietsje minder. Nu maakt dat laatste niet veel uit, want ik hoor volgens testen nog steeds meer dan de gemiddelde mens.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:30

Ntlie_ schreef:
OMG Marieke Clown
Ik dacht echt dat die val met je gezicht tegen die boom het ergst was, maar je hebt wel heel veel andere erge dingen gehad zo te lezen Bloos! Tong uitsteken

Mijn ergste val is toen ik van het paard van een vriendin af viel.. Was met losse teugel aan het stappen in de bak. paard schrok, begon te bokken en ik klapte met m'n gezicht op de grond (cap had ik wel op maar vloog halverwege af Verward ) Heel m'n gezicht was open en m'n arm was gekneusd. Nagelbijten / Gniffelen

haha ja ROFL
die eerste was bij de Pagter op zo'n instructiekamp, ik stond bij de dressuur en springen 1e, totdat we onderuit gingen Clown
2e was bij de IJslander, reed daar een IJslander in. 3e was bij de Kroo met een springwedstrijd met Caretino, 4e kan je wel raden denk ik zo maar ROFL

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:36

Volgens mij was mijn val van 2 weken terug het ergst.. Haha! Ik ging naar de les en dacht
dat het dressuurles was, kom ik daar aan blijkt dat we gaan springen. Ik met mn dressuurzadel,
ik zeg tegen de instructrice ik heb het verkeerde zadel erop liggen. Ohh dat maakt niet uit
met een dressuurzadel kun je zelfs een cross rijden.. Clown nou daar gingen we dan in het begin ging het
nog goed maar later werden het paard en ik iets te gedreven en mn benen vlogen naar achteren
waardoor ik er voorover vanaf viel. Ik lande op mn zij en het deed behoorlijk pijn. Maar gewoon
weer opgestapt en gesprongen. Een dag later was nog niets te zien maar de dag erna had ik een hele
grote blauwe plek op mn heup en mn onderbeen deed ook nog behoorlijk zeer. En nu 2 weken verder is
de plek bijna weg en heb ik er geen last meer van. Ik heb nog nooit iets gebroken gehad toen ik
viel, en er is ook nog geen paard op me gaan staan dus echt een erge val heb ik nog niet mee
gemaakt gelukkig Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:39

Dat topic laat ik ver uit bereik van mijn moeder ...

Heb 1x mijn bovenarm gebroken na val.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 10:39

Vadalma schreef:
Ik weet het nog heel goed mn ergste val..ik steeg op en was halverwege, kwam het paard ineens omhoog van voren. Hij raakte uit balans en we klapte samen om, het was even zwart en toen ik bijkwam had ik een behoorlijke deuk in mn cap (wat was ik blij dat ik die op had!!!!!!ik rij nu echt noooooit meer zonder) en mn shirt was helemaal gescheurd. Het paars was in paniek geraakt en godzijdank het weiland in gerend in plaats van naar de weg aan het einde van de oprit.
Wat de reden was dat het paard omhoog kwam weet ik nu nog steeds niet, ik reed dit paard voor mijn buren. Het was echt een super fijn paard om te rijden, helaas ging hij na mijn val wel weer terug naar zijn oude baas.
edit: wat ik eraan overhield was alleen een hersenschudding en wat schaafwonden en een klein beetje angst de maanden erna voor het opstijgen......

wooww

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 10:39

Eve_lien schreef:
Dat topic laat ik ver uit bereik van mijn moeder ...

Heb 1x mijn bovenarm gebroken na val.

zo hee

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:39

Nathachou schreef:
De eerste waar ik me nog goed aan kan herinneren, is al heel lang geleden, jaartje of 5. De manegepony waar ik op reed sloeg op hol, kop tussen de benen en bokken. Ik kwam op mijn achterhoofd terecht (knien gewoon op de grond), schoof met mijn hele lichaam door. Blijkbaar hebben ze ook iets horen knakken (waarschijnlijk mijn rug), ik had onwijs veel pijn. Later bleek ook dat ik verschoven ruggenwervels heb, komt waarschijnlijk door die val. Heb in ieder geval een tijd niet meer kunnen rennen of wat dan ook, deed te veel pijn in me ribben.

De andere is 3 weken geleden gebeurd ofzo, we waren aan het buitenrijden op kamp. Opeens gaan we met z'n allen in volle rengalop over een fietspad heen, waarbij je een bocht moest maken. Alleen zag ik opeens een paaltje voor mijn pony opduiken, waardoor ik haar weg moest sturen. Daardoor gleed ze uit en schoven we samen over het fietspad heen. Mijn pony had op dr lip gebeten, bij mij lag mijn elleboog open, op mijn heup zat een wond en een flinke blauwe plek en mijn knie had een schaafwondje. Maar ben desondanks toch nog door blijven rijden Tong uitsteken ...

Goed dat je ben blijven rijden Haha!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:39

_Orlando_ schreef:
Volgens mij was mijn val van 2 weken terug het ergst.. Haha! Ik ging naar de les en dacht
dat het dressuurles was, kom ik daar aan blijkt dat we gaan springen. Ik met mn dressuurzadel,
ik zeg tegen de instructrice ik heb het verkeerde zadel erop liggen. Ohh dat maakt niet uit
met een dressuurzadel kun je zelfs een cross rijden.. Clown nou daar gingen we dan in het begin ging het
nog goed maar later werden het paard en ik iets te gedreven en mn benen vlogen naar achteren
waardoor ik er voorover vanaf viel. Ik lande op mn zij en het deed behoorlijk pijn. Maar gewoon
weer opgestapt en gesprongen. Een dag later was nog niets te zien maar de dag erna had ik een hele
grote blauwe plek op mn heup en mn onderbeen deed ook nog behoorlijk zeer. En nu 2 weken verder is
de plek bijna weg en heb ik er geen last meer van. Ik heb nog nooit iets gebroken gehad toen ik
viel, en er is ook nog geen paard op me gaan staan dus echt een erge val heb ik nog niet mee
gemaakt gelukkig Knipoog

goed dat je weer bent op gestapt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:41

Hmz... Dat is alweer echt jaaaaaaaaaren geleden op de manege. Eraf gebokt worden en op je rug landen waar je nu nog steeds last van heb... Dat was mijn engste val (ik heb nooit meer op dat paard druven stappen, helemal niet toen we een keer samen vielen). Mijn pijnlijkste val was op mijn stuitje. Tijdens het springen op een jonge pony. De regenboog hindernis nam hij van voren wel (met alle felle kleuren) maar terug vond hij opeens eng (zonder felle kleuren). Ben toen op mijn stuitje gevallen waardoor ik weken niet kon bukken omdta ik dan niet meer recht kon komn.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:42

PriscaZ schreef:
Ik ben komende december 8 jaar geleden van mijn toenmalige bijrijdpony gevallen onderweg naar de binnenhal van de rijvereniging. Accuut met de ambulance naar het ziekenhuis, eerst naar de IC en later naar de afdeling neurologie.

Ik had een schedelbasisfractuur (schedel dus gebroken) gesprongen trommelvlies rechts, een hersenkneuzing (zwaarder dan een hersenschudding) vocht in mijn hersenen en ik heb 8 dagen in schemer-coma gelegen.

Als ik mijn cap toen niet opgehad had, was ik nu zo dood als maar zijn kan. Gelukkig zag degene bij wie ik voor het huis viel me vallen en kon zij meteen de ambulance bellen en haar dochter naar mij toe sturen.

Al met al heeft dit me ongeveer een half jaar gekost. dik 3 maanden thuis en daarna elke dag met de auto naar school gebracht, omdat mijn ouders me niet alleen naar school durfden te laten gaan met de trein en ik nog niet echt lang tegen veel geluid kon.

Het enige wat ik ervan over gehouden heb is een iets verminderde concentratie en rechts hoor ik ietsje minder. Nu maakt dat laatste niet veel uit, want ik hoor volgens testen nog steeds meer dan de gemiddelde mens.

woow

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:44

In de 7 jaar dat ik rij ben ik 7x gevallen. Eén keer ben ik tegen de bakrand aan gevallen, maar dat deed niet echt pijn ofzo Nagelbijten / Gniffelen Ik ben wel één keer heel dom gevallen. Pony stopte uit galop, en toen hing ik op dr hals en ik glee dr hééél langzaam af Huilen van het lachen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:46

Tam_ schreef:
In de 7 jaar dat ik rij ben ik 7x gevallen. Eén keer ben ik tegen de bakrand aan gevallen, maar dat deed niet echt pijn ofzo Nagelbijten / Gniffelen Ik ben wel één keer heel dom gevallen. Pony stopte uit galop, en toen hing ik op dr hals en ik glee dr hééél langzaam af Huilen van het lachen

Dat heeft denk ik iedereen wel eens mee gemaakt Ja

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:46

Toen mn arm krak deed. Stond op de middenlijn met mn paard en opeens komt er een paard in volle gallop achterop mn paard. Mijn paard begint te bokken en na een paar keer lag ik er naast en zei mn arm krak. Arm gebroken bij mn elleboog operatie 2 pinnen erin, 3 weken gips en 11 maanden niet rijden

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:47

Marieke_ schreef:
Tam_ schreef:

Dat heeft denk ik iedereen wel eens mee gemaakt Ja

Ja ik denk het ook Ja Het duurde echt 5 minuten voordat ik er naast lag Huilen van het lachen Ik kwam maar niet in het zadel Vork

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:47

Jaartje of 10 geleden. Ik stapte op en het paard begon al te lopen. Toen ik met 1 been in de beugel hing was ie al in galop. Kon er nog opkomen maar geen evenwicht vinden en ben er dus aan de andere kant afgeklapt. Resultaat: pijn in mijn rug waarvan ik kon janken. Halve week mee rondgelopen en ook stage gelopen. Toch maar naar de huisarts en daarna direct naar het ziekenhuis waar bleek dat ik een wervel had gebroken.
6 weken in een brace gelopen, 2 weken zware pijnstillers, half jaar fysiotherapie en daarna bijna een jaar mensendiecktherapie gehad.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:57

1. paard met rugpijn moest ik op rijden (dat wist ik toen niet) moest ik toen ik erop zat al meer naar voren gaan ziten om zijn rug te ontlasten en toen gaf hij 2 bokken toen viel ik voorop het zadel ik kwam terug in het zadel en toen gaf hij nog een bok en toen lag ik, daarna om het af te maken liep hij over mijn heup heen. Huilen Huilen

2. het zelfde paard: ik moest erop rijden en toen was het winter veel plassen in de bak. hij ging toen ik moest aangalloperen bokkend en stijgerend de bak door (dat zat ik uit) Haha! toen gaf hij een hoge bok en maakte een scherpe bocht. toen viel ik recht iin een plas Bloos

ik heb nog wel een paar vallen mee gemaakt allemaal gelukkig niks aan overgehouden Tong uitsteken

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:03

Ik ben ook een paar keer erg vervelend gevallen Tong uitsteken
Ik reed toen ik net begon op een klein a of b ponytje, vond het helemaal geweldig Tong uitsteken
maar ze waren toen bezig met het bouwen van een 2e bak, dus tusse de ene en de andere bak stonden hindernissen, omdat ze nog geen hek hadden. Toen kwam een grotere pony, op de kleine pony af waar ik op zat, en we konden geen kant meer op :p
aan de ene kant was het hek, de andere kant de "grote" pony, en voor ons de hindernissen Tong uitsteken
je raad het dus al, noodstop voor de hindernissen, en ik lag ertussen Tong uitsteken
dat ponytje waar ik op zat, kwam me wel heel lief trooste Haha!

en ik rij nu sinds 7 jaar op een grote d pony, en dat is echt een 1e klas dondersteen Tong uitsteken
de eerste 4 jaar ongeveer lag ik er meer af dan dat ik erop zat :p
maar 1x weet ik nog heel goed!
Er zat een zwaan in de sloot (zo;n 10 meter bij m vandaan ofzo)
en dat vond hij eng!Dus hij rende steeds al een malloot weg, dusde zwaan werd weg gejaagd, maar hij bleef steeds al bokken en springend weg rennen!
Dus toen ben ik er in 1 les 3x af gevallen Tong uitsteken vlak achter elkaar Tong uitsteken
de volgende dag spierpijn joh Tong uitsteken