Nooit op de wei .. ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aline_17

Re: Nooit op de wei .. ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:55

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Gelukkig zijn er nog mensen die hun paarden wel die vrijheid gunnen!!! Cool

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:56

randie schreef:
Ja ik las het ook over PP! Verbaasde mij ook een beetje, ieder paard houdt toch van afwisseling..Zijn leven bestaat uit aan de hand stappen en rijden Scheve mond . Zelfs een paddock komt hij niet in....

Idd.. een paddock.. en longeren zit er ook niet echt in? Ach gut

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:01

Longeren misschien nog wel lijkt me? Maar dan meer in de vorm van trainen denk ik Verdrietig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:02

op en grote stal waar ik eerder kwam daar was het wel gewoon zo,
dat de sportpaarden op stal staan,
dor de week gereden werden,
en op zondag in de stapmolen gingen.
nooit los of in het land nee.
de fokmerries wel, en de jonge paarden.

/edit, oja, soms toch wel los in de bak

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:04

Ik vind wel dat ze op het land moeten grazen! Een stapmolen geeft toch veel minder vrijheid.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:08

Het lijkt me vreselijk voor zo'n paard. Ze worden vaak helemaal in vrijheid opgegroeit, dat is mooi. (Dag en nacht in de wei/loopstal met soortgenoten) Maar zodra ze aan het werk kunnen hebben ze geen paardwaardig leven meer. Des te groter de overgang voor zo'n dier denk ik.. Nagelbijten / Gniffelen

Maar om eerlijk te zijn, met hoe veel dieren wordt er wel niet verkeerd omgegaan in het belang van de mens?
De gemiddelde kippen/ koeien/ varkens hebben hier ook geen vrijheid.

Mensen zien dieren vaak als dingen aan.. Scheve mond

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:10

Marloez schreef:
Het lijkt me vreselijk voor zo'n paard. Ze worden vaak helemaal in vrijheid opgegroeit, dat is mooi. (Dag en nacht in de wei/loopstal met soortgenoten) Maar zodra ze aan het werk kunnen hebben ze geen paardwaardig leven meer. Des te groter de overgang voor zo'n dier denk ik.. Nagelbijten / Gniffelen

Maar om eerlijk te zijn, met hoe veel dieren wordt er wel niet verkeerd omgegaan in het belang van de mens?
De gemiddelde kippen/ koeien/ varkens hebben hier ook geen vrijheid.

Mensen zien dieren vaak als dingen aan.. Scheve mond

Idd.. we zien best veel dingen over het hoofd. Scheve mond

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:11

Heb je gelijk in Marloez.:S

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:11

Verschrikkelijk. Ik kan het zelfs bijna dierenmishandeling noemen..
Onze paarden gaan 12 uur per dag naar de wei, daarvan 1 of ander half uur naar een volle grasweide (ja, ze zijn op dieët Clown ) en voor de rest staan ze in de winter 's nachts op stal, maar in de zomer staan ze 's nachts in de wei wegens de vliegen ed.

Nee, van dit soort mensen die té goed voor hun paarden zijn (dus eigenlijk heel erg slecht) word ik niet goed.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:15

traan_beauty schreef:
Verschrikkelijk. Ik kan het zelfs bijna dierenmishandeling noemen..
Onze paarden gaan 12 uur per dag naar de wei, daarvan 1 of ander half uur naar een volle grasweide (ja, ze zijn op dieët Clown ) en voor de rest staan ze in de winter 's nachts op stal, maar in de zomer staan ze 's nachts in de wei wegens de vliegen ed.

Nee, van dit soort mensen die té goed voor hun paarden zijn (dus eigenlijk heel erg slecht) word ik niet goed.

Ik ook niet..

Paarden hebben gewoon afwisseling nodig. Dan houd je ze lekker fris in het hoofd, en hebben ze er veel meer plezier in! Ik zag het zelf ook bij m'n eerste pony, Polly. Ze was hoefbevangen geweest, en al dat wandelen en niks doen leek haar eigenlijk enkel nog maar meer zieker te maken. Toen ze weer onder het zadel mocht, ben ik eigenlijk gelijk naar het bos gegaan. Al was het enkel al om te stappen. Ze was meteen weer vrolijk, en de weken daarna zag ze alles weer zitten, en knapte ze al veel sneller op! Paarden hebben echt veel afwisseling nodig! Ja

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:18

Ja ik had het ook gelezen idd.
Saai leventje vind het echt niet kunnen wij mensen houden ook van afwisseling toch ?
Nou die paarden net zo !

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:01

Het is idd wel zielig hoewel ik moet toegeven dat mijn hengst Geronimo ook enkel weidegang heeft als alle merries binnenstaan of als hij eens voor een weekje naar huis kan komen Geld, geld! Maar hij moet wel niet alle dagen hetzelfde doen. De ene dag longeren, de ndere dag rijden, dan weer eens gewoon in de paddock rondhollen en dan weer een buitenritje... maar ik vind het eigenlijk jammer dat hij nooit eens op de wei kan samen met andere paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:01

Ben het met de rest eens.
Heb gewoon medelijden met die beessies..
Mensen vinden het ook niet leuk iedere dag naar school te gaan, dan alleen en enkel te gaan leren en nergens anders heen mogen, of iets anders mogen doen, toch ?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:03

Ik heb het ook gelezen in de P&S. Kan me toch net niet voorstellen dat die pony niet een keertje lekker zou willen rollen ofzo. Aan de andere kant.. wat je niet kent kan je ook niet missen..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:04

Janne_BSGFM schreef:
Het is idd wel zielig hoewel ik moet toegeven dat mijn hengst Geronimo ook enkel weidegang heeft als alle merries binnenstaan of als hij eens voor een weekje naar huis kan komen Geld, geld! Maar hij moet wel niet alle dagen hetzelfde doen. De ene dag longeren, de ndere dag rijden, dan weer eens gewoon in de paddock rondhollen en dan weer een buitenritje... maar ik vind het eigenlijk jammer dat hij nooit eens op de wei kan samen met andere paarden.

Dat klopt Janne, hengst zijn voor een paard is ook iets minder. Ja Maar Geronimo krijgt gewoon ook lekker afwisselend werk om te doen, zodat hij het leuk blijft vinden, en hij mag gewoon lekker los in de paddock en lekker spelen en uit zijn dak gaan. Dat is wat veel andere paarden ook al niet hebben.. Verdrietig

Shizzel schreef:
Ben het met de rest eens.
Heb gewoon medelijden met die beessies..
Mensen vinden het ook niet leuk iedere dag naar school te gaan, dan alleen en enkel te gaan leren en nergens anders heen mogen, of iets anders mogen doen, toch ?

Nee idd. De hele dag in de stal staan is toch een beetje vergelijken met ons, enkel dan de hele dag op de wc zitten ?? Clown

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:05

Kaat18 schreef:
Ik heb het ook gelezen in de P&S. Kan me toch net niet voorstellen dat die pony niet een keertje lekker zou willen rollen ofzo. Aan de andere kant.. wat je niet kent kan je ook niet missen..

Wat ze niet kennen, kan je idd ook niet missen. Maar toch is het zonde, en best zielig..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:09

Dat ben ik met je eens PollyAgain. Ik neem aan dat ze er een goede reden voor hebben om hem nooit los te gooien of iets dergelijks.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:14

Ja oke, maar toch.. Als je dan leest dat zo'n diertje dus nooit op de wei of in de paddock komt, zelfs amper aan de longeerlijn, dan ga je toch denken dat het dier 24 uur op stal staat als het eens een dag vrij heeft ?? Ik zie mezelf nog niet 24 uur op de wc zitten, of op me kamer met enkel wat ''eten'', en meer niet !? Lips are sealed

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:21

Lijkt me lkkr poedersuiker zo een hele dag op stal Boos! maarja wat kan je eraan doen domme mensen toch?? *haalt schouders op*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:22

ik ben een groot voorstander van weidegang............ alleen ontkom ik er niet aan om het paard in de wintermaanden binnen te hebben

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:24

KiWiKo schreef:
ik ben een groot voorstander van weidegang............ alleen ontkom ik er niet aan om het paard in de wintermaanden binnen te hebben

Sommige mensen hebben hun paarden in de winter nog gewoon buiten staan, maar andere weer gewoon binnen. Dat heb ik met mijn pony ook, vindt ik ook helemaal niet erg. Knipoog Maar dan vindt ik wel dat je ze in de winter wat meer aan het werk, of wat vaker moet losgooien in de paddock of in een buitenbak (of binnenbak) waar dat kan. Anders krijgen ze het veels te snel te koud, en dat heeft weer impact op de spieren. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:26

absoluut mee eens, alleen ik moet een stal hebben met een baan die altijd te rijden is, anders wordt het toch wat penibel voor Kim in het zadeltje Lachen Lachen en dan zit je hier in de regio al snel bij een stal waar ze de wintermaanden niet op het land kunnen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:28

KiWiKo schreef:
absoluut mee eens, alleen ik moet een stal hebben met een baan die altijd te rijden is, anders wordt het toch wat penibel voor Kim in het zadeltje Lachen Lachen en dan zit je hier in de regio al snel bij een stal waar ze de wintermaanden niet op het land kunnen

Ohw ja,, dat is wat minder! Nagelbijten / Gniffelen

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:28

op mijn vorige manege was er een soort stalgebouw en het was daar altijd heel vochtig dus ook slecht voor de spieren , nouja dan leggen ze 2 winterdekens op maar die paarden kwamen niet buiten tenzij het rijles was Boos!

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:35

Hoezo wat en PAARD niet kent? een paard is een paard en die hoort een groot gedeelte van een dag te bewegen! Als veulen zijnde is een paard al in de wei geweest.Het blijft ook altijd een KUDDE dier, sociaal contact is dus ook een levensbehoefte net als voldoende beweging,eten en drinken.