Wat nu???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:26

Niet meteen door de bomen het bos niet meer zien!
Komt vast allemaal goed, natuurlijk zal er wat meer geregeld moeten worden dan eerst, maar overal is een mouw aan te passen toch?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 13:28

Ja er overvalt je nu ineens zoveel Lachen Is wel goed als ik goed de tijd neem om na te denken..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:50

Jeetje, moeilijk zeg!

Heel stom, maar dit is iets waar ik me ook al 'druk' om kan maken. Doemgedachtes als 'minder werken = minder geld + duur kind = paard(en) verkopen. Ben heerlijk vrijgezel, maar wil ooit later -als ik groot ben- wel kids Clown

Maar goed, ik denk dat je inderdaad niet te overhaast beslissingen moet maken. Kijk het gewoon nog even aan en zolang het gaat, gaat het. Dan kun je tegen die tijd altijd nog zien wat je gaat doen. En een paard wordt er niet minder van om het wat rustiger te hebben Lachen

In elk geval succes met je beslissing!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:35

Allereerst nogmaals gefeliciteerd!

Maar jeetje Charlotte, wat lastig!

Je bent zo blij met Whoopy, het zou gewoon zonde zijn om hem te verkopen..
Maar aan de andere kant, de zaak eist natuurlijk ook veel tijd, dan vriendlief en kleintje natuurlijk straks ook, én dan nog de paarden.
Een 4-jarig eist veel tijd op, zeker omdat je er in eerste instantie mee wilde gaan starten.

Het is een beslissing die je uiteindelijk toch zelf zult moeten maken, ook al is het geen gemakkelijke.
Heel veel succes, enne.. vergeet niet te genieten. Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 01:22

Als je je paard niet wilt verkopen zou ik toch een bijrijder nemen tot je in ieder geval zelf weer kunt rijden.

Ik zou wel willen, maar ik weet niet waar je paard staat en ook niet of je mij goed genoeg zou vinden rijden (maar gezien dat de bijrijders die jij zou willen je zou moeten betalen zal dat wel niet... Knipoog )

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:36

Moeilijk, moeilijk.

Maar eerst; gefeliciteerd! Party!!

Je moet eerlijk tegenover jezelf, maar ook tegenover je paard zijn. Ik krijg een beetje het idee dat je het niet ziet zitten om 2 paarden te rijden en verzorgen, naast je baby en je eigen bedrijf. En is het wel haalbaar? Tuurlijk, waar een wil is, is een weg. Maar je wilt ook genoeg tijd aan alles besteden. Is je paard er gebaat mee dat jij je loopt te haasten, even snel rijden en dan weer naar huis? En je baby? Daar wil je ook genoeg tijd aan besteden, maar als je elke dag 2 paarden moet doen, wordt dat toch iets moeilijker.
Het is heel moeilijk, maar ik zou persoonlijk overwegen om je nieuwste paard te verkopen. Over een half jaar ziet je leven er zo anders uit, het zou zonde zijn van een goed paard. En dan kan je altijd over een jaartje of 2 beslissen een nieuwe topper te kopen - waar je dan alle tijd in kunt stoppen.

Luister naar je gevoel, misschien is een bijrijder de ideale optie voor jou, maar misschien ook niet, en je paard wordt bij een ander net zo gelukkig als bij jou, als is het misschien moeilijk voor te stellen. Lachen

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:55

Charlotte, je hebt zo'n lange zoektocht gehad naar Whoop, en toen eindelijk had je hem gevonden!
Je bent zo blij met je mannetje en zo trots op hem, ik zou niet willen weten wat er met ons Charlotje gaat gebeuren als de Whoopster straks weg moet, denk dat je dan heel ongelukkig wordt. Bloos
Er zijn vast genoeg bijrijders die een beetje op niveau kunnen rijden en die je graag helpen zonder ervoor betaald te worden. Haha!
Ik vind het zo jammer dat ik te ver weg woon, anders had ik je van harte met wat dan ook geholpen!
Enne, geniet van het kleintje hè! Haha!

Forget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:56

Allereerst van harte gefeliciteerd!!

Een zwangerschap is bijzonder en de geboorte van jullie kind is helemaal bijzonder, maar om je paard te verkopen?

Zoals ik het begrijp is het een zeer leuk paard voor toekomst om in de sport verder te komen. Als dit het paard is wat je altijd gezocht hebt, zal ik het paardje niet weg doen. Het jonge dier kan gerust nog wel een jaartje weinig doen (is ook beter voor de spieropbouw e.d.). Het zal moeilijk zijn om alles te plannen ivm je paarden en je bedrijf, maar niets is onmogelijk! Je vriend studeerd nog, dus hij heeft waarschijnlijk meer tijd dan iemand die full-time werkt. Wat belangrijk is dat je veel mensen om je heen hebt die je kunt vragen voor oppas, houdt er wel rekening mee dat er moedergevoelens in je naar boven komen die je nu nog niet kent (herkenbaar Bloos ). Wij hebben ook een eigen bedrijf waar veel tijd in gaat zitten en dan is het soms moeilijk te combineren. Vooral als je heel fanatiek wilt gaan rijden. Maar waar een wil is een weg. Denk eerst nog maar goed na, voordat je een besluit neemt. De wereld houdt niet op als je kinderen krijgt, maar ze kosten wel veel tijd. Onthoudt één ding héél goed, dat paardrijden niet leeftijd gebonden is, maar het opgroeien van je kind beleef je maar een keer!!!! Zelf heb ik gekozen om de lat niet te hoog te leggen met rijden en dat ik naar enkele jaren (als mijn gezinnetje compleet is) echt een heel leuk paardje zal aanschaffen voor de sport.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 09:57

Bedankt voor alle reacties, ik heb inderdaad het idee dat ik dat allemaal niet ga redden, een eigen bedrijf vergt al zo ontzettend veel tijd, en straks dan naast het huishouden etc ook nog eens een kleintje, ik denk dat t echt teveel voor mij gaat worden...

Ik heb inderdaad ook het idee dat het mijn paard niet ten goede komt als ik alsmar uitgeput of opgehaast naar stal kom en het huphup moet. Verder is het een super fijn paard, en ik gun hem de cariere en iemand die veel tijd een aandacht aan hem kan besteden wat hij zo heerlijk vind.

Naar mijn idee heb ik met een bijrijder het probleem nog biet opgelost omdat mijn tijdbesteding hetzelfde zou blijven en ik ben niet van plan om mijn paard te delen voor jaren achtereen...

Áls ik hem verkoop dan zorg ik er wel voor dat hij het beste baasje van nederland krijgt, dus daar zal ik mij dan geen zorgen over hoeven te maken.

Ik moet gewoon zaken eerlijk overwegen, mijzelf en mijn tijd niet overschatten en het belang van mijn paard niet onderschatten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:59

Maar je praat nu net alsof je helemaal alleen op de wereld staat met je bedrijfje, je paardje en je kindje. Maar je vent is er toch ook nog Haha!
Als jij gaat paardrijden kan die kleine toch bij papa blijven? Je doet het wel samen he, en zijn ouders kunnen misschien ook wel ooit oppassen?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:01

Hey meis

van harte gefeliciteerd...
Hier nog een lotgenoot....

Ik ben ook onverwachts ongepland zwanger maar het is net als bij jou hartstikke welkom....
Ik heb dan geen eigenbedrijf maar bij mij vliegen ook de gedachten van hoe alles moet en hoe alles gaat door mijn hoofd..
Ik woon al bijna 5 jaar samen met mijn vriend dus dat zit allemaal wel goed...
Maar idd de rest van de dingen daar blijf je over nadenken ha...

Als je wil praten ofzo over dingen?Pb me maar...
Hoeveel weken ben je nu?
Ik ben op dit moment 18 weken.....
En ben op 19 december uitgerekend

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:02

Whoopy is geen type dat weinig of minder kan werken, hij heeft consequentie nodig in het werk. Het is niet een 4 jarige zoals mijn andere is geweest, hij loopt over van de energie en hij moet echt aan het werk gehouden worden. Het is niet zo dat ik hem een jaartje op het land kan gooien.

Mijn pony hou ik zo wie zo dus ik kan gewoon blijven rijden, maar ik kan het werk met mijn jonge paard niet terugschroeven, dat is gewoon niets voor hem...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:08

Ik weet nog niet hoeveel weken ik ben, ik heb 8 augustus mijn eerste echo. Vind het echt spannend, ik paste nu al niet meer in mijn rijbroeken!!!

Ik denk dat het voor mensen zonder eigen bedrijf misschien ook een beetje moeilijk in te schatten is wat je in de zaak steekt aan tijd en energie. Ik kon het mij zelf ook nooit zo goed voorstellen, totdat ik zelf in de situatie zat. Je loopt niet om 6 uur de deur uit bij je baas, tot maandag! Je bent 24/7 mee bezig. Ik vind het zalig, ben er ook erg blij mee dat ik de eigen zaak heb. Bij mijn vorige werkgever was ik nu waarschijnlijk eruit gebonjourd en de kleine kan lekker met mij mee naar de zaak, is allemaal geen probleem. Mijn grote overweging is, is er wel genoeg tijd en energie voor over om naast de dagelijkse werkzaamheden in mijn bedrijf, mijn kleintje en het huishouden ook nog 2 paarden de aandacht te geven die ze verdienen. En als ik nu eerlijk ben, zie ik dat niet gebeuren.

Misschien dat ik het allemaal nog niet zo duidelijk zie, mijn zwangerschap begint ook pas net een beetje tot mij door te dringen, ik zal er ook ruim de tijd voor nemen om een beslissing te nemen, maar ik wil dat het welzijn van mijn paard minstens net zo zwaar telt als dat van mij.

Forget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:18

Het zal natuurlijk heel erg jammer zijn om je paardje te verkopen, maar zoals je zelf aangeeft zie je het niet zitten. Je moet zeker zakelijk blijven, want het bedrijfje gaat voor ivm het financiele plaatje. Je voelt je ook schuldig tov het paard, dus probeer een goed baasje te vinden.

Zakelijk gezien weet ik precies hoe het voelt. Ik doe het samen met mijn man, maar je bent idd 24/7 met het bedrijf bezig. Ook als er onverwachts iets gebeurt etc. etc.. Ik dacht dat ik ook alles door kon doen, dus mooi niet. Je hebt natuurlijk wel een vriend zoals iemand al aan gaf, maar deze heeft natuurlijk ook recht op zijn eigen dingen. Het zou natuurlijk te zot zijn dat hij naast zijn studie enkel alleen moet oppassen en huishouden moet doen, om dat jij wilt paardrijden. Je moet samen regelen en hij zou natuurlijk echt wel oppassen, maar er zijn meer dingen dan alleen paardrijden, zoals verjaardagen, feestjes etc etc

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:20

Nee bij mij duurde het ok even voor het ook echt ot me doordrong en soms denk ik dat dat nog niet helemaal het geval is..

Ik kan me jouw situatie idd niet indenken
Ik werk op dit moment 20 uur per week op een manege.....

Ik denk idd dat het behoorlijk goed plannen en zo wordt wil je de 2 paarden naast je eigen zaak en de kleine blijven doen...

wel spannend zeg je eerste echo......
dan zie je hem/haar ook voor de eerste keer..
Pas je echt al niet meer in je rijbroeken?
Ik nog steeds gelukkig wel

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:33

Forget schreef:
Het zal natuurlijk heel erg jammer zijn om je paardje te verkopen, maar zoals je zelf aangeeft zie je het niet zitten. Je moet zeker zakelijk blijven, want het bedrijfje gaat voor ivm het financiele plaatje. Je voelt je ook schuldig tov het paard, dus probeer een goed baasje te vinden.

Zakelijk gezien weet ik precies hoe het voelt. Ik doe het samen met mijn man, maar je bent idd 24/7 met het bedrijf bezig. Ook als er onverwachts iets gebeurt etc. etc.. Ik dacht dat ik ook alles door kon doen, dus mooi niet. Je hebt natuurlijk wel een vriend zoals iemand al aan gaf, maar deze heeft natuurlijk ook recht op zijn eigen dingen. Het zou natuurlijk te zot zijn dat hij naast zijn studie enkel alleen moet oppassen en huishouden moet doen, om dat jij wilt paardrijden. Je moet samen regelen en hij zou natuurlijk echt wel oppassen, maar er zijn meer dingen dan alleen paardrijden, zoals verjaardagen, feestjes etc etc

Ja helemaal mee ens, mijn vriend heeft ook zijn hobby's en hij wilt ook graag zijn dingetjes blijven doen, ik denk dat het ook heel belangrijk is om allebei iets te hebben dat van jezelf is in de week en wara je even alles los kan laten. Voor mij de paarden, voor hem de sportschool Lachen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:34

Nee ik kan mijn knoopjes niet meer dicht doen, ja met veel oijn en moeite, maar het drukt dan veel te erg. Ik ben van mijzelf vrij smal en tenger, heb gehoord dat je lichaam dan ook snel extra gata aanzetten voor de kleine.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:35

ja idd dat klopt
dan heb je veel sneller een buikje........
niet dat dat erg is...Het is voor een goed doel ha.....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:36

Ja daarom ik vind het allemaal niet erg, ben ook erg futloos geweest en misselijK!! Mara ik vind het allemaal heerlijk, inderdaad het is voor een goed doel!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:37

Natuurlijk moet je vriend ook zijn eigen dingen kunnen doen, dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar ik bedoel maar dat je het nu alleen over jezelf hebt, alsof je zelf alles moet opvangen enzo, maar dat is toch helemaal niet zo?
Hij zorgt ook voor de baby neem ik aan. Net als dat jij zult oppassen wanneer hij naar de sportschool gaat (neem aan dat hij de kleine niet altijd zal meenemen), geldt dat andersom ook

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:37

ja dat futloos herken ik

misselijk ben ik niet geweest gelukkig........

Rijd je op dit moment wel nog gewoon je paarden?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:44

Even over de paarden; alle bijrijders die je kent moeten betaald worden?
Ik ken genoeg mensen 50 per maand of meer betalen om een pony te mogen verzorgen en er af en toe op te rijden. Kom op, er zal vast wel een 'goed' iemand te vinden zijn, misschien is het even zoeken maar ze zijn er wel Knipoog Dan zeg/zet je (bijv. in een advertentie) erbij dat het ivm zwangerschap maar voor een paar maanden is. Lachen
Misschien voor je zaak ook wat mensen zoeken die tijdelijk wat werk willen?

Het komt vast goed hoor. Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 11:13

Ik heb meiden in de winkel, maar ik ben wat hier betreft echt een soort van workahaolic ofzo, als de zaak open is, wil ik er zijn hihi

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:16

LCharlotte schreef:
Ik heb meiden in de winkel, maar ik ben wat hier betreft echt een soort van workahaolic ofzo, als de zaak open is, wil ik er zijn hihi

Dan regel je een ligstoel en een computer/tv en ga je de rijke bazin spelen Haha!
Haha nee hoor, maar je kan toch niet dag en nacht in je winkel zijn? Lachen
En als je bevalt?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 11:24

Ja dan móét ik wel thuis zijn, dat gaat echt moeilijk worden Lachen