Horse slaughter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: Horse slaughter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:50

Ceres_olisa schreef:
Veschrikkelijk zulke filmpjes wat zse in die filmpjes doen met paarden, moeten ze ook met die mensen doen!!

Kannibalisme is verboden Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:58

Paarden niet en kooie, varkens, kippen etc wel?
Sry maar dat is nu eenmaal het voedselketen voor de mens.

viewtopic.php?f=48&t=730842 hier kan je zien dat het allemaal wel reuze meevalt.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:32

Dan wil je helemaaaaal niet weten wat ze met kleine kuikentjes doen!! Knipoog

En dat paarden ons niet opeten, is niet zo heel vreemd, want het zijn geen carnivoren. Wij wel.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:32

Ik draai m'n hand niet om voor een lekker stukje vlees, of het nu van een lief lammetje, kalfje of paard is Lachen Zoals je in het Slachterij topic kunt zien gaat het slachten van een paard bij deze slachter er heel rustig en humaan aan toe. In elke brance heb je rotte appels zitten, en op You Tube (en Bokt ook) wordt er veelal over de zieligheidsgraad gesproken omdat alleen die rotte appels in beeld komen.

LuVHorssieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:33

vet zielutghhh!!!! ik ga nu ewel vegataries worden Huilen Huilen Huilen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:32

LuVHorssieSz schreef:
vet zielutghhh!!!! ik ga nu ewel vegataries worden Huilen Huilen Huilen

Doe maar, dan kan ik een extra frikandel op mijn bord nemen Go jij! Go jij! ROFL

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:35

Och, zeker allemaal filmpjes vanuit Amerika? In Amerika is de laatste paardenslachterij toch pas geleden gesloten? In Nederland gaat het er veel humaner aan toe hoor.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:26

In Amerika is het laatste woord over de slachterijen nog niet gesproken. Illinois en texas, waar de laatste drie grote slachthuizen stonden, moesten dicht in mei. Maar daar er nog rechtzaken liepen mochten er twee doorgaan tot 4 juni.
Volgens de wet is het slachten voor menselijke consumptie nu verboden. Paarden worden echter nog steeds op transport gezet naar canada en Mexico en volgens het blad "the horse" zijn er tot en met mei 2007 ruim 10736 paarden verscheept naar mexico voor slacht. Er is nog geen oplossing voor de "unwanted" paarden, en zolang ze nog steeds het overschot oa aan wilde BLM mustangs en het overschot van de "race industrie" niet kwijt kunnen moet er wel geslacht worden. het gebeurd nu dan wel niet in eigen land, maar noord en zuid over de grens.
Vraag is of het land hiermee wel gebaat is. paarden die aan hun lot worden overgelaten omdat niemand ze eten geeft, waar moeten al deze niet gewenste dieren naartoe. De hele paarden industrie is het daar ook nog steeds niet over eens en de meningen zeer verdeeld. Iedere munt heeft twee kanten. Niet slachten is volgen mij een utopie.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:42

ieder zijn mening en redenen he, en der zijn al zooooooooooo veel topic's over dat ik deze bijna wou overslaan!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:40

Jus_dOrange schreef:
fastsaskia schreef:
Heb jij een pony of paard? zou je die willen opeten nou ik niet. ik hou van mijn dieren en ze op stal laten slapen is noch altijd beter dan ze honger laten lijden en in een vrachtwagen stoppen. paarden eten ons toch ook niet!! wij gebruikte ze vroeger om mee te jagen enz ze helpen ons en wat doen wij?? we slachten ze , zij kunnen er niks aan doen, Wij WEL!!!

Paardenslacht in Nederland is heel diervriendelijk en in sommige gevallen voor het paard zelfs een betere uitkomst dan een spuitje. Daarnaast, de bio industrie is zielig, paardenslacht -zeker hier!- is veel minder schokkend, hier is het zelfs diervriendelijk vlees te noemen.

Ben het er mee eens, Ik zou mijn paard liever laten " schieten" dan euthanasie.. Omdat een paard tegen het eerste spuitje gaat vechten, Het paard eet om zig in leven te houden, zou jij op het einde moeten willen vechten voor je leven? nou ik niet hoor... " Schieten" is een veel snellere, en minder pijnlijke manier en veel vrediger.. Al ziet het er niet vredig uit. Je paard weet niet wat er gaat gebeuren, en het is zo gebeurt. Dit vind ik veel vriendelijker, dan mijn paard te moeten laten vechten voor haar leven. En zo cru is " schieten " niet.
Ze krijgen een masker op met een pin er in, en voor ze wat zien, voelen of horen, is het al gebeurd.

Plus als jij je paard laat schieten, betekend het niet gelijk dat je het de volgende dag op je bord hebt. Je kan er toch zelf voor kiezen of je paardenvlees eet of niet? Dit is nogsteeds een vrij land. Wil je geen paardenvlees eten omdat je bang bent dat je paard op je bord licht, dan doe je dit simpelweg gewoon niet.

fastsaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 17:00

daar ben ik wel met je eens, dat schieten veel vriendelijker is, maar wil gewoon niet dat ze lijden, want dat vind ik niet kunne. en btw ik eet ook geen paardenvlees en laat me paardjes ook niet afslachten.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:22

fastsaskia schreef:
daar ben ik wel met je eens, dat schieten veel vriendelijker is, maar wil gewoon niet dat ze lijden, want dat vind ik niet kunne. en btw ik eet ook geen paardenvlees en laat me paardjes ook niet afslachten.

Als jij dat vind moet jij dat doen Lachen Ik probeer er alleen mee te zegegn dat hier gewoon niet "afgeslacht" word, maar gewoon heel dier vriendelijk er mee om te gaan, En als dit gebeurt heb jenog altijd de keus aan jezelf om te zien hoe je dier gaat, of niet. Dus het word niet meer met "De kogel" Gedaan... Het dier voelt er vrijwel niets van en zoals ik al zei, Het is over voor ze het merken. Ten overgestelde van de Euthanasie, Waar je paardje na een lange lijdensweg alsnog moet gaan vechten voor zijn leven En dat hij weet dat hij dood gaat. DAT is nou juist zielig.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:26

fastsaskia schreef:
Heb jij een pony of paard? zou je die willen opeten nou ik niet. ik hou van mijn dieren en ze op stal laten slapen is noch altijd beter dan ze honger laten lijden en in een vrachtwagen stoppen. paarden eten ons toch ook niet!! wij gebruikte ze vroeger om mee te jagen enz ze helpen ons en wat doen wij?? we slachten ze , zij kunnen er niks aan doen, Wij WEL!!!

O oke, dus jij laat ze inslapen. Wat denk je dat dat spul met je paard doet? Dat hij vredig heen gaat? Nee hoor, dat spul brand in heel je paard, laat hem dat laatste tijdje nog flink lijden en wil je dat dan? Nein. Geef mij maar gewoon de slachter, mijn paard gaat toch pas weg als het lichamelijk niet meer gaat. En het is dan pas de vraag, of hij wel opgevreten mag worden.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:28

LadyElmira schreef:
fastsaskia schreef:

O oke, dus jij laat ze inslapen. Wat denk je dat dat spul met je paard doet? Dat hij vredig heen gaat? Nee hoor, dat spul brand in heel je paard, laat hem dat laatste tijdje nog flink lijden en wil je dat dan? Nein. Geef mij maar gewoon de slachter, mijn paard gaat toch pas weg als het lichamelijk niet meer gaat. En het is dan pas de vraag, of hij wel opgevreten mag worden.

Dat zeg ik Haha! Het is letterlijk PUUR vergif wat ze in je paard spuiten als hem laat inslapen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:42

Nou sorry ik houd van vlees. Maarre wat wilde je met het overschot van de paarden doen als je heel de wereld tegenhoudt van het slachten van paarden? Zet je ze allemaal in je achtertuin ofzo? Waar haal je al het voer vandaan? Om nog maar te zwijgen over een inentingsbezoekje van de da. Betaaljij die?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:43

IndianLady schreef:
Nou sorry ik houd van vlees. Maarre wat wilde je met het overschot van de paarden doen als je heel de wereld tegenhoudt van het slachten van paarden? Zet je ze allemaal in je achtertuin ofzo? Waar haal je al het voer vandaan? Om nog maar te zwijgen over een inentingsbezoekje van de da. Betaaljij die?

Breng DE penny's nou niet op ideen graag, Want voor je het weet hebben we er zon speciale penny stal voor Haha! Clown Vork Koe

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:47

marlinH schreef:
ehm, nou allemaal vegetarisch worden, of alleen biologisch vlees eten? Simpel zat.. Lachen En ja, ik ben zelf wel vegetarisch ja.. Knipoog

Yeah right! I love meat. Ik eet alleen geen paardenvlees.
Dat is makkelijk zeggen als je zelf vegetarisch bent.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:49

haha alle paarden die dit horen kropen in een hoekje Haha!

Ik vind dat de ts best gelijk kan hebben want ik heb dit ook altijd geroepen (in penny tijd). Maar toen ik hoorde wat voor een pijn dat inslapen doet, het vechten dat ze doen - en dat hoor je bijna van iedere eigenaar met een ingeslapen paard- dat gaat me tever. Je staat voor de keuze ts; Kies ik voor mijzelf of voor het paard? Want het paard heeft een waardig leven gehad, en als hij wordt opgegeten merkt hij daar niets van. De keuze is; laat ik mijn paard pijnloos sterven? Of denk ik aan mijn eigen zielige zieltje en laat ik er een verschrikkelijke pijn in vloeien? Je moet echt je eigen even opzij zetten, jij bent immers niet degene die dood moet hier.

Edit: Ik laat echt mijn fijne, geweldige sappige gehaktbal met dikke jus niet staan omdat jij niet wilt dat er paarden geslacht worden hoor. En dan nog wat; jou mening moet gerespecteerd worden, waarom respecteer jij de keuzes van de eigenaren niet, die hun paard naar de slacht brengen?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:52

Ja inderdaad ja, Dat mensen vlees blijven eten is nog altijd hun eigen keuze, Je hoort hier allemaal zielig gezeur over de paarden slacht, Maar als jij een hamburgertje bij de mcdonalds besteld wat heb je dan op je bord? EEN KOE, Als jij lekker je bakkie shoarma op eet wat heb je dan op je bord? EEN SCHAAP OF EEN LAMMETJE en dat is niet zielig? Komaan man, De paarden die "de kogel" krijgen waarvan de eigenaar er zelf voor kiest, worden niet eens gebruikt voor de vlees industrie omdat er gewoon TE veel risico aan zit. De paarden die voor de vlees industrie gebruikt worden, Worden net als koeien, kippen,varkens, schapen, KALFJES,EN LAMMETJES er speciaal op gefokt en vet egmest, Die dieren weten niet beter. Dus wees maar niet bang dat jij je paard terug vind in je frikandelletje, of in je biefstukkie of kroketje, want dat gebeurd dus niet. Ik heb zelf bij een vleesindustrie bedrijf gewerkt, en denk jen iet dat ik het er moelijk mee had om te denken dat ik ieder moment mijn verzorgpaard daar zag liggen? Nou mij is daar gewoon haarfijn uitgelecht dat zulke paarden gewoonweg NIET voor de vlees industrie gebruikt worden, Hooguit voro honden of kattenvoer.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:56

PinkyBubble schreef:
Ja inderdaad ja, Dat mensen vlees blijven eten is nog altijd hun eigen keuze, Je hoort hier allemaal zielig gezeur over de paarden slacht, Maar als jij een hamburgertje bij de mcdonalds besteld wat heb je dan op je bord? EEN KOE, Als jij lekker je bakkie shoarma op eet wat heb je dan op je bord? EEN SCHAAP OF EEN LAMMETJE en dat is niet zielig? Komaan man, De paarden die "de kogel" krijgen waarvan de eigenaar er zelf voor kiest, worden niet eens gebruikt voor de vlees industrie omdat er gewoon TE veel risico aan zit. De paarden die voor de vlees industrie gebruikt worden, Worden net als koeien, kippen,varkens, schapen, KALFJES,EN LAMMETJES er speciaal op gefokt en vet egmest, Die dieren weten niet beter. Dus wees maar niet bang dat jij je paard terug vind in je frikandelletje, of in je biefstukkie of kroketje, want dat gebeurd dus niet. Ik heb zelf bij een vleesindustrie bedrijf gewerkt, en denk jen iet dat ik het er moelijk mee had om te denken dat ik ieder moment mijn verzorgpaard daar zag liggen? Nou mij is daar gewoon haarfijn uitgelecht dat zulke paarden gewoonweg NIET voor de vlees industrie gebruikt worden, Hooguit voro honden of kattenvoer.

En ik vind het een eer om mijn hond zo'n potje vreten te geven Bloos

Haha, ik dacht al dat zoiets niet kon. En dan nog, ik hoorde van iemand dat het vlees niet wordt vrijgegeven in dezelfde plaats als dat het geslacht is. Klopt dat? Want dan hoef je helemaal niet bang te zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:13

LadyElmiraik weet niet waar je dat gehoort hebt?

maar mijn shetje is gewoon in de winkel hier in het dorp bij de slachter z`n winkel over de toonbank gegaan hoor Knipoog
hij was al in de 40 toen we hem naar het slachthuis begeleidde en hij was gewoon voor consumptie.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:53

Ik wist niet dat ze een paard/pony met zo'n hoge leeftijd nog voor consumptie gebruikten. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:54

zal wel taai geweest zijn

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:54

mirgino schreef:
LadyElmiraik weet niet waar je dat gehoort hebt?

maar mijn shetje is gewoon in de winkel hier in het dorp bij de slachter z`n winkel over de toonbank gegaan hoor Knipoog
hij was al in de 40 toen we hem naar het slachthuis begeleidde en hij was gewoon voor consumptie.

Dat was messchien toen n9og zo, ik weet niet hoelang het gelede is, maar nu word het echt niet meer gedaan hoor, En al helemaal vlees van 40 jaar niet Clown

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:57

Wat grappig, weer een penny! Haha!
Ik draai er mijn hand niet voor om, voor een stukje paardenvlees!