lijkt het nou zo of worden paarden spullen steeds goedkoper?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BGGBWM

Re: lijkt het nou zo of worden paarden spullen steeds goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:34

Heel goedkoop! Maar houd er rekening mee dat de spullen die je hier noemt ook zó weer kapot zijn *LOL*. Dus doe maar keer 2. Het hoofdstel wat jij aanklikte is binnen 4 maanden verroest.... Wil je daarmee rijden? Ik heb 5 paarden en heb in één keer 10.000 uitgegeven aan mooie spullen. Goede kwaliteitshoofdstellen, sjabrakken etcetera. Ik heb de spullen nu allemaal 2 jaar en alles is nog in orde en supermooi! Dus 10.000 : 5 paarden = 2.000 per paard. Ik kom dus met de dure spullen nu ook op 1.000 per jaar. Alhoewel; dat is niet helemaal eerlijk, want ik heb een aantal dingen natuurlijk maar één keer gekocht, zoals een longeersingel, zweep en touw (zie ik bij jou niet), bijzetteugels, slofteugel, kleding, spullen om in te vetten, medische voorraad, cap, sporen, vliegennetjes, en ga maar door. Houd daar dus ook rekening mee!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:37

woow.
als ik het geld had deed ik het ook maar helaas.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:38

@ leandors; ik neem aan dat dat een reactie op mijn 10.000 euro? We zijn echt niet rijk en hebben lang moeten sparen, maar je zult als je de keuze maakt om vijf paarden te nemen, ook bereid moeten zijn om al deze dieren goed te verzorgen met de juiste spullen. Zo is het nou eenmaal. Ik heb geen dure paarden (zie profiel) en ben geen rijkeluiskind, maar we léven voor de paarden!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:40

Het klopt wel dat de spullen steeds goedkoper worden. Vroeger waren er veel minder 'goedkopere' merken dan tegenwoordig, heb ik het idee.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:44

Het lijkt goedkoop, maar ik mis de inentingen. Bovendien ben je er met alleen spullen nog niet. De stalling, dierenartskosten, lesgeld etc. Bovendien zijn er maar weinig paarden die altijd alles heel houden.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:45

Dat is het! De spullen worden niet veel goedkoper, maar het aantal goedkope artikelen wordt steeds groter!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:46

En de stallingskosten lijken alleen maar duurder te worden...

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:57

Zadel:
Kieffer Europe CT, Robuust zadel ideaal voor de beginnende ruiter. Het generfde leder is duurzaam, makkelijk in onderhoud en onkwetsbaar. Kleur zwart. € 1.000,-

Chabrak
BR Event chabrak dressuur Chabrak van BR met koordbies. € 25,00
Eurostar Simileath zadeldek Stripe In € 53,95

Hoofdstel
Passier Gemini, Dit hoofdstel van passier heeft een stijlvol uiterlijk gecombineerd met een comfortabele pasvorm. Gemaakt van spoepel en luxe leder. Inclusief springteugel € 149,95

bit
Dubbel gebroken watertrens- RVS € 14,-

Halster
Vantaggio Halsterset Orchid € 19,95

Beenbescherming
Peesbeschermer Eskadron flexi-soft € 59,95
Kogelbeschermer Eskadron € 28,00
Transportbeschermer Optium € 45,00

Dekens: Mijn paard staat zoveel mogelijk zonder deken, dus alleen de dekens die ik nodig heb:
Uitrijdeken Stormy € 20,00
Halsdeken wol € 40,00

Aantal borstels € 25,-

Vliegenmiddel
Neovet Deo € 11,95

Acederm Wondspray. € 9,50

Himalaya Zoutsteen € 8,50

Mane&tail Glansmiddel voor Uw paard. € 9,95

Totaal: 1522,20
Hiermee heb ik dus nog niets voor mijzelf zoals kledign en laarzen maar enkel de basisdingen voor mijn paard.
Daarnaast heb ik altijd 'minimaal € 1.000,- achter de hand voor onvoorziene kosten als dierenarts en reparaties. Verder reken ik naast de stallingskosten nog zo'n 60 gemiddeld per maand voor hoefsmid, vaste kosten dierenarts (ontwormen ed) en brok.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:20

Dat lijkt er meer op, deze berekening.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:23

de kosten van stalling varieren ook enorm.
bij ons betaal je voor stalling rond de 200 en op andere plaatsen vele male meer en soms ook wel goedkoper, het hangt helemaal van alle opties die ze je aanbieden bij zo'n stalling

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:26

Ik heb 5 paarden in pension staan (inclusief mesten, weidegang, kuil voeren en exclusief brok voeren en mesten en weiden op zondag) voor 380 per maand. Ik heb een regeling getoffen met de pensionhouder.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:32

Dat heb je dan goed voor elkaar!
Hier in de buurt gaan die prijzen echt niet op!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:54

Uhm, ik woon in Zeewolde, nabij Harderwijk, geloof me daar is het duur. Maar als je creatief bent, is alles mogelijk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:24

BGGBWM schreef:
Ik heb 5 paarden en heb in één keer 10.000 uitgegeven aan mooie spullen. Goede kwaliteitshoofdstellen, sjabrakken etcetera. Ik heb de spullen nu allemaal 2 jaar en alles is nog in orde en supermooi!

Dat is zo! Ik heb bijv. een Passier dressuurzadel, die dingen zijn wel enorm duur maar ik heb er al heel erg lang plezier van en toen ik pas overwoog om het ding in te ruilen keek de zadelmaker me aan alsof ik gek was geworden, want zoiets ruil je niet in, dat gaat een jaar of 20 mee...
Zeker met tuigage vind ik het belangrijk om echt goed materiaal te hebben. Een goedkoop zadel kan funest zijn voor de rug van je paard en een goedkoop hoofdstel gaat snel stuk en is niet comfortabel voor je paard. Zakken snoepjes etc. vind ik dan weer onzin om te kopen en borstels hoeven voor mij ook niet zo duur (zoals bijv. Ostersets ed).

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:37

Helemaal met Urielle eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:56

Heb vorig jaar eindelijk de stap genomen om een döber hoofdstel aan te schaffen, 179,00 euro, had ik jaren eerder moeten doen. Mooi zacht leer en nu heeft hij niet het hoofdstel in zijn gezicht staan na het rijden, altijd gezicht ergens kapot door het goedkope leer van mijn vorige hoofdstel, dat ook toen 80 gulden had gekost. (kiefer).

Heb ook een passier zadel, maar ik vind het leer wel zacht, kan niet zoveel hebben, gebruikssporen zie je wel snel en blijvend, dat vind ik jammer. Ik koop nu alleen nog maar kwaliteitsspullen, de pasvorm is gewoon beter, beter afgewerkt, gaan langer mee. Ik rij in weer en wind en heb gewoon goed spul nodig, dan heb ik een paard met een papierdunne huid, dus moet altijd stevig kwaliteitspul hebben. Goedkoop is duurkoop. Goede spullen koop je voor een paardenleven.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:08

ja ik ben het met de meerderheid eens hier. goedkoop is duurkoop in veel gevallen, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn!
Ik ben van plan om een nieuw zadel aan te schaffen voor mijn paard en daar trek ik rustig 1000 euro voor uit. ik heb liever een zadel dat wat duurder is maar beter ligt op mijn paard en langer meegaat dan een goedkoper zadel dat minder lang meegaat en niet zo super ligt.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:23

Ik had eigenlijk juist het idee dat het steeds duurder wordt! Voorheen had je een dekje voor €15,- en nu kom je al gauw op €25,-.. En dat vind ik met meer dingen zo..

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:30

ik heb net een nieuwe neusriem met sperriem voor mijn paard gekocht. was gewoon eventjes 50 euro kwijt (maar is dan wel maatje x-full) en iedereen maakt me voor gek uit en zegt je kan die dingen ook voor 30 euro krijgen. dat is misschien wel zo maar ik betaal graag wat meer voor een betere kwaliteit leer en dergelijke, of ben ik nou echt helemaal geschoffeld??

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:02

Nee hoor, ben het met je eens.
Vaak is de duurdere kwaliteit soepeler leer en beter van pasvorm als het om dat soort dingen gaat. Ik geef ook liever € 100 uit aan een goed hoofdstel dan bijv. een van € 30 waar het leer toch stugger aanvoelt en de gespen vlug van gaan roesten.
Wat dekjes betreft geef ik weer niet zo veel uit, mijn ervaring is dat de goedkope en de dure op exact dezelfde plek slijten bij mij dus heb ik dan liever een goedkopere zodat ik wat vaker een nieuwe er van kan aanschaffen zonder een schuldgevoel !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:03

ik koop heel veel 2e hands Knipoog
valt me op dat mensen hun spullen kopen en zowat niet gebruiken,vaak kun je dan echt voor een koopje hele leuke spullen krijgen Haha!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:16

Tweedehands is ook een optie, absoluut!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:06

VSW --> PP.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:15

Je kan inderdaad beter een 2 de hands zadel kopen van een goed merk dan een nieuwe van 200 euro. Meestal is het zelfs zo, dat, als je het goed onderhoud en je verkoopt het na b.v drie jaar, je er bijna niets aan verliest.
En al die hele goedkope zadels zijn niet best voor de rug van je paard of pony!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:18

BGGBWM schreef:
Tweedehands is ook een optie, absoluut!

Ja dat vind ik ook hoor.
Ik heb mijn Rossner dressuurzadel en mijn passier spingzadel 2dehands.
Ik wou toch graag kwaliteit, maar ik had niet het geld voor een degelijk nieuw merkzadel.
Dan maar een zo goed als nieuwe 2dehandse.

Ik heb 4 jaar geleden ook een mega mooi kieffer hoofdstel gekocht, super fijn leer, zo goed als nieuw (je kon nog niet zien in welk gaatje de bakstukken of neusriem had gezeten, dus ik denk amper 3 x gebruikt.)
25 Euro! (nieuw 175 euro)

Ik besteed liever het geld wat ik hier aan verdien aan goed voer, ruime hoeveelheid sto en optijd de smid of tadarts erbij!
En zo kom ik er goed uit met 3 paarden!