Wat doe jij als je op de stal aankomt ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:21

’s Morgens om 7 uur dan begroet ik eerst enthousiast (ahum ochtendhumeur Boos! ) mijn knollie.
Dan voer ik hem en zet hem na een kwartiertje buiten.
Als ik dan om 5 uur uit mijn werk kom, voer ik hem weer, om half 7 heb ik ook gegeten en ga ik zijn stal uitmesten, dan Imker poetsen. Dan rijden (thuis of op de club) en ik zorg dat zijn slobber dan al klaar staat. Om 10 uur gaat meestal bij hem het licht en de radio uit en dan krijgt hij nog zijn avondmaal: slobber met een plakje hooi als side-dish.
Welterustewensen, licht uit en naar bedje toe!! Dromen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:47

zet m'n fiets weg, zeg dat ik er ben, vis loulou uit de wei, poetsen, opzadelen, loop naar de bak, rijden, loulou buiten uitstappen of in de molen zetten, soms drollen van de wei scheppen, vegen brokken klaarzetten, opruimen, loulou uit de molen halen, voeren, zeggen dat ik weg ben, naar huis fietsen Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:32

ik zet altijd eerst me fiets ff weg, pak me poetskist en loop naar haar stal leg me spullen neer en begroet natuurlijk ook iedereen die ik tegenkom onderwg naar mijn stal. Dan begroet ik mijn pony natuurlijk en dan ligt het eraan of ik eerst ga rijden zoja dan zet ik haar aan mijn box en ga haar poetsen en opzadelen en anders mest ik eerst uit dan zet ik haar even buiten.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:11

Als ik naar mijn stal loop dan roep of fluit ik al en dan word ik steenvast begroet door een enorme brul van Piepje
Eerst ga ik hem dus dagzeggen en dan ga ik mijn spullen pakken.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:03

ik loop eerst even naar zijn stal, dan zet ik mijn poetskist klaar en ga ik met mn halster naar zn stal, dan lat ik hem even wa graa eten en wandel ik wat, dan ga ik lekker poetsen en rijden of wat ik ook van plan was, echt een soort ritueel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:51

Bij Ciska: 3 X per week
meestal ben ik iets te vroeg dus dan is het even wachten op Marjon * de eigenaresse* dan gaan we eerst de paardjes begroeten, stallen uitmesten, Stoepje vegen, Water pompen en de paddoc poepie vrij maken. Hierna gaan de paarden de stallen in en krijgen ze te eten. In de zomer gaat Marjon hiervoor meestal eerst even rijden en daana pas voeren. terwijl de paarden aan het smikkelen zijn gaan wij meestal even zitten en aken we een gezellige praatje. * ow boy ik ga dat zeker wel missen! ze gaan namelijk verhuizen.. *snik*.

Bij Macha * 2,5 jarige fjordmerrie*, 2-3 X per week
Eerst de hond begroeten, daarna even de stal opschudden en vast brokjes klaarzetten. haar ophalen van de wei. Terwijl zij aan het eten is ga ik bedenken wat we gaan doen die dag, fietsen/longeren of gewoon wandelen. Hierna zet ik haar weer op stal en krijgt ze weer wat brokje. En dan ga ik nog even uitgebreid staan poetsen voordatik haar wer op de wei doe. Nadat ze op de wei staat ga ikk de spullen opruimen en even in de agenda schrijven wat ik allemaal gedaan heb.* zo kun je de dingen nog eens nalezen wanneer er wat gebeurt is!* En dan de fiets pakken en weer naar huis.

Bij Jeamelle 1 - 2 keer per week ben ik daar te vinden,
eerst een praatje maken met die eigenaren dan paardjes begroetjes en poetsen opzadelen, dan ga ik meestal serieus rijden * dressuur* en als ze bezweet is na het rijden een dek op in de stal en spullen opruimen en even na kletsen met die mensen en dan kan ik weer gaan.

hehe sorry voor de

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:58

Bij Ciska: 3 X per week
meestal ben ik iets te vroeg dus dan is het even wachten op Marjon * de eigenaresse* dan gaan we eerst de paardjes begroeten, stallen uitmesten, Stoepje vegen, Water pompen en de paddoc poepie vrij maken. Hierna gaan de paarden de stallen in en krijgen ze te eten. In de zomer gaat Marjon hiervoor meestal eerst even rijden en daana pas voeren. terwijl de paarden aan het smikkelen zijn gaan wij meestal even zitten en aken we een gezellige praatje. * ow boy ik ga dat zeker wel missen! ze gaan namelijk verhuizen.. *snik*.

Bij Macha * 2,5 jarige fjordmerrie*, 2-3 X per week
Eerst de hond begroeten, daarna even de stal opschudden en vast brokjes klaarzetten. haar ophalen van de wei. Terwijl zij aan het eten is ga ik bedenken wat we gaan doen die dag, fietsen/longeren of gewoon wandelen. Hierna zet ik haar weer op stal en krijgt ze weer wat brokje. En dan ga ik nog even uitgebreid staan poetsen voordatik haar wer op de wei doe. Nadat ze op de wei staat ga ikk de spullen opruimen en even in de agenda schrijven wat ik allemaal gedaan heb.* zo kun je de dingen nog eens nalezen wanneer er wat gebeurt is!* En dan de fiets pakken en weer naar huis.

Bij Jeamelle 1 - 2 keer per week ben ik daar te vinden,
eerst een praatje maken met die eigenaren dan paardjes begroetjes en poetsen opzadelen, dan ga ik meestal serieus rijden * dressuur* en als ze bezweet is na het rijden een dek op in de stal en spullen opruimen en even na kletsen met die mensen en dan kan ik weer gaan.

hehe sorry voor de

Cnorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:05

Eerst ff spullen halen, dan naar mn ponys, ff knufelen (appel pas naar t rije anders dan blijft ie schooien) en dan halster om poetsen en dan opzadelen, rije! Daarna ff wa lekkers voor ze en dan zog ff in de kantine kletsen en dan naar huis.

Cnorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:06

Eerst ff spullen halen, dan naar mn ponys, ff knufelen (appel pas naar t rije anders dan blijft ie schooien) en dan halster om poetsen en dan opzadelen, rije! Daarna ff wa lekkers voor ze en dan nog ff in de kantine kletsen en dan naar huis.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:47

Sonja groet de dingen ... Ik rol uit m'n bed, doe m'n sloefen aan, ga de kids oproepen - RAP EEN BEETJE, VOOOORRRRRRUIT zeg! Haha!
Dan rep ik me naar de achterdeur, s'zomers kan dat in iets miniems zijn, s'winters in PJ's, met een wortel en een maïs gewapend, een sneetje droog brood, en een handje veuliekorreltjes - en waarschuw m'n kleine dat ik eraankom, anders schrikt ze zich een ongeluk als ze me niet opgemerk heeft. Steevast krijg ik dan "HIIIIIII HIHIHIHI", zo'n lang gerekte superhinnik lekker hoog ... voer bakje in, een goede kroel op 'r koppie, en vlug in huis een warm chocomelkske drinken, kids aanporren ALLLLLLLLLLEEEEEE zeg ... zijn die boekentassen nu NOG niet klaar??? Kleren rap aansjorren - Fietsen buiten, HOPPAKEE ... weg ermee! Fietsen tot aan school, rap terug naar huis, hooi'tje voeren - en afhankelijk van het weer mest ik s'morgens als het droog is, is het dat niet doe ik het in de namiddag (je weet maar nooit hé!) - en gaat de wei open (al wil m'n lievertje liever bij mij blijven dan op de wei, en jumped ze zelfs over de deur om bij mij te zijn (dat doet mijne vent niet ... dus hier het bewijs van echte liefde! *SMILE*).
S'middags even gaan zien, hapje voeren - kids gaan halen voor school, en dan gaan zij ook vaak 's iets binnenduwen bij de kleine (veulie) - RAP eten dan, en terug naar school. s'Avonds 7 U gaat de wei dicht, veulie binnen, stroo'tje opschudden, hooi is er meestal nog genoeg, blijkbaar is dat beter s'nachts dan in de dag, en krijgt ze 'r bakje. En ... met een echt lekker-weer-dag gaan we 's wandelen aan het touw ... Fijn leven hé! LUXE!!!!!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:00

Ik stap van me fiets af en roep al Marilyn!!!!!!Of merrie....geef der een aai over der bol geef der een schepje voer...knuffel ik der daarna ff gooi der buiten als het weer meezit en gooi dan hooi neer en daarna ff lekker stal schoonmaken noem maar op en dan is Marilyn aan de beurt...lekker poetsen, soms vetten en dan ff rijden en dan mag ze weer naar buiten en dan krijgt ze in de avond weer eten en mag ze weer naar binnen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:07

Zodra ik uit de auto stap, roep ik: 'Retjeknol!' en dan wacht ik op een reactie. Hangt er verder van af wie ik op de route naar z'n box tegenkom, meestal is er wel iemand en dan klets ik ff. En dan naar Retjeknol, die me dan vaak begroet met een zacht gehinnik (en dubbel gehinnik als ik samen met Lau ben Haha!).

Deurtje open, ff koppie krabbelen, als ik wat lekkers bij me heb dan krijgt hij dat. Deurtje weer dicht, halster ophalen uit de kast en dan de dingen waarvoor ik gekomen ben (poetsen, opzadelen, rijden, longeren, in de wei zetten, whatever). En ondertussen socializen met stalgenoten. Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:00

Ik zet mijn scooter (/auto) weg en maak de stal open.
Til Maiky (kater) op en ga naar binnen de lampen aandoen.
Dan loop ik naar buiten, naar de weide va Pinky en Mysty samen met Maik.
Even pony's gedag zeggen en dan ga ik weer naar binnen.
Als ik lang blijf gooi ik het rolluik open en zet ik de muziek aan.
Blijf ik kort dan blijft dat uit en haal ik Pinky om te voeren.
Daarna voer ik de konijnen, ga ik hooi geven, voer ik maiky en dan tegen die tijd is Pinky klaar met eten.
Dit is dus extreem kort. 30 min.
Normaal doe ik nadat ik alles opengegooid heb de dingen die ik wil doen.
Dus longeren, mennen of wat dan ook.

Maar dat is natuurlijk nooit vast Lachen

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:35

Ik kom aangefietst en zie hem al in de wei staan, roep hem,zet mijn fiets weg,pak de spullen,pak hem uit de wei,zadel hem op (als ik ga rijden,anders voer ik hem alleen en ff poetsen), stap op, rij naar de bak, ga daar even rijden, en dan stap ik nog ff uit en voer ik hem,en gaat ie weer de wei in.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 22:56

Fitz begroeten, en hem daarna in de stapmolen zetten zodat ik ruim baan heb om zijn box uit te mesten.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:29

Fabienne hoort me smorgens als eerste aankomen als ik ga voeren, en die begroet me steevast met een stevige hinnik........en deurgetrappel als ik niet opschiet. Dan ga ik een rondje brokken doen (Fab eerst Haha!) en daarna meestal een rondje hooi. Ondertussen kijk ik even of ze er goed bijstaan en dan nog even de drinkbakken controleren.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:18

Skipperfan en ik gaan altijd samen naar de manege. Als we aankomen gaan we meestal naar de kantine, behalve als we onderweg Nikkiemisty en een andere vriendin van paardrijden of Manon 2 tegenkomen, dan blijven we ff banketstaaf Haha! Daarna gaan we naar de kantine en dan laten we onze kaart aftekenen en vragen we op wie we moeten. Daarna gaan we naar buiten, even bij Maddox (en ook bij Rinaldo toen die er nog stond, en tuurlijk eerst altijd bij Bolivia i.p.v. Maddox) kijken, daarna naar de manegepaarden (degene die nog in stal staan) en ze even allemaal knuffelen. Dan leggen we onze spullen bij de stal van het paard waar we op moeten en dan gaan we een beetje rond lopen of naar de kantine naar de les voor ons kijken en een beetje kletsen met andere mensen uit onze les. Een kwartier/twintig minuten van te voren gaan we poetsen, daarna opzadelen en dan is het meestal ongeveer wel tijd en dan kunnen we naar de bak komen.

Toen Bolivia er nog was, ging ik altijd eerst naar het kastje en dan de spullen pakken die ik nodig had, en dan naar haar toe. Meestal riep ik haar dan een stukje van tevoren en dan kwam ze altijd meteen kijken en hinniken Soms floot ik ook en daar reageerde ze ook op Cool Dan liet ik haar meestal even in de paddock en daarna poetsen en longeren of in de stapmolen of wandelen ofzo. Was altijd wel verschillend. Als we daarmee klaar waren bracht ik altijd de spullen terug naar het kastje en dan kreeg ze haar voer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:22

loop het hek door gelijk even naar Levi, die een aai geven. Dat is altijd het eerste wat ik doe Haha!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:48

Ik ben altijd op 13.00 op stal. Ga dan eerst mn eigen paardje gedag zeggen en dan meestal met een vriend van me een span inspannen, daarna nog een span of daarna strooien we op. Dan is het koffietijd en na de koffie biks geven en kuil. Dan is het werk op stal gedaan en dan rijd ik iig mn eigen paard en nog een paar van de mensen waarbij ik op stal sta.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:59

Als ik binnenkom, loop ik eerst naar Leo, is gelijk de eerste box als je binnenkomt Lachen Dekentje controleren en even gedag zeggen, daarna even doorlopen naar Prom paard van mn insturctrice, kijken hoe het ermee gaat, en ook deken controleren, die ligt vaak scheef. Daarna doorlopen naar de kalender, kijken of er lessen zijn voor dat dagdeel. Daarna terug naar leo, hem uit zn box halen en mn kastje openen kijken of er nog nieuws is, dan poetsen, opzadelen en rijden Daarna afzadelen, spuiten en met betadine behandelen, en lekker op stal. Uitmesten hoef ik niet te doen! Wil de eigenaresse graag zelf doen, vind ze leuk... Verward

Ferda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:13

Als ik bij stal kom ga ik meteen naar m'n pony toe en knuffelen en daarna de andere paardjes op stal.Daarna ga ik uitmesten en poetsen en dan ga ik nog lekker lang knuffelen tot ik weer naar huis moet.

Marieke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:36

Ik kom meestal rond 18:30 uur op stal bij mijn bijrijdpaarden. Eerst even begroeten natuurlijk, dan even kletsen met de eigenaars. Na een kwartiertje gaan we meestal aan de slag. De paarden zijn dan al van het land gehaald door de eigenaars, en staan dus al op stal. Als de mest nog van het land gehaald moet worden, doen we dat eerst. Daarna is het poetsen, opzadelen en rijden. Na het rijden paardje netjes achterlaten natuurlijk, dekje op, spullen opruimen. Als laatste nieuw water in de bakken, voeren, en een knuffeltje. Daarna..... welterusten!

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:42

Meestal eerst mijn pakhuis uit mijn auto uitladen of mijn rijschoenen aantrekken (als ik van mijn werk kom). Daarna ff lekker rustig rondlopen, ff kletsen of naar het rijden van anderen kijken. Daarna aan de slag. Na het rijden alles weer opruimen en netjes achterlaten, vegen, paard voeren, ff knuffelen, spullen weer inladen in de tootoo en paard wegzetten en afscheid nemen. Hoppa naar huis, morgen is er weer een dag...