Hoe willen ze dit gaan betalen......!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 10:10

Ik zie het probleem niet, ze zijn beide 24 jaar en zullen beide wel werken.
Toen ik 24 was had ik al (geruime tijd) m´n eigen aanspanning, dus niet alleen de paarden maar ook de tuigen en de wagens.
Gewoon hard werken en verder zuinig zijn!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:32

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:45

Het gaat alleen maar om veulens he. En die samen op laten groeien is vaak rendabeler dan alleen. Als ze straks volwassen zijn en volpension moeten komen te staan wordt het financieel echter anders.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:28

leeg
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 24-10-02 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:12

Sjeetje zeg, heb jij niets anders waar je je druk over kan maken? De jaloezie druipt hier vanaf.
En hoe kom je erbij dat je voor 3 paarden 3 zadels en 3 hoofdstellen nodig hebt? Je kan ook met 1 goed zadel op 3 paarden rijden hoor!

Hoe hun dat betalen is hun eigen zaak, daar heeft niemand iets mee te maken. Ze kunnen toch ook niet in jouw portemonnee kijken.

Ik vraag me af wat ze ervan zouden zeggen als ze dit hier lazen....

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:08

duidelijk jou zaak niet
ik heb ook net een arabische merrie gekockt, met papieren 4,5 jaar jong
Ik ben ook 17 en ik betaal ook alles zelf en waar haal ik het vandaan werken!! ( maar dat moeten de meesten) Ook rij ik nog wedstrijden en mijn lessen en alles word ook door mijn zelf betaalt.
De mensen van mij stal weten dat ik het zelf betaal en hoe, en tonen bewondering, maar als ze zich er mee zouden bemoeien...........

Oscar
Forumcoördinator

Re: Hoe willen ze dit gaan betalen......!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:53

wodan schreef:
Hoe denken jullie hierover en wat voor advies zou je aan die meiden geven?

Zolang je niets gevraagd wordt, zou ik zeker geen advies geven ! Knipoog
Laat iedereen lekker z'n eigen dingen doen en betalen, dan zijn we al een stuk verder.

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:59

Lekker laten gaan joh, je ziet het vanzelf...

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:03

imker schreef:
Sjeetje zeg, heb jij niets anders waar je je druk over kan maken? De jaloezie druipt hier vanaf.

Rustig!! Ze vraagt zich alleen maar wat af en ze vertelt haar verhaal. En ik kan hier geen jaloezie bekennen hoor! En ze heeft zelf al een heel lief veulentje dus jaloers hoeft ze echt niet te zijn! Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:06

Tja, het is nogal een flink bedrag natuurlijk... Of ze het kunnen kan ik vanaf hier niet zeggen.
Ik zou het nu ook makkelijk aankunnen om 3 paarden te betalen. Alleen niet als deze stal dadelijk wegging en ik dus naar een grote stal oid zou moeten..
Ik vind mezelf dus eerlijk tegen mijn dieren: Ik koop er geen bij.
En wat hun doen is hun zaak. Ik hoop alleen dat de paardjes er niet de dupe van worden.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 20:30

Jeetje wat een fijne reacties lees ik hier weer nadat ik even 2 dagen niet op bokt ben geweest. Haha! . Ben helemaal niet boos moet er eerder om lachen dat de reacties zo fel zijn.
. Ik vroeg het me gewoon af en ik heb er ook al bij gezet dat het niet mijn probleem is,maar je mag het je toch wel afvragen? verder die meiden zijn best aardig ik ga zelf het 3de paard van hun ophalen,maar goed. Ik bemoei me ook nergens mee ze zoeken het zelf maar uit,maar ik vind het nog al een taak je je op je neemt 3 paarden op voeden en werken en prive leven. Zelf zou ik dat niet kunnen,maar blijkbaar zijn er ook hier genoeg mensen die daar tijd genoeg voor hebben.
Hier wil ik het dan ook bij laten.

P.S jaloers ben ik zeker niet ik ben zeer te vreden met wat ik nu heb.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 02:09

Tuurlijk mag je het afvragen en je eigen mening erover vormen, net als de anderen dat hier doen.

Ik zou het me waarschijnlijk ook afvragen, dat doe ik ook wel bij meer dingen (die vreemd lijken in mijn ogen).
Maar ik kan niet in hun portomonnee kijken, daar kan ik dus ook geen oordeel over geven.

Wel dat ik vond dat jonge paarden in de wei horen, samen met leeftijdsgenootjes.
Als ik het goed begrepen heb, zijn ze alledrie 1 jaar en alledrie hengst.
Nou, dan heb je wel een mooi koppel (en daar bedoel ik nog niet eens weidekoppel mee), hihi.

Hoop dat ze genoeg verstand hebben van paarden.

Nu heb je er nog misschien niet zoveel kosten aan, behalve dan de aankoop van paarden, en stal, da, hoefsmid ed.
Het komt wel meteen in drievoud.

Zo ook als de drie straks zadelmak gemaakt worden, maar straks is hopelijk pas over een jaartje of 2.

Volgens mij waren het 3 zeer verschillende paarden, dus heb je waarschijnlijk ook 3 zeer verschillende zadels nodig.
Hoofdstellen zijn wat anders, die passen makkelijker.
Daarbij spullen die je voor ieder paard kan gebruiken en dan nog weer de spullen die je maar voor een paard kan gebruiken (denk aan borstels en dekens ed).

Het ligt er natuurlijk maar precies aan wat ze er mee willen gaan doen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:06

Je hoeft niet in een ander zijn portomonee te kijken, doen ze ook niet bij jou. Ze zullen daar geen behoefte aan hebben en zullen zeer waarschijnlijk je advies ook niet nodig hebben.
Waar een wil is is een weg, als je het samen met werken en een priveleven wilt doen.

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:29

chantal1 schreef:
Waar een wil is is een weg

Nou daar geloof ik toch niet zo in... Ik wil zoveel maar die weg komt er maar niet Haha! Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:36

Ik heb ook een duur paard, nieuw zadel, auto, huurappartement en ander appartement in aanbouw. Ik heb een gat in mijn hand en koop alles wat ik leuk vind! Daar werk ik ook hard genoeg voor. Is het echt aan jou om je zorgen te maken hoe een ander zijn hobby gaat bekostigen?? Bemoei je er niet mee is mijn mening...

easter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:09

Er zijn genoeg mensen die 2 paarden hebben, dus met z'n 2en 3 paarden vin ik niet echt veel.