cappie op het koppie en dan kan ouw niks gebeure?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: cappie op het koppie en dan kan ouw niks gebeure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:49

beantsje schreef:
inowa schreef:
ik heb hem ook altijd op maar als je valt helpt het niet tegen altijd hoor...
een tijdje terug had ik gewoon mijn cap op en ben ik van een pony gebokt....ik ben toen met mijn hoofd op de grond gesmakt...heb heel even buiten kennis gelegen....niet bewusteloos maar echt gewoon niet weten waar je bent en wat je aan het doen bent of was...
naar de dokter geweest en bleek toch wel een zware hersenschudding te hebben...moest een week in bed blijven...

Die cap heeft zijn werk dus wel gedaan! Ik hoop dat je de cap bij de vuilnis hebt gedaan en een nieuwe hebt gekocht? Anders kan je inderdaad net zo goed zonder rijden.

ik heb idd een nieuwe cap gekocht...een mooiere en betere

fjordenmeiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:05

Toen ik pas begon met rijden moest ik nog even wennen aan die zwarte bult op mijn kop maar nu ben ik er wel aan gewend. Ik draag er zowieso een om mijn hoofd te beschermen en op mijn manege is het ook verplicht. De eigenaresse heeft een kinderen die daar werken. (het is een familibedrijf) En die rijden soms zonder cap. De laatste tijd wat meer.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:30

Ja ik zie ook veel mensen zonder cap. Begrijp het ook niet echt, maar goed, blijft eigen keus...maar veilig is anders Knipoog

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 16:17

Ilzjuh schreef:
udine5 schreef:
En wist ook iedereen dat als je een keer goed gestuiterd bent met je cap dat je dan een nieuwe moet kopen dan is namelijk de veiligheid ervan af.

Ja .
Dat is nu voor mij dé reden om een nieuwe, leukere, modieuzere cap aan te schaffen (ahum, vragen aan m'n ouders Vork ).
"Maaaammm, ik ben toch laatst gevallen heh, jaa, even over m'n cap Schijnheilig ".

Haha! .

haha succes Haha!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:41

Ik rij thuis eigenlijk nooit met cap.. Alleen als ik op een nieuwe/ jonge pony zit.. Dan weet je nooit wat ze doen.. Maar voor de rest eigenlijk niet.. Ik vind een cap niet onprettig ofzo, maar vind zonder toch fijner Knipoog
Als ik het bos in ga oid doe ik wel altijd mn cap op!

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:11

Ik rijd ALTIJD met cap en ik snap ook eigenlijk niet hoe je zonder cap durft te rijden. Knipoog
Je hoeft maar een keer lelijk te vallen en dan...
Ik draag wel lekker een cap en de rest moet het zelf weten. Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:26

Misschien al het 100ste topic hierover maar oh zo belangrijk Ja

Ja, ik draag nu altijd een cap.
Nee, dat is niet zo geweest altijd
Van mijn 15e tot mijn 33e reed ik zonder cap
Ja, dat ging bijna altijd goed
Ja, ik ben toen een keer hard gevallen, op mn kop
Nee, dat ging niet goed
Nee, dat komt nooit meer goed

Ik heb ten gevolge van die val een hersenbloeding gehad, en omdat ik zo nodig de stoere Allmighty wilde uithangen, heb ik nu een permanente hersenbeschadiging... Goed, geen dramatisch iets, maar het IS er wel Ja

Dus Ja, ik vind een cap dragen belangrijk
Ja, ik realiseer me dat niet iedereen dat doet
Ja, dat vind ik stom
Nee, ik ga hier niet over prediken Haha!

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:30

weet je wat ik niet snap?Dat ruiters in het Z en grand prix e.d. alleen zo n hoedje op hebben.Alsof er met die afgetrainde paarden niets kan gebeuren?Je zag t toen salinero dr vandoor ging, wat als je daar afvalt?Oke tis geen charming gezicht, maar wel veiliger.Ik probeer ook zo vak mogelijk een cap te dragen, zowiezo als ik naar buiten ga, maar ben ook wel eens zo eigenwijs om het niet te doen.... stoute ik.... Clown

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:37

Ik reed altijd met cap. Totdat mijn Casco zo oud en versleten raakte dat ik hem steeds vaker afliet. Mijn haar kwam op onverklaarbare wijze tussen het klittenband en de verstelknop werkte niet goed meer, waardoor hij me te ruim zat. Nu heb ik een nieuwe en ik vind hem zó mooi dat ik niet eens mee zonder wíl rijden Knipoog

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:40

Ik rijd thuis tijdens het dressuren zonder cap op Bo. Tijdens springen, bos etc. wel altijd met.
En wanneer ik op een ander onbekend paard stap, zet ik ook altijd een cap op.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:44

ik vind dat het ieders eigen keuze is. ik rijd afwisselend wel of niet met cap. het ligt eraan welk paard ik rijd. ik vind het wel belangrijk dat je je paard vertrouwd. en ik weet, tuurlijk kan er nog iets fout gaan als het paard schrikt ofzo, maar dan is het eigen risico vind ik.

en ik haat die reacties op foto's: Waarom rijd jij zonder cap??
boeje, hebben jullie toch geen last van. het zijn eige keuzes en je doet er niemand kwaad mee, alleen jezelf

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:46

nicci88 schreef:
ik vind dat het ieders eigen keuze is. ik rijd afwisselend wel of niet met cap. het ligt eraan welk paard ik rijd. ik vind het wel belangrijk dat je je paard vertrouwd. en ik weet, tuurlijk kan er nog iets fout gaan als het paard schrikt ofzo, maar dan is het eigen risico vind ik.

en ik haat die reacties op foto's: Waarom rijd jij zonder cap??
boeje, hebben jullie toch geen last van. het zijn eige keuzes en je doet er niemand kwaad mee, alleen jezelf

Dat klopt... maar ik betrap me er op dat ik toch steeds vaker denk: Doe nou gvd die CAP op! je doet jezelf er ernstig tekort mee...

Maar goed, het is idd jouw hoofd en als jij net als ik het risico wilt lopen om een hersenbeschadiging te krijgen, is dat jouw goed recht Lachen Daar kan ik toch niks aan veranderen en WIl ik niet eens, verstand komt met de jaren of door een ongeluk (helaas)

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:49

Ik draag zelf ook altijd een cap, is ook de afspraak die ik met m'n ouders heb gemaakt toen ik begon met paardrijden: zien ze me 1x zonder cap, mag ik nooit meer rijden. En vind het zelf ook een stuk veiliger, soms hoor je van die nare verhalen... Ben het idd met de TS eens, je hebt maar 1 hoofd en daar moet je zuinig op zijn Knipoog Paardrijden staat immers in de top 10 (??) van gevaarlijkste sporten.
Toch snap ik ook wel waarom sommige geen cap willen dragen. Ik heb pas geleden ook weer gezondigd, ik had geen cap bij en ging eventjes een paard rondjes rijden op de pony van m'n buurmeisje. Het is echt heerlijk, zo met die wind door je haar, geen drukkend ding op je kop, lekker luchtig. Maarja, als ik er aan terug denk: als ik was gevallen, had ik misschien wel een hersenschudding kunnen krijgen, en had ik zeker de rest van de zomervakantie de paarden gedag kunnen zeggen. Dan had ik mezelf echt stom gevonden. Gelukkig is die pony wel heel braaf, maar toch. Ookal vind ik het af en toe nog zo lekker om zonder cap op een paard te zitten, liever een bezweet hoofd dan een beschadigd hoofd Lachen

edit; Heb trouwens pas geleden een nieuwe cap van bijna 100 euro gekocht, dus beetje zonde als ik er dan niets mee doe Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:09

Verplicht maken dat ding! (was het maar waar)..
Hoe groot is de moeite nou zo'n ding op je kop te zetten, en moet je kijken wat het je opleverd in sommige gevallen je leven. Ze zijn tegenwoordig zo ligt en lucht doorlatend.. vooral als je een iets duurdere koopt.. en als je toch nooit valt hoef je de aanschaf maar een keertje te doen Knipoog
Ben net zo blij met een eierdop op mijn kop.. met de bijnaam calimera Verdrietig

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:05

Ik draag er ook altijd een, je moet ook een cap kopen die fijn zit, dan is er geen reden om 'm af te laten. Tenminste, de enige enigszins capabele reden die ik kan bedenken om gen cap te dragen, is omdat het niet lekker zit... Clown

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 10:35

toch fijn om te horen dat er toch een heleboel mensen het met me eens zijn en gewoon die cap opzetten.
en het is ook wel zo dat heel cru gezegd ik er geen last van heb als iemand valt en dat dat zijn eigen verantwoording is, en dat is uiteraard ook zo. Ik voel er niks van maar toch stoor ik me er wel aan Haha!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:38

Ik rij wel bijna altijd met cap. Zeker met jonge paarden en als ik naar buiten ga of ga springen. Ik ben zelf in januari van me paard gevallen en op me hoofd terecht gekomen. Had gelukkig met cap op maar het resultaat war alsnog een zware hersenschudding. Ik wil dan ook niet weten wat er was gebeurd als ik hem niet op had. Dit heeft me wel weer even op het nut van de cap gewezen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:43

Ik rijd nooit met cap, ik kreeg altijd hoofdpijn van die dingen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:47

Het blijft eigen keus natuurlijk. Voor mezelf weet ik dat ik liever met als zonder cap rij. MIsschien als ik me paard 10 jaar heb dat ik dan in de bak met heel mooi weer wat makkelijker zou zijn, maar buiten hou ik hem op. Er kan altijd iets voorbij komen waar me paard schrikt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:48

Ik rij buiten meestal wel met cap, maar in de bak eigenlijk nooit. (wel bij heftige paardjes die ik niet ken) Ik weet dat je ook daar lelijk kan vallen, maar het is eigen keuze.
Ik heb echt een hekel aan caps. Ik vind de vrijheid van de wind in je haren toch echt het fijnst.

Het is een risico waarvan ik me bewust ben en dus gewoon een bewuste keuze dat ik niet altijd een cap op zet.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:48

Ik droeg altijd een cap (op de manege). Helaas werd het op een gegeven moment verplicht om een veiligheidscap te dragen (een stuk dikker), en heb ik een dergelijke cap aangeschaft. Het nadeel: ik krijg er hoofdpijn van. Heeft niks te maken met warmte of gewicht, maar misschien zit hij niet goed genoeg. Om die reden ben ik op een gegeven moment zomaar gestopt. Natuurlijk niet slim, maar met hoofdpijn van je paard afstappen is ook niet fijn. Nu rijd ik alleen met buitenritten met cap (ik ga ook echt niet naar buiten zonder), hoe hypocriet dat ook mag klinken.
Ik ben van plan om een nieuwe cap te kopen (ik heb een maal een goede cap van iemand anders op gehad), maar die dingen zijn allesbehalve gratis. Om die reden stel ik het keer op keer uit, en blijf ik maar rondrijden zonder cap.
Het nare is alleen: ik ben zo gewend aan het gevoel van wind door mijn haren, dat ik er straks enorm aan moet wennen om weer met cap op te rijden.

Dus onvoorzichtigheid van mijn kant? Niet echt, ik weet wat er kan gebeuren, maar ik werd die hoofdpijn gewoon zo zat. Misschien zien jullie mij over een tijdje wel met cap in mijn profiel, maar dat is nog even afwachten! ;D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:51

Es79 schreef:

Ah, dit is een schot voor open doel en ik ga hem dan ook dankbaar inkiepen:

Enig idee hoeveel hoofdpijn je hebt als je op je kop valt zonder cap? Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:55

Barmat schreef:
Es79 schreef:

Ah, dit is een schot voor open doel en ik ga hem dan ook dankbaar inkiepen:

Enig idee hoeveel hoofdpijn je hebt als je op je kop valt zonder cap? Knipoog

Dat heb jij ervaren ja, en ik geloof dat je flink wat hoofdpijn kan krijgen maargoed, ik moet er echt niets van hebben.
Misschien dat ik met de tegenwoordige nieuwe caps eens ga kijken hoe het zit, die zitten misschien beter.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:57

Altijd met Lachen.

Ik heb al een keer met cap 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Na een val hadden ze toch maar de ambulance gebeld toen ik out ging. Wil niet weten wat ik gehad had zonder cap Lachen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:58

ik rij ook altijd met cap
zou er zonder nogeens op willen stappen
ben daar op stal ook een van de weinig die met cap rijdt
maar maakt me niet uit elke paard kan een keer gek doen
liever dat ding op mijn kop dan dadelijk voor de rest van mijn leven
ergens mee lopen

gewoon die cap op je kop en ze kosten inderdaad misschien wel veel maar
dat is het wel waard hoor