En daar sta je dan.... hij verzette GEEN POOT meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 15:02

Je hebt het juiste gedaan..
ik heb af en toe ook nog dat soort gevechten met keriem..

ik bracht hem laatst naar de wei maar ik liep te langzaam voor meneer dus dacht hij laat k maar op 2 benen gaan staan en lekker naar mij maaien.. dat deed hij 2x.. toen heb ik eerst geslagen en toen regelrecht naar stal gebracht.. (dat waardeerde hij niet zo.. ik heb hem nog nooit zo tekeer zien aan)
ik heb er nooit meer last van gehad.. ookal is hij heel jollig hij loopt netjes naast me op 4 benen!!!

ik heb iets te weinig penny gehalte denk ik.. ik voel me er wel slecht over maar ik slaap nog steeds wel goe dhoor!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 23:50

Volgens mij maken wij mensen van dit soort dingen een groter probleem dan dat de paarden doen; wij blijven zitten met die mep, een paard 'vergeet' het (nouja, als het goed is wordt het wel opgeslagen, in de zon van als ik dat doe, krijg ik een mep).
Je moet desalniettemin echt niet over je heen laten lopen.

Ik lig er btw echt niet wakker van als ik een terechte tik heb uitgedeeld....Lady was bijvoorbeeld laatst zo vervelend met opzadelen dat ik haar twee best wel behoorlijke tikken om haar neus gegeven heb (na al een hoop aardig vragen of ze stil wilde staan). Toen was het duidelijk - hoewel ik door m'n eigen woede niet echt fijn gereden heb daarna.
Maar sommige dingen mogen gewoon niet en dat mag ze best weten...en wie niet horen wil die moet maar voelen - het zijn net kleine kinderen Knipoog

Hoe gaat het nu met Toon btw? nog weer in staking gegaan?

Yvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:35

Ja, je kunt op zo'n moment eigenlijk niet veel anders he? Het wordt me trouwens niet helemaal duidelijk of je hem met de hand of met de zweep geslagen hebt. Maar dat maakt ook niet zo veel uit, want hij moest gewoon even weten die de baas is Knipoog Ik kon me trouwens ook zo lang schuldig voelen als ik een klap heb moeten verkopen aan een paard, terwijl het paard zelf er geen trauma's aan over heeft gehouden Knipoog

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:46

Maudje schreef:
Ach ja, 1 keer goed aanpakken werkt vaak beter dan 10 keer zachtjes aanpakken.....

Daar ben ik het mee eens, hoewel je zelf vaak pas achteraf denkt, had ik nu toch maar even flink doorgezet, dan was het eindresultaat beter, en het gevoel van jou en je paard ook. Dan is nl direct duidelijk wat de bedoeling is...

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:49

Mieke schreef:
Maar het is gewoon waardeloos om af te moeten stappen en je paard een paar rotklappen te verkopen. Normaal gesproken hoor je dit rijtechnisch en in ieder geval van uit het zadel op te kunnen lossen. Maar ja, dat ging dus niet.... Frusty

Ik vind het nog heel wat, dat je daaraan denkt! Het zou bij mij niet in me zijn op gekomen denk ik (of pas na echt veel frustratie), waardoor het paard misschien wel zou hebben gewonnen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 09:35

Oké..... hier een update van het stakingsfront! }>

Vrijdag ging ik dus weer dressuren met Toon, eigenlijk was het de bedoeling om hem te longeren, maar na die stakingsactie van donderdag had ik besloten om de volgende dag er nog maar eens op te gaan omdat ik het donkerbruine vermoeden had dat ik er nog niet helemaal doorheen was bij Toon.

Mijn vermoeden bleek juist: hij deed het weer.... Frusty Frusty En .... weer bij het vragen van de linkergalop.... Nu hoefde ik echter niet af te stappen, mijn zweep omdraaien en flink vloeken was genoeg... }> Later deed hij het nog twee keer.... Tjezus wat een volhouder!

Ik heb gevraagd om mijn vriendin even in de buurt wilde blijven, kijken hoe hij galoppeerde (deed hij volgens haaar heel erg goed en het voelde ook heel goed) omdat ik het toch wel frappant vond dat hij steeds in verzet gaat bij het vragen van de linkergalop.

Waarschijnlijk voelde ik me zo rottig over de situatie omdat ik toch niet helemaal 100% zeker weet dat er niet iets aan de hand is met hem. Maar goed, er is niets aan die galop te zien of te voelen, dus het zal hem wel gewoon niet aanstaan of zo? Verward

Eigenlijk denk ik gewoon aan een dominantieprobleempje tussen ons. Ik zal de boel wel een beetje hebben laten sloffen (te zacht geweest voor hem, ook in de omgang denk ik) en dan krijg ik van mijn paarden gewoon dubbel en dwars de rekening gepresenteerd.... Lips are sealed Hij was op stal ook een beetje drammerig en brutaal, helemaal zijn aard niet, dus dat had een teken moeten zijn.

Zaterdag heeft hij een tijdje alleen in het land gestaan, zonder paarden in zijn directe omgeving (ik had dat niet in de gaten en ik heb hem ook niet horen brullen) en daar is hij ontzettend van over zijn toeren geraakt. Zijn ego heeft een flinke deuk gekregen en dat was net wat hij even nodig had geloof ik.... Het is nu weer een compleet ander paard dan de dagen ervoor!