Indianen verhalen of toch niet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:39

in wat voor wereld leven we???? dat vraag ik me wel 'ns af.
dat is toch vreselijk en bijna niet voor te stellen..........

little

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 00:54

Waar ik bang voor ben is dat bij die "mensen" de overstap tussen een paard mishandelen en een mens mishandelen niet zo groot meer zal zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:29

dit gebeurd puur en alleen maar voor het geld.......

En of het nu handelsstallen zijn of topspringers....
voor geld leer ik een paard zelfs vliegen......vertelde mij vroeger een duitse springruiter eens.....(en was ook nog trots op zijn uitspraak ook.) is later gepakt met het een of ander "hulpmiddel" op paarden beter te laten springen....

Mijn dochter is al kwaad op mij als ik haar pony een mep geef omdat hij mij weer eens gebeten heeft...

En als ik met zulke praktijken paarden moest "trainen" nee, dank je, ga ik wel cavia's fokken

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:06

levi schreef:
en een paard bijna blind sloegen en dan zeggen tegen de eigenaar was een ongelukje

Dit gaat dus over mijn paard Lethal.
Hij stond een weekje in training bij Gerard Hogervorst, omdat ik op vakantie was. Ik kwam dinsdag terug, hij belde mij donderdag op om te vertellen dat lethal een irritatie in zijn oog had. Ok kan gebeuren.

Ik kwam daar op stal en wat zag ik: mijn paard met op zijn linkeroog een supergrote bal, kon zijn linkeroog niet meer open doen en was bang!! Lethal en bang zijn, zijn 2 dingen die nooit samengingen, lethal was een store vent en voor de duivel nog niet bang...Kan je nagaan wat Gerard heeft gedaan...

Na een paar dagen heeft hij ook nog een keer een verkeerde injectie gehad, waardoor hij bijna dood is gegaan. Hij heeft nog heel lang last gehad van zijn borst en zijn oog, en dat is de basis geweest waarvoor ik hem nu verkoop.

Ik heb wel vaker erge dingen over paardenmishandeling gehoord, en geloof het maar, het meest is waar, hoe erg het ook klinkt...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:35

t zijn helaas geen indianen verhalen,er zijn springruiters die dit doen om een paard voorzichtig te maken op de hindrenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:26

Ik schrik hier toch wel van hoor. Vooral als ik het verhaal van Prakkie lees Boos! onvoorstelbaar, en dat noemen zich dus de profs Frusty Huilen .

Ik heb zelf aardig wat kijkjes in de keuken kunnen nemen bij verschillende dressuurstallen en ik kan met de hand op mijn hart vertellen dat ik nog nooit zulke misstanden ben tegengekomen. Vandaar dat ik er aanvankelijk ook niet zo in geloofde. Een kennisje vertelde me ooit: als je al gaat proberen en dingen in te slaan dan kun je er beter mee stoppen. Er is geen 1 paard dat het leuk vind om slaag of straf te krijgen en als hij het na slaag nog niet doet zit het er echt niet in. Daar kan ik me wel in vinden.

yreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 00:10

Ik snap nooit zo goed dat mensen het zien en/of weten en er helemaal niets aan doen en dan later om het hardst roepen dat het allmeaal zo vreselijk zielig is. Ik ben persoonlijk misschien wat agressief ingesteld waneer het om dierenleed gaat, maar ik kom ze heus wel effe vertellen wat ik ervan vind. En wanneer ze zich niets van mij aantrekken dan wel van mijn honkbalknuppel!!!

En das geen grapje of grootdoenerij, want ik ga echt niet toe staan kijken zonder er iets van te zeggen. Kom nou zeg dat laat je je toch niet gebeuren?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:28

Gewoon om misselijk van te worden als ik dit allemaal zo lees!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:56

Van dit soort verhalen draait je maag toch om. Misschien levert een paard een goede prestatie met dit soort 'hulpmiddelen', maar dan alleen voor korte tijd. Op deze manier is een paard binnen korte tijd voor niets meer bruikbaar lijkt mij. Maar ja, een dier is voor sommigen blijkbaar niet meer dan een ding en dingen zijn vervangbaar. Dat kind dat spijkers onder de peesbeschermers deed, is die nou alleen voor die wedstrijd gediskwalificeerd, of voor langere tijd geschorst. Zou wel moeten vind ik. Het probleem is denk ik ook dat veel mensen niet van dit soort praktijken afweten (ik dus ook niet tot nu aan toe) en gewoon bij zo'n handelaar een paard kopen. Waardoor ze dus blijven bestaan en met hun praktijken door kunnen gaan. Tragisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 14:22

Afbeelding
Deze kwam ik tegen bij arnd

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:53

Tjezus wat ziek allemaal.... die arme paarden...

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:56

Ik kqan zulke dingen gewoon niet aanzien..
Ik kan er al helemaal neit tegen als ik iemand op zijn paard zie stappen en dan meteen in galop gaat en dan meteen over een hindernis van 1.50 ( was een hele goede ruiter bij ons op de manege)
en die ruiter bewonderde ik eerst maar nadat ik hem dit zag doen met zijn mooie merrie werd ik zo boos dat als ik langs hem kwam lopen ik mompelde : rotzak
`n keer heeft ie het gehoord en sprak hij me er opaan , toen legde ik het hem boos uit en liep ie met z`n achterlijke verwaande kop weg Frusty

die mooie lieve merrie.... Verdrietig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:02

EEN DING DAMES, WREEDHEID BEGINT WAAR DE KENNIS OPHOUD!!!!!!!!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 04:51

Sjesus dit is zowat een cultuurshock om aan te horen! Man, dacht dat ik een beetje begon te wennen aan het idee dat er meer rottigheid in de wereld gebeurt dan je denkt. Ik kan hier gewoon niet bij, echt niet. Verdorie zeg!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:20

prakkie"]
[quote="levi schreef:
en een paard bijna blind sloegen en dan zeggen tegen de eigenaar was een ongelukje

Dit gaat dus over mijn paard Lethal.
Hij stond een weekje in training bij Gerard Hogervorst, omdat ik op vakantie was. Ik kwam dinsdag terug, hij belde mij donderdag op om te vertellen dat lethal een irritatie in zijn oog had. Ok kan gebeuren.

Ik kwam daar op stal en wat zag ik: mijn paard met op zijn linkeroog een supergrote bal, kon zijn linkeroog niet meer open doen en was bang!! Lethal en bang zijn, zijn 2 dingen die nooit samengingen, lethal was een store vent en voor de duivel nog niet bang...Kan je nagaan wat Gerard heeft gedaan...

Na een paar dagen heeft hij ook nog een keer een verkeerde injectie gehad, waardoor hij bijna dood is gegaan. Hij heeft nog heel lang last gehad van zijn borst en zijn oog, en dat is de basis geweest waarvoor ik hem nu verkoop.

Ik heb wel vaker erge dingen over paardenmishandeling gehoord, en geloof het maar, het meest is waar, hoe erg het ook klinkt...
[/quote]

foto's van het oog van Leathel

Afbeelding

Afbeelding

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:40

Sjesus, mensen kunnen echt ziek zijn en wat Gijsenkim zegt is waar:
wreedheid begint waar de kennis ophoudt.

Op de manege waar ik heb gereden wilden ze een merrie scheren, ze had op dat moment een veulen.
Mooi kan het veulen ook gelijk wennen dacht die vrouw.

Mama scheren, veulen stond te kijken.
Loopt ze met dat ding naar dat veulen en wil het zachtjes tegen zijn hals houden, maar dat veulen vond het doodeng. Wordt ze ineens boos. Verward
Trekt dat veulen op de grond, gaat erop zitten en heeft de hele voorkant geschoren, dat veulen gillen, die merrie door het dolle. Boos!

Ik wist werkelijk niet wat ik zag!!!!!!!!!
Ik was zelf denk ik een jaar of 11 was, ik durfde er niks van te zeggen, maar het is me altijd bijgebleven, ik hoor hem nog gillen. Verdrietig

Dit was ook het moment dat ik mezelf gezworen heb om een paard wat iets eng vind het altijd rustig en zonder stress er aan te laten wennen.
En zie Netty, die liep uiteindelijk zo de trailer in.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 01:00

ik heb op zo'n stal gestaan,echt erg Misselijk !!
die paarden moeten met 1 maand verkoopklaar zijn,of ie t nu aankan of niet.niet gagevelijk??? gewoon met zijn kop tussen zijn knieen binden en zo gewoon een paar dagen laten staan. Misselijk
balkenpaard????bierdopjes onder de bandages!!! Misselijk
voeren????? ja waneer ze een keer wakker worden en waneer ze weer naar huis gaan Misselijk
o,die 3 jarige heeft veel vermogen,hup over de 1.50m heen
Misselijk
die 4 jaarige kan wel door als dressuurpaard,passage piaf,oja,doe er dan ook maar meteen een stang en trens in Misselijk
ik heb het 2 hele maanden uitgehouden op die stal,toen ben ik weer vertrokken,ik kon daar nie zo heel goed tegen.
dit gebeurde dus gewoon echt en ook als je er bij stond,en als je er iets van zei , werd er tegen je gezegt :als je niet aan kan zien,moet je maar de andere kant op kijken.
de dieren bescherming help niets,want die zeiden date niets konden doen,omdat ze water voer en een stal hebben.