Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Riswa schreef:Het is niet haar pony (Zie topic tekst) en eenmalig.. Ik vind haar ook te groot.. maar ze volgens mij bedoeld ze dit niet vervelnd en is het echt eenmalig (Dat is ook wel te hopen voor de pony)

Want deze is nog erg jong, en een schetlander is zoewiezo erg laat pas rijklaar. Ik hoop zeker dat het bij 1 keer blijft. En het is dan ook fijner voor de Pony ! Dat wil je toch?Safiera schreef:Zo zie ik er waarschijnlijk ook uit op een shet! Maar echt niet doen hoor! Heb je wel eens een wat oudere shet gezien? Veel van hen hebben helemaal doorgezakte ruggetjes... zonde.
Ze ziet er wel lief uit, voor zo kort onder het zadel. Misschien kan je kleine kinderen les gaan geven met haar ofzo? Is ook heel leuk!
MyrtheJ schreef:Dan mag jij me uit komen leggen waarom mijn oude pony totaal geen doorgezakte rug heeft![]()
Dit heeft te maken met overbelasting en verkeerde belasting. Als een paard zijn leven lang goed gereden wordt, dus zonder bonkende/te grote ruiters, netjes over de rug loopt en zijn achterhand eronder plaatst, krijgt een paard helemaal geen doorgezakte rug![]()
uitzonderingen van genetische aanleg daar gelaten natuurlijk.... als die er al is
_paula_ schreef:Het is meestal een teken van ouderdom

Lins_Vetra schreef:Hoe zwaar is ze dan? Ze heeft een jas aan en nogmaals shetten kunne wel tegen een stootje.
Als er alleen maar kinderen op zouden moeten rijden waarbij de benen er niet onderuit zouden steken, dan zouden dat kinderen moeten zijn t/m 8 jaar ofzo?? Ik weet niet of je ervaring hebt met shetlanders, maar de meeste zijn verschrikkelijk bijdehand en dat kunnen 8 jarige niet zelf oplossen. Maar goed, dit is wat ik bij mijn eige shet heb ervaren.. Ik word alleen zo moe van elke keer dat zelfde gezeik.
Dat meisje geeft zelf ook aan dat het maar eenmalig is en ik zie verder geen foto;s ervan, kan dus ook niet beoordelen of ze hem in de weg zit. Misscihen gaat ze wel heel erg mee met de bewegingen, dan zit ze hem echt nit in de weg.