Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:22

ook een leuk rijpaardje heb je voor weinig geld hoor,alleen je moet er tegen aanlopen. geduld,en veel kijken her en der.
de aller leukste paarden staan niet eens op internet

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:24

Jullie betalen wel belachelijke prijsen voor een niet bijzonder paard. tussen de 4&6?! Halleluja.. Dat is veel hoor

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:25

Op mp staan er geregeld wat rond die rond die prijsklasse maar moet je wel elke dag effe kijken want die zijn ook vaak het eerste weg.maar vind zelf ook dat de paarden op het moment vrij duur zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:28

Redrumfox schreef:
Ja dat denk ik wel. Onder 3.500 EURO vindt je haast niks dat gezond is. Tussen de 4000 en 6000 een aardig gebruikspaard maar nog niks bijzonders. Of je moet een groen paard willen.
Of natuurlijk een stevige pony Haf of Fjord. Die zijn nog redelijk betaalbaar bereden (afhankelijk van wat ze kunnen) tussen de 1500 en 2500 EUR
.

Ik kan voor dat bedrag zeker wel een paar leuke en gezonde recreatiepaarden vinden hoor..

Je moet er ook tegenaan lopen, en in het najaar en winter is de beste tijd om te kopen.
Ik heb mijn ruin voor een heel schappelijk bedrag kunnen kopen op een markt.
Een gok .. maar zeker een goede en gezonde.
Enne ... bij de meeste is het een VRAAGprijs.
Wat ze vragen hebben ze nog niet. Vork

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:29

Trouwens die prijzen vind ik belachelijk hoog die hier gegeven worden, ik zelf zie geregeld leuke gezonde paarden voorbij komen rond de 1500 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:33

laartjuh schreef:
Trouwens die prijzen vind ik belachelijk hoog die hier gegeven worden, ik zelf zie geregeld leuke gezonde paarden voorbij komen rond de 1500 euro.

Onmogelijk, die zijn of niet helemaal gezond of echt niet leuk. Waren ze wel 100% gezond en ook nog eens leuk en met een fijn karakter, dan geven ze ze echt niet bijna weg.

Edit: Voor dat bedrag kun je wel een goede Fjord kopen of vergelijkbaar soort pony die braaf is en gezond. Maar een gezond en fijn rijpaard, kansloos...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-07 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:34

ik heb mijn paard te koop staan voor 2500 daar zit dan ook alles bij van zadel tot hoevenkrabber. is dat nou echt te veel??

zie onderschift

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:35

Twee jaar geleden heb ik mijn kerngezonde met prima afstamming 15 jarige merrie gekocht voor 2000 euro. Voor dat geld zijn er toch prima paardjes te vinden hoor. Even goed zoeken!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:35

Mogelijk !!!
Ik heb het levende bewijs in mijn stal staan.
Onzettend lief, makkelijk, jong en gezond Haha!
En rijpaard !

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:36

CCCCorine schreef:
laartjuh schreef:

Onmogelijk, die zijn of niet helemaal gezond of echt niet leuk. Waren ze wel 100% gezond en ook nog eens leuk en met een fijn karakter, dan geven ze ze echt niet bijna weg.

Onzin. Je kan niet verwachten dat je voor dat geld een perfect geleerd paard hebt met een supergoed papier e.d. Maar ze zijn er heus wel, en dat hoeven geen "rotknollen" te zijn of paarden die dit of dat hebben. Er kunnen 101 redenen zijn waarom een fijn paard tegen een laag bedrag te koop staat, niet noodzakelijk een slechte.
Laatst bijgewerkt door Bluem op 07-06-07 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:36

sheela schreef:
Twee jaar geleden heb ik mijn kerngezonde met prima afstamming 15 jarige merrie gekocht voor 2000 euro. Voor dat geld zijn er toch prima paardjes te vinden hoor. Even goed zoeken!

Zal wel vanwege de leeftijd zijn (niets mis mee! alleen veel mensen zoeken een jonger paard). Wellicht was jouw merrie zo'n 8 jaar geleden nog heel duur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:38

CCCCorine schreef:
laartjuh schreef:

Edit: Voor dat bedrag kun je wel een goede Fjord kopen of vergelijkbaar soort pony die braaf is en gezond. Maar een gezond en fijn rijpaard, kansloos...

Mee eens, genoemde bedragen zijn echt niet belachelijk. Laat ook een recreatiepaard goed keuren, je voorkomt er een bak ellende mee. Overigens zie ik nogal eens recreatieruiters op kreupele paarden rondrijden die het zelf niet eens in de gaten hebben.
Tis maar wat je wilt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:40

Pure onzin , je moet alleen goed de weg weten in paardenwereld.
Via via paarden die te koop staan enz
goed zoeken en een beetje geluk.
Zeker weten dat je een leuk paardje kan vinden Haha!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:41

Hier op stal meerdere goede recreatie (niet voor het bos gekocht, maar wel gewoon rijden zonder doel), voor weinig. Allen gezond, jong en met papier. Het is gewoon even zoeken, maar ze bestaan zeker.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:41

Ik bedoel dit niet l*llig hoor, maar ik kijk momenteel dagelijks op marktplaats omdat ik zelf op zoek ben naar een paard. En ik kom zoooo ontzettend veel recreatiepaarden die aan jou eisen voldoen tegen! Gewoon even paar bladzijdes doornemen, wil je eventueel wel helpen?

Als je inderdaad een jong dier, goed papier, of apart kleur o.i.d. wil dán word het natuurlijk een ander verhaal, dan gaat de prijs flink omhoog! Maar ik ben er zeker van overtuigd dat je voor die prijs die jij aangeeft een prima gezond recreatiepaard zult vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:49

Dito schreef:
Onzin. Je kan niet verwachten dat je voor dat geld een perfect geleerd paard hebt met een supergoed papier e.d. Maar ze zijn er heus wel, en dat hoeven geen "rotknollen" te zijn of paarden die dit of dat hebben. Er kunnen 101 redenen zijn waarom een fijn paard tegen een laag bedrag te koop staat, niet noodzakelijk een slechte.

Geloof me, zo'n twee jaar geleden ben ik nog intensief op paardenzoektocht geweest. Ik wilde een gezond paard met een goed karakter en genoeg beweging om goed mee te kunnen komen in de basissport. Africhtingsniveau moest minimaal B zijn (oftwel goed te sturen, te stoppen en vooruit te krijgen, meer hoefde het niet te kunnen). Leeftijd 6-10, merrie of ruin, papier en afstamming totaal onbelangrijk.

Ik heb veel paarden gezien in de prijsklasse tot 4500 Euro, dat was al kansloos. Aan de meeste paarden die ik gezien heb (en dat waren er veeeel) mankeerde nogal wat. Zo heb ik heel wat onregelmatige tot kreupele paarden gezien, paarden die zogenaamd braaf waren en ineens een hele slechte dag leken te hebben, paarden die zo slecht gereden waren dat ik me afvroeg of ze al niet stuk waren, paarden die toch niet zo'n fijn karakter bleken te hebben als je iets vroeg wat ze moeilijk vonden etc etc.

Uiteindelijk hebben we het budget maar verhoogd en kwamen we thuis met een 4-jarig B register paard dat slechts enkele keren onder het zadel was geweest, maar WEL met een fijn karakter en 100% gezond.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:52

sheela schreef:

dat word ook gezegd, een oud of een niet 100% in orde paard kan je voor zo'n bedrag kopen en 15 is al redelijk belegen voor een paard
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 07-06-07 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:53

CCCCorine schreef:
Dito schreef:

Geloof me, zo'n twee jaar geleden ben ik nog intensief op paardenzoektocht geweest. Ik wilde een gezond paard met een goed karakter en genoeg beweging om goed mee te kunnen komen in de basissport. Africhtingsniveau moest minimaal B zijn (oftwel goed te sturen, te stoppen en vooruit te krijgen, meer hoefde het niet te kunnen). Leeftijd 6-10, merrie of ruin, papier en afstamming totaal onbelangrijk.

Ik heb veel paarden gezien in de prijsklasse tot 4500 Euro, dat was al kansloos. Aan de meeste paarden die ik gezien heb (en dat waren er veeeel) mankeerde nogal wat. Zo heb ik heel wat onregelmatige tot kreupele paarden gezien, paarden die zogenaamd braaf waren en ineens een hele slechte dag leken te hebben, paarden die zo slecht gereden waren dat ik me afvroeg of ze al niet stuk waren, paarden die toch niet zo'n fijn karakter bleken te hebben als je iets vroeg wat ze moeilijk vonden etc etc.

Uiteindelijk hebben we het budget maar verhoogd en kwamen we thuis met een 4-jarig B register paard dat slechts enkele keren onder het zadel was geweest, maar WEL met een fijn karakter en 100% gezond.

Maar je zocht dan uiteindelijk wel een paard dat meer geschikt was voor de sport als voor de recreatie, veronderstel ik als ik dit lees. Lachen

Overigens is het ook echt dagelijks kijken op marktplaats bv. Als er echt iets leuk staat voor weinig is het vrij snel verkocht.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:54

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:56

Voor een aardig en beetje beleerd sportpaard met een beetje maat (zo rond de 1.70) een leuke kleur en de goede leeftijd begin je met zo ca. 10.000 EUR.
Daaronder een redelijke middenklasse (afhankelijk van maat, mate van beweging, africhting, leeftijd etc.) Voor bedragen onder ca 3.500 kun je best slagen voor een E-pony, of groen paard rechtstreeks van fokker. Opknappertjes (paarden met een slechte voorgeschiedenis) wat natuurlijk wel een risico is (kan goed uitvallen maar na een paar jaar investeren in het beleren van je paard, kom je wellicht toch nare gebreken tegen), of gewoon echt slecht gezonde dieren en.. soms ook wel eens een gezonde, maar dan moet je geluk hebben. In die prijsklasse zit gewoon veel oliebol Boos! (veel daarvan staat op marktplaats) en een goede veterinaire keuring is echt noodzaak. Dit om jezelf een hoop verdriet te besparen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:57

x_Katja_x schreef:
Heb even snel op marktplaats gekeken, en er staan sowieso een heeeele hoop recreatie paarden zonder prijs, dus die kan je al een mailtje sturen, paar voorbeeldjes met prijs:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... eatie.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... -wins.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... eatie.html

En je kan ook altijd nog voor een halfinger/fjord gaan, die zijn vaak erg veelzijdig!

Succes met je zoektocht!

1ste paard is waarschijnlijk zonder papier maar zou een optie kunnen zijn, zou je moeten zien
paard 2 en 3 zijn oud, vandaar de lage prijs

altijd keuren, niets is echt gratis Knipoog
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 07-06-07 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:57

Babootje schreef:
Redrumfox schreef:
... doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?

Ja dat denk ik wel. Onder 3.500 EURO vindt je haast niks dat gezond is. Tussen de 4000 en 6000 een aardig gebruikspaard maar nog niks bijzonders. Of je moet een groen paard willen.
Of natuurlijk een stevige pony Haf of Fjord. Die zijn nog redelijk betaalbaar bereden (afhankelijk van wat ze kunnen) tussen de 1500 en 2500 EUR
.

Dat is kant en klare onzin. Mijn oude paardje hebben we verkocht voor 2.500, ze was bloedmooi, hartstikke gezond, 15 jaar, en had een super karakter!

En als je op marktplaats een beetje rondkijkt kom je echt genoeg tegen!
Laatst bijgewerkt door Arielle_ op 07-06-07 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:58

Nou, lijken me alle3 niet verkeerd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:00

[/quote]
Dat is kant en klare onzin. Mijn oude paardje hebben we verkocht voor 2.500, ze was bloedmooi, hartstikke gezond, 15 jaar, en had een super karakter![/quote]

Dat zeg ik.... leeftijd!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:00

Arieskuh, paard is al ouder dus een lagere prijs., een jong paard dat al wat kan en geschikt is voor de sport vind je echt niet onder de 5000 euro