Is dit het ware paard voor jou?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:47

Ik weet niet of je wel kunt spreken van "de ware". Als voorbeeld mijn eerste paard, met wie het klikte vanaf het allereerste moment. Ik heb daar 3 jaar lang veel schik mee gehad, maar op een gegeven moment bleek hij niet geschikt voor wat ik wilde en heb ik hem verkocht.

Op dit moment heb ik een paard op stal wat mij heel goed past. Zoals ik er nu voor sta, is deze helemaal geweldig en mag je idd gaan bieden vanaf een miljoen, of liever twee.... want op dit moment ligt het verwezenlijken van mijn ambitie bij dat ene paard. Maar geen idee waar ik over 3 of 5 jaar sta, en wat mijn wensen en vooral, mijn eigen mogelijkheden, dan zijn.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:17

Ik denk dat Ivanka voor mij wel de ware is ja Lachen Ik zocht precies een paard zoals haar. Haar karakter is ook super, heel lief en aanhankelijk, vind ik erg leuk, want ik ben nogal een kroelmuts Haha!
En qua rijden past ze ook goed bij mij, ze wil altijd voor me werken en probeert altijd te doen wat ik van haar vraag. Soms gaat het natuurlijk wat minder, maar dat heb je altijd wel denk ik Knipoog
Dus ja, voor mij is Ivanka echt de ware Lovers

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:44

Nee... vanwege zijn maat hij is mij iets te klein omdat ik straks overstap naar de paarden hij is namelijk 154... en hij is zeg maar niet constant... daarmee bedoel ik de ene keer doet hij alles voor je en de andere keer doet hij of ie niks snapt op concours dan... maar ik moet zeggen dat gaat egt met sprongen vooruit.. Lachen! Het is egt een schat maar hij heeft misschien iets te veel karakter vooral voor de ponysport vind ik.. Gek doen tijdens ereronde's enz ik heb nog nooit met hem een normale rustige ereronde kunnen rijden! hij wordt altijd helemaal knetter van de muziek, applaus etc.. Frusty Dit komt ook wel doordat hij pas laat is gecastreerd zeggen ze... Als het een paard was geweest was het denk ik wel mijn ideeale paard geweest vanwege zijn vele kapiciteiten voor de springsport!!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:05

Ja absoluut.

Mijn eerste eigen pony, de shetlander Nick, is voor mij de ware.
Met Mananzo heb ik een ontzettend goede band, ik zou hem voor geen goud willen missen

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:25

Ik heb het heel lang (nouja, een jaartje Knipoog) aan getwijfeld of ik met Grassie 'door wilde gaan'. Hij was ontzettend lief, maar mij te lui voor het been, en omdat hij nogal kijkerig is en ik soms best ongeduldig lagen we soms flink overhoop.

Maar na een tijdje is er een knop omgegaan oid, volgens mij toen ik bij een andere intructeur op een hele andere manier ben gaan rijden. We gingen elkaar beter gegrijpen, en ik denk dat ik meer 'respect' voor Gras heb gekregen. Want eigenlijk is hij gewoon een pefect paard: betrouwbaar, erg fijn dressuurmatig te rijden, spring zeer makkelijk en bovendien; ontzettend lief Lovers

Ik denk dat Graziano op een bepaalde manier toch wel 'de ware' voor mij is geworden Party!!. Ik wil hem nu iig niet meer kwijt!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:45

Galactica ken ik niet, maar wie weet, misschien zullen we het later heel goed met elkaar kunnen vinden, of niet..
Avalon blijft mijn 'ware'. Het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht. Hij was niet eens braaf, eigenlijk een etter zelfs, maar ik was dol op hem en ik denk dat hij ook wel een beetje dol was op mij Knipoog Als ik Tica kon inruilen voor hem, zou ik het misschien nog doen ook Bloos

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:43

luna en cockie zijn zeeeeeker de ware voor moi!!
ik vertrouw hun,en hun mij
al vanaf het begin klikte het tussen ons en ik heb zomaar t gevoel dat dat noooooit over zal gaan!

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:45

sheila was voor mij de ware...de draver diek nu heb Mano, is dat totaal niet, daarom krijg ik 1 nov een andere pony, nowshera

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:52

qua karakter wel! op stal is hij erg lief maar nu best ondeugend(vroeger mishandeld enz) maar met rijden is het een kreng, dat ben ik ook wel eens!
dan lijken we op elkaar! ik houd van pittige en moeilijke paardjes! maar ze moeten wel eerlijk zijn! dus geen gehap en gemeen bokken!
dressuur gaat ons wat moeilijker af! veel verzet! springen gaat beter! we vormen een hecht team vind ik!
ik weet hoe Tobias is! een ander heeft super veel tijd nodig om uit te vinden hoe mijn pony is! tot nu toe weet niemand dat! mijn vriendin weet veel van mijn beesie en ziet hem vaak, maar ze reed er laatst op......en dat was niet hecht! natuurlijk dat kan ook zowat niet! maar omdat ze denken dat ie qua rijden super moeilijk is(steigeren en super veel verzet) durven ze hem niet aan te pakken! helaas want dat heeft ie wel nodig!
nee ik dnek niet dat dit het ware paard is! aan de ene kant ook wel! omdat ie een apart karakter heeft! nu ik er langer over nadenk, ga ik twijfelen! mijn vorige pony was wel de ware! erg moeilijk te rijden ook met dressuur(volgens mij ben ik echt ANTI dressuur haha) we vormden ook een super hecht team als het om springen ging! ik kan haar absoluut niet missen en kom nog regelmatig langs!
naja ik hecht me snel aan pony's, kan er helaas nix aan doen!

Machie

Berichten: 16022
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 22:14

Ja, vanaf het 1ste moment was het raak! Ik denk dat wij (nual) voor elkaar door het vuur gaan!!!!!!!! En dat moet toch ook? Hij vertrouwt mij, en ik hem. En als hij toch iets eng vind duwt ie zn koppie tegen mij aan.... die lieverd!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 07:40

Youri, is mijn buddy... die blijft er voor altijd in !! met hem kan ik lezen en schrijven.

Met Wjerdo heb ik de eerste paar jaren oorlog gehad. nu gaat het ook steeds beter, maar een band zoals die met Youri is. Zal ik met wjerdo nooit krijgen.

Renske,ja daar kan ik weinig over zeggen, daar rijd ik haar nog te kort voor....

Dennis

Berichten: 31490
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:43

Den is gewoon geweldig! Dat klikt zo goed. Oke, hij haalt af en toe het bloed onder m'n nagels vandaan en dan vervloek ik hem. Maar het is achter af altijd mijn schult(ik te ongeduldig, mopper wat, hij word knorrig en toe het helemaal niet meer, ik helemaal pissig en dan kunnen we link tegen elkaar worden). Maar zomaar weg gaan kan ik dan niet. Ik ga dan wel stallen uitmesten ofzo en dan weer verder en dan gaat het perfect.
Hij is gewoon perfect met maar 1 klein aanmerkingetje. En dat is z'n maat. Als hij 5 tot 10 cm groter geweest had was kon ik net ff wat meer met hem.

Tallie1979
Berichten: 22780
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:53

Ik hoop met Ulbe ook de klik te krijgen die ik bij een paard zoek. Ik doe hem nu pas voor de tweede week, maar ik hoop hem heel lang te blijven doen. Ik denk zeker wel dat hij en ik vriendjes kunnen worden, hij heeft een superlief karakter Lovers Maarja, je weet het nooit zeker he..

Maar, zoals eerder gezegd, ik heb er alle vertrouwen in en zal hem behandelen zoals ik mijn eigen paard ook zou behandelen. Hopelijk groeit er dan wat moois uit.. Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:25

Ik heb dus net een paardje gekocht. Toen ik hem voor het eerst zag, dacht ik; dit is hem. Gelukkig past zijn karakter ook bij mij. Hij kan heel rustig zijn en uren met hem knuffelen, maar op zijn tijd is het ook een behoorlijke hittepetit. Ik heb hem nou een maand, en het is nog altijd afwachten hoe het straks verder gaat verlopen. Ik heb tot nu toe nog onzettend veel plezier met hem, en ik hoop hij ook met mij Lovers

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:21

Met mijn paardje was het liefde op ghet eerst gezicht of ze ook echt de ware is moet nog blijken ik heb haar nog geen week op stal. ik hoop het wel natuurlijk Sigaar

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:36

Radetsky is super gaaf! Alleen kan ik me behoorlijk irriteren aan zijn gedrag als ik buiten rijd. Ik kan alles met hem behalve dat. Hij is af en toe zo koppig en hij kan het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Maar als er iets is met hem sta ik heel hard te janken en ik moet er oko neit aan denken dat ik hem zou moeten verkopen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 00:15

Ik denk dat ik het met Bud ongelooflijk goed getroffen heb. Ik heb hem nu ruim een half jaar, maar heb geen vergelijkingsmateriaal met andere eigen paarden. Ik heb wel bijrijdpaarden gehad, maar das toch altijd anders dan het hebben van een eigen paard. Ik ben toch degeen die de verantwoordelijkheid over hem draag. Als ik er een dag niet ben, staat hij een dag stil, dat soort dingen. Verder klikt het super. Ik ben op bepaalde vlakken erg ongeduldig, en een paard MOET bij mij gehoorzamen, anders volgt er hevige ruzie. Buddy is een paard wat goed luistert, de mens heeeeel hoog heeft staan m.b.t. respect. Verder is hij erg lief, een echte knuffelbeer, en is hij heel cool van karakter. Kijkt nergens van op of om, heerlijk, maar daar staan Quarters en Paints om bekend (je hebt uitzonderingen natuurlijk *LOL*). Hij is natuurlijk nog wel jong, en probeert genoeg, is erg jolig, en luistert niet altijd...maar hij weet waar zijn grenzen liggen, en luistert ook als ik hem op zijn plaats zet. Verder is hij snel onder de indruk wanneer ik hem vertel dat iets niet mag, en wordt niet heet als ik wat drukker ben dan normaal. Je kan lekker aan hem zitten overal, je kan hem een poot uitdraaien en hij vindt het nog goed Lovers
Dus eigenlijk is dit het paard voor mij. Mijn eerste paard en meteen raak Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 00:58

Pablo is gewoon echt mijn paard. Ik ken hem al vanaf dat hij een half uur oud was dus dat schept ook wel een band. En hij is mijn 1e eigen paard, helemaal alleen van mij!
En Pablo's moeder was van mijn moeder en mij en die mis ik soms best wel en dan is Pablo nog mijn levende band met haar en dan en ik ben trots op wat die pony voor een prachtzoon op de wereld heeft gezet!
Ik vind het heerlijk hoe vertrouwd mijn band is met Pablo, als ik mijn ogen dicht doe, kan ik me zo voorstellen hoe hij kijkt als ik bij de wei langskom of als ik op stal kom of met het zadel kom of zijn deken omdoe. Dat hij af en te ontzettend eigenwijs kan zijn en enge dingen doet neem ik dan maar voor lief.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:00

In zekere zin zijn Toon en Kaminka de "Ware paarden" voor mij. Toon was ooit liefde op het eerste gezicht en bij Kaminka is dat door de jaren heen gegroeid.

Ik ben echt stapeldol op mijn twee paarden en ze gaan dan ook nog voor geen miljoen weg, maar om eerlijk te zijn, zou ik ze nu niet meer kopen.

Ben namelijk aardig tegen mijn eigen tekortkomingen aangelopen bij deze twee totaal verreden paarden.

Als ik nu een ander paard zou gaan kopen, dan wil ik toch een wat kleiner dier en eentje die heel graag werkt. Laat ik nou zo stom geweest zijn om zo'n type eens verkocht te hebben... tja, als ik toen wist wat ik nu weet.... maar ja, zo blijft het!

thijske
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: vlakbij rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:27

hoi,van af het moment dat ik hem zag klikte het,met rijden ook maar ik heb een dochter van 9 en daar kliert hij zo bij dat ik nu merk dat ik hem anders bekijk.En ik moeite moet doen om m'n schouders eronder te zetten om het voor m'n dochter ook nog plezierig te laten zijn.
Heel jammer het gevoel zakt een beetje voor hem weg!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:20

met een pony op de mange klikt het ook meteen als ik nu ook een wedstrijd met hem rijdt doet ie niks en het is heel anders geweest de laaste wedstrijd kon ik gewoon trots op hem zijn
mij een andre meisje liep die helemaal niet geweldig ze werg gediscalificeerd

het is fijn als het klikt tussen je pony en jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:53

bobby schreef:
met een pony op de mange klikt het ook meteen

Dat heb ik ooit ook gehad! Toen was ik 7 of 8 en ze hadden een supergaaf manegepaard. Als ik op hem reed voelde ik gewoon instinctief wat hij ging doen. Volgens mij was ik een soort van verliefd op dat paard. Als hij moeilijk deed in het bos wist ik dat dat niet tegen mij was maar gewoon omdat hij die bomostronk echt best eng vond.
Het paard was niet zo geschikt als manegepaard en snel verkocht en wat had ik daar verdriet van. Maar 2 keer heb ik op Samba gereden maar dat gevoel van 2-eenheid vergeet ik nooit!
Afbeelding

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:03

Met Isolda heeft het de eerste jaren niet geklikt en was ze zeker niet de ware voor mij. Ze is bij ons geboren, opgegroeid, ingereden etc. Maar ze was vaak zo'n draak dat ik de eerste twee jaar dat ik met haar reed regelmatig een oorlog aan het voeren was.
Ik heb op sommige momenten wanhopig gehuild dat ze weg moest.

Maar na zo'n verschrikkelijke bui zette ik toch door. Dacht aan de momenten dat het WEL goed ging.
Nu is ze de ware draak voor mij. Lovers

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:17

Ik denk niet dat Saba en Fun de ware voor mij zijn. Saba zou het kunnen zijn, maar ik begrijp ze allebei nog te weinig. Dat komt misschien nog wel. Ik moet ook wel zeggen, ik ben me er wel erg bewust zijn dat ik niet altijd op ze zal blijven rijden, dus ik zie deze paarden ook anders. Meer als een soort leerschool, als een soort overstap op een eigen paard later (al weet ik zeker dat als ik daar straks wegga, dat tranen met tuiten huilen wordt...)
Chester, mijn voormalige bijrijdpaard, was heel speciaal voor me. Ik heb hele goede herinneringen aan die tijd. Mahruss was ook wel bijzonder, maar anders. Ik herinner me ook nog een manegepaard, Zaro. Ik ging regelmatig voor zijn stand op de stang zitten, dan legde hij zijn hoofd in mijn schoot en zaten we daar zo met z´n tweeen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30673
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:25

Met Taran ben ik begonnen, toen ik zelf nog maar een jaartje reed. Hij was een jaarling. Dus deed er weinig mee. Toen hij 3 was ben ik hem gaan inrijden wat niet altijd even makkelijk was. Maar nu hij 6 jaar is, vertrouwen wij elkaar heel goed. We hebben een echte band en ik zou hem echt niet snel kwijt willen.
Verder heb ik met 1 verzorgpony van mij een hele goede band. Ik poetste haar eerst alleen maar. Later ging ik haar rijden en dat ging steeds beter. Ze kan nooit hard werken, maar we hadden het wel naar ons zin. Ze is chronisch kortademig. En nu rijd ik ook niet omdat te zwaar is, ze loopt met een veulen, maar ik kan alles met haar, terwijl ze verschrikkelijk heet is.