Mijn naam is Dennis Kuijpers.
Ik ben eigenaar van DST Horsesupplies en wij zijn verantwoordelijk voor de advertentie die op marktplaats staat.
Wij ontvingen een mailtje dat er een discussie gaande was of het wel of niet gebruiken van zo'n tuig en of we eventueel een foto aan konden leveren voor verduidelijking.
Na het lezen van dit topic viel mij eigenlijk maar 1 ding op.
Er is namelijk geen discussie gaande want het lijkt een unaniem NEE.
Allereerst zal ik een foto plaatsen over het tuig waar dit topic over gaat.

Graag zou ik een paar zaken toe willen lichten waar jullie het over gehad hebben.
RE
Moderatoropmerking:
Advertentie's bespreken vanop internet is niet toegstaan op Bokt. Aangezien de discussie wel interessant is; of een (men)tuig voor een veulen al dan niet zinvol is, mag het topic open blijven.
ADank je moderators voor het open houden van dit topic.
Wij zien het ook als iets zinnigs wanneer er een discussie ontstaat over een produkt.
Op deze wijze kunnen wij leren van de mening van anderen.
Re
misschien wel handig, maar ik laat m'n veulens lekker veulen zijn!
AHelemaal mee eens. Wij laten de veulens het liefst ook veulen.
Het is alleen wel zo hoe vroeger je begint met bepaalde dingen te leren aan het veulen hoe makkelijker het kan worden wanneer ze ouder zijn.(is uiteraard geen garantie)
Re
veulen = veulen die loopt los naast zijn moeder en hoeft voor mij niet aan een halstouw+halster vind het zware onzin het is een veulen..
A
Leuke reactie maar ik weet niet of je weleens bij keuringen komt?
Heel vaak zie je daar mensen rukken en sjorren aan een halstertouw omdat het veulen niet mee wilt.
Wanneer je dit thuis op een leuke en nette manier oefend heb je dit probleem niet meer.
Dit produkt is daar een handig hulpmiddel voor.
Re
Dit doet men veel maar meestal neemt men dan een longeerlijn en maakt men een acht. Het kruis van de longeerlijn op de rug en de lus vanachter onder zen kont. Dit is het zelfde principe dit is al een heel oude methode.
Het tuigje is gewoon commercioneel.
A
Tuurlijk is het tuigje commercieel. Wanneer ikzelf niks anders voor handen heb gebruik ik ook een longeerlijn of halstertouw. Maar laten we even voorop stellen: wat is er niet commercieel?
Om een voorbeeld te geven met de Anky lijn aan paardrijkleding. Is ook commercieel.
Shampoo's. hoeveel soorten zijn er wel niet? Je kan ook gewoon een huis, tuin en keuken shampoo gebruiken.
De Senseo. Je kan ook koffie zetten met een zeefje of een gewoon koffiezetapparaat.
Er zijn genoeg mensen die geen zin hebben om met een touwtje te rommelen achter het veulen. Die zijn juist geinteressereerd in een, zoals jij het noemt, commercieel produkt. Dit kan voor deze mensen het makkelijker maken om bepaalde zaken te doen.
ReWat een flauwekul, echt commercieel zal ie niet worden.
A
Waarom flauwekul? Dit is wel een makkelijk antwoord. Misschien kan je toelichten waarom jij het flauwekul vind.Daar kunnen mensen meer mee als met een loze opmerking.
Re
En wat nou als die dat tuigje niet meer om mag/kan///? Dan is ie gewent om er mee te lopen en is het ineens af.
A
Wanneer je dit tuig gebruikt zit het verbonden aan het halster. Door een lichte druk uit te oefenen op het halstertouw voelt het veulen de druk op het halster. Doordat ze verbonden zijn voelt hij iets bij zijn achterhand. Deze combinatie zorgt ervoor dat het veulen een link legt tussen de druk op het halster en het voorwaarts gaan. Wanneer je nu zonder dit tuig werkt heeft het veulen het idee dat er nog steeds druk op de achterhand staat en zal dus meelopen.
Maar om een wedervraag naar jou te stellen:
Hoe zit dat dan wanneer je met een longeerlijn of halstertouw achterlangs loopt?
Wanneer je dit niet meer gebruikt is het veulen dan ook gewend om mee te lopen?
Re
STOM! een veulentje leert snel genoeg meelopen!
A
En op welke wijze gebeurd dit dan?
Welke garantie kan je mij en anderen hiervoor geven?
Er zijn meer dan genoeg veulens die hier echt wel hulp bij nodig hebben.
Re
ik heb echt het idee dat dit weer iets nieuws en onzinnigs is waar wel geld aan verdiend wordt.
A
Kun je mij uitleggen wat hier onzinnig aan is?
Noem eens een produkt waar geen geld aan verdiend word.
Een halstertouw is hier bijvoorbeeld al geopperd om een veulen mee te trainen.
Denk je dat die gratis door de fabriek naar iedere paardenhouder gestuurd worden?
Re
Ik vind het er toch uitzien alsof het veulen zich verzet.
A
Tuurlijk verzet het veulen zich er de eerste keer tegen.
Dit is niet anders dan de op dit moment al gebruikte manieren.
Re
waarom niet gelijk een tuig voor de kar enkelspan voor later..
waarom ook geen stang en trens voor later..
oke genoeg gezegt slotje ?
A
Deze reactie vond ik nog het leukste van alles wat er hier geplaatst is.
Overdrijven in reakties is een vak.We hebben het hier over een veulen.
Leg nu eens uit wat dit te maken heeft met een enkelspan?
Voor elke les die je een paard geeft is een geschikte leeftijd.
Wanneer je een makker paard wil, met meelopen, en je kan dit het paard al bij veulen leren dan levert je dit veel voordeel op.
Je 2e reactie is slotje.
????????????????
Deze reactie kan ik al helemaal niet volgen.
Er zijn mensen die graag discussie voeren over bepaalde produkten.
Hier kan iedereen van leren. Wanneer de discussie je interesse niet heeft dan sla je het toch gewoon over. Dan kunnen de mensen die hier wel in geinteresseerd zijn gewoon doorgaan met de discussie.
RE
slechtste uitvinding ooit
A
Dit zijn reacties zoals ik al eerder gezegd heb waar niemand iets mee kan.
Hoe kan je weten dat het de slechtste uitvinding ooit is?
Je hebt het nog nooit gezien of gebruikt. Wie weet als je het een keer gebruikt dat je er gek op word.
Sorry dat het zo'n lange reactie is geworden.
Misschien dat ik enkele personen tegen het verkeerde been heb geschopt.
Mijn excuses dan hiervoor.
Wij zijn bereid om ten allen tijde deel te nemen aan discussies over produkten die op de markt te vinden zijn. Ik ben dan wel van mening dat de reacties onderbouwd dienen te zijn.
Als laatste punt nog het volgende:
Ik wil de persoon bedanken die ons op de hoogte heeft gebracht van deze discussie.
Het is altijd prettig om meer uitleg te geven wanneer nodig.
Mochten er nog vragen zijn dan zie ik ze hier wel verschijnen.
Eventueel kan dit ook per PM.
Met vriendelijke groet,
Dennis Kuijpers
DST Horsesupplies.