Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
randie schreef:Ja ik las het ook over PP! Verbaasde mij ook een beetje, ieder paard houdt toch van afwisseling..Zijn leven bestaat uit aan de hand stappen en rijden. Zelfs een paddock komt hij niet in....
Marloez schreef:Het lijkt me vreselijk voor zo'n paard. Ze worden vaak helemaal in vrijheid opgegroeit, dat is mooi. (Dag en nacht in de wei/loopstal met soortgenoten) Maar zodra ze aan het werk kunnen hebben ze geen paardwaardig leven meer. Des te groter de overgang voor zo'n dier denk ik..
Maar om eerlijk te zijn, met hoe veel dieren wordt er wel niet verkeerd omgegaan in het belang van de mens?
De gemiddelde kippen/ koeien/ varkens hebben hier ook geen vrijheid.
Mensen zien dieren vaak als dingen aan..
traan_beauty schreef:Verschrikkelijk. Ik kan het zelfs bijna dierenmishandeling noemen..
Onze paarden gaan 12 uur per dag naar de wei, daarvan 1 of ander half uur naar een volle grasweide (ja, ze zijn op dieët) en voor de rest staan ze in de winter 's nachts op stal, maar in de zomer staan ze 's nachts in de wei wegens de vliegen ed.
Nee, van dit soort mensen die té goed voor hun paarden zijn (dus eigenlijk heel erg slecht) word ik niet goed.
Janne_BSGFM schreef:Het is idd wel zielig hoewel ik moet toegeven dat mijn hengst Geronimo ook enkel weidegang heeft als alle merries binnenstaan of als hij eens voor een weekje naar huis kan komenMaar hij moet wel niet alle dagen hetzelfde doen. De ene dag longeren, de ndere dag rijden, dan weer eens gewoon in de paddock rondhollen en dan weer een buitenritje... maar ik vind het eigenlijk jammer dat hij nooit eens op de wei kan samen met andere paarden.
Shizzel schreef:Ben het met de rest eens.
Heb gewoon medelijden met die beessies..
Mensen vinden het ook niet leuk iedere dag naar school te gaan, dan alleen en enkel te gaan leren en nergens anders heen mogen, of iets anders mogen doen, toch ?
Kaat18 schreef:Ik heb het ook gelezen in de P&S. Kan me toch net niet voorstellen dat die pony niet een keertje lekker zou willen rollen ofzo. Aan de andere kant.. wat je niet kent kan je ook niet missen..
KiWiKo schreef:ik ben een groot voorstander van weidegang............ alleen ontkom ik er niet aan om het paard in de wintermaanden binnen te hebben
KiWiKo schreef:absoluut mee eens, alleen ik moet een stal hebben met een baan die altijd te rijden is, anders wordt het toch wat penibel voor Kim in het zadeltje![]()
en dan zit je hier in de regio al snel bij een stal waar ze de wintermaanden niet op het land kunnen