Desiree schreef:Die belgische paardenmarkten schijnen wel erg te zijn. Maar hier in nederland moet je neit met magere paarden aankomen, dan kun je op zo'n markt commentaar verwachten hoor!
Da's heel goed mogelijk, ik ben dus één keer op de paardenmarkt in Anderlecht geweest, wat ik daar heb gezien heeft me echt maanden lang nachtmerries gegeven. Ik was toen iets van 14-15 jaar ... dieren met vreselijke open wonden, slaan op de dieren (en niet tikken hoor, MEPPEN) - sjorren aan hoofdstellen en meesleuren, schoppen in de buik, hengsten en merrie's naast mekaar gebonden, zonder drinken ... veulens gewoon superkort gebonden - paardje gezien met gapende wonde aan 'r kaak, de pus liep er in beekjes uit. Echt onnoemelijk ... we waren met vrienden mee, en die wilden er een paardje kopen - toen ging die handelaar zo meppen om te laten zien hoeveel "pit" het diertje wel niet had ... we zijn toen gewoon allemaal weggegaan - zag er extreem zielig uit, en het dier kromp compleet ineen van de pijn ... t'ja ... ik had wat anders verwacht van een fijne dag ... Er is trouwens een proces van gekomen in België ook er waren foto's van mishandelingen, en er zit een site op het internet erover ook van GAIA. Ik hoop echt dat dit ooit kan verboden worden zo'n toestanden - als die dieren voor de slacht zijn, dan is het niet nodig ze nog 's goed te mishandelen en te laten afzien ook ... Nog over de wandelende skelleten gezwegen.
Voor er nu commentaar komt van waarom heb je niet dit paard gekocht en zo ... ik had twee paarden dan, en het waren vrienden die een paardje wilden "redden" - ze waren echter zo onder de indruk van de verkoopstechniek dat ze het niet konden aanzien ... en ik was een kind zelf - wat heeft die te piepen hé? Niets dus!